Filtr kabinowy

Widzisz posty znalezione dla hasła: Filtr kabinowy





Temat: klimatyzacja w aucie
1. do ilu stopni klima powinna nam schłodzic wnętrze max? gdy jest na dworze ok 15C?

2. czy jesli klime włacze i ona pracuje to czy zużywa sie ten czynnik chłodzący?
ekonomiczniej właczac ją tylko w upały czy non stop także zimą i latem? jesli pracuje non stop to mi szybciej zużyje ten gaz to chłodzenia?

3. czy trzeba odgrzybic układ w aucie sprowadzonym? czy wystarczy tylko go napełnić?

4. co myslicie o metodzie ozonowania? ona usunie liście z kratek? we wlotach powietrza mam duzo syfu, liści i kurzu jak to wyczyścić? auto filtra kabinowego nie posiada!

5. czy to normalne ze klima podczas pracy włacza sie i wyłacza? chodzi mi o sprężarkę Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Renault megane - nieprzyjemny zapach
darnok napisał(a):

Filtr kabinowy do wymiany, kanaly i nawiewy do odkazania. Jak masz klime
to takze parownik i odprowadzenie wody. Samemu sobie poradzisz - kup
preparat do odkazania klimatyzacji (ok 20-40pln).


Dzięki za szybką odpowiedź a teraz poproszę o podpowiedź :).
Z filtrem kabinowym sobie poradzę z zakupem preparatu do odkażania też
:D. Natomiast reszta generuje pewne pytania tzn. mam klimatyzację jezeli
chodzi o kanały i nawiewy to domyślam się co to jest (parownik i
odprowadzenie wody - nazwy logiczne ale gdzie to jest ??) niestety nie
wiem jak zabrać się do odkażania (ten preparat to jakiś płyn trzeba go
wlać jeśli tak to gdzieś musi się wylać itp.).

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

Michał

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: OCTAVIA II - wymiana filtra kabinowego
Witam
Mam na imię Marcin i od niedawna jestem posiadaczem Octavii II 1.9 TDI. W
związku z zaproponowaną przez serwis skody wysoką jak dla mnie ceną za
przegląd po 60 tyś km postanowiłem, że wykonam go we własnym zakresie . Olej
+ filtr oleju + filtr powietrza już wymieniłem. Filtr paliwa to chyba wkład
więc również nie powinno być problemu. Nie wiem natomiast jak dobrać się do
filtra kabinowego. W seacie cordoba był dostępny po zdjęciu plastiku z
podszybia a jak to jest w Skodzie??
Pozdrawiam

Marcin

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: OCTAVIA II - wymiana filtra kabinowego
Użytkownik "marcinu" :


Mam na imię Marcin i od niedawna jestem posiadaczem Octavii II 1.9 TDI. W
związku z zaproponowaną przez serwis skody wysoką jak dla mnie ceną za
przegląd po 60 tyś km postanowiłem, że wykonam go we własnym zakresie .
Olej + filtr oleju + filtr powietrza już wymieniłem. Filtr paliwa to chyba
wkład więc również nie powinno być problemu. Nie wiem natomiast jak dobrać
się do filtra kabinowego. W seacie cordoba był dostępny po zdjęciu
plastiku z podszybia a jak to jest w Skodzie??


Czesc, w Fabii jest to banalnie proste w Octavii nie wiem ale najszybciej
dowiesz sie na jakims forum skody np.:
http://forum.skoda24.com/
bo tu grupa jest średnio aktywna.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Fiat uno smieci przez nawiew


| ciagnie mi do srodka przez nawiew - czy mozna cos z tym zorbic czy
| musze sie z tympogodzic?

Zaloz sobie ponczoszke na wlot powietrza i z glowy.


Bardzo dobra i prawidlowa odpowiedz! :-)
Sam mam tak zrobione i sobie chwale! :-)
(w moim roczniku nie bylo jeszcze filtrow kabinowych)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Fiat uno smieci przez nawiew
Użytkownik Moskit napisał:

wszytsko ciagnie mi do srodka przez nawiew - czy mozna cos z tym zorbic


czy musze sie z tympogodzic?

Niestety normalne - Uno nie ma filtra kabinowego.
1. Omiatać liście z maski
2. Co najmniej raz na rok (najlepiej chyba późną jesienią) odkręcić
plastikowe podszybie i wybrać z "rynienki" w głębi (trzeba mieć damską
rękę - trudny dostęp) liście i inne zalegające paprochy.
3. Tamże jest też otwór pozwalający wodzie uciekać pod auto - warto
sprawdzić, czy rurka nie jest zapchana i ew. przetkać.

Tomasso
Maryśka 1,6 16v (a kiedyś uno 1,4)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: mondeo - spust wody z klimy
Maciek pisze:


W ktorym miejscu znajduje sie spust wody ze skraplacza fabrycznej klimy w
Mondeo? Nie moge drania zlokalizowac... Chce sprawdzic, czy jest drozny, bo
szyby strasznie paruja.


Spustu wody ze skraplacza na pewno nie ma. Jest za to z parownika, ale
nie bardzo wiem gdzie w mondeo.

Czy szyby parują Ci przy pracującej klimie, czy np. w czasie deszczu po
upale, kiedy jechałeś z klimą, a potem ją wyłączyłeś, bo się schłodziło
podczas opadów?

Jeśli to drugie, to oprócz tego, ze normalne, bo duża różnica temperatur
w dość krótkim czasie i ludzie jadący w aucie parują, trzeba, jak ktoś
już napisał, zająć się mikrofiltrem/filtrem kabinowym/przeciwpyłkowym,
czy jak go tam zwą.
Ponadto trzeba z wykładzin podłogi poodkurzać cały piasek, który żona i
dzieciaki naniosły do środka auta, a który doskonale trzyma wilgoć.

Jeśli natomiast paruje Ci podczas pracy klimy, to jest coś dziwnego, bo
klima sama w sobie, powietrze osusza, więc parowanie szyb przy
pracującej powinno momentalnie zniknąć (u mnie kilka sekund po włączeniu
klimy).
Pozdrawiam
R.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Parowanie zamarzanie szyb jak zwalczać?


Niektórzy jeżdżą na oleju napędowym,
inni podkręcają 100 konne silniki do 170KM i więcej...
i też jeżdżą...


Jak nie ma klimy to zazwyczaj nie ma też żadnych filtrów. Jak jest klima to są
często montowane filtry kabinowe. Dla kogo one są? Dla ogółu ludzi aby oddychali
czystszym powietrzem, dla alergików aby zatrzymać pyłki i inne, czy może dla
samej klimatyzacji aby się jakimś syfem nie zapychała?
Nie jestem alergikiem i brak fltra mi nie przeszkadza. Na parowniku i w kanałach
jest czysto, po czterech latach nie ma się do czego przyczepić. Nie wierzę więc
w twoje stwierdzenie, że po zimie bez filra będzie jakaś tragedia z
klimatyzacją.

Pozdrawiam
Wojtek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czyszczenie układu klimatyzacji

Ale takiego co sie stawia na podlodze? Czy moze takiego co samemu trzeba
wpryskiwac w kanaly wentylacyjne? Bo jesli ten drugi typ to nic dziwnego -
to strata pieniedzy.


dziwne, bo wszystkie markowe odgrzybiacze (np. wurth, kent, xeramic, crc)
takie wlasnie sa :)
zreszta nawet na chlopski rozum, lepiej zeby 'aktywna piania' rozmiekczyla
grzybki i splynela przez odplyw parownika niz tylko owialo je powietrze ze
srodkiem

tym, ktorzy maja po czyszczeniu problemy z powracajacym zapaszkiem polecam
Valeo BioClip
montuje sie to na stale na filtrze kabinowym i przez rok trzyma grzybki w
ryzach (smierdzi troche czosnkiem na poczatku)

pozdrawiam,
cholo

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gdzie W-wie zrobić przegląd klimy/uzupełnić czynnik chłodzący?
Witajcie,

W moim 3 letnim autku klima zaczyna kiepsko działać, więc czas na serwis.
Pytanie gdzie W-wie można to zrobić za sensowne pieniądze? Wiem, że
moge zajechać do pierwszej lepszej stacji obsługi, ale interesują mnie Wasze
opinie, gdzie jest tanio i solidnie - chodzi prawdopoodbnie o wymianę filtra
kabinowego, odgrzybienie/przeczyszczenie klimy oraz uzupełnienie czynnika
chłodzącego. Ile to w ogóle może kosztować?

Pozdrawiam
M.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: parowanie szyb jaki następny etap !!??
samochód astra II kombi rocznik 98 1,6 klimatyzacja
szyby parują ja czytam porady i na dzień dzisiejszy: wymieniłem filtr
kabinowy, potem go w ogóle wyjąłem - w dalszym ciągu bez efektu.
Przy okazji wyciągania filtra sprawdziłem, że przełącznik obiegu
zamkniętego działa a w samej komorze filtra kabinowego sucho.
Najgorszy sajgon miałem podczas łikendowego wyjazdu, wracamy
wieczorem, szyby parują ale wyciąg jakoś na początku dawał rade potem
dla ratowania włączyłem klimatyzacje - efekt murowany ale ile można
jechać z włączoną klima gdy na zewnątrz koło 0.
I sie zaczęło - po wyłączeniu klimy mleko na szybach było w sekundę do
tego zapach stęchlizny co gorsze ponowne włączenie klimatyzacji
niewiele dawało, resztę drogi dojechaliśmy na chusteczkach i otwartym
oknie.
Skąd ta pieprzona para wodna skoro filtr kabinowy był suchy, w jaki
sposób jest odprowadzana wilgoć w układzie klimatyzacji, że wilgoć z
niego dostaje się do układu wentylacji ??
I ostatnia sprawa gdzie jest wywiew powietrza w astrze - czy to jest
tylko ta kratka z tyłu koło świateł ??? bo na logikę prawidłowa
wentylacja to nie tylko nawiew ale i wywiew.

Kuba

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Odgrzybianie klimy - jak?

Nie rzecz w tym i le środek kosztuje, tylko w tym, gdzie go użyć. Cyprian
napisał, że trzeba w scorpio cztery śruby odkręcić, by dotrzeć do
parownika.
Skoro pytasz tu i zadajesz takie a nie inne pytania, to IMO nie wiesz jak
dotrzeć do serca klimy. Tylko tyle, nie ma się co obrażać -- poczekaj,
pewnie ktoś podpowie, a jeśli nie, to naprawdę szkoda lać tylko we
wloty --
to nie działa zbyt długo.


Zapewne każdym modelu samochodu można się dostać do parownika poprzez
wyjęcie filtra kabinowego (zwanego również przeciwpyłkowym). Zwykle jest on
dostępny spod maski silnika albo z kabiny zza schowka. Warto najpierw
sprawdzić instrukcję obsługi bo często jest tam opisana wymiana tego filtra.
:-)
Jeśli brak danych to można się kierować miejscem, gdzie wychodzą z komory
silnika rurki od klimatyzacji.

