Filtr gazu

Widzisz posty znalezione dla hasła: Filtr gazu





Temat: Dławi mi się na benzynie i LPG , dlaczego ?
Od paru dni moj samochod doprowadza mnie do bialej goraczki.
Zaraz po odpaleniu na benzynie bardzo sie dlawi , po przelaczeniu na gaz (
automat ) jest taki efekt , ze jak wciskam gaz to tak jakby go cos zmulalo.
Filtry gazu i powietrza niedawno wymieniane, co moze byc przyczyna ?
Co sprawdzic w pierwszej kolejnosci ?
Czy to ma zwiazek z pogoda (od czasu kiedy pada, nasililo sie to, wczesniej
sporadycznie )

Bede wdzieczny za podpowiedzi

Pzdr
Mirek
Seat Toledo 1.8GT 16V LPG

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dławi mi się na benzynie i LPG , dlaczego ?


Od paru dni moj samochod doprowadza mnie do bialej goraczki.
Zaraz po odpaleniu na benzynie bardzo sie dlawi , po przelaczeniu na gaz (
automat ) jest taki efekt , ze jak wciskam gaz to tak jakby go cos zmulalo.
Filtry gazu i powietrza niedawno wymieniane, co moze byc przyczyna ?
Co sprawdzic w pierwszej kolejnosci ?
Czy to ma zwiazek z pogoda (od czasu kiedy pada, nasililo sie to, wczesniej
sporadycznie )

Bede wdzieczny za podpowiedzi


a nie huknelo ci wczesniej?:)ja mam taki sam problem ale dzis sie rozwiaze bo
mechanik i elektronik pojechali na diagnostyke:)wtedy to na pewno odpisze co
bylo przyczyna:)ale sprawdz przepustnice i ryre ktora doprowadza gaz moze klapka
sie zaciela jakies lewe powietrze dochodzi,pusc go takze na kompa moze masz inne
bledy o ktorych nie wiesz:)jak masz elektronike pomieszana to i gaz moze ci
szwankowac, a benzyna to juz wogole:)i pewnie ci szarpie jeszcze:)za pare godzin
bede mial autko to bede wszystko wiedzial,pozdrawiam:)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: jeep grand chereokee 4.7 V8 - czy warto dać LPG?
musze wlacyc sie do konwersacji bo nie moge juz sluchac tych pierdol...

Moon napisał(a):


pisanie, że jak ktoś ma instalację za xxx tysięcy, nie wiem, może z
platyny, to mu się nie psuje, to jakiś idiotyzm.


w kangoo mam instalacje IV gen zalazoną 6 lat temu i jedyne co wymieniam
to filtry gazu

Piszesz takie pierdoly ze zal cytac.

To ze Tobie sie trafilo tak a nie inaczej nie oznacza ze kazdy tak mial.

Wilu moich znajowmych ma instalacje gazwoe w roznych autach od
poldolotow do V8 i jakos dziwnie nikt nie narzeka...


w zwykłej instalcji zasilania benzyną NIC się nie wymienia - moze filtr
paliwa, raz na 3 lata.


hmmm w aucie zasilanym LPG tez wymienia sie tylko filtry. Cos jeszze
trzeba wymienić dodatkowo? Napisz prosze bo być moze jezdze z niesprawną
instalacją? Qrcze ;-)

IMHO czy jezdzisz na NoPB czy na LPG mozliwość awarii jest tak samo
prawdopodobna.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Instalacja sekwencyjna a zwykła?
blood_ra@gazeta.SKASUJ-TO.pl pisze:


A jak to jest z tymi przegladami, czy rzeczywisci co rok dodatkowo  trzeba
robić przegląd filtru gazu, świece, regulacje jakieś i to koszt jakies
300zł. Takie słyszałam a z drugiej strony znów ktoś mówił że to nie prawda,
że sie coś takiego robi po przejechaniu np 15 tys km i to kosztuje jakieś 30-
50 zł.


Zależy jaką kto ma instalację - ja mam prostą z reduktorem i regulacją
na śrubę i świece wymieniłem 4 razy (chociaż to raczej profilaktycznie),
  2 razy filtr gazu (z czego jeden też był profilaktycznie) i kable WN
(ale raczej z racji ich "przebiegu" - 160 kkm). Na instalacji zrobiłem
90 kkm.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel i gaz - fakty czy mity?


Tankując LPG w praktyce wyłącznie na Shellu, czyszczenie filtra miałem co
pół roku.


firmowa stacja nie znaczy dobra :)

Ja wymieniam filtr gazu co roku. Jest to tylko profilaktyka, nigdy nic mi
sie nie zapchało.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel i gaz - fakty czy mity?


"Cavallino" <konioBEZ-SP@z.plwrote in message



| firmowa stacja nie znaczy dobra :)

| Ja wymieniam filtr gazu co roku.

Ja wymieniałem co pół roku.


Ja piec lat temu
Pawel

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel i gaz - fakty czy mity?


On Mon, 4 Feb 2008 16:56:01 +0100,  Cavallino wrote:
| | Tankując LPG w praktyce wyłącznie na Shellu, czyszczenie filtra miałem co
| pół roku.

| firmowa stacja nie znaczy dobra :)

| Ja wymieniam filtr gazu co roku.

Ja wymieniałem co pół roku.


Ale byla potrzeba ?

Ja wymienilem chyba raz po 2-3 latach, profilaktycznie.
I na oko zupelnie niepotrzebnie.

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - pytania do użytkowników
W poldku (95r. gaźnik) przejechałem na gazie ok. 50tyś.km (1,5 roku), w
większości jeżdżąc tylko na gazie (włącznie z zapalaniem - nawet w zimie
do -10), nie miałem żadnych negatywnych następstw. Na benzynie nadal jeżdził
normalnie (czasami zabrakło mi gazu), może trochę więcej palił ok. 0,7 litra
na 100km (notowałem każde tankowanie), ale wtedy nie wiedziałem i nikt mi
nie powiedział że jest coś takiego jak filtr gazu oraz membrany.
Przypuszczam że ten filterek był już przytkany i dlatego więcej palił. Potem
sprzedałem i nie wiem co z nim dalej było.
Nie komentuję - piszę jak było

Grzegorz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: co po FIACIE 126p?
Adam Płaszczyca <trzyp@oldfield-pulapka.org.pl
napisal(a)news:hil1v0h6jk14dq9st00q2v6td9rulb7jnn@4ax.com:


On Fri, 21 Jan 2005 04:08:54 +0000 (UTC), Luka
<para@poczta.onet.plwrote:

| daje czy nie daje. nie dyskutujemy tu czy 2.0 w budzie BMW5 pali
| mniej od 2.5 bo jest wiecej wysilony choc powinien mniej bo
| mniejszy, tylko o realnym spalaniu starego 1.6 czy 2.0 w
| porownaniu do toczydla z 1.1.

Realne spalanie mojej kolubryny wychodzi w przeliczeniu na
złotówki mniej, niz cieniasa. I do tego mam bagażnik.


jeszcze sie zalapalem. no realnie to ja moge sobie takie toczydlo tez
przerobic na gaz a bagaznik ten maly i tak mi zostanie(butla w kole)
ewetnualnie mam tylne siedzenia,a dla 1 czy dwoch osob starczy. no i
realnie znowu wyjdzie mi taniej. zreszta duzy silnik tego gazu tez
kopci sporo a przy dzisiejszych cenach gazu +przeglad drozszy +inne
wynikajace z posiadania gazu platnosci (mat. eksploatacyjne,swiece
filtry gazu) to ten gaz bedzie tak samo drogi albo drozszy jak mala
benzyna.sam w moim zepsutym gracie mam 2l zagazowane to wiem.


I przy 9 metrach mojej kolubryny. Co jest bardzo kiepskim
wynikiem.


ja tam kiedys dla kaprysu zrobilem sobie kat.c i tez jakos dawalo sie
jezdzic po miescie.volvo440 tez, ale i tak latwiej po miescie "malym"

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: co po FIACIE 126p?
On Fri, 21 Jan 2005 10:56:43 +0000 (UTC), Luka


<para@poczta.onet.plwrote:
jeszcze sie zalapalem. no realnie to ja moge sobie takie toczydlo tez
przerobic na gaz a bagaznik ten maly i tak mi zostanie(butla w kole)
ewetnualnie mam tylne siedzenia,a dla 1 czy dwoch osob starczy. no i
realnie znowu wyjdzie mi taniej. zreszta duzy silnik tego gazu tez
kopci sporo a przy dzisiejszych cenach gazu +przeglad drozszy +inne
wynikajace z posiadania gazu platnosci (mat. eksploatacyjne,swiece
filtry gazu) to ten gaz bedzie tak samo drogi albo drozszy jak mala
benzyna.sam w moim zepsutym gracie mam 2l zagazowane to wiem.


Tak sobi eto wszystko tłumacz. Masz za te same pieniądze mniej
mozliwości :D


ja tam kiedys dla kaprysu zrobilem sobie kat.c i tez jakos dawalo sie
jezdzic po miescie.volvo440 tez, ale i tak latwiej po miescie "malym"


Jak się nie umie jeździć, to faktycznie, małym łatwiej.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czy LPG się opłaca?


On Sat, 25 Mar 2006 09:47:10 +0100,  Arbiter wrote:
| Policzcie wszystko. Przewody, świece, tłumiki itd.

przejechałęm juz na lpg 100kkm. NIe mogę potwierdzić, jakoby LPG wpłynął w
jakis sposób na tłumiki, przewody czy świece.

NAtomiast kilka razy musiałem się babrać z wymiana filtra gazu i
czyszczeniem instalacji


A ja jakos nie. Filtr gazu raz wymieniony, niepotrzebnie zreszta,
bloto z parownika dwa razy spuszczone - tym razem potrzebnie.

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: No i zakładam LPG ;-)
/// Kaszpir /// napisał(a):

Witam !

Zdecydowałem się jednak zalożyć LPG do Seicento 1.1 (12/1999r) (silnik
jedno-punkt).
Instalację dam do zrobienia firmie która znajduje się obok mojego miejsca
zamieszkania (lubicz).

Koszt instalacji to 1400zł (zbiornik w miejscu koła zapasowego). Instalacja
firmy tomasseto lub zavoli (nie wiem jaka lepsza) , z komputerem Bingo M.


1400 zapłaciłem miesiąc temu do laniego 1,5 SOHC (butla w kole).
Instalka właśnie tomasetto, włoszczyzna jak wszystko. komp bingo S4.
Śmiga aż miło, przy tankowaniu się buźka cieszy.


No cóż dalej nie jestem co do instalacji przekonany , jednak w samym
miesiacu kwietniu przejechałem niemal 1200km a zbytnio nigdzie nie jeździłem
:) a portfel uszczuplił się o grubo ponad 300zł  :-(

W środę oddaję do gazownika wóz i sam jestem ciekawy jak bedzie to jeździło
i jak z awaryjnością ...


Wcześniej miałem LPG w Tico, na Pb 30 kkm, potem już tylko LPG (60 kkm).
Raz zmieniałem przewody, filtr gazu też raz. Praktycznie od założenia
LPG to na benzynie przejechał tylko kilka km jak się gaz skończył, nawet
go nie odpalałem z benzynki. Nie żałowałem zmiany bo na tym że jeździłem
na LPG to mi się autko zwróciło. A sprzedałem za rozsądne pieniądze potem.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: No i zakładam LPG ;-)
petermas <peter@gazeta.plwrote in news:e3d6mh$1f$1@inews.gazeta.pl:


Wcześniej miałem LPG w Tico, na Pb 30 kkm, potem już tylko LPG (60
kkm). Raz zmieniałem przewody, filtr gazu też raz. Praktycznie od
założenia LPG to na benzynie przejechał tylko kilka km jak się gaz
skończył, nawet go nie odpalałem z benzynki. Nie żałowałem zmiany bo
na tym że jeździłem na LPG to mi się autko zwróciło. A sprzedałem za
rozsądne pieniądze potem.


ZTCW filterek gazu powinno sie wymieniac co 10kkm. Rownierz wtedy zmieniam
olej w silniku, filtr oleju i powietrza.
Co do zmiany filterka gazu to co 10kkm mam jezdzic na przeglady gwarancyjne
(jak gwarancja sie skonczy to rownierz), ktore kosztuja 50 zl kazdy i za
kazdym razem zmieniaja mi za ta kase filterek. Ponadto regulacja,
sprawdzenie szczelnosci, a jak potrzeba to i cos nadprogramowego zrobia za
drobna doplata (np czyszczenie przepustnicy, spawanie tlumika itp itd). Ze
zmiana kabli WN to zalezy, w lanosie co ok 15-20 kkm, jak zaczal silnik
strzelac, a w hondzie na razie przejechalem ok 15 kkm i nic nie strzela
wiec jezdze dalej.

vneb

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: No i zakładam LPG ;-)


petermas <peter@gazeta.plwrote in news:e3d6mh$1f$1@inews.gazeta.pl:

| Wcześniej miałem LPG w Tico, na Pb 30 kkm, potem już tylko LPG (60
| kkm). Raz zmieniałem przewody, filtr gazu też raz. Praktycznie od
| założenia LPG to na benzynie przejechał tylko kilka km jak się gaz
| skończył, nawet go nie odpalałem z benzynki. Nie żałowałem zmiany bo
| na tym że jeździłem na LPG to mi się autko zwróciło. A sprzedałem za
| rozsądne pieniądze potem.

ZTCW filterek gazu powinno sie wymieniac co 10kkm. Rownierz wtedy zmieniam


Ja filterek gazu pierwszy raz w poldku wymienilem po 50 kkm ( czyli
przecedzil jakies 6 000 litrow LPG) i gazownik powiedzial ze wcale zbyt
brudny nie byl. Ale to moze zalezy od tego gdzie sie tankuje. Ja glownie na
Statoil.

Pozdrawiam
guru

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - włączam światła - gorzej jedzie
Mam podobny problem. Tylko że u mnie niezależnie ile odbiorników prądu
właczę to czasami (podkreślam ze czasami, zwłaszcza na otwartym terenie w
wietrzną pogodę). Kiedy nie naciskam pedału gazu (mam automatyczna skrzynię)
i auto wytraca prędkość to obroty spadają czasem do 200-300. Miałem niedawno
wymieniany filtrt powietrza, filtr gazu, olej, kable WN a komputer nie
pokazał nic na diagnostyce. Czy możliwe że nowy filtr był spaprany?
Oczywiście dzieje sietak tylko na gazie. Na paliwie nie.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Masz auto na gaz? Przeczytaj, moze mi pomozesz.
Czesc,
Juz wczesniej pytalem o ta sprawe ale jak na razie zadna z odpowiedzi nie
przyniosla porzadanego rezultatu wiec pisze ponownie majac nadzieje ze jakas
dobra dusza znajdzie lekarstwo na moj problem.
Sprawa dotyczy opla astry 1.4i rocznik 92.
autko jest od 2 lat przerobione na gaz i nic przy tej instalacji gazowej nie
robilem tylko 1 raz wymienilem filtr gazu.
Objaw jest bardzo klarowny, natomiast gorzej z postawieniem trafnej
diagnozy:
Jadac na biegu (naciskajac pedal gazu-nie na luzie) po prostu auto gasnie -
jakby ktos odcial dopliw paliwa albo pradu. Wrzucam na "luz" odpalam
rozrusznikiem i jade dalej. Problem pojawia sie bardzo nieregularnie wiec
nie moge zlokalizowac przyczyny.
Najgorsze jest to ze po prostu gasnie kiedy chce i boje sie pomyslec co sie
stanie jak mi kiedys zgasnie podczas wyprzedzana :(((

Z gory dziekuje za Wasza pomoc .

Mareko

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Masz auto na gaz? Przeczytaj, moze mi pomozesz.


Czesc,
Juz wczesniej pytalem o ta sprawe ale jak na razie zadna z odpowiedzi nie
przyniosla porzadanego rezultatu wiec pisze ponownie majac nadzieje ze
jakas
dobra dusza znajdzie lekarstwo na moj problem.
Sprawa dotyczy opla astry 1.4i rocznik 92.
autko jest od 2 lat przerobione na gaz i nic przy tej instalacji gazowej
nie
robilem tylko 1 raz wymienilem filtr gazu.
Objaw jest bardzo klarowny, natomiast gorzej z postawieniem trafnej
diagnozy:
Jadac na biegu (naciskajac pedal gazu-nie na luzie) po prostu auto
gasnie -
jakby ktos odcial dopliw paliwa albo pradu. Wrzucam na "luz" odpalam
rozrusznikiem i jade dalej. Problem pojawia sie bardzo nieregularnie wiec
nie moge zlokalizowac przyczyny.
Najgorsze jest to ze po prostu gasnie kiedy chce i boje sie pomyslec co
sie
stanie jak mi kiedys zgasnie podczas wyprzedzana :(((

Z gory dziekuje za Wasza pomoc .

Mareko


1 - wyregulować mieszanke
2 - zakryc o polowe np tasma klejaca wlot powietrza do filtra powietrza.
a i tak po moich doswiadczeniach uwazam ze gaz najleprzy jest w kuchni.
Pozdrawiam.
Norbert

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dwa pytanka


W moim autku od niedawna na gazie zachodzi dziwne zjawisko. Przy małych
obrotach, na drugim biegu kiedy doda się gwałtownie gazu najpierw go mocno
dusi i dopiero zaczyna wchodzić na wyższe obroty. Kiedy są wyższe obroty
albo dodaje się gazu powoli albo inny bieg (chociażbu jedynka) albo pali na
benzynie wszystko jest ok. Dzieje się to od niedawna, nie było tego przez
jakiś czas po założeniu instalacji też było ok. Co może być przyczyną i co z
tym robić?


Moze na poczatek sprawdz filtr gazu ?
Kosztuje to 20 pln, wymiana trwa 3 minuty a moze sie okazac, ze to tylko to.

pozdr.
Wampisz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: kupuje Poloneza - o co pytac zeby nie wtopic?


Na wstepie witam wszystkich. Za pare dni (mam nadzieje) kupuje autko (za
3-4k) z gazem i mam pytanie - na co powinienem uwazac aby sie nie naciac,
o
co pytac itp. Swoja droga wezme kogos kto sie zna tyle ze na Golfach. Bede
kupowal z AutoGieldy, rocznik '92-94, <100tys.km, Wrocław
Jesli znajde w podobnej cenie, ale jedno uzywane przez jakiegos dziadka a
drugie po tuningu itp. to ktore bardziej sie opalca. Slyszalem ze
tuningowcy
jezdza poki nie zarzna silnika po czym sprzedaja (nie zebym sie z tym
zgadzal), a taki dziadek to najwyzej do kosciolka co niedziele :)


To ja napiszę, które rzeczy były najbardziej upierdliwe do naprawy w moim
polderze po zakupie,a ktorych wczesniej nie sprawdzilem:
- swiatla, sprawdz, czy regulacja swiatel dziala poprawnie, przy pierwszym
przegladzie jak koles nie bedzie mogl ich ustawic odesle Cie z kwitkiem,
zebys to naprawil. Do swojego poldka 89' srubki regulacyjnej szukalem
miesiac czasu.
- hamulce, rozpedz sie i zahamuj, jak auto ustawi sie bokiem, szukaj
innego - remont hamulcy (wymiana klocków +  tarcz) to ok. 300 zł z
robocizną.
- akumulator, tego nie ma jak sprawdzic na szybko, ale teraz aku maja 2 lata
gwarancji, spytaj sprzedawcy czy ma i niech Ci da gwarancje na aku
- opony, jak bardzo sa stare. Jak ktoras bedzie miala bule odczujesz drgania
na kierownicy powyzej 80 km/h.
- jezeli bedzie instalacja to spytaj ile jest na niej przejechane, kiedy
ostanio zmieniany byl filtr gazu
Milego szukania.

mekis

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz do Poldka i inne pytania
Zamontowałem jakies trzy miesiace temu instalacje BRC (z homologacja)
do mojego Poldka 1.6 GLI
koszt = 1 800 PLN
oszczednosc przy dzisiejszych cenach benzyny (jazda glownie po miescie)
jakies 11-12 PLN na 100 km (gazu spala 10-15% wiecej niz benzyny)
czyli zwroci sie po 15-16 kkm
do tego koszt przegladu instalacji -  co rok ~90 PLN

Montowalem w autoryzowanym warsztacie (robi instalacje do samochodow na
gwarancji)
mam gwarancje na 12 miesiecy, acha co jakies 10kkm trzeba wymienic filtr
gazu ~10 PLN.

Pozdrawiam
Artur

PS. jak dotad jestem zadowolony

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: koniec ery LPG ?


taa kalkulacja klakulacją , chodzi mi raczej o fakt czy taka podwyżka
akcyzy zaistnieje czy nie....spekulacje czy fakty ,moze ktos jest
przewoznikiem [orlen,lukoil] i sie wypowie,moze wie cos ponad to co jest w
gazetach. Mi przy takiej cenie LPG zwroci sie po okolo 6 latach, a gdzie
zarabianie na siebie oczywiscie przy zalozeniu ze 1 stycznia akcyza
wpadnie na cene gazu a instalacje nie potanieja


O ile mnie pamięć nie myli to od co najmniej 3 lat instalowanie gazu ma być
nieopłacalne.
Musisz to sam policzyć - do jakiej ceny gazu, przy Twoich przebiegach jest
sens się w to pchać.
Skoro instalacja ma Ci się zwrócić po 6 latach - to chyba sam sobie
odpowiedziałeś na pytanie.

Ja ze swej strony powiem Ci tak - miałem już jeden samochód na gaz i mi
starczy.
Doliczając koszty nerwów i wszystkich pierdółek typu regulacja, strzały w
dolot, układ zapłonowy w złym stanie, częstsze wymiany filtrów gazu i
powietrza, koło zapasowe
walające się po bagażniku, czekanie na stacjach na pana nalewacza, wyższa
temperatura silnika, droższy przegląd, problem z oszacowaniem pozostałej
ilości LPG... to IMHO już od zeszłego roku
nie warto się w to ładować. Szkoda samochodu.
-
Dus

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG vs NoPb - na przykladzie Poloneza
Arbiter w <cporq0$in@atlantis.news.tpi.plzeznal:


| Dobrze ze instalacja zdazyla mi sie zwrocic dawno temu... bo teraz nie
| zalozlbym instalacji... Bo jak z tego widac, wydajac 1800zl aby instalacja
| zwrocila wszelkie koszty zwiazane ze soba nalezaloby przejechac 144oookm.

Z postem sie zgadzam - tez jezdze na lpg z dwoch przyczyn 1 - samochod zle
jezdzi na benzynie. 2 -  z przyzwyczajenia. Oszczednosci duzych nia ma.

Ale jesli masz instalke za 1800 czyli z komputerem, to nei powinno byc tak
duzej roznicy w spalaniu - 9/13 l Najprawdopodobniej cos masz zle
wyregulowane.


Juz nie wiem co jest, sprobuje kompa przestawic w jazde w trybie
ekonomicznym, moze sonda lambda sie wiesza... Bo pracuje w pelnym
zakresie.. Filtr gazu czysty, filtr powietrza wymieniany pare kkm temu... Do
lipca/sierpnia palil mi rowno 10.5l gazu... Moze juz sie gniazda zaworow
powypalaly... Sam nie wiem

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG vs NoPb - na przykladzie Poloneza
Użytkownik "Marcin Kowalczyk"


Juz nie wiem co jest, sprobuje kompa przestawic w jazde w trybie
ekonomicznym, moze sonda lambda sie wiesza... Bo pracuje w pelnym
zakresie.. Filtr gazu czysty, filtr powietrza wymieniany pare kkm temu...
Do  lipca/sierpnia palil mi rowno 10.5l gazu... Moze juz sie gniazda
zaworow  powypalaly... Sam nie wiem


To masz problem. Ja mam zreszta podobny problem ale nie w poldku, lecz w
mazdzie na gazniku. Po miescie spala 18/100. Ale juz zamowielm nowy
reduktor. moze jego wymiana przyniesie jakies zmiany

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG vs NoPb - na przykladzie Poloneza
Arbiter w <cpouh7$id@nemesis.news.tpi.plzeznal:


| Juz nie wiem co jest, sprobuje kompa przestawic w jazde w trybie
| ekonomicznym, moze sonda lambda sie wiesza... Bo pracuje w pelnym
| zakresie.. Filtr gazu czysty, filtr powietrza wymieniany pare kkm temu...
| Do  lipca/sierpnia palil mi rowno 10.5l gazu... Moze juz sie gniazda
| zaworow  powypalaly... Sam nie wiem

To masz problem. Ja mam zreszta podobny problem ale nie w poldku, lecz w
mazdzie na gazniku. Po miescie spala 18/100. Ale juz zamowielm nowy
reduktor. moze jego wymiana przyniesie jakies zmiany


Jak zdobede kabel (pozycze/zrobie) to podlacze sie do instalacji z laptem i
zobacze jak pracuje sonda - moze gdzies sie wiesza.. Albo gniazda zaworow
sie wypalily, bo jak mierzylem kompresje w sierpiu to bylo 10.5,11,10.5,9.5

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ja jeszcze sobie pogledze: wtrysk gazu vs. diesel
benzyna z LPG jest bardziej upierdliwa: dochodzą świece, kable WN, filtr
gazu, regulacje gazu, walające się koło zapasowe, mniejszy zasięg
(częstsze tankowania, czyli strata czasu). Ale za to mozna tanio kupić z
dużym silnikiem, a za diesela tej samej mocy trzeba sporo więcej zapłacić.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ja jeszcze sobie pogledze: wtrysk gazu vs. diesel
Użytkownik "Witold 'V-Tec' Serhej" <v-@3miastoODSPAM.netnapisał w
wiadomości


benzyna z LPG jest bardziej upierdliwa: dochodzą świece, kable WN, filtr
gazu, regulacje gazu, walające się koło zapasowe, mniejszy zasięg
(częstsze tankowania, czyli strata czasu).


Ty tak poważnie? Szczególnie uderzyło mnie to ostatnie stwierdzenie... no
jeżeli jestes menadżerem wielkiej firmy i twoje życie jest rozpisane co do
sekundy... ale chyba wtedy nie ma sie takich dylematów? ;-)))

Co do zasięgu to teoretycznie większy bo masz dwa baki ;-) A reszta juz była
poruszona 1000x - mity :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Koniec taniego autogazu


Tomasz Nowicki wrote:
Marcin Lubojański powiada w dniu 2007-03-13 09:06:

| Hmm..nie wiem ale wydawalo mi się że w Polsce tankując w pewnych
| miejscach (Shell, KrakGaz) mam lepszą jakość gazu niż na zachodzie.

Masz rację, wydawało ci się :)

| Przy benzynie, owszem różnica jest zauważalna, ale przy gazie jeżeli już
| to na korzyść Polski.

Żartujesz? Na zachodzie gaz jest paliwem i podlega _w_praktyce_ (a nie w
teorii) tym samym zasadom produkcji, co benzyna i olej napędowy. Gaz
sprzedawany u nas, w większości jest odpadem produkcyjnym i trafia do
handlu w stanie praktycznie nieoczyszczonym. Do tego sprzedawany jest
często ze zbiorników w fatalnym stanie technicznym, co też marnie wpływa
na jego jakość. Identyczny samochód jak mój, z identyczną instalacją
gazową przejeżdża w Niemczech na holenderskim zazwyczaj gazie między
kolejnymi wymianami filtrów 20-30 tys. km i ani razu nie miał problemów
z parownikiem zasyfionym parafiną i wodą. Ja jestem w stanie przejechać
do 10 tys. km i filtry wyglądają tragicznie, a instalacja przełącza się
na benzynę z powodu zanieczyszczeń blokujących zawór odcinający w
parowniku. Kosztuje mnie to sporo nerwów i jeżdżenia do ASO, bo sama
naprawa wciąż jest w ramach gwarancji.


To ja chyba w innej Polsce gaz tankuję. Bo przejechałem już 38kkm nie
wymieniając żadnych filtrów gazu.

Pozdrawiam
Marcin Lubojański

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Koniec taniego autogazu
Marcin Lubojański napisał(a):

To ja chyba w innej Polsce gaz tankuję. Bo przejechałem już 38kkm nie
wymieniając żadnych filtrów gazu.


to albo masz wyjatkowe szczescie, albo jezdzisz na podcisnieniowej
instalacji - ta zniesie wiele...

Blyskacz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ?
Artur 'futrzak' Maśląg napisał:


Coś w tym jest. Parchatym dieslem robię jakieś ~1000km na jednym
tankowaniu. LPG nigdy więcej. Częstsze tankowania, serwisy i koło :(
Nie, dziękuję. Drugorzędną sprawą jest niechęć małżonki do LPG
- gorzej z ograniczenia z tego tytułu w wielu krajach europejskich.
W Polsce to jakoś ujdzie.


w trasie to tankowanie nie przeszkadza, bo co 300km warto wyjsc kosci
rozprostowac i sie przewietrzyc. serwis? hmmm... wybacz, od 50tys nie
widzialem :) teraz moze filtry gazu zmienie, proforma, bo nie dzieje sie
absolutnie nic. tankowanie co 300km jest wkurzajace dla mnie, bo
praktycznie co drugi dzien tankowac musze. ale da sie to przezyc.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dlaczego inwestuje sie w rozwoj diesli ?
Witold Wladyslaw Wojciech Wilk pisze:
(...)


w trasie to tankowanie nie przeszkadza, bo co 300km warto wyjsc kosci
rozprostowac i sie przewietrzyc.


Nie, no przepraszam. Zatrzymywać się co 300km i usprawiedliwiać to
rozprostowywaniem kości? To ja to wolę zrobić wtedy, kiedy pasuje
wszystkim, a nie z powodu braku paliwa. Szczególnie w trasie,
na autostradzie.


serwis? hmmm... wybacz, od 50tys nie widzialem :)


Gdzie można kupić takie samochody?


teraz moze filtry gazu zmienie, proforma, bo nie dzieje sie
absolutnie nic.


Tak mówią wszyscy.


tankowanie co 300km jest wkurzajace dla mnie, bo
praktycznie co drugi dzien tankowac musze. ale da sie to przezyc.


Daruj. Rozumiem, że godzisz się na utrudnienia z tego tytułu, ale
próbuj udowadniać, że nie jest to problemem.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG a bezpieczeństwo


Gazu palic MUSI 20% wiecej w litrach niz benzyny, filtry gazu wymieniasz
circa co 2 wymiany oleju (zalezy tez gdzie tankujesz). Przeglad kosztuje
60 zl wiecej a filterki max 100 zl jedna wymiana.


chyba w sekwencji takie koszty ??
u mnie ostatnio w KRK zaplacilem 27 zł za wymiane filtra gazu i regulacje.
filterek kosztuje 7 zł ( do BRC)


Z oszczednosci to nizsza cena LPG  i rzadsze wymiany oleju.


LPG do oleju nic niema, wymieniac sie go powinno tak samo(tak jak zaleca
producent).

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Co lepiej kupic TDI czy benzyniaka i na gaz go przerobic?


mam 200 konne auto, ktore kuilem w benzynie i do ktorego z zalozenia mialem
wlozyc 4 gen (wtrysk fazy lotnej).

na instalke poszlo 4.5 kafla, IV gen, zakladana w polecanym warsztacie,
przejechalem ok 3 miesiace na razie, niecale 20 tys km.

po 7 regulacjach i wymianie komputera ktory ulegl awarii po ledwo 10 000 km ,
wkurzylem sie i zanabylem interfejs do laptopa celem samodzielnej regulacji
instalacji.


Niektore silniki w ogole fatalnie sie do gazu nadaja,
a jeszcze dobrze jest jak gazownik ma szersze pojecie
o tym co robi.
Ja nie narzekam.Corolla 1.3 95' 3 lata i 47tys km na gazie.
Instalacja bez komputera.Przez ten czas 3 filtry gazu i dwie
regulacje.Jak juz tu kiedys pisalem kable WN od nowosci
a swiece robia duze przebiegi,zadnych strzalow itp.
Zadowolony jestem.
Pozdrawiam
Wojtekb
Wojteb

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Opel Corsa 1,2 spalanie gazu PYTANIE


Witam wszystkich.
Chciałem się zapytać użytkowników aut na GAZ z małą pojemnością. Ile wam
palą litrów gazu?? Posiadam od paru tygodni Opla Corsę 1,2 95rok i pali mi
11 litrów gazu (w mieście). Czy to jest normalne? Poprzedni właściciel
mówił, że pali ok.8-9. 9 litrów jeszcze mógłbym przeżyć, bo przecież po
mieście może tyle palić, ale 11??? Czy ktoś jest użytkownikiem w/w auta na
gaz? Jeśli tak - dajce znać ile wam palą takie samochody. Pozdrawiam.


Michał

moja corsa 1.4 8v pali w miescie tyle samo, wiec twoja jednak powinna ciut
mniej. Wymien filtry gazu, powietrza (jak nie wymieniales) i pojedz
koniecznie na regulacje, moze pomoze



Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Opel Corsa 1,2 spalanie gazu PYTANIE


moja corsa 1.4 8v pali w miescie tyle samo, wiec twoja jednak powinna ciut
mniej. Wymien filtry gazu, powietrza (jak nie wymieniales) i pojedz
koniecznie na regulacje, moze pomoze


mniejszy silnik wcale nie musi mniej palić :-p jadąz 60 jedziesz
prawdopodobnie na wyzszych obrotach itd...
pozdrawiam
eM

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: lpg - przy zejsciu z wys. obr. gasnie
..........jedź na regulację instalacji - kiedy ostatnio byłeś?
dodatkowo wymiana filtrów gazu i powietrza
będzie dobrze ;)
...........

bylem na regulacji gwearancyjnej po 10kkm jakies 2kkm temu. niby wszystko
cacy poustawiane.
INSTALACJA zAVOLI, parownik, mixer, silnik monowtrysk.

Zobacze czy to sie nien bedzie nasilac. jak na razie da sie z tym jeszcze
zyc, kwestia przyzwyczajenia.
Nie chce bez powaznej potrzeby zeby mi krecil bo jeszcze co innego zepsuje
... hi.

3mta sie, tdq

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Instalacja gazowa
Moja Honda 1.4 pali po mieście 10 l gazu, po trasie raz nawet 11 (do
Zakopanego z Warszawy 4 godziny), ale ogólnie też około 10. Jak porzyczyłem
ją kumplowi to spaliła po trasie około 8 l gazu. Może za szybko jeżdzę :-))
Po wysprzęgleniu przy większej prędkości też mam to samo, tzn też obroty
maleją i po chwili są normalne. Jest to spowodowane pędem powietrza które
wchodzi w filtr powietrza.
Zakład na Szpaczej jest raczej okey. Ruch mają duży, montują po dwie trzy
instalacje dziennie. Wcześniej tam jeździłem Polonezem na wymianę filtra
gazu. Z moim samochodem podczas montażu siedzieli prawie godzinę dłużej niż
mają otwarte, więc raczej starają się pracować i zrobić robotę dobrze. Co do
gwarancji to nie wiem. W Hondzie za krótko mam instalację. Wcześniejszy
samochód Polonez gaźnikowy przejechał na gazie 230.000 km i poza wymianą
filtrów gazu nic nie trzeba było robić z instalacją gazową.

Pozdrawiam Krzysztof Ł.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czyzby brudny filtr gazu?
Witam, 2 razy ostatnio zdarzylo mi sie jadac na trasie, ze wciskajac pdeal gazu auto przy okolo 3,5
tys obrotow delikatnie szarpalo (wchodzilo na obroty i wychodzilo z nich), trwalo to okolo minute.
Przygazowalem auto, zdjalem noge z gazu i znow ok. Potem przez nastepne 500km jest spokoj. I co
tu podejzewac? Mysle ze moze filtr gazu (przejechane na nim 23.000,od zalozenia instalki nie
wymieniany). Zaraz (za 1000km) wymienie filtr gazu, ale dmucham na zimne pytajac. Moze ktos mial
podobne objawy?

topek -jak zawsze pozdrawiajacy  
Laga gazociag fioletowy

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: do użytkownikow zagazowanych saitkow 1.1

Witam
Miałem do czynienie z zagazowanym SC1.1 ale na jednopounktowym wtrysku,
wowczas sprawa jest naprawde super, instalaja 1500PLN, zero
problemów,palił 7l/100km.
Teraz mam do czynienie z SC1.1 MPI plastykowy kolektro dolotowy - i tu
jest problem. Założenie zwykłej instalacja odradzają, instalacji
dostosowana do plastikowego kolektora jest droga, montowanie kolektora
metalowego wykonanego przez pana spawacza Franka moze byc takze złym
wyborem. Można zaryzykować tańczą instalację, ale pewności ze będzie
działać jak trzeba nie ma.


Ja mam takiego SC 1.1 MPI z plasikowym kolektorem i instalka II gen. i nie
ma problemow - chociaz oczywiscie jesli nie szkoda kasy lepiej zalozyc
instalacje IV gen. - tylko chyba nie o to chodzi? W kazdym razie jesli ktos
duzo jezdzi to koszt zalozenia kazdej instalacji gazowej szybko sie zwroci.
Oczywiscie w kosztach nalezy zwrocic uwage na wieksza oplate przy
przegladzie, czestsza wymiane swiec zaplonowych, filtrow gazu, itd. Zeby nie
bylo pozniej rozczarowan.

Pozdrawiam
G

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG firmy Stefanelli do Poloneza?
Mam Poloneza 1.6 GLE z 1994 - przebieg 212 000 bez remontu ( i jak na razie
sie na to nie zapowiada)

Mam w nim juz drugi parownik (instalacja ze zbiornikiem w kole - 45)

Na poprzednim parowniku zrobilem 120 000 - Landi Renzo (pneumatyk) ,
wymienialem tylko filtry gazu.

Po 120 000 parownik zaczal szwankowac i nie chcialo mi sie bawic w zestawy
naprawcze, wiec wymienilem na nowy z gwarancja - wlasnie Stefanelli
(elektronik), reszta pozostala stara.
Na razie zrobilem na nim 20.000 wymieniajac tylko filtr gazu i nic
szczególnego sie nie dzieje.

Pozdrawiam
Robin
Czestochowa Poldi 1.6GLE LPG obklejony

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: gaz do toyoty

Użytkownik <olaborow@op.plw wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7214.000004be.3e8a8@newsgate.onet.pl...


Witam
Mam pytanko: czy zakładał ktoś gaz do toyoty corolli, 96 r.
Jak się spisuje.
Mam zamiar założyć, ale waham się bo zdania na ten temat są podzielone.
Proszę o opinie.

pozdrawiam
Ola


smiało zakładaj - jeździłem tym modelem (1332ccm) 1999-2001 - zrobiłem 100
000 km na gazie, jedyny problem to gasnięcie na wolnych obrotach gdy
przełączysz zimny samochód na biegu jałowym na LPG, co do spalania to
średnio 8.5l w trasie, w mieście niewiele jeździlem. Praktycznie
bezobsługowy prócz wymiany filtrów gazu co ok 10 000km

Pzdr

Marek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: problem z Poldkiem na Lpg
odebrałem mojego Poldka (1.5 GLE) od gazownika, gdzie go oddałem celem
wyregulowania instalacji (ma juz jakieś 5 lat - reduktor nie cały rok) i
regulacji zaworów. Odałem bo zaczął mi palić ok 20l/100km. Odebrałem go
wczoraj i byłem w szoku, normalnie rakieta:)) Zaworki nie stukają, ładnie
sie wkreca na obroty, jalowe obroty nie skaczą - nie to autko. Dzisiaj rano
zopnk, odpala normalnie za pierwszym razem (na gazie) minutke stoje zanim
rusze. Dzisiaj nei bylo juz tak wesolo, 1dynka ruszam, 2jka dodaje gazu i
tak od ok 2000rpm zaczyna sie dusic, ksztusic, prykać i strzelac, hmmmm, no
to 3jkai znowu to samo, przy ok 2000rpm te same objawy, jak sie rozgrzal to
jest lepiej, a po kilku odpaleniach na rozgrzanym silniku praktycznie
ustepuje, ale i tak nmie to nie cieszy. Przed oddaniem do regulacji nei bylo
tego, ba przez te 5 lat ta sie nie robilo. Najbardziej martwi mnie ze
strzela z wydechu:(, w poniedzialek jade do gazownika, bo w weekenda nei
czynne, ale moze Wy wiecie co moglbym ewentualnie sam podregulowac, albo co
sprawdzic zeby bylo lepiej? Filtry gazu i powietrza nowe (przejechane ok
3000km). HELP me!!
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: GAZ+problemy z przyspieszaniem


"Jacek Kasprzak"  wrote:
| Kiedy wymieniałeś filtry gazu i powietrza?
Filtr powietrza w poniedziałek, gazu dziś przed chwilą - jeszcz nie było
okazji sprawdzić.
Dam znać czy pomoże.


Mam nadzieje, ze pomoże. W przypadku mojego znajomego pomogło i to radykalnie.
Auto jest nie do poznania na plus.

Czekam na relacje.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: GAZ+problemy z przyspieszaniem
Wczoraj pisałem:
"Od pewnego czasu walczę z utratą mocy przy nagłym wciśnięciu gazu (LPG) na
IV i V biegu(okolice 100-120km/h), parę razy przy wyprzedzaniu zmroziło mi
krew bo auto nie chciało przyspieszać."


Kiedy wymieniałeś filtry gazu i powietrza?


Filtr powietrza w poniedziałek, gazu dziś przed chwilą - jeszcz nie było
okazji sprawdzić.
Dam znać czy pomoże.

No i nie pomogło!!!

Co dalej?
Parownik Lovato - ile (PLN) za regenerację wnętrza, ew. wymianę na sprawny;
czy ktoś w kierunku na północny-wschód od DC (ok.Legionowa) robi to na
poczekaniu?

Pomóżcie!!!

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: GAZ+problemy z przyspieszaniem


Wczoraj pisałem:
"Od pewnego czasu walczę z utratą mocy przy nagłym wciśnięciu gazu (LPG)
na
IV i V biegu(okolice 100-120km/h), parę razy przy wyprzedzaniu zmroziło mi
krew bo auto nie chciało przyspieszać."

| Kiedy wymieniałeś filtry gazu i powietrza?

Filtr powietrza w poniedziałek, gazu dziś przed chwilą - jeszcz nie było
okazji sprawdzić.
Dam znać czy pomoże.

No i nie pomogło!!!

Co dalej?
Parownik Lovato - ile (PLN) za regenerację wnętrza, ew. wymianę na
sprawny;
czy ktoś w kierunku na północny-wschód od DC (ok.Legionowa) robi to na
poczekaniu?

Pomóżcie!!!

Próbowałeś odkręcać zawór na dopływie gazu zgodnie z zaleceniami (nie w


parowniku tylko za, na gumowych rurkach)? bo napisałeś o regulacji zaworem
parownika...

Pozdrawiam
Wojtek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: do uzytkowników R19 z LPG


mam prośbę do użytkowników zagazowanych renówek 19. Jaki jest orientacyjny
koszt właściwej (wystarczającej do silnika 1,7) instalacji gazowej? Czy w
tym silniku i w roczniku 1994 był plastiukowy kolektor?


W mojej R19 (1721 ccm) rocznik 94 ;) jednopunktowy wtrysk
instalka II gen. Landi.
Instalak II gen. jest najbardziej odpowiednia do tego silnika.
Cena instalacji zalezy od miasta 1500-1800zl.
Kolektor metalowy. ;)
Swoja drogą to ten silnik swietnie znosi zagazowanie. ;)
Na LPG przejechalem 60kkm i silnik pracuje jak pracował.
Mankamentem jest czesta wymiana szajsowatych zamiennikow filtrow gazu (koszt
7 zl)
ale wymieniam co 8 kkm. Oryginalny wytrzymal 20kkm i wygladal prawie jak
nowy.

Na gaznik to byly niektóre silniki 1,4 a dokładnie C1J ale to w fazie I.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czy filtr gazu może go blokować
pisałem wczoraj o problemach z gazem, przy mocniejszym przycisnieciu gazu
auto sie dlawi i hamuje, parwnik goracy ale po przebiegu 60 tys km. i jednej
regeneracji.
Pytanie czy moze filtr gazu sie zatkal i przepuszcza zbyt mala dawke gazu.
Zwykle widzialem ze wyjmuja tam tylko szare opilki grafitowe, ale moze bylo
cos innego w gazie i sie przytkalo. Pytam bo chce uniknac jeszcze
regeneracji parowinka i nie jestem do konca pewien czy to jego wina.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: POLONEZ - rwanie przy obciazeniu


ze swiatel bo jak tylko dam mocniej to sie rwansko zaczyna.
Ma ktoś jakieś sugestie?


to się dzieje tylko na gazie, czy na benzynie też?

Wygląda to na niewydolność podawania paliwa w momentach gdy akurat go dużo
potrzeba. Zacząłbym sprawdzanie od filtrów (gazu lub benzyny, nie wiem w
którym przypadku występuje ten problem).

pzdr
Wojtek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - pomocy


"zuczek" <zuczekmalens@poczta.onet.plwrote in message


powodem takiego spalania?


Moze ktos mial juz z czyms takim do czynienia? Co robic?
Z gory dziekuja za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam,


A moze instalka nieszczelna. Moze gdzies przewod uszkodzony albo przy
zbiorniku sie ulatnia. Sprawdz rowniez termostat - jak padniety to spalanie
lubi sie zwiekszyc. Co jeszcze to nie wiem. Aha no i filtry gazu i
powietrza.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG w Astrze 1
Witam.
Ja zamontowałem w mojej asterce - przebieg 133 tyś. gaz. Butla 60 montowana
z tyłu (kombi). Za całość zapłaciłem koło 1700zł (montaż w 2000 roku). Od
założenia gazu wymieniałem jedynie filtry gazu - reszta jak najbardziej
normalnie. Spadku mocy nie zauważyłem - jak na ten rocznik po autostradzie
krakowskiej śmigał 185 km/h. Nawet lepiej się sprawował w zimie - równe
obroty i łatwo odpalał przy 20 stopniowym mrozie.
Uważać trzeba po zalożeniu gazu na uszczelkę pod głowicą - puszcza
najczęściej na 4 cylindrze (tak zwany niedogrzany).

Pozdrawiam

GregorY200


Czy są jakieś przeciwskazania do montażu LPG w Oplu Astrze 1 z silnikiem
1,4
8V po 145 kkm? Jaki jest orientacyjny koszt porządnej ( = nie sprawiającej
kłopotów) instalacji? Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania? Czy
spadek mocy silnika jest odczuwalny? Może któryś z grupowiczów ma
doświadczenia z tym konkretnym samochodem... Proszę o opinie.

Pozdrawiam
Zbigniew Opara


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Escort Bolero 2 1,6 16V - silnik krokowy LPG?
..:: Adam ::.. napisał(a):


A objawy mam takie:
- silnik zimny trzyma wolne obroty na 1000rpm na postoju i bardzo powoli
wraca z wysokich obrotów podczas jazdy
- na zagrzanym silniku powraca powoli z wysokich w czasie jazdy, natomiast
przy hamowaniu np przed światłami obroty spadają poniżej 500 i czasem
potrafi zgasnąć a co za tym idzie bardzo ciężko go potem zapalić. Na
zarzanym silniku na postoju  obroty falują od 500 do 1500 tak, jakbym
pulsowo naciskał pedał gazu.

To wszystko dotyczy jazdy na gazie. Na benzynie nie wiem, bo mam spaloną
pompę paliwa.


Te same objawy byly w escorcie mojej dziewczyny. Gazownik wymienil
parownik, poprawil masy, wymienil filtry gazu orazy elektrozawor i
escorcik smiga jak ta lala. wczesniej wymienilem silnik krokowy (nic to
nie dalo).

Co do pompy paliwa-zalej benzynę (5-10 litrow) moze ruszy. W opisywanym
przeze mnie escorcie pompa tez niedzialala bo poprzedni wlasciciel
jezdzil tylko na gazie!!! Zalalismy NoPb i po tygodniu jazdy pompa
ruszyla!!!

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Escort Bolero 2 1,6 16V - silnik krokowy LPG?


Te same objawy byly w escorcie mojej dziewczyny. Gazownik wymienil
parownik, poprawil masy, wymienil filtry gazu orazy elektrozawor i
escorcik smiga jak ta lala. wczesniej wymienilem silnik krokowy (nic to
nie dalo).


Wszystkie rzeczy o których piszesz miałem wymienione 3 miesiące temu


Co do pompy paliwa-zalej benzynę (5-10 litrow) moze ruszy. W opisywanym
przeze mnie escorcie pompa tez niedzialala bo poprzedni wlasciciel jezdzil
tylko na gazie!!! Zalalismy NoPb i po tygodniu jazdy pompa ruszyla!!!


Mam pół baczku NoPb. Pali się bezpiecznik z pompy i mechanior stwierdził że
na 100% to pompa.

Pozdrawiam
Adam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: kiedy wymieniać filtr gazu?
kiedy wymieniać filtr gazu?
witam. jak w temacie. u mnie - instalacja lovU2, w instrukcji napisali, że
powinno się zmieniać co 15 tys.
Bogu dzięki przejechałem na tym filtrze grubo ponad 25 tys. i za każdym razem
jak jadę do gaz-mechanika to słyszę: "jeździj Pan i się nie martw, jak
zacznie więcej pailć to się zmieni"... niby fachowiec, ale czym może grozić
nie zmienianie filtra? dzięki. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Escort 98r Pomocy
Dzięki za info. Filtry gazu - oba wymieniłem jakoś 2 miesiące temu. A instalacja
gazowa u mnie załącza się dopiero po rozgrzaniu silnika tak więc w lecie po ok 1
km a zimą to i 3-4 km trzeba przejechać. Mam nadzieje że to będzie ta
przepustnica...
Dodatkowy objaw: silnik rzadko bo rzadko potrafi sam wskoczyć na kilka sekund na
wysokie obroty na biegu jałowym ( nie chodzi mi tu o to popularne falowane obrotów) Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: BRC Sequent 24 cd.
chris sie chwali, ale nie ma tego gazu dlugo.
Ja mam mniej wiecej tyle samo. Tez przejechalem 20 Mm i tez zadnych problemow.
(i sie nie chwale :-))
Tylko z tym spalaniem cos sie nie zgadzam. Moje auto pali w trasie
systematycznie do 20% wiecej. A Twoje 0.8 litra (bardzo to nieobiektywnie
podales) to pewnie 10%. Wiec w to nie wierze.

Nie rozumiem pytania: ile trzeba jezdzic rocznie, zeby gaz sie oplacal? To bez
sensu.
jedyne sensowne pytanie jest, po ilu sie zwraca instalacja? I wtedy mozna sie
zastanawiac, czy warto, skoro np. zamierza sie wnet auto sprzedac.
Albo - jak sie zaklada awaryjnosc silnika na gazie, no to tez mozna sie
zastanawiac, za ile rocznie warto sie w to wpuszczac. Ale od czasu IV generacji,
no to wiele sie poprawilo. ta wysoka awaryjnosc to byla domena II generacji.

Skoro - chris - tak dokladnie liczysz koszty eksploatacji i podajesz koszty
wymiany filtrow gazu, to powinienes odjac koszty filtra paliwa, a to u mnie jest
tyle samo.
O ile Twoj bak nie puszcza jakiesgos syfa, to zuzycie filtra paliwa powinno byc
liczone tylko dla wlanej benzyny. Nie ma znaczenia ta, co biega w kolko. Wiec
jak duzo jezdzisz na gazie mozesz rzadziej wymieniac filtr paliwa.
Ja zreszt odcialem pompe paliwa i wlaczam tylko, jak spodziewam sie przejsc na
benzyne - no i do rozruchu.
pozdrawiam Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czy samochód może palić tyle gazu co benzyny ?
... jeszcze jedno mi się to kalkuluje przy ok.25 tys rocznie!
zaraz powiedzą ,że świece częściej trzeba wymieniać,droższy
przegląd,silnik się męczy i niszczy,filtry gazu( mechanik znajomy
twierdzi ,że większość współczesnych autek ma taką konstrukcje ,że
to im tak naprawdę nie bardzo przeszkadza).Gorzej o wiele znoszą
tunning np.mechaniczny!! Bo wiadomo ,że producent opracowując
charakterystykę silnika "ukrywa "w nim moc średnio 15/20%, aniżeli
jest jego ralna moc,choć wiadomo żywot motoru byłby krótszy!!. To są
wszystko czynności sredni raz na 10tys.km ,czy to dużo? Diesel nie
jest zły ,ale na dobrego trzeba trafić a tu jest problem,więc na
razie śmigam na gazie. Z dobrych diesli i tanich to rzeczywiście
mogę Ci polecić: francuskie 1,5D 1,9D ,/polo 1,7 D/1,9D/ Corsa 1.5D Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: instalacja gazowa - wymiana filtrów i itp....
instalacja gazowa - wymiana filtrów i itp....
witam, mam pytanko o następującej treści:
co ile tysięcy trzeba wymieniać filtry gazu oraz jak często się powinno
oczyszczać reduktor chyba z oleju z tego co wiem? Ewentualnie jakie inne
czynności powinno się robić -konserwowoać-wymieniać z osprzętem instalacji
gazowej? Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jaka inst. gaz do BMW 528 e39?
Nie martw się, jeżeli dbasz o silnik to gaz z pewnością ci go nie zniszczy, u
mnie w rodzinie są dwie Bety i obydwie zagazowane. Z racji tego, że ja jeżdzę
e34 i mam kolektor nie z plastiku można było założyć gaz bez sekwencji. Moc
faktycznie troszkę ucierpiała ale jak ktoś chce mnie sprawdzić szybkie
przełączenie na PB i jazda. Szwagier ma e36 z sekwencją i sprawuje się miodzio.
Zero straty w mocy, silniczek pracuje rowniusieńko. Fakt kolektor jest tam
plastikowy ale jak powiedział gazownik w np. Oplu plastik jest cieńki jak
kondon a w BMW ścianki to ma chyba grupsze jak stare z żeliwnymi tak więc nawet
rzaden strzał mu nic nie zrobi. Oczywiscie w sekwencji o takim czyms nie ma
mowy. Co do przeglądu sprawdz sondę lambda, przepływomierz i katalizator, to są
chyba najmniej odporne elementy w BMW, co do przepływomierza to przy sekwencji
oczywiście nie musisz sprawdzać, no i filtry gazu. O silnik się nie martw
ciężko jest go zepsuć. Dobrze założona instalacja nie powinna się psuć, no co
innego jak przy silniku grzebał paprała..... Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Problemy z gazem - dobry warsztat w W-wie, gdzie?
Problemy z gazem - dobry warsztat w W-wie, gdzie?
Od 1,5 roku mam instalację gazową [Skoda Felicja 1,6] firmy Lovato. Przez rok
użytkowania nie było z nią problemu. Po rocznej okresowej regulacji samochód
traci moc na niskim biegu 1,2. Dzieje się tak od czasu do czasu [ale w
najmniej oczekiwanych monetach, jak. np. opuszczanie skrzyżowania :(]. Dodam,
że wszelkie filtry gazu, paliwa, przewody wyskokiego napięcia zostały
wymienione. Mam już dość warsztatu, który założył instalację i nie może sobie
poradzić z usunięciem tego problemu. Czy możecie polecić w Warszawie [lub
bliskich jej okolicach] dobry warsztat, który za rozsądną cenę skutecznie
usunie usterkę. Z góry dziękuję.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pytanie głównie do Lexa - LPG
m.a.n.n napisał:

> No dooobra... ale nadal kilka pytaniów. - kto pyta nie bladzi
>
> Czy instalacja jest zauważalna pod kątem osiągów auta? nie, nie jest chyba,
ze sprawdzisz to na hamowni
Czy faktycznie instalacj
> a
> V generacji zapewnia osiągi lepsze jak zasilanie benzyną? Wyczytałem to tu:
> www.adar.wroc.pl/instalacje.php - bzdura skoro samo paliwo w sobie jest
gorsze. Z instalacja gazu fazy cieklej jest problem z awaryjna pompa paliwa,
jej koszt to okolo 2500PLN ale jest problem ze zdobyciem pompy.
> Jakie sądodatkowe koszty obsługi silnika/instalacji przy założonym LPG? -
wymiana filtrow gazu co 15.000km okolo 70PLN
>
> Jak duże (a zarazem ciężkie) mogą być butle? - nie wazylem nigdy butli i
zalezy to oczywiscie od wielkosci zbiornika, wielkosc z kolei zalezna jest od
pojemnosci, sa rozne dlugosci, srednice
>
> Czuć jakiś zapach? - a czy czujesz zapach spalanej benzyny?? oprocz spalin
innych zapachow nie ma.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Słabe przyspieszenie (i nie tylko) na LPG (wtrysk)
Słabe przyspieszenie (i nie tylko) na LPG (wtrysk)
Mam Mondeo 2.0 z LPG - przebieg 229tyś km. Na gazie przejechał ponad 70tyś
km. Instalacja LPG Landi III generacji - wtrysk ciągły gazu.
Wymienione są świece na oryginalne (Motorcraft), filtry - gazu i powietrza.
Od jakiegoś czasu przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu, zwłaszcza na 1-
szym biegu, silnik chwilę się dusi (jakby się zamyślał:)) i po ok. 1, 2
sekundach zaczyna lepiej przyspieszać.
Poza tym, na biegu wstecznym wydaje się, że silnik działa na 2 lub 3
cylindrach. Przy przyspieszaniu z niższych obrotów (2200, 2300 obr/min)
również czasami wydaje się że pracuje 3 cylindry.
Czy winą za takie działanie silnika na LPG można obarczyć kable wysokiego
napięcia, których nie wymieniałem i nie wiem czy poprzedni (1-szy właściciel)
je wymieniał?

Na benzynie nie ma żadnego z wymienionych efektów a silnik działa bez
zarzutów i zauważalnie lepiej przyspiesza