Finanse publiczne wydatki

Widzisz posty znalezione dla hasła: Finanse publiczne wydatki





Temat: Były prezydent znalazł robotę w pośredniaku
Dokonania Pana Listowskiego w Magistracie to porażka. Przykład, niepodjęcie
zadania refomy budżetu miasta. Procedura planowania uchwalania i monitorowania
wydatków finansów publicznych nie jest efektywna. Budżet to nie jedyna
dziedzina, w której nie podjęto żadnych działań dla rozwoju. Miasto ma
możliwości poprawy działania administracji samorządowej w wielu sferach.
Niestety, każda kadencja po szumnych zapowiedziach w kampanii wyborczej zmian
na lepsze, oczywiście dla dobra mieszkańców, kończy się tak samo:
poprzestawianiem kilku pionków na szachownicy, bo tak trzeba. Strategia
niestety pozostaje bez zmian. Kierunek działaniom dla swojej wygody, nie dla
dobra wspólnego, nadają zasiedziali na stołkach urzędnicy.
Nowi zanim się rozeznają w czym rzecz, nawet się nie spostrzegają, że są już
owinięci przez starą kadrę. Oczywiście wszyscy oficjalnie są "za" zmianami, ale
pod stołem knują swoje, oby jak najmniej zmian utartych schematów,
nieformalnych struktur, podskórnych działań.
Podobnie zapowiada się kadencja Kubickiego. I żeby nie było, On ma jeszcze
szansę pokazać lwi pazur. No chyba, że pazurki już stępił na BETONIE -
partyjnym. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: olaboga ! "Tiger" Kolodko chce 19 % CITu w 2004

Użytkownik <luke@poczta.onet.pl
To co pisałem w wątku "Raj na Ziemi"- jedyne rozsądne rozwiązanie
podatkowe,
to podobnie jak w Irlandii- zmniejszyć CIT do 19 czy nawet 10% nawet
kosztem
zwiększenia PIT (poprzez eliminację ulg).
Oczywiście poza tym trzeba reformować wydatki- eliminacja nienależnych
rent,
podatek dla dużych gospodarstw rolnych, likwidacjia dziur podatkowych
(np. "samochody z kratą"- 5 mld), itp... Same likwidacja agencji nie wiele
da
oszczędności bo de facto oznacza przeniesienie ich w inne struktury, bo
ich
działalność musi być w większości zachowana, np. Agencja Rynku Rolnego,
Agencja Własności Rolnej (ziemi po PGR), itp...

jestem za ; celnie trafiasz
w Irlandii ,zdaje się pod naporem Unii , musieli podnieść do 12,5%
taki niski CIT, to coś jakby "dumping podatkowy"
wtedy cały kraj staje się SSE (specjalną strefą ekonomiczną) i rozwija się
kosztem innych, bo biznesy przenoszą się do nas
podobnie trza by zrobić z kursem walutowym- dewalucja - zwiększony eksport
(i trochę też rozwój kosztem innych)
(wiele gospodarek po dewaluacji ruszyło z kopyta, choćby Rosja, tam pomogła
jeszcze zwyżka cen ropy)
niski CIT + osłabienie złotego+reforma wydatków(finansów publicznych)
tego nam trza
a jak już gospodarka wejdzie na wysokie obroty,
to wtedy możemy sporządnieć jak stara Europa (podnieść CIT a i złoty może
się nieco umocnić)
Czy Irlandia nie ukradła swojego szybkiego rozwoju Europie?
Czy Irlandia jest motorem UE, czy jej największym krwiopijcą?
z nami będzie trudniej, bo jest nas ponad dziesięć razy więcej
ale trza próbować
.....i wykorzystać szanse.... na ile można
wierzę, że nam się uda

pozdrawiam
Neandertalczyk
P.S.
Podobno pierwszy milion trzeba ukraść
Czy podobnie jest w przypadku państw, narodów ?
Czy nasz kraj musi ukraść swój szybki rozwój innym gospodarkom ?

Ooopss.. Chyba się trochę zagalopowałem ?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Odchodzą przeciwnicy radnej PO
Dokonano przedpłat tytułem przyszłych usług oraz zakupu towarów na łączną kwotę
39.154,41 zł. Operacje te były wykonane bez żadnego dokumentu (faktury,
rachunku, noty). Postępowanie takie jest nieprawidłowe, ponieważ zgodnie z art.
35 ust. 3 pkt 3 ustawy o finansach publicznych wydatki publiczne powinny być
dokonywane w wysokościach i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych
zobowiązań. W tym przypadku przekazanie środków budżetowych kontrahentom
nastąpiło bez uprzednio zaciągniętych zobowiązań oraz bez uprzedniego wykonania
usług. Postępowanie takie naraziło jednostkę na możliwość poniesienia strat w
przypadku niewykonania usługi przez danego kontrahenta bądź zaprzestania przez
niego działalności.

Zgodnie z art. 44 ustawy o finansach publicznych odpowiedzialnym za całość
gospodarki finansowej jest kierownik jednostki. Stwierdzone w trakcie kontroli
istotne nieprawidłowości, w tym także w zakresie gospodarowania środkami
budżetowymi, świadczą o braku należytego sprawowania nadzoru nad działalnością
kontrolowanej jednostki. Charakter i zakres stwierdzonych nieprawidłowości może
stanowić podstawę do wyciągnięcia konsekwencji służbowych łącznie z rozważeniem
możliwości odwołania dyrektora z pełnionej funkcji.
W związku z powyższym proponuje się wydać zalecenie Zastępcy Prezydenta Miasta
Opola nadzorującemu kontrolowaną jednostkę opracowania i przedstawienia
Prezydentowi Miasta wniosku w sprawie określenia rodzaju konsekwencji służbowych
wobec dyrektora Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów.
Termin wykonania zalecenia: do dnia 30 sierpnia 2007 r.

I to dlatego Pan Krzyzanowski odszedł w piatek z pracy! Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dzieci z Zatorza bez zimowisk
Dzieci z Zatorza bez zimowisk
To jest fakt. Taka jest logika wydatkow finansow publicznych. Najpierw dba
sie o cztery litery osob dbajacych o te wydatki... Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Liniowy Belka usunie kłody i kłodki?
Liniowy Belka usunie kłody i kłodki?
Wiadomości

Belka za wprowadzeniem podatku liniowego
(PAP, MN/04.06.2003)


fot. PAP

Były minister finansów prof. Marek Belka popiera ideę wprowadzenia podatku
liniowego, ale pod warunkiem dużej kwoty wolnej od podatku i likwidacji
wszystkich ulg i zwolnień.

"Nie jestem ideologicznie i merytorycznie przeciwko podatkowi liniowemu.
Gdyby ktoś poprosił mnie o sporządzenie takiego programu naprawy finansów
publicznych, w którym podatek liniowy byłby jednym z elementów, to
podpisałbym się pod propozycjami Konfederacji" - powiedział Belka w środę w
Radiu PIN.

Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych zaproponowała we wtorek
wprowadzenie 18-procentowego podatku liniowego i kwoty wolnej od podatku w
wysokości 4 tys. zł, przy zniesieniu wszystkich ulg.

Belka podkreślił, że jeśli przy okazji wprowadzania podatku liniowego można
byłoby np. zlikwidować ulgi oraz patologie wbudowane w polski system
gospodarczy, "to wtedy ja jestem za".

Belka zastrzegł jednak, że wprowadzenie podatku liniowego jest sprawą trudną
ze względu na obronę przywilejów przez różne zainteresowane środowiska. "Gdy
będziemy chcieli likwidować ulgi, to za każdą z nich opowie się zaraz silne
lobby, bo one są po prostu sensowne; jeśli mielibyśmy wprowadzić system
podatku liniowego, są bezsensowne" - powiedział.

Oceniając programy naprawy finansów publicznych zaproponowane przez ministra
finansów Grzegorza Kołodkę oraz ministra gospodarki, pracy i polityki
społecznej Jerzego Hausnera, Belka powiedział, że nie wierzy w to, żeby w
Polsce za pomocą jednego programu, z dnia na dzień, zdołano naprawić i
zrewolucjonizować finanse publiczne.

"Polskę czeka wiele zmian. Szereg z nich jest realizowanych w tych
programach. Trzeba oczywiście zmienić strukturę wydatków państwa - np. z
wydatków socjalnych na wydatki prorozwojowe. Ale to łatwo powiedzieć, a
trudniej zrobić, zwłaszcza w okresie już nie stagnacji - bo gospodarka
zaczyna powoli posuwać się do przodu, ale w punktu widzenia budżetowego, to
w dalszym ciągu jest stagnacja" - powiedział.

Zdaniem Belki, wzrost gospodarczy czy też nieprzeszkadzanie temu wzrostowi
jest dzisiaj równie ważne jak dokonywanie zmian w strukturze wydatków
finansów publicznych.

Wszystkie poprzednia następna

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Więcej preferencji dla kobiet!!!
> Tak, uważam, że należałoby nas pozbawić możliwości oszukiwania państwa. W tym
> konkretnym przypadku wystarczyłoby oddzielić składkę na świadczenia zdrowotne
> od ZUSu i włączyć do systemu podatkowego (taki system jest np w Belgii)
Hmm. Ty na pewno prowadzisz firmę?
Składka zdrowotna daje nam prawo do korzystania z opieki lekarskiej.
Do korzystania otrzymywania wynagrodzenia za okres choroby uprawnia nas
ubezpieczenie chorobowe. Która częśc składki zus-owskiej uprawnia do zasiłku w
czasie macieżyńskiego - przyznaję, że nie wiem.
> Wtedy nadal mógłbys oszukiwać na ZUSie, ale już tylko na jego części
> emerytalnej, (co odbiłoby się na twojej emeryturze)natomiast świadczenia
> zdrowotne byłyby finansowane proporcjonalnie do dochodów (ta
proporcjonalność
> zapewne też ci się nie podoba, ale to już inny temat)
> A Urząd Skarbowy jednak trudniej oszukać, i konsekwencje też zupełnie inne...
Albo Ty mnie nie zrozumiałaś albo ja Ciebie.
Przepisy mówią, że jeśli kobieta zatrudni się u pracodawcy będąc w ciąży a po
miesiącu pójdzie na L-4 to:
1) ma prawo najnormalniej w świecie do chorobowego (100%)
2) ma prawo do macieżyńskiego nawet gdyby była na L-4 do samego porodu i nie
wróciła do pracy.
3) Pracodawca może się pienic ale musi to zaakceptować bo takie jest prawo. W
związku z tym , że ona jest w ciąży to obejmuje ją szereg przywilejów a on ma
szereg obowiązków z tego tytułu.

Większość pań na forum uznała taki stan za naturalny i porządany.
Fakt, że pracownica nie poinformowała o swojej ciąży nie budzi specjalnego
oburzenia.

I jest druga sytuacja.
Prawie identyczna jak powyższa.
Z jedną różnicą.
Pracodawca i pracownica dogadują się co do mającego nastąpić scenariusza.
Istnieje zmowa, spisek, porozumienie. Nazywaj jak chcesz.

Moje pytanie brzmi:
Czy akceptujesz taki stan prawny, który daje takie możliwości nadużyć?
Pamiętaj, że realnie patrząc udowodnienie że istniała zmowa w drugim przypadku
wymagałoby chyba systemu kontroli obywateli żywcem z "1984" Orwella.



>
> >
> > Nie ma tak lekko.
> > Wprowadzenie takiego rozwiązania skukowałoby prawdopodobnie zmniejszeniem
>
> > wpływów do budżetu.
>
> Składka ZUS i wpływy do budżetu? :))))
Napisałem że najpierw niższa składka ZUS dla kobiet a potem niżśze podatki.
Nie wiem która opcja ci sie tak spodobała.

> Skąd ty wziąłeś te informacje, że mamy wysoki poziom wydatków na cele
> socjalne???
> W porównaniu z kim? Bangladeszem????
Nie.
Z krajami OECD.
"Struktura wydatków finansów publicznych w świecie
W strukturze wydatków finansów publicznych w badanych krajach świata największą
pozycję stanowią wydatki socjalne: ogółem 30% wydatków, a na szczeblu
centralnym 37%. Polska miała w 1996 r. znacznie większy udział wydatków
socjalnych (41% ogółem, a na szczeblu centralnym 49%).
W strukturze finansów publicznych ogółem, w stosunku do średnich badanych
krajów Polska miała w 1996 r. wyraźnie większy udział wydatków socjalnych (o 11
punktów procentowych) oraz na gospodarkę komunalną i mieszkaniową (o 4 p.p),
natomiast wyraźnie mniejszy udział wydatków na działalność gospodarczą (o 8
p.p), zwłaszcza w sferze usług, a także na edukację, ochronę zdrowia i obronę
narodową (po ok. 3 p.p.).

Na szczeblu centralnym Polska miała wyraźnie większy udział wydatków socjalnych
(o 12 punktów procentowych), natomiast wyraźnie mniejszy udział wydatków na
działalność gospodarczą (o 8 p.p) oraz edukację i obronę narodową (o 3-4 p.p.)."

całość:
biurose.sejm.gov.pl/teksty/r-150.htm
Wiesz.
Ja staram się unikać wypowiedzi w kwestiach, o których nie mam pojęcia.




>
> Pozdrawiam, B.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jesteśmy biedni, chorzy i niezbyt szczęśliwi
kretynofil napisał:

> > A przecież mamy jedną z najwyższych w Europie i świecie
redystrybucję PKB
> na cele socjalne.
>
> Zrodlo?
>
> Raczej nie znajdziesz, bo to bzdura ;)

Drogi kretynofilu !
Jako ,ze lubisz perwersje i kretynów to chcąc sprawic Ci przyjemnośc
powiem,że nasi politycy uprawiają taką perwersję na finansach
publicznych.Wydatki na cele socjalne to nie tylko te ujęte w suchych
liczbach w tabelach pod nazwą „social expedinture”,które podają nam
na tacy politycy.To także coś co nazywa się „polskim inwalidą
socjalnym”. W odróżnieniu od wielu krajów OECD w Polsce pułapki
socjalne nie koncentrują się w systemie zasiłków dla bezrobotnych i
pomocy socjalnej (choć i tu można wiele poprawić), lecz w trzech
innych systemach: rent inwalidzkich (i innych form wsparcia
niepełnosprawnych), KRUS i wcześniejszych emerytur. Polski system
socjalny, zdominowany przez trzy wymienione mechanizmy, nie tylko
przyczynia się do bierności zawodowej obywateli lub ich aktywności w
szarej strefie oraz podważa stabilność finansów państwa. Na dodatek
jest on niesprawiedliwy: bogatsze rodziny otrzymują przeciętnie
znacznie więcej rozmaitych zasiłków niż rodziny biedniejsze! Takich
patologii broni się pod hasłami "wrażliwości społecznej".
I mimo że na oficjalnej stronach Eurostatu czy OECD Statistics
wysokośc socjalu w Polsce nie wygląda tak źle w porównaniu do innych
krajów OECD,to w Polsce, państwie o wiele biedniejszym wskutek
kilkudziesięciu lat socjalizmu, dorobiliśmy się pułapek jeszcze
groźniejszych dla rozwoju.Główny ich rezultat to najniższy w Europie
(poza Turcją i Bułgarią) odsetek pracujących wśród ludności w wieku
16-65 lat z czego około 40 proc. pobiera renty inwalidzkie lub
wcześniejsze emerytury.

>
> > Z powyższego widac,że paradoksalnie wraz ze wzrostem socjalu
rośnie rozwa
> rstwienie społeczne.
>
> No wlasnie, jak widac, od '89, kiedy obalilismy kapitalizm i
wprowadzilismy soc
> jalizm, wspolczynnik rosnie.
>
> Pora powrocic do kapitalizmu sprzed '89 ;)

Rozwarstwienie społeczne rośnie bo wydatki na cele socjalne rosną w
dużym tempie.Ktoś te wydatki musi sfinansować. Finansuje je
pracujący obywatel odprowadzając do wspólnego wora podatki i
parapodatki. Jednak to jest za mało i funduje się nam deficyty
budżetowe,które powiększają dług publiczny, nieprawdaż ? Dług
publiczny także kosztuje bo odsetki od niego należy spłacać . Kto te
odsetki inkasuje ? Odsetki wędrują do najbogatszych. Tak więc ten
mechanizm jest powodem ubożenia społeczeństwa i wzrostu
współczynnika Giniego.
>
> Internetowe polprawicowe polglowki sa takie smieszne :D
>
A tutaj to już sam sobie wystawiasz wizytówkę.

P.S.I gdzie w tych rozdętych wydatkach socjalnych widzisz
kapitalizm ? Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Odchodzą przeciwnicy radnej PO
Dlatego, że nic nie wie, robił co chciał!
II.zalecenia
1.Poprawić akta osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2.Wycofać aneksy do umów o pracę, które naruszają obowiązujące przepisy prawne.
3.Nadzorować obecność pracowników w pracy.
4.Na bieżąco ustalać godziny i czas pracy pracowników w niepełnym wymiarze
czasu pracy.
5. Zaprowadzić brakujące karty urlopowe.
6.Udzielać premii zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zgodnie
z postanowieniami Regulaminu premiowania obowiązującego w
DPS.
7.Rozliczać czas pracy zgodnie z obowiązującymi uregulowaniami prawnymi.
8.Wprowadzić harmonogramy czasu pracy, rozkłady pracy i rozliczenia godzin pracy.
9.Zwiększyć nadzór nad przestrzeganiem trybu przekazywania stanowisk pracy.
10. Sprawy pracowników załatwiać niezwłocznie.
11.Przy ustalaniu zastępstw zabezpieczyć zastępstwo do wszystkich czynności
wykonywanych na danym stanowisku.
12.Zakupić licencję do programów komputerowych.
13.Wdrożyć w DPS procedury korzystania z telefonu służbowego.
14.Wdrożyć w DPS procedury korzystania z samochodu służbowego.
15.Kontrolować rozliczenia korzystania z samochodu służbowego.
16.Dla wydatków jednostki stosować prawidłową klasyfikacje budżetową zgodnie z
rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2006 r. w sprawie
szczegółowej klasyfikacji dochodów wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków
pochodzących ze źródeł zagranicznych (Dz. U. Nr 107, poz. 726 z późn. zm.).
17.Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych przekazywać na jeden
wyodrębniony rachunek bankowy zgodnie z art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 4 marca 1994
r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
18.Odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych przekazywać w terminach
zgodnych z ustawą z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
19. Środki zakładowego funduszu świadczeń socjalnych wydatkować zgodnie z
zapisami art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu
świadczeń socjalnych.
20.Ściśle przestrzegać zasady dokonywania wydatków w granicach kwot określonych
w planie finansowym DPS-u.
21.Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy o finansach publicznych wydatki dokonywać w
wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Przy
czym należy wziąć pod uwagę, iż zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 20 ustawy o
rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. - przez zobowiązanie rozumie się
wynikający z przeszłych zdarzeń obowiązek wykonania świadczenia o wiarygodnie
określonej wartości, który spowoduje wykorzystanie już posiadanych lub
przyszłych aktywów jednostki.
22.Za wykonane usługi dokonywać przelewów w terminach ustalonych zgodnie z
wcześniej zawartymi umowami.
23.Opracować procedurę dotyczącą rozliczeń pobieranych przez pracowników
zaliczek pieniężnych.
24.Na wniosku o zaliczkę każdorazowo wskazywać termin rozliczenia pobranej gotówki.
25.Bezwzględnie przestrzegać terminów rozliczenia pobranych zaliczek pieniężnych.
26.Przestrzegać zasad określonych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28
lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla
budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych
jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020) oraz zasad
wyrażonych w art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o rachunkowości - rozliczenia z
pracownikami DPS-u księgować za pośrednictwem analitycznych kont rozrachunkowych
– 234.
27.Nie przekraczać ustalonego w zarządzeniu Dyrektora jednostki pogotowia kasowego.

Termin wykonania zalecenia: do dnia 30 sierpnia 2007 r.

IV.Adresat wystąpienia pokontrolnego:

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów w Opolu
Leszek Krzyzanowski
Ponadto:
Zgodnie z art. 44 ustawy o finansach publicznych odpowiedzialnym za całość
gospodarki finansowej jest kierownik jednostki. Stwierdzone w trakcie kontroli
istotne nieprawidłowości, w tym także w zakresie gospodarowania środkami
budżetowymi, świadczą o braku należytego sprawowania nadzoru nad działalnością
kontrolowanej jednostki. Charakter i zakres stwierdzonych nieprawidłowości może
stanowić podstawę do wyciągnięcia konsekwencji służbowych łącznie z rozważeniem
możliwości odwołania dyrektora z pełnionej funkcji.
W związku z powyższym proponuje się wydać zalecenie Zastępcy Prezydenta Miasta
Opola nadzorującemu kontrolowaną jednostkę opracowania i przedstawienia
Prezydentowi Miasta wniosku w sprawie określenia rodzaju konsekwencji służbowych
wobec dyrektora Domu Pomocy Społecznej dla Kombatantów.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku

 

Powered by WordPress dla [tu i tam]. Design by Free WordPress Themes.