Pozdrawiam,
Jacek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Odgrzybianie klimy - jak?
Jacek <j@gazeta.SKASUJ-TO.plnapisał(a):


| Nie rzecz w tym i le środek kosztuje, tylko w tym, gdzie go użyć. Cyprian
| napisał, że trzeba w scorpio cztery śruby odkręcić, by dotrzeć do
| parownika.
| Skoro pytasz tu i zadajesz takie a nie inne pytania, to IMO nie wiesz jak
| dotrzeć do serca klimy. Tylko tyle, nie ma się co obrażać -- poczekaj,
| pewnie ktoś podpowie, a jeśli nie, to naprawdę szkoda lać tylko we
| wloty --
| to nie działa zbyt długo.
Zapewne każdym modelu samochodu można się dostać do parownika poprzez
wyjęcie filtra kabinowego (zwanego również przeciwpyłkowym). Zwykle jest on
dostępny spod maski silnika albo z kabiny zza schowka. Warto najpierw
sprawdzić instrukcję obsługi bo często jest tam opisana wymiana tego filtra.
:-)
Jeśli brak danych to można się kierować miejscem, gdzie wychodzą z komory
silnika rurki od klimatyzacji.


tzn. filtr kabinowy jest na podszybiu - nie dawno wymienialem.
Wiec teraz trzeba znalesc ten parownik

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Opel Astra 1.4Kat chatback
Marsel dnia 25 lis 2003 uderzyl(a) kolejno klawisze:


za 20 to jakaś lipa filtr...
za filtr kabiny (tz. z w?glem aktywnym trzeba da? min 60 pln)
Pozdrawiam Marsel


Widzial Ty Kiedy miejsce i sposob mocowania
filtra kabinowego w Opel Astra Cl ???

z weglem aktywnym... chyba po to zeby pylicy dostac ;)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Opel Astra 1.4Kat chatback

"cataztrof" <eeyore_BEZ_T@wp.plwrote in message



Widzial Ty Kiedy miejsce i sposob mocowania
filtra kabinowego w Opel Astra Cl ???

z weglem aktywnym... chyba po to zeby pylicy dostac ;)


Bosch niedawno zaczal robic filtry kabinowe z weglem aktywnym. Najczesciej
dostepna jest wersja tradycyjna i "weglowa".

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: male dochodzenie
Kupilem auto i grzebiac w nim probuje przyblizyc sobie realny obraz i jak to
bywa z autem sprowadzanym kupionym via komis nie wszystko zdaje sie byc
prawdziwe (to co zostalo powiedziane).

1) Pierwsza rejestracja 2003 rok chociaz data prod. 2002 - tutaj chyba jest
to mozliwe? Tzn produkcja pazdziernik 2002 a rej. pazdziernik 2003 chociaz
byloby to de facto roczne auto kupione w salonie ?

2) Przebieg 41 tys, a z kolei mieszek na drazku biegow jest popekany i to
dosyc wyraznie. Kierownica jest jak nowa (pedaly tez). Czy zatem jest
mozliwe aby przy takim malym przebiegu zuzyc mieszek? To jest jak dla mnie
podejrzane, ale nie jestem w stanie powiedziec jak wyglada taki mieszek po
41 tys ;) takze nie mam skali porownawczej

3) Licznik el. w VW podejrzewam nie jest problemem przebic (potrzebny
programator)? Ew. jak bardzo jest to skomplikowane?

4) Zagladajac pod maske widzialem rure nie wiem do czego chyba do chlodnicy
z napisem "Hungary" costam. Naklejka na jednym z reflektorow jest "VW Made
in Czech Republic".
Z kolei zaslepka do filtra kabinowego ma na plastiku natloczone
VW/Audi/Skoda/Seat i znalazloby sie pare takich spraw. Jak to jest z VW czy
fabrycznie w srodku maja prawo znajdowac sie takie czesci czy kazda
fabryczna ma sam nadruk VW i np. Germany? Mam na mysli to czy te czesci to
zamienniki co swiadczyloby o jakiejs przeszlosci nieciekawej....

Co o tym myslicie?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: czyszczenie szyb


Ma ktos jakas skuteczna metode?


Ja uzywam takiej samochodowej gabki bez zadnego plynu. Na jakies 2-3
miesiace codziennej jazdy starcza. Nie zauwazylem roznicy przed i po
zalozeniu filtra kabinowego. Wystarczy tylko poswiecic te 2 minuty na
przetarcie dokladne calej szyby.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: czyszczenie szyb
Dnia Wed, 6 Jul 2005 18:29:50 +0200, freak tak nawijal:


| Ma ktos jakas skuteczna metode?

Ja uzywam takiej samochodowej gabki bez zadnego plynu. Na jakies 2-3
miesiace codziennej jazdy starcza. Nie zauwazylem roznicy przed i po
zalozeniu filtra kabinowego. Wystarczy tylko poswiecic te 2 minuty na
przetarcie dokladne calej szyby.


Tak, gabka jest doskonala. Tylko jednak raz na jakis czas
oprocz kurzu trzeba jeszcze tluszcz, bo inaczej zostaje
i sie 'mazy' robia :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Inter Cars - wymiana części ????
Hej!

Dziś udałem się do IC i otrzymałem zwrot kaski. Przy okazji naniesli porawki
do bazy danych dot. akualizacji danych dot. filtrów kabinowych do Toyoty
Corolli E11 i E11FL

Dziękuję wszystkim za cenne rady !

pozdrawiam
Remek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Autko mi zalatuje... i nie wiadomo skad!

cataztrof wrote:
jesli to LPG
to idz (czy tez jedz) i zatankuj gaz na INNEJ stacji
niz dotychczas....


Tankuję na różnych stacjach. Po zastanowieniu
na trzech, czterech głównie...

czasem domiesza im sie za duzo "zapachu" i nic nie poradzisz
az nie wyjezdzisz do konca...


No. Zobaczymy. Bede wąchał. Bueeee :-Q

jesli to zwierz...


Jak nie dźwiedź to nie wiem :-)

sprawdz co masz miedzy chlodnica
a zderzakiem?


Yyyy... Powietrze? Bród? Przepiórki na oleju?

a moze jakis szczurek zjadl Ci filtr kabinowy


No can do pal. Ten podel nie ma filtra kabinowego :-

i z wentylatora nawiewu ma karuzele? ;)


Ta teza upada - wialoby zajebistym zmrodem prosto
w twarz. Nie zdzierżyłbym.

Jak na razie sensowna wydaje mi się teoria o
przegiętym zapachu w paliwie. Inna sprawa - skoro
instalacja jest szczelna to jak (do takiej owakiej
lekkich obyczajow za trwala ondulacje szarpanej niebogatej)
tenze zapach sie wydostawywuje, he?

Grrrrr...

A oprocz tego spalila mi sie prawa postojowka, bede sie
musial szarpnac na te 1,7 zl.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: scenic 1.6 16V 110 KM - czy warto ???

[...]


mówimy o aspekcie zdrowotnym, to przy zamknietych szybach
nie wpadaj? do auta róznego typu pyłki, na które jestem
od wielu lat uczulony.


Dodatkowo zwykle w autach bez klimy nie montuje się
filtrów kabinowych, więc nawet zamykanie okien pomaga
na to tak sobie...

Ja na szczęście na pyłki uczulony nie jestem - coś
za coś :-)

Pozdrawiam,

Daniel Iwanowski

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtry kabinowe - źródłem dochodów praducenta - czemu ich nie montują?
Witam,

Ciekawi mnie jeden problem. Dlaczego nie wszystkie samochody zaopatrywane są
w filtr przeciwpyłkowy. Przecież taki filtr wymaga wymian a więc jest
źródłem dochodu producenta samochodu/filtra. W dodatku koszt założenia
takiego filtru w nowym samochodzi jest groszowy - poza przypadkami, gdy
samochód w ogóle nie ma w kontrukcji zapewnionego miejsca na taki filtr.
Tymczasem wiele "uboższych" modeli samochodów ma po prostu miejsce na filtr
i to wszystko. Dziwne, że skoro w łatwy sposób można "doić" klietnów, to
czemu się tego nie robi?

MN

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtry powietrza nawiewanego do kabiny


Marcin Mikołajczak wrote:

Czy ktos uzywa filtrow powietrza nawiewanego do kabiny w samochodzie nie
majacym cyrkulacji zamknietej powietrza ?
Czytalem kiedys o takich filtrach, chyba w AMiS, ale niestety zginal mi
ten numer gazety. Sa to jakies wielowarstwowe filtry, z wkladem z wegla
aktywowanego. Podobno redukuja znacznie zanieczyszczenie powietrza w
kabinie. A jest tego sporo, przednia szybe zawsze mam najbrudniejsza od
wewnatrz !
Przypomina mi sie sprawa takiego filtra zawsze jak jade za Ikarusami
ZKM, badz przeladowanymi Kamazami.

Gdzie to mozna kupic w 3-miescie, konkretnie to do Fiata UNO.

3-manko,
Marcin

--
_________________________
Marcin Mikołajczak
Reda k. Gdyni
mmiko@friko2.onet.pl


Nazywa sie ten filtr MANFILTER i jest rozprowadzany przez Confex, ale to
sa glownie filtry kabinowe do samochodow IVECO - jest bardzo maly wybor
do aut osobowych - szukalem do Rovera 200 ale jest tylko do 600. Nie
sadze abys znalazl cos do UNO.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtry powietrza nawiewanego do kabiny
te filtry muszą byc przewidziane przez producenta - musisz mieć gdzie go
włożyć
przeważnie w lepszych autach z klimą
sam mam alergię i chętnie bym sobie taki założył do ASTRY , ale jakiś
nie znalazłem
jak coś znajdziesz  - proszę o info
Andrzej

"A.M.-Niunius" napisał(a):

Marcin Mikołajczak wrote:

| Czy ktos uzywa filtrow powietrza nawiewanego do kabiny w samochodzie nie
| majacym cyrkulacji zamknietej powietrza ?
| Czytalem kiedys o takich filtrach, chyba w AMiS, ale niestety zginal mi
| ten numer gazety. Sa to jakies wielowarstwowe filtry, z wkladem z wegla
| aktywowanego. Podobno redukuja znacznie zanieczyszczenie powietrza w
| kabinie. A jest tego sporo, przednia szybe zawsze mam najbrudniejsza od
| wewnatrz !
| Przypomina mi sie sprawa takiego filtra zawsze jak jade za Ikarusami
| ZKM, badz przeladowanymi Kamazami.

| Gdzie to mozna kupic w 3-miescie, konkretnie to do Fiata UNO.

| 3-manko,
| Marcin

| --
| _________________________
| Marcin Mikołajczak
| Reda k. Gdyni
| mmiko@friko2.onet.pl

Nazywa sie ten filtr MANFILTER i jest rozprowadzany przez Confex, ale to
sa glownie filtry kabinowe do samochodow IVECO - jest bardzo maly wybor
do aut osobowych - szukalem do Rovera 200 ale jest tylko do 600. Nie
sadze abys znalazl cos do UNO.

--
Pozdrawiam
A.M. - Niunius
urz-@ikp.atm.com.pl niun@netscape.net urz_@hotmail.com


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: filtry przeciwpylkowe - jacy producenci?
On 2005-05-29 21:04, Przemek (usun _, dawne prze@vulcan.edu.pl) wrote:


nie chodzi o pyly promienitworcze w reaktorze atomowym ale takie od roslinek
... i tam wegiel w filtrze jest tylko wtedy jak eksploatuje auto gornik w
kopalni


Proponuję abyś przeczytał sobie dane filtrów kabinowych, a jak chcesz
tanio to sobie kup pieluchę tetrową i wsadź zamiast filtra.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: filtry przeciwpylkowe - jacy producenci?

Proponuję abyś przeczytał sobie dane filtrów kabinowych, a jak chcesz
tanio to sobie kup pieluchę tetrową i wsadź zamiast filtra.


Nie wiem jakich pieluch uzywasz ale przyjmij do wiadomosci, ze nie w kazdym
filtrze jest wegiel aktywowany.
Przemek
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr Powietrza.


BieluczykS wrote:
Wysusz auto, sprawdź filtr przeciwpyłkowy.
Do cholery, gdzie to ustrojstwo jest w Pasku B3 ?


otworz maske, przejdz na strone pasazera i zainteresuje sie tym dlugim
plastikiem wzdluz podszybia, nad grodzia. jak go zdejmiesz zobaczysz pod
nim po lewej obudowe filtra kabinowego.
jesli jej natomiast nie zobaczysz to dalej nie szukaj bo mozesz nie miec
tego filtra - byl on na liscie platnych dodatkow i wcale nie znaczy ze
jesli jest klima to filtr jest na wyposazeniu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Parowanie szyb w sam. co zrobić?
In article <9uge43$sn@Gambit.Gubernat.NET, wa@trzebnica.net
says...

Witam wszystkich mam takie pytanie może wiecie co zrobić aby podczas jazdy w
obecnym okresie nie parowały szyby w samochodzie.Za wszystkie rady z góry
serdecznie dziękuję.


sprawdz, czy nie masz zgnilego filtra kabinowego.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Roczne auto-czy juz konieczny serwis klimy??


| | | Właśnie (a co ma powiedzieć mechanik "od kilmatyzacji" :P)
| Wystarczy odgrzybić, a to można zrobić samemu :)

| jak odgrzybic samemu ? Jakim srodkiem ? Mozna prosic o cos wiecej na ten
| temat ?

Kupujesz dobry środek, na opakowaniu masz instrukcję i działasz.
Niczym to się nie różni od odgrzybiania w serwisie.
:wiście przy odgrzybianiu wymiana filtra.


gdzie kupie taki srodek ? Co sie z nim robi ? Rozumiem ze chodzi o wymiane
filtra kabinowego?

D.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Suzuki Swift - słabiutki nawiew na przedn ią szybę


Bo mam wrażenie, że jakby to był filtr, to nigdy by nie wiało dobrze.
A mnie przez kratki wieje nieźle, a tylko na szybę miernie.


A mnie sie wydaje, ze to raczej z kanalami powietrznymi sie cos
musialo splonkowac, bo Swift filtra kabinowego chyba nigdy
na oczy nie widzial.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: wymiana łożysk poprzez zmianę opon


| Gumiarz dziwił się, że można jeździć na takich gumach. Cóż.
| 500zł zostało w kieszeni.

A co to za samochód gdzie łożysko kosztuje 500 złotych ??


Łożysko z piastą - komplet występuje, do tego wymiana. Nie mam gdzie
tego zrobić to pozostaje warsztat.
Ostatnio byłem u siebie w rodzinnych stronach.

Wymiena termostatu, dolewka płynu chł., wymiana filtra kabinowego,
wymiana filtra powietrza. Zapłaciłem "aż" 20 zł.
Teraz będę naprawiał w rodzinnych stronach :-)

Za wymianę uszczelnienia silnika (na złączeniu ze skrzynią) w ASO
krzyknęli 1500 PLN.
Facio w rodzinnych stronach powiedział, że za 350 zł mi to zrobi. Nieźle :-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: co i kiedy (typowa eksploatacja) wymienia się w aucie?


Witajcie,

1. Olej - co 10-15 tys km
2. Płyn hamulcowy - nie wiem, czy na wszelki wypadek powinienem wymienic?
3. Płyn chłodniczy - j.w.
4. Pasek rozrządu po 90 tys km
5. Klocki hamulcowe - zależnie od zużycia, ale pewnie średnio co 20-30
tys.
6. Tarcze hamuclowe - j.w. (czy można je szlifować zmiast wymieniać?)
7. Klima - czyszczenie raz w roku (coś mi śmierdzi, więc muszę)
8. Czynnik chłodniczy do klimy - razem z czyszczeniem

Czy coś pominałęm z kluczowych czynności?


Ad. 2 Co 2-3 lata.
Ad. 3 Zależy od płynu - mój co 10 :P, chociaż wymieniłem po 8
Ad. 6 Trzymać się minimalnej grubości tarcz.
Ad. 7 Połącznone z wymianą filtra kabinowego, można samemu.
Ad.8 Co czynnik? Na pewno nie wymiana - nim się interesujesz jak spada
wydajność klimy.

Pzdr.
Skolmi

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dla tych ktorzy zaluja ze kupili swoj samochod


Odwazny jestes.


Tak sobie. :-)


Ja zazadalbym dodatkowej umowy o szybkosci dokonywania napraw i
sprowadzania
częsci.


Ha, ja kupowalem uzywany samochod, choc jeszcze na gwarancji. :-)
Obejrzalem, obwachalem, pojezdzilem, posluchalem, pogadalem ze sprzedawcami
Peugeota ;-)
Usterki do tej pory namierzone:
1. Gdzies w ukladzie el. robi sie przebicie przy duzej wilgotnosci i trzeba
"przeczyscic
styki" jednym strzalem awaryjnych zanim sie bedzie uzywac migaczy. Zeby sie
rozprawic
z tym musialbym zostawic samochod w serwisie na noc, zeby mieli szanse
zaobserwowac
usterke. Bo wszystkie elementy rzucajace sie w oczy juz wymienili
bezplatnie.
To wszystko.

Oprocz tego:
- wymienilem amortyzatory na gazowe KYB bo oryginalne padaly coraz bardziej,
ale
wiedzialem od poczatku ze sa kiepskie i z ich wymiana sie liczylem.
- wymienilem kable WN - musialy byc niewymienione od nowosci i samochodzik
lubil poszarpac przy obciazaniu na niskich obrotach,
- wymienilem klocki z przodu - stare byly siakies popekane?
- wymienilem jeden lacznik + dwie tuleje stabilizatora - normalne zuzycie,
- wymienilem akumulator - oryginalny wytrzymal 4 lata w tym 4 miesiace
stania pod
chmurka z wlaczonym alarmem, co go dobilo - normalne,
- czyszczenie ukladu nawiewu wraz z wentylatorkiem + zalozenie ponczochy na
wloty ;)
prosta konsekwencja braku filtra kabinowego.

Ja tam jestem zadowolony. :-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr py³kowy (kabinowy) - gdzie jest?


On Tue, 22 May 2007 12:15:47 +0200, "Bartek" <sp@interia.euwrote:
w Volvo V70 II Diesel ?

Bartek


A nie ma go tam, gdzie zawsze, czyli pod plastikiem przed szyba? Musi
byc tam, gdzie sa kratki zasysu, nieprawdaz. Trzeba odkrecic kilka
srub, odwaznie odgiac plastik do gory, wrazic lape i z czuciem
wyciagnac paskude. Wklada sie w odwrotnej kolejnosci. Uwaga na
uszczelke. W V70 lubila sie odklejac, wiec jakis silikon sie moze
przydac. Trzeba sprawdzic, czy lezy rowno wzdluz krawedzi.

A jak to juz robisz, to drutem sprawdz odplywy wody, Jeden masz na
wierzchu, drugi jest pod filtrem kabinowym. Dwa pozostale sa z drugiej
strony -- jeden na wierzchu, drugi w puszce pod bezpiecznikami.

Tomek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Mann


grzana wrote:

Witam wszystkich.
Czy kto  z grupowiczów używał czę ci (filtrów: powietrza, paliwa, oleju)
firmy Mann. Czę ci w ASO są chore a firmy Mann są też nienejtańsze ale
do przyjęcia.
Może kto  kupował te czę ci i ma do wiadczenie.
Gostek w sklepie powiedział mi, że to są te same czę ci co w ASO i, że
są to czę ci niemieckie a na pudełku pisze Made in Spain.


Mann to jedna z najwiekszych firm w europie zachodniej produkujaca
roznego rodzaju filtry i z pewnoscia mozna miec do niej zaufanie tym
bardziej, ze wiekszosc firmy produkujacych auta w europie korzysta z
filtrow tej firmy. Maja odpowiednia technologie, jakosc no i ciekwawe
rozwiazania techniczne (filtry oleju Protop, filtry kabinowe z weglem
aktywnym itd).
Osobiscie uzywam filtrow oleju Protop, sa trzy razy drozsze (65 zl) od
zwyklego ale za to wylapuja mniejsze czastki i maja mniejsze opory
przeplywu oraz wieksza wytrzymalosc, polecane do silnikow sportowych i
wysilonych ale rowniez doskonale spisuja sie w zwyklych silnikach co
wspakuzje chocby bardzo szeroka oferta tych filtrow do niemal wszystkich
aut. Mann jest napewno godny polecenia, mozna je kupic w warszawskim
Confex'ie na Cybernetyki 2.
Mann to niemiecka firma a fabryki ma na calym swiecie, moj Citroen tez
jest Made in Spain :)))

Piotrek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gdzie z Mercu 124 jest filtr powietrza do kabiny?


Auto koniec '95 kombi.
Filtr jest na pewno.
Po przełaczeniu cyrkulacji na wewnętrzna jest"wichur".
Przy pobieraniu powietrza z zewnątrz "cienizna".


http://www.mercmania.pl/

Instrukcje wymiany filtrów kabinowych

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr powietrza
elw@o2.pl napisał(a):

Nie mam pojęcia z jakich źródeł czerpiesz te wieści. Filtron jest
jedną z najdłużęj utrzymujących się na rynku Polskim firm
produkujących filtry.


lol... sprawdz sobie od kiedy filtry produkuje Sedziszow a od kiedy
Filtron - pamietam jeszcze czasy, gdy w filtronie papier zaginali
recznie a klej smarowali pedzlem... a ja relatywnie mlody jestem ;)


Nie odbiegają jakościowo od Mann'a czy produktów
z Sędziszowa.


a tu juz pojechales calkowicie po bandzie...


Jesli zmieniasz filtry zgodnie z zaleceniami producenta
pojazdu to każdy z tych filtrów będzie sprawował się poprawnie.


filtron ma zwykle mniejsza powierzchnie filtrowania niz odpowiednik
bardziej renomowanych firm a na dodatek czesto jest bardziewnie wykonany
. A filtry kabinowe to juz jakas parodia - gdyby jeszcze kosztowaly
grosze to szlag z nimi, ale ja poskapilem kiedys i zamiast manna za 120
kupilem Filtrona za 70zl - nie dosc, ze powierzchnia filtrujaca byla na
oko 2x mniejsza to jeszcze nie pasowal wymiarowo, wykonanie zalosne w
porownaniu z oryginalem - nigdy wiecej, dla mnie to bylo wyrzucenie 70zl
w bloto.


A skoro można mieć taniej to po co przepłacać?


to, ze Ty  nie zauwazasz roznicy, nie znaczy ze jej nie ma ;-)

pozdrawiam Blyskacz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Przednia szyba zaparowuje


Czy poza jazdą z włączoną klimatyzacja sa jakies inne sposoby na radzenie
sobie z zaparowywaniem szyb?


Ścierka, albo wymiana filtra kabinowego :-)


W niektorych Fordach przednia szyba jest ogrzewana podobnie jak tylna (z
tym, ze u mnie tego nie ma).. Moze sa jakies zabawki w spraju lub do latwego
montazu, ktore ten problem potrafia rozwiazac?


Daj sobie na luz z takimi wynalazkami

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Astra 99' - 1.6b - pomoc w ocenie
Sprawdz czy sa dywaniki :) Jeżeli to kombi to czy jest roleta bagażnikowa.
Przyda się instrukcja obsługi. Sa tam cenne informacje np. o ustawianiu
pokreteł do ogrzewania/ nawiewu. Kazda z tych rzeczy to kilkadziesiąt
złotych.
Dobrze jest sprawdzic czy ciśnienie w cylindrach silnika  jest prawidłowe.
Zrobią to na stacji diagnostycznej. Jezeli bedzie to stacja Opla to podłaczą
też do komputera.
Założyłeś nie instalowac gazu. Jezeli jest to silnik 1.6 ale nie 16V to
spalał bedzie około 7.5 litra benzyny na 100.
Po zakupie musisz się liczyć z:
-wymiana oleju w silniku i filtra oleju,
-wymiana filtra powietrza i filtra kabinowego.,
wymiana płynu chłodniczego,
wymiana  płynu hamulcowego,
- ewentualnie wymiana oleju we wspomaganiu kierownicy i w skrzyni biegów
- wymiana rozrządu.
- wymiana swiec.

_ sprawdzenie układ kierowniczego i zawieszenia i wymiana sworzni itp
pierdoł.
- sprawdzenie układu wydechowego i ewentualnie wymiana tłumików
- sprawdzenie hamulców
- sprawdzenie amortyzatorów.

Na stacji diagnostycznej sprawność hamulców i amortyzatorów robia na
specjalnym stanowisku komputerowo
A zawieszenie i układ kierowniczy oceniają ogładając podwozie.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czesci zamienne -jakie?
uny napisał:

> kupiłem ostatnio wkład filtra kabiny firmy FILTRON (chciałem KNEHT-a ale nie
> było). otwieram pudełko i co widzę?! ładniusi filterek tylko dlaczego miał z
> jednej strony napisik FILTRON a z drugiej "made in germany"?? :):):):) hehehe
> czyżby Filtron przeniósł produkcję do sąsiadów?

Widzialem juz to w filtronach jesli chodzi o filtry kabinowe i paliwa.
Mysle ze polega to na tym ze filtronowi nie oplaca sie robic danych modeli
filtrow i dlatego kupuje u jakiegos innego producenta .Zdaje sie ze teraz
Filtron i MAN robi razem filtry wiem ze Man robi w Polsce ale czy w fabryce
filtrona juz nie pamietam .
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: cordoba
Trochę sie spóźniłem z przeczytaniem wątku ale dołożę trochę od siebie, mam Cordobę od 2 m-cy i faktycznie jest twarda na drodze trzeba uważać na wyboje i się do nich psychicznie przygotowywać za wczasu albo omijać. Na gładkim asfalcie co u nas jest jednak rzadkością samochód płynie i super trzyma się na zakrętach. Poprzednicy pisali, że jest cicha tu się nie zgodzę od samego początku hałasują opony u mnie są to Firestonki ale montują też Pirelli, a od 60 zaczynają świszczeć uszczelik w drzwiach, czytałem gdzieś że to opuszczają się szyby albo lusterka boczne, trudno powiedzieć co to ale gwiżdze jak w wieżowcu na 10 piętrze podczas burzy. W pierwszym dniu użytkowania odpadła korbka od podnoszenia szyby prawy tył pasażer. Czarna deska rozdzielcza to naprawdę duża przyjemność oczywiście jeżeli chodzi o spędzanie wolnego czasu na jej polerce, bardzo szybko się kurzy nie wiem czy to nie wina niesprawnego lub niewydolnego filtra kabinowego. Bagażnik -ogromny, otwór załadunkowy mały wchodzą przedmioty długie i płaskie, wózek dziecięcy wchodzi bez problemu. Jak dla mnie bagażnik mógłby mieć 400 l ale żeby w kabinie było o 10 cm na długość więcej. Mam prawie 190cm i mnie jako kierowcy siedzi się super ale za mną nawet dziecko w foteliku ma bardzo ciasno, generalnie z tyłu bardzo mało miejsca. Sterowanie nawiewem za nisko umieszczone na tablicy, kierownica i wyświetlacze ok. Bardzo twarde plastiki i lubią się rysować. Siedziska trzymają ok.
Silnik 1.4 16v naprawde zaczyna się zbierać od III biegu i 3500 obrotów ale wyżej jest już tylko lepiej.
Reasumując z samochodu jestem zadowolony ale spodziewałem się po nim dużo więcej. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: głupie oszczędności dużo kosztują
głupie oszczędności dużo kosztują
Wszystkie poniższe przykłady znam z opowiadań znajomych, bądź sam byłem ich
świadkiem.
1. Gość wymienił olej 6 tysięcy później niż powinien. wymyślił sobie, że
filtr
wymienia się co drugą wymianę oleju i tego nie zrobił tym razem. Dwa tygodnie
później spojrzał na bagnet i się mocno ździwił. Skąd te syfy się wzięły?
Koszt filtra 20 zł.
2. Palant, który naprawiał samochód tam gdzie ja, miał do zrobienia silnik.
Ktoś mu powiedział, że pasek rozrządu można wymienić po przebiegu o 50
procent większym niż podaje instrukcja. I rzeczywiście. Tyle tylko, że wtedy
to było do zrobienia jeszcze wszystkich 16 zaworów. Koszt paska 70 zł.
3. Kolejny baran, tym razem moja dziewczyna :-) pojechała robi rocznie po 30-
35 tysięcy (jest przedstawicielem medycznym). W instrukcji piszą, że filtr
się wymienia po 30 tysiącach lub 2 latach. Uznała, że wybierze to drugą
opcję. No i samochód palił o 20 procent więcej niż powinien. Jak odkręciłem
pokrywe filtru to była tam wywrotka śmieci. To samo w filtrze kabinowym.
Koszt filtra to 25 zł.
4. I ostatni przykład, ale już nie z typu oszczędności. Mój szef, cały rok
jeździ z bagażnikiem dachowym - którego używa wyłącznie podczas wyjazdu na
wakacje dwa razy w roku. Spalanie 1,5 litra więcej od razu.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: głupie oszczędności dużo kosztują
hondziarz napisał:

> Wszystkie poniższe przykłady znam z opowiadań znajomych, bądź sam byłem ich
> świadkiem.
> 1. Gość wymienił olej 6 tysięcy później niż powinien. wymyślił sobie, że
> filtr
> wymienia się co drugą wymianę oleju i tego nie zrobił tym razem. Dwa tygodnie
> później spojrzał na bagnet i się mocno ździwił. Skąd te syfy się wzięły?
> Koszt filtra 20 zł.
> 2. Palant, który naprawiał samochód tam gdzie ja, miał do zrobienia silnik.
> Ktoś mu powiedział, że pasek rozrządu można wymienić po przebiegu o 50
> procent większym niż podaje instrukcja. I rzeczywiście. Tyle tylko, że wtedy
> to było do zrobienia jeszcze wszystkich 16 zaworów. Koszt paska 70 zł.
> 3. Kolejny baran, tym razem moja dziewczyna :-) pojechała robi rocznie po 30-
> 35 tysięcy (jest przedstawicielem medycznym). W instrukcji piszą, że filtr
> się wymienia po 30 tysiącach lub 2 latach. Uznała, że wybierze to drugą
> opcję. No i samochód palił o 20 procent więcej niż powinien. Jak odkręciłem
> pokrywe filtru to była tam wywrotka śmieci. To samo w filtrze kabinowym.
> Koszt filtra to 25 zł.

Wszystko przez to że nie robili przeglądu w ASO. :-) Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Magia Klimatyzacji
zalety klimy

- schladza gdy: nagrzane auto, zar na zewnatrz
- dobrze odparowuje szyby i wilgoc z auta w deszczowych okresach jesienno
wiosennych
- prawie zawsze wystepuje w komplecie z filtrem kabinowym wiec wnetrze auta
kurzy sie duzo wolniej
- niektorzy uwazaja, ze latwiej bedzie sprzedac auto z klima wiec i pewnie jest
to tez plus, choc ja kupujac auto raczej nie mysle o tym jak je bede sprzedawal

wady
- lekko przymula silniki, zwlaszcza slabsze (cos jak +1 osoba)
- na bank przejdziesz dodatkowe grypy czy anginy i to w srodku lata zanim
nauczysz sie kozystac wlasciwie z klimaanlage
- tak jak czysty filtr kabinowy moze byc pomocny dla alergika tak zala
instalacja wymaga czyszczenia i wymiany filtru bo zachodzi brudem i grzybkami
czyli dodatkowe koszty i chrzanienie sie po serwisach ale tylko raz na rok/dwa lata Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Parujące szyby w astrze II kombi co robić?
najprosciej opuscic nieco boczne :-)

jesli ta kontrolka sie swieci caly czas to chyba rzeczywiscie masz zamkniety
obieg. na obiegu zamknietym cyrkulacja odbywa sie oczywiscie z pominieciem
filtra kabinowego. dmuchawie jest latwiej. zwykle jak czysty by nie byl filtr
kabinowy po przelaczeniu na obieg otwarty sila podmuchu wyraznie spada. by
uwypuklic roznice podkrec dmuchawe na maksa i przelaczaj obieg
zamkniety/otwarty.
jesli nie bedzie roznicy to znaczy ze ci sie zablokowalo na zamknietym. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: w mondeo znowu pada deszcz do środka
leslaw_m napisał:

> słyszałem o cieknącym(...) filtrze kabinowym??

mógłbyś napisać coś więcej na ten temat? w jakim to było samochodzie? i gdzie w nim był filtr kabinowy? bo jakoś nie potrafię sobie tej sytuacji wyobrazić

pzdr
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: w mondeo znowu pada deszcz do środka
qwertys22 napisał:

> leslaw_m napisał:
>
> > słyszałem o cieknącym(...) filtrze kabinowym??
>
> mógłbyś napisać coś więcej na ten temat? w jakim to było samochodzie? i gdzie
w
> nim był filtr kabinowy? bo jakoś nie potrafię sobie tej sytuacji wyobrazić
>
> pzdr


octavia I gdy napadaja liscie i zatkaja odplyw wody z podszybia. wtedy podtapia
kompa (na szczescie szczelnego), mechanizm wycieraczek i przelewa sie do filtra
kabinowego a tamtedy chlup do wnetrza na dywanik pasazera. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zaparowane szyby w samochodzie
Eeeee tam. Tez mam opla i tez byly problemy z parowaniem :)))
Zawsze czysty filtr przeciwpylkowy i weglowy.
Najlepszym, a przynajmnie niezlym sposobem jest regularne odtluszczanie
przedniej szyby. Mozna poszukac jakiegos chamskiego plynu do szyn na amoniaku.
Odpadaja wszelkie wynalazki typu mr proper czy mr muscle itp. W ostatecznosci
mozna wymyc szyne isopropanolem (1l okolo 5zl w skladach z chemia przemyslowa).
Kolejny rzecz jak przed jesienia dobrze zrobic to wysuszyc wnetrze. Prosta i
skuteczna metoda to wyborcza pod kazdy gumowy dywanik i wymieniac co ranek na
nowe. Albo poszukac w sprzecie elektronicznym pochlaniaczy wilgoci. Male
woreczki z granulatem opisana najczesciej tak:
Silka gel - do not eat.
A kompletnym extremum to na okres jesienno zimowy wywalenie filtrow kabinowych -
ale to sie wiaze z zakurzeniem wnetrza samochodu chociaz w zimie mniej sie
kurzy niz latem :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Serwis Renault
Nie zwariowałem żeby robić przegląd małego auta (thalia 1.2 16v) za
1100zł. Pojechałem do oddalonego o 50km Elbląga i tam zrobiłem za
750. Co i tak jest kwotą trochę wygórowaną jak na wymiane oleju,
filtra kabinowego i odgrzybiania klimatyzacji.
Na szczęście renault to już dla mnie przeszłość ;) Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Problem z parowniem szyb
primo555 napisał:

> Mialem identyczna sytuacje w Vectrze, mimo ze klima byla caly czas
> wlaczona wszystkie szyby zaparowane - maaasakra
> wynienilem filtr przeciwpylkowy i ... problem zniknal :)

A jaki pomysł dla samochodu bez filtra kabinowego? Ja takiego nie posiadam
niestety, wszystkie możliwe sposoby wypróbowałam - od niewiele wartych środków
zapobiegających parowaniu, przez czyszczenie szyb, szampon do włosów (gdzieś na
jakimś forum - twierdzili, że najskuteczniejsza metoda) - jedyna metoda na
odparowanie to zimny nawiew na szybę plus delikatne uchylenia okna (przy
zastosowaniu tylko jednej z ww - szyby parują nadal) - sposób działa tylko na
przednią szybę i na dodatek im mniejsza temperatura na dworze tym gorzej się
prowadzi z zamarzniętymi łapkami:/ Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: skąd ta woda?
Obstawiam właśnie jakieś nieszczelności na podszybiu. Mnie ostatnio
lało się na nogi w Toledo, po ulewie na dywaniku pasażera była
wielka kałuża. Jak się okazało fachman w Norauto źle założył filtr
kabinowy - uszczelki nie przylegały i woda z podszybia lała się
przez nawiew. O ile wiem VA nie ma filtra kabinowego, ale może
gdzieś w rejonie podszybia jest nieszczelność (coś sparciało,
odkształciło się, może korozja) i się leje.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Fiat Punto I
Mam punto 55SX I 96rXII, 91 tys km. przebiegu i coraz większą awersje do
fiatów.Jeździłem nim trochę w celach zarobkowych, więc go trochę wytłukłem,
ale i tak posypał się niespodziewanie szybko.Padło całe zawieszenie : tylne
amortyzatory, wszystkie wahacze (i tuleje od nich), silentblocki, belka
wymagała regeneracji(łącznie 2800zł na nie oryginalnych częściach).To wszystko
przez 30 000 km po Warszawie.Wcześniej padł akumulator, który miał tylko 32Ah
( mniej niż w maluchu ), po 3 latach, a nie miałem nawet radia.Pół roku
później pękła obudowa alternatora ( koszt 550zł pod Warszawą).Pękł tłumik
(naprawoiny "po znajomości" a więc tanio).Klocki ścierają się po 15 tys, choć
oszczędzam je jak mogę.
Natomiast najbardziej wkurzające są ciągle psujące się duperele : diody w
desce, "zwijacze' od pasów, zamki, plastiki trzeszczą, ech..
Fatalny jest nawiew bocznych szyb, które szybko parują.Wymiana filtrów
kabinowych nic nie dała.Słabe są światła mijania.To tyle wad.
Zadowolony jestem z silnika, chodź muł totalny, to działa bezawaryjnie; niezły
jest komfort resorowania, fantastycznie przestronne jest wnętrze.W o klase
wyższej astrze I przeżyłem szok ( taka ciasnota). Na pochwałe zasługuje
zwinnośc, spora neutralność, i niezłe hamulce.
Reasumując to bardzo udane konstrukcyjnie auto, za którym nie nadąża jakość
wykonania.Co Fiat to Grat!! Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: koszt serwisu Forda, części, obsługa
IMHO ceny są umiarkowane - typowy przegląd to ok. 400-500zł brutto, z olejem,
filtrem, filtrem kabinowym. Części jak to w ASO, poza nimi są tanie. Najgorzej
jest z jakością i dostępnością serwisów. Nie spotkałem jeszcze dobrego ASO.
Jeśli jest zapał, to nie ma wiedzy. Jak jest wiedza, to nie ma chęci i czasu.
Każda wizyta kończy się 3 nowymi usterkami. A co do dostepność, w Wwie pilna
akcja w przypadku nagłej usterki (włączając wybitą szybę) zazwyczaj nie jest
możliwa tego samego dnia. Każdy jest "zawalony robotą".
Na szczęście auto wynagradza niedogodności serwisu.
Niestety podobnie jest z serwisem innych popularnych marek. Skoda - tydzień
czekania na przegląd, nieumiejętność naprawy silnika, wymiana przez przeszło
miesiąc. Kiedyś DU - zastrzeżenia do jakości (wizyta = 3 nowe usterki).
Renault - naprawa blacharska nowej megany przez 2 miesiace. Ceny usług bardzo
wysokie (ok. 2 tys. zł za wymianę paska rozrządu - nie wiem, czy to standard
czy człek trafił na naciągaczy). Z innymi markami nie zetknąłem się. Słychać
dobrze o Toyocie, ale toyota stała się popularną marką, i na oko podobnie jak
reszta ma za mało serwisów. W takiej sytuacji nie istnieje walka o klienta i
jakość.
Pozdr. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Koszt przeglądu gwarancyjnego Citroena
Normalna praktyka wszystkich koncernów - bo póki masz gwarancję i
chcesz ją bezproblemowo egzekwować, jesteś skazany na drogie
przeglądy w ASO. Pół biedy, jeśli chociaż są rzetelnie wykonywane
(znam przypadki, że "zapominano" np. o wymianie filtra kabinowego,
choć na FV był, nie zauważano drobnych usterek (pęknięcia różnych
osłonek etc.)).
Płyn chłodniczy? ASO stara Ci się to wcisnąć, czy jak?
Sama cena 900 zł - standard jak na ASO, a drogo, jeśli miałbyś robić
to gdzie indziej (max. 200 zł olej, filtry "jak na pierwszy montaż"
50-60 zł / sztuka (olej, paliwo, powietrze, kabina), max. 100 zł za
robotę - przy założeniu, że mechanik przy okazji obejrzy resztę
pojazdu). Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wilgoć z nawiewu
Wilgoć z nawiewu
Po dwóch latach eksploatacji samochodu zaczął w połowie obecnej zimy
silnie zaparowywać. Wygląda na to, że głównym źródłem wilgoci jest
nawiew ogrzanego powietrza (wyraźnie "jedzie wilgocią"). Ma ktoś
pogląd co może być źródłem wilgoci w nawiewie? Coś spierniczyło się?

PS Dodam, że serwis Chevroleta poza wymianą filtra kabinowego i
sugestią by włączać klimę w celu wchłonięcia wilgoci - poza tym nie
zrobił nic. Jako ciekawostka - pytany o drożność wylotów z kabiny
tzw. "doradca serwisowy" zrobił oczy jak pięciozłotówki... Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: co zrobic by szyby tak nie parowaly
sprawdz czy w samochodzie nie ma wilgoci
(dywaniki,siedzenia,bagaznik)- jesli jest nalezy znalezc i
wyeliminowac przyczyne jej powstawania
Rada z filtrem kabinowym tez calkiem sluszna .
Na rynku sa tez kosmetyki ktore zmniejszaja parowalnosc szyb. Ja
na przyklad nacieram szyby szamponem do wlosow i tez bardzo
skutecznie pomaga
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: kiedy wymieniać filtr pyłkowy?

Filtry przeciwpyłkowy nazywany także filtrem kabinowym oczyszcza powietrze,
które zasysane bezpośrednio znad drogi, wtłaczane jest przez układ wentylacji
lub klimatyzację do kabiny pasażerskiej samochodów.
Czyli do sprawnego działania auta potrzebny nie jest ale jest potrzebny do
"sprawnego" działania Twojego abyś nie wdychał syfu z naszych ulic.
Wymieniaj jak nie jesteś pewny i koniec zwłaszcza ,że kosztuje grosze... Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Kontrolka oleju Fabia
witam
troche wilgoci moze pozostawac z wilgotnego powietrza badz wody na butach czy
ubraniu. woda osiada nastepnie na szybach. jesli nie ma wilgotnych dywanikow
problem moze byc w zapchanym filtrze kabinowym ktory utrudnia przewietrzanie i
nadmuch ciepłego powietrza.
pzdry Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: problem z automatyczną klimatyzacją alfa 156 r2003
Witaj!
Nie miałem takiego problemu osobiście ale zaglądałem pod konsolę i przyjrzałem
się przy okazji konstrukcji. Nawiewami steruje kilka silników oprócz samych
wiatraków, wystarczy że jeden z silników sterujących położeniem klapy od
ciepłego powietrza nie obraca się (bo np. zacięła się klapa) masz efekt ze cały
czas grzeje, dlatego nawet przy włączonej klimie jest ciepło. Zębatki od tych
silników widać z prawej strony konsoli w miejscu gdzie wymienia się filtry
kabinowe. Pracę nawiewów i klimatyzacji dwustrefowej oczywiście można
zdiagnozować Examinerem, w zasadzie i tak czeka Cię wizyta w serwisie. Doskonale
słychać prace tych silników po zdjęciu klemy z akumulatora i założeniu ponownie,
system klimatyzacji ustala wtedy właściwe połażenie klap, oczywiście można
popatrzeć na zębatki czy i które poruszają się przy okazji kręcenia pokrętłem
temperatury, nie zaszkodzi też stuknąć trochę mocniej w korpus ustrojstwa.

Pozdrawiam
Grzegorz Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: awaria! pomocy!
Oj Janioj, Janioj.. Pisząc o Michele Muton dokładnie potwierdzasz
własnie dane statystyczne. jedna, dwie kobiety, ale wokoło stu
męzczyzn. Daj spokój, stąpasz po cienkim lodzie.
Zamiast tego zrób sobie prosty eksperyment. Wybierz po 10 znajomych
mezczyzn i kobiet, ze swojego otoczenia. Losowo, własnie, na chybil
trafił, ze swojego notesu, czy telefonu. Nie wtajemniczając ich w
cel eksperymentu, pogadaj sobie z nimi o tym, kiedy wymieniali olej,
filtry kabinowe, kiedy sprawdzali ciśnienie w oponach, kiedy ich
auto miało wymieniany rozrząd itd. A potem zrób sobie zestawienie
odpowiedzi. Wiesz co otrzymasz? na 10 facetów 7 albo 8 odpowie ci na
wszystkie albo prawie wszystkie pytania. A u kobiet na te same
pytania odpowie ci 2 albo 3.
Nie wierzysz? Przekonaj sie.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: klopoty z 146 1,6 TS + sekwencja
klopoty z 146 1,6 TS + sekwencja
Witam wszystkich

Dlugo szukalem ale nie znalazlem nic na ten temat.
Problem moj polega na tym ze parowaly mi szyby w samochodzi (bardzo) i szukalem wody w kabinie. Wody nie znalazlem, doszedlem do tego ze wymiana filtra kabinowego pomoze. Jednak w czasie ogledzin auta znalazlem pod kanapa tylna, pod wygluszeniem, ktore sie tam znajduje dwa duze otwory. Otwory znajduja sie na srodku obok siebie i maja srednice ok 10 mm. Nie to jednak mnie zmartwilo, ale to ze znajdowal sie w ich okolicy swierzy olej. Wyglada na olej silnikowy. ale zeby byl az tak daleko...? Wtepnie ogladalem silnik z gory i nic. Pod autem jeszcze nie bylem ale pojade na kanal do kolegi. czy ktos z was juz cos takiego mial? Druga sprawa to szarpanie silnikiem na wolnych obrotach jakby czasami nie palil na wszystkie cylindry. W czasie jazdy rowniez nie jest kolorowo bo czasami jakby mu brakowalo mocy, ma taki dol po nacisnieciu gazu. Trzeba ujac gazu wtedy wraca wszystko do normy i mozna depnac. Wtedy idzie. Po lekturze forum podejrzewam ze to moze byc przeplywomierz. Aha, jadac na biegu przy dojezdzie do skrzyzowania przy ok 2000-2500 obr zaczyna mi szarpac i robic tzw zabki. Wtedy tylko pozostaje wysprzeglic. Czy to objawy przeplywomierza? Dodam ze nie jezdze wogole na gazie. Tylko na benzynie. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dmuchawa i el.szyby czyli problemów z AR 145 c.d.
Witam
Bezpiecznik od szyby kierowcy to 25A i powinien być drugi od góry z prawej
strony (chyba, że masz inny typ skrzynki).Sprawdż jeszcze przełącznik w
drzwiach przed dalszym rozbieraniem (u mnie to było to, wyczyściłem i po
kłopocie) łatwo go wyciągnąć wystarczy podważyć i cały się rozbiera (made in
Germany :)
Co do dmuchawy to chyba ci niepomoge, może któryś z szanownych kolegów?
Chyba padł ci regulator z opornikami od biegów 1-3.
Powinien być w okolicach silnika dmuchawy (może na podszybiu przy filtrze
kabinowym)
Robilem coś takiego kiedys w innym aucie to było przy silniku dmuchawy.
Chociaż patrząc po schemacie chyba nie powinny ci paść wszystkie trzy biegi na
raz? Bo ten regulator ma trzy termiki od 1-3.
Ten który naprawialem kiedys mial jeden bezp term. na 123 bieg.
Zaznaczam, że moge się mylić i może odezwie sie ktoś z większym doświadczeniem.
W sumie sam jestem ciekaw?


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: WYMIANA FILTRóW KABINOWYCH AR156
WYMIANA FILTRóW KABINOWYCH AR156
Witam czy ktoś może mi napisać w którym miejscu w samochodzie i jak wymienić
filtry kabinowe nawiewu i klimatyzacji.Nadmieniam że w miałem poprzednio AR
156 z 1999 roku i wymieniało się to w podszybiu na zewnątrz a teraz mam AR 156
z 2003 z klimatyzacją dwustrefową i są dwa wkłady od AR146 .Za wyczerpujące
porady serdecznie dziękuje Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: klima
Tak,filtr kabinowy to filtr przeciwpyłkowy.Wymiana nie jest
najwygodniejsza,ale powinieneś sie uporać w 5 minut.Znajduje sie on
przed przednią szybą pod osłoną mechanizmu wycieraczek od strony
pasażera,oczywiście nie wewnątrz kabiny.Wystarczy odkręcić częściowo
wyżej wymienioną osłone i powinieneś go ujrzeć.Instrukcja wymiany
powinna też być na opakowaniu nowego filtra.
U mnie też kiedyś nie miło pachniało.Kupiłem na stacji benzynowej
taki preparat do odgrzybiania klimy, popsikałem w kanały
wentylacyjne, obudowe filtra kabinowego i jest już dobrze.Przy
okazji wymiany tego filtra radził bym Ci to zrobić,bo nie jest to
drogi preparat a starczy na kilka razy.Stosuj ściśle według
instrukcji obsługi.Za jakiś czas powtórz zabieg.
Pozdrawiam Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr kabinowy i co Wy na to :)
Filtr kabinowy i co Wy na to :)
Witam.
Dzisiaj zabrałem się do wymiany filtru kabinowego w AR 146 1,6 rocznik 1998, bez klimatyzacji. Naczytałem się wiele na temat wymiany na tym forum, także byłem pewien, że jestem przygotowany na wszystko. Same rozkręcanie i dostanie się do podszybia od strony pasażera poszło naprawdę szybko. Po wyciągnięciu plastiku na zaczepach moim oczom ukazał się…, no właśnie nic się nie ukazało. Nie było żadnego filtru kabinowego, tylko otwór na powietrze z zapadką. Widziałem dokładnie, ten widok www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d02d65fcf1dee90f.html
Zastanawiające jest to, iż nie było tej czarnej widocznej na tym zdjęciu ramki.
Co sądzicie o tym przypadku. Czy może poprzedni właściciel nie dbał o to, i nie wymienił filtru, tylko go wyciągnął?. Czy może nie ma w tym modelu filtra kabinowego? Może macie jeszcze jakieś inne sugestie. Jestem trochę skołowany i nie wiem czy mam w tym miejscu ukazanym na foto położyć tylko ten filtr czy nie mam nic tam dawać? Dodam, że filtr zakupiłem na allegro, moto.allegro.pl/item156136467_filtr_kabinowy_fiat_coupe_tipo_tempra_lancia_k1033.html .
Pozdrawiam
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr kabinowy i co Wy na to :)
Dzięki za odpowiedz, jak ja to przeoczyłem, że ten filtr jest tylko dla AR z klimatyzacja, no cóż…. Teraz nasuwają mi się kolejne pytania. Co da zamontowanie tego filtra, skoro fabrycznie nie był on przewidziany? Czy ma to w ogóle sens? Głównym powodem dla, którego chciałem go wymienić, były szyby, które robiły się od wewnątrz białe, po włączeniu nawiewu. Naczytałem się, że to z powodu zabrudzonego filtra kabinowego, no ale jak ja go nie mam, to gdzie może leżeć przyczyna?
Pozdrawiam
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: klima
klima
Mam pytanie ,rok temu kupiłem auto jaka jest eksploatacja klimatyzacji?co
powinienem wymienić ?.Dodam ,że wszystko działa a w ubiegłym roku po kupnie
była -wymiana filtra kabinowego i odgrzybienie .To pierwsze auto z klimą więc
nie mam pojęcia Dzięki i pozdrawiam Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Płaski klucz 5,5, gdzie dostać? n/t
typson napisał:

> czy to nie aby jakiś calowy rozmiar?

Dokładnie tak jak mówisz. Niestety w sklepie od Strongwaza nie mają :( Trza
będzie piłować. Zachciało się wymiany filtra kabinowego.... Przecież we
francuskim prosto być nie może.... Zegnij się, połóż koło pedałów, zdejmij
tapicerkę i jeszcze odkręć to gówno...
W fabii ta czynność zajmowała 34 sekundy. Rozsuwało się suwak pod schowkiem
pasażera.


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Płaski klucz 5,5, gdzie dostać? n/t
plawski napisał:
Zachciało się wymiany filtra kabinowego.... Przecież we
> francuskim prosto być nie może.... Zegnij się, połóż koło pedałów, zdejmij
> tapicerkę i jeszcze odkręć to gówno...

bo to jest specjalnie tak zrobione, zebyś do serwisu pojechał,a nie bawił się
samemu.


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Cierpliwość się kończy
Nalezy sie tez kilka ciepłych słów o serwisach toyoty.
Otóż moi drodzy, co serwis to inne diagnozy i naprawy.
Najgorzej wypadają generalnei serwisy w Poznaniu - po prostu oszukują, nie
wykonując zwykłych czynności serwisowych jak czyszczenie klimy czy wymiana
filtra kabinowego. 3 krotnie kasowali błąd, zamiast wymienić EGR.
Trochę lepiej Warszawa - najsolidniej u Chodzenia - EGR wymieniali 2 razy na
gwarancji, bez dyskusji.
Najlepiej Wrocław - to oni zdiagnozowali większość usterek - również to koło
dwumasowe i zawiechę. Inni twierdzili że np drgania samochodu niczym w ursusie
C360 to Ten Typ Tak Ma.

Generalnie samochód w lutym bedzie do kupienia - są chętni? Cudowny Ave d4d
kombi, ciemnoszary metalik z quasi-ksenonami. Z historii napraw krótki wyciąg z
niecalych 2 lat i 110 tys przebiegu
- 3 razy laweta na trasie
- 5 razy wgrywany soft sterujacy silnikiem
- 2 razy zmieniony EGR
- zmieniona turbina
- zmieniona sprężarka klimy
- koło dwumasowe do wymiany
- zawiecha z tyłu do zrobienia, nie wiem dokładnie co, ale geometria jest
nieprzyzwoita, wozi go strasznei w koleinach
- gałka zmiany biegów wygląda jak w starym żuku - poobcierana, przetarty
mieszek!! (nie wiem z czego to gowno jest zrobione)
- radio działa fatalnie, nienaprawialne - co chwile gubi stacje - antena
wbudowana w prawą tylną szybę jest popierdolona

Tyle pamiętam, choć na pewno bylo cos jeszcze. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Pokarało mnie za nabijanie się z Alfy :(
nie wiem czy to takie chop siup - bo jesli chodzi o primere to dostęp do
dmuchawy jest dosc skomplikowany i oby nie wymagał demontazu deski rozdzielczej.

Primera (przynajmniej moja) nie miala filtra kabinowego, tylko taka drobna
siatke metalowa - w skutek czego drobne paprochy i kawalki lisci sie dostawaly
do kanalow. Warto je przy tej okazji przedmuchac i oczyscic


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Pokarało mnie za nabijanie się z Alfy :(
typson napisał:

> Primera (przynajmniej moja) nie miala filtra kabinowego, tylko taka drobna
> siatke metalowa - w skutek czego drobne paprochy i kawalki lisci sie dostawaly
> do kanalow. Warto je przy tej okazji przedmuchac i oczyscic

Podobnie ma sie temat w Thali (przepraszam, za porownywanie primery do thalii
;). Ale tam tez nie ma filtra powietrza i mialem dokladnie takie same problemy.
Prawdopodobnie zabrudzony jest silnik nawiewu, a to w wyniku tego, ze nie ma
filtra powietrza. I w zwiazku z tym, posrednim efektem popsucia sie rezystorow
jest opor jaki ten silnik stawia podczas dzialania. Dziala na 4, bo tam jest
omijany jakikolwiek rezystor.

Ja najpierw przerobilem wymiane rezystorow i wyczysczenie silnika, nasmarowanie,
itd. Niestety po jakims czasie efekt sie powtorzyl. Nie bylo innego wyboru, jak
kupic nowy silnik nawiewu. Niestety, do tanich zabawek to nie nalezy, bo do
Thalii ok 1000pln. Mi udalo kupic sie uzywany, wygladal tak jakby byl nowy.
Teraz wszystko dziala jak nalezy. W zwiazku z tym sugeruje przyjrzec sie
silnikowi i rozwazyc mozliwosc wymiany rezystorow z silnikiem.

Pozdrawiam
Wobi
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Mam filtr.
Mam filtr.
Przeciwpyłkowy. NIe wiem czemu w standardzie oszczędzili na groszowej
sprawie. No ale cóż, niezbadane są wyroki fiatowskie. A wracając do filtra,
to trzeba było wyciąć kawałek plastiku w jego obudowie (nawet producent
zrobił w fabryce rowek, żeby łatwiej było ciąć) i dokupić pokrywę filtra
kabinowego. W Fiacie oczywiście stwierdzili, że coś takiego jak pokrywa samo
nie występuje, a kiedy podałem im numer części powiedzieli, że coś takiego
nie istnieje. Chcieli wcisnąc całą obudowę filtra za duże pieniądze. Jednak
sama pokrywa istnieje i wczoraj, w ciągu 1 dnia sprowadzili mi ją w
zaprzyjaźnionym sklepie z Bielska. Część jest oryginalna, fiatowska i
kosztuje 19 zł. Potem tylko 15 minut pracy i już mam filtr:-) Dzisiaj
wracając z pracy nie mogłem się powstrzymać i pojechałem do Fiata pokazać, że
coś takiego istnieje. Ale mieli miny... Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: durne oszczędności
durne oszczędności
Wszystkie poniższe przykłady znam z opowiadań znajomych, bądź sam byłem ich
świadkiem.
1. Gość wymienił ole 6 tysięcy później niż powinien. wymyślił sobie, że filtr
wymienia się co drugą wymianę oleju i tego nie zrobił tym razem. Dwa tygodnie
później spojrzał na bagnet i się mocno ździwił. Skąd te syfy się wzięły?
Koszt filtra 20 zł.
2. Palant, który naprawiał samochód tam gdzie ja, miał do zrobienia silnik.
Ktoś mu powiedział, że pasek rozrządu można wymienić po przebiegu o 50
procent większym niż podaje instrukcja. I rzeczywiście. Tyle tylko, że wtedy
to było do zrobienia jeszcze wszystkich 16 zaworów. Koszt paska 70 zł.
3. Kolejny baran, tym razem moja dziewczyna :-) pojechała robi rocznie po 30-
35 tysięcy (jest przedstawicielem medycznym). W instrukcji piszą, że filtr
się wymienia po 30 tysiącach lub 2 latach. Uznała, że wybierze to drugą
opcję. No i samochód palił o 20 procent więcej niż powinien. Jak odkręciłem
pokrywe filtru to była tam wywrotka śmieci. To samo w filtrze kabinowym.
4. I ostatni przykład, ale już nie z typu oszczędności. Mój szef, cały rok
jeździ z bagażnikiem dachowym - którego używa wyłącznie podczas wyjazdu na
wakacje dwa razy w roku. Spalanie 1,5 litra więcej od razu.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Mokotów utknął w korku
Kto się denerwował korkiem ten się denerwował ,bo
ja jechałem sobie moim wypasionym samochodzikiem ,z podgrzewanymi fotelami ,filtry kabinowe z węglem aktywnym (nie czuc smrodu spalin ,kojąca muzyczka leciała z wypasionych głośniczków i siedziałem w superwygodnych fotelach z masażem . Dlaczego miał mnie denerwowac korek ? O mam też TV w samochodzie ,więc byłem prawie w domciu . Kto chce się denerwowac to znajdzie powód wszędzie. Ja się cieszę ,że są remonty ,a korki mi nie przeszkadzają . Z komunikacji zbiorowej się nie wstydzę korzystac ,a nawet lubię ,ale za granicą np. we Francji lub w Japonii (superszybkie pociągi to fajna przygoda. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: czy klima zużywa gaz?
to auto czyli volvo s40 1996 rok nie ma filtra kabinowego na 100% a ma klimatronik to normalne poprostu nie byl montowany często sie to zdarza? Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: wymiana filtra kabinowego - fiat Brava
Witam

Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał styczność z tym tematem, gdzie
w bravie taki filtr się znajduje i jak się do niego dostać?

pozdrawiam
Marek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Kupie mocowanie filtra kabinowego Golf III

Kupie mocowanie filtra kabinowego + ramka do  Golfa III, na płaski
filtr.

------------------------------
Piotr Kowalski
e-mail: ke@alatus.pl
------------------------------

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: jak się dostać do silnika wycieraczek w audi a6 '98 ?


Zaczyna mnie powoli wykańczać ten samochód (awaria goni awarię).


Chętnie bym poczytał jakie to są awarie. Możesz coś szerzej ?


Teraz wycieraczki. Lada chwila padną na amen. Raczej nie widzę dojścia z
komory silnika. Czy trzeba zdejmować całą deskę czy można jakoś dojść
np. demontując tylko schowek pasażera ?


Demontaż czegokolwiek od strony kabiny jest bez sensu :)). A przyczyną
"zacierających się" wycieraczek na 99% nie jest silniczek jako taki, a tylko
sworznie (trzpienie/ośki) do których są przykręcone ramiona. "Naprawa" jest
banalnie prosta. Oto kolejność:
- odkręcach ramiona wycieraczek (po zdjęciu plastikowych kapsli)
- otwierasz maskę (pokrywę silnika)
- zdejmujesz uszczelkę ze ściany grodziowej i wyciągasz (najpierw delikatnie
do przodu) plastikową osłonę podszybia (tak jak do wymiany filtra
kabinowego)
- zdejmujesz blaszki zabezpieczające i BARDZO OSTROŻNIE wysuwasz spod szyby
górną część plastikowego podszybia
- zdejmujesz (z wyczuciem, tak żeby nie ułamać zatrzasku) wtyczkę z
silniczka wycieraczek
- odkręcasz pokrywę (czarna, plastikowa) z obudowy sterownika (dla
łatwiejszego dostępu)
- odkręcasz śrubki (chyba 3 szt.) mocujące stelarz(ż?) całego mechanizmu
wycieraczek do podszybia
- wyciągasz mechanizm wycieraczek z auta (trochę gimnastyki)
- OSTROŻNIE wyciągasz zabezpieczenia sworzni (takie peudosegery)
- DELIKATNIE wybijasz sworznie z tulejek
- czyścisz z rdzy i polerujesz co się da ;)
- nakładasz smar do środka tulejek
- składasz wszystko do kupy w odrotnej kolejności
- od tej chwili wycieraczki zasuwają jak w nowym aucie :)).

PS: Są tacy, którzy niczego nie demontują (oprócz ramion z wycieraczkami),
jedynie wyciągają zabezpieczenia sworzni i opuszczają je minimalnie w dół.
Potem leją do uzyskanej szczeliny WD40, a na koniec wpychają smar. IMO
skuteczne ale mało profesjonalne i takie "na 90%" najwyżej ... .  Lepiej
wyjąć cały mechanizm z auta, a czyszczenie/smarowanie wykonać "na stole".
Zrób to czym prędzej, żeby nie spalić silniczka ... .


Z góry dzięki za pomoc.


Napisz jak poszło ... .

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zimą- palić i jechać czy poczekać ?
black bird napisał(a):


| Widziałem już tds'a po przegrzaniu ;) Mój mechanior ma problema, bo jeden
| taki regularnie mu przyjeżdża ;) ...
Podziwiam ze jednak sie zdecydowales na to swoja droga piekne auto.


Już chcę zmienić, ale z zupełnie dziwnego dla niektórych powodu
- e34 jest dla mnie za małe, i sedan przestał mnie bawić w tym
wyposażeniu jaki mam, widziałem identyczne e34 jak moje, tylko,
że z łamaną kanapą (po stosownym pomajstrowaniu jednak bagażnik
łączył się z kabiną .. po zdjęciu zagłówka z przodu, położeniu
siedzenia pasażera i złamaniu kanapy miałeś łóżko na długość
auta, a przy moim 194 ;) I CZĘSTYCH DŁUUUUUUUUUUgich trasach to
jest ważne ...

Teraz marzy mi się e34 lub e39 touring, albo siakieś bmw 7 ...
po prostu potrzebuję większego auta. (P.S. Do parkowania w WRC
już przywykłem ;))


| Masło z oleju i chłodniczego na szybie to stndard w tych autach
| ,regularnie potem się grzeją ... Głowica długo nie pociągnie etc etc ... a
| w moim tfu tfu, na razie problemów takich ni ma ;)
Ale problemy z silnikiem sa? Niech zgadne jak to zwykle bywa silnik zyleta
ale sypie sie osprzet.


Zasadniczo tfu tfu nic takiego ... raczej pierdoły elektryczki w
kabinie się sypią - aktualny problem to klapka filtra kabinowego
się spsuła (przekręciłem śrubę ;( przy wymianie filtra) i jest
nieszczelnie , przez co oprócz wrzącego powietrza wrzucanego
nawiewami do kabiny, dostaje mi się lód powietrzny szczelinami w
kokpicie i schowku ... Ale ma to i swoje plusy ;) mam lodówkę w
schowku ;) ...


juz ponad 220 tys km byla eksploataowana tak jakby to byl niezniszczalny
samochod i nigdy nie zawracalem sobie glowy wskaznikiem temperatury silnika.


O widzisz ... wleź na bmw klub forum i poczytaj o przegrzaniu
tego konkretnego silnika ;) to zrozumiesz ... po prostu wskaźnik
temp. jest najważniejszym dla kierowcy z tym silnikiem. No a
drugi ważny w zależności od zasobności portfela to albo
ekonomizer albo prędkościomierz ... ja aktualnie zaliczam się do
obserwatorów ekonomizera, tak by ten tańczył w okolicach 7 - 8
litrów w trasie.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Fiat Bravo, Alfa 145 czy Megane Coupe
[...]


Natomiast alfe znam tez z perspektywy odstawiania raz na dwa tygodnie do
serwisu. I tylko to chcialem przekazac w swoim poscie- kazdy musi sam
ocenic
co ceni sobie wyzej - bezawaryjnosc dupowoziastego mercedesa z automatem,
czy tez sportowy charakter i piekny wyglad awaryjnej alfy.


Porównujesz nieporównywalne - zobacz najpierw, ile trzeba było mieć
w garści, aby jednym i drugim wyjechać z salonu... :-) I przy tym
sportowym charakterze dałbym cudzysłów - w końcu jest to, było nie
było, zwykły kompakt

Jeśli zaś o awaryjność chodzi, to mogę powiedzieć tyle:

1. możliwe, że miałeś pecha - np. ja jestem pechowcem pod tym
   względem i często trafiają mi się wybrakowane egzemplarze
   różnych rzeczy, w tym i aut;

2. wśród aut, które posiadałem, Alfa nie mieści się może na
   szczycie mojego prywatnego rankingu (bez)awaryjności, ale też nie
   wypada najgorzej - chociaż nie przeczę, że na początku konieczne
   było usunięcie kilku usterek związanych z pewną nonszalancją
   fabryki; po tych zabiegach serwisu nie odwiedzam, bo nie ma na
   razie po co, a zważywszy na pkt. 1... :-

3. w przypadku Alfy można uniknąć wielu przykrych sytuacji, wykazując
   pewne minimum zaangażowania. Np. w modelu 145/146 szyba potrafi
   pęknąć "sama", przy czym zdarza się to często w kilka dni po
   demontażu podszybia, chociażby w celu wymiany filtra kabinowego. Ja
   nauczony przykrym doświadczeniem wymieniam ów filtr samodzielnie,
   a do podważenia podszybia nie używam śrubokrętu i nie opukuję
   nim krawędzi szyby - jak to czynią panowie w ASO. Unikam w ten
   sposób systematycznych wymian przedniej szyby :-


PS Moim zdaniem odstawiajac auto na przeglad do ASO czlowiek nie powinien
zawracac sobie dupy takimi szczególami jak fakt wykonania wszystkich
punktów
w spisie czynnosci do zrobienia przy danym przebiegu....


Moim też, ale to już jakby od konkretnej firmy zależy niż od marki. Ja np.
znam ASO, w którym mogę zostawić auto i wiem, że nikt mu krzywdy nie zrobi,
ani też nie planuje skoku na mój portfel, zaś ewentualne naprawy zostaną
wykonane solidnie.

Pozdrawiam,

Daniel Iwanowski

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: kimatyzacja, s³aba wydajnoœÌ


Chłodzi słabiutko, włącza się od razu, po włączeniu od razu czuć
chłodniejszy powiew, ale daleko temu do tego co być powinno.


w mojej furze (nieLanos) tez kiedys klima slabowala, pomogla wymiana
filtra kabinowego

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: prosba do uzytkownikow ALFA ROMEO 156
Wlasnie kupilem 2 tygodnia temu AR 156 1.8 (2000r.). Przejechalem z nim juz
1tys km, podziele wiec moje pierwsze opinie


Chcialbym prosic uzytkownikow samochodu Alfa Romeo 156 o opinie.
Przymierzam
sie do zakupu uzywanego modelu tego samochodu/AR 156 1,6 SPARK/ z lat
1999-00
za cene max 35 000 zl. Mam kilka pytan zwiazanych z uzytkowaniem tego auta
:

1) Jak wyglada eksploatacja tego auta ? Czy często sie psuje ? Jak wyglada
dostep do czesci i czy sa jakies nieorginalne zamienniki ? Jak wypadaja
ceny
czesci do tych aut na tle innych samochodow ?


Czesci sa chyba latwo dostepne, ale wyjdaje mi sie ze sa drogie.
Przedwczoraj odebralem go z serwisu (nieautoryzowanego). Tak wyglada
rachunek:
- Wymiana napedu rozrzadu (pasek, napinacz, rolka): 250/530zl
(robocizna/materialy)
- Wymiana filtra powietrza: 30/50
- Wymiana filtra kabinowego: 30/85
- Wymiana olej silniowego z filtrem (Castrol 10W60, 5L): 0/280
- Przeglad auta: 100


2) Czy to prawda ze zawieszenie oraz skrzynia czesto siada ? Jakie sa inne
popularne usterki i jaki jest ich koszt naprawy ?


Mialem kupic Selespeed, ale gupowiczy ostrzegali mnie jego awryjnosc,
kupilem wiec tradycyjny. Zawieszenie rzeczywiscie troche sztywny. Czy czesto
siada? Nie wiem.


3) Jak ze zuzyciem paliwa ? Czy montowal ktos gaz ? Jesli tak, to jaki
jest
orientacyjny koszt instalacji ?


Moj pali ok. 10L. O inst. gazowej nie pomyslalem jeszcze. Cena urzadzenia
+inst. ok. 4tys. (IV gen.)


4) Czy auto jest trwale ? Przejezdzam rocznie jakies 35000 km i jezdze
spokojnie. Ludzie odradzaja mi ten samochodow mowiac ze czesto sie psuje ,
jest klopot z czesciami i serwis jest koszmarnie drogi.


Ja tez slyszalem od znajomych ze to, ze tamto. No coz, ta 156-ka jest piekna
:)
pozdrawiam
t-son

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtrm kabinowy w Fordzie S-MAX
Witam
Czy ktośmi pomoże w znalezieniu filtra kabinowego w  FORDZIE  S-MAX
Pozdrawiam
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtrm kabinowy w Fordzie S-MAX
Jacek pisze:

Witam
Czy ktośmi pomoże w znalezieniu filtra kabinowego w  FORDZIE  S-MAX
Pozdrawiam


Powinien być ukryty w podszybiu od strony pasażera, dostęp od komory
silnika pod rynienką odpływu wody
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: gdy samochod postoi w srodku ladnie pachnie, gdy sie uruchomi silnik w srodku dziwny zapach.
Zacznij od filtra kabinowego potem odgrzybienie klimy bo zapewne w takim
aucie to już występuje.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: w mondeo znowu pada deszcz do środka
słyszałem o cieknącym podszybiu,filtrze kabinowym,szyberdachu,ale drzwi??
nie rozumiem co może cieknąć w drzwiach?
uszczelka?
co to za mondeo? III ?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czy Lanos ma filtr kabinowy ?
Należy przyzwyczaic sie do mysli ze to koreańaki wynalazek a tam nie
znajet żadnych filtrów kabinowych i tyle.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: wymiana filtra kabinowego w octavi
wymiana filtra kabinowego w octavi
witam
chce wymienic filtr kabinowy w skodzie octavi niestety nie moge poradzic sobie
z sciagnieciem podszybia. moze ktos ma to juz za soba i mi powie jak sie do
tego dobrac. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Nowe auto z salonu - czy faktycznie bez problemów?
Niestety - czynnik ludzki jest nieobliczalny
Użytkujemy w rodzinie dwa VW - używany i nówka z salonu VW (historia od 2001r):
1. Pierwszy zakup części do używanego w ASO - zamiast nówki, jest uzywana w
fabrycznym opakowaniu, po interwencji wymiana na nową
2. Zakup nowego TDI
3. Ostatni zakup części do używanego - tekst kierownika działu magazynowego:"A
ile pan tu zostawił pieniędzy, żeby żądać dobrej usługi"
4. Pierwszy przegląd TDI kupionej w salonie - giną spodnie plastikowe zaślepki
spływu wody
5. Drugi przegląd TDI - brak wymiany filtra kabinowego, a filtr powietrza został
"wytrzepany"
6. 2004 - zakup służbowego Golfa i pierwsze przeglądy - zawsze jestem obecny na
hali, zawsze mechanik dostaje 50 złp w "łapę" i nigdy nie pozwalam dotknąć auta
nikomu innemu (nawet obejmy na tłumiku).
7. 2005 - problemy z łożyskiem w TDI - ojcu szukają przez 4 godz usterki, po
moim przyjeździe sytuacja błyskawicznie ulega zmianie - usterka znaleziona w 10
minut,wymiana w 1.5 godziny, 50 złp jak zwykle, a w ramach przeprosin 2
brakujące dekle (po 56 złp sztuka) do alusów i polówki reklamowe VW (free :-).

Podsumowanie:
Nie kupuję auta nowego, bo to luksus (wymiana oleju Mobil 15w/40 z filtrem MAN -
169 złp wobec 320 zł w ASO), a serwisanci rżą cię na cenach strasznie w ramach
zasady " Stać cię na nowy - to stać cię na serwis"
I uwaga: daj sobie spokój z kawusią w salonie - idź na halę i patrz "fachofcom"
na ręce, chyba że sie nie znasz na tym.
Przykład z mojej działki:
User: " Dlaczego internet mi przestał działać?"
mgr informatyk: " Bo przerwania sprzętowe IRQ dają konflikt w XP"
i normalnie formatuje dysk. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Męczący zapach w Astrze !!!!
Mialem cos podobnego w Astrze, okazalo sie,ze objawy ustapily po wymianie
filtra kabinowego. Ale nigdy nie smierdzialo na postoju, wiec nie wiem czy Ci
to cos pomoze. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: KLIMATYZACJA- Mitsu Carisma
Dzieki, rzeczywiscie leci zimne powietrze wiec jest OK.Filtra kabinowego ...nie
wiem czy jest,chyba nie ma,sprawdze w instrukcji obslugi. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zaprowane szyby w Mercedesie
W 90%przypadków pomaga wymiana filtra kabinowego/przeciwpyłkowego - jeśli taki
jest w aucie. Nie zaszkodzi też dobrze odtłuścić szyby od wewnątrz - umyć
płynem do mycia naczyń i wytrzeć do sucha. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zaprowane szyby w Mercedesie
>W 90%przypadków pomaga wymiana filtra kabinowego/przeciwpyłkowego - jeśli taki
jest w aucie.

W tym roczniku jest: pod silnikiem wycieraczki. Składa się z takich dwóch
podłużnych tafli (tabliczek) Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: co zrobic by szyby tak nie parowaly
Na początek wymienić wkład filtra kabinowego/przeciwpyłkowego i
nacisnąć taki podłużny klawiszek, aby był obieg powietrza wewnątrz.
Może jechałaś za dieslem i wyłączyłaś ten obieg? Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Do Ford-owców

cześć mam forda mondeo 1998 rok 2000 cm ,i mam do was pytanie gdzie są filtry kabinowe w tym modelu Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zaparowane szyby w aucie?
mi pomogła wymiana filtra kabinowego Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Klima i falujące obroty w Alfie 156 1.6 1999r.
Należy zrobić taki przeglądzik , przynajmniej w zakresie sprawdzenia ciśnienia
czynnika chłodniczego i wymiany filtra kabinowego. Jeżeli czuć nieprzyjemny
zapach - należy wyczyścić wymiennik i kanaly wentylacyjne. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr kabinowy i co Wy na to :)
Jeśli płynu chłodniczego nie ubywa to nagrzewnica też raczej szczelna.
145 ma generalnie słabe przewietrzanie wnętrza - wyloty powietrza z tyłu auta
znajdują się w bagażniku w tylnych słupkach pod roletą w okolicy dostępu do
żarówek tylnych świateł (nie mylić z tymi perforacjami w słupkach na wysokości
szyb - to tylko ozdobne atrapy, nie ma za nimi żadnych kanałów), a żeby było
ciekawiej to tylko wylot po prawej stronie jest wyprowadzony na zewnątrz
poprzez taką kratkę, którą widać po podniesieniu tylnej klapy, po lewej stronie
to tylko atrapa - wiem bo sprawdziłem już w kilku 145-ach. Kupiłem już nawet
taki kanalik przechodzący przez słupek, który jest po prawej stronie i miałem
go zamontaować po lewej, ale jeszcze się za to nie wziąłem, a trzeba tam wyciąć
kawałek blachy ze słupka i zabezpieczyć antykorozyjnie.
Co ciekawe ePER podaje, że fabrycznie są zamontowane 2 takie kanaliki, a
fizycznie jeszcze w żadnej 145 nie widziałem go w lewym słupku (pod kratką jest
lity słupek).
Kanalik to nr 10 na schemacie:

www.spangerum.com:7080/navi?COUNTRY=023&GRP_COD=707&SBMK=R&DRIVE=S&SGS_COD=0&MAKE=R&COMM_MODEL=145&CAT_COD=T
5&MOD_COD=130&SGRP_COD=17&ALL_FIG=0&LANGUAGE=6&NEW_HTTP=TRUE&PREVIOUS_KEY=SUBGRO
UP&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-
1&KEY=PARTDRAWDATA&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=6

IMHO aby najprostszym sposobem zwiększyć przewietrzanie wnętrza, trzeba roletę
bagażnika mieć w połowie odsłoniętą, albo całkiem wyjętą.
Co do filtra kabinowego, to zdaża się też w autach z klimą, że "zapomniano"
włożyć ramki i filtra - cóż, włoska fantazja ;)
amargro
145 LUSSO 1.4 TS Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku




Strona 1 z 2 • Znaleziono 107 postów • 1, 2  

Powered by WordPress dla [tu i tam]. Design by Free WordPress Themes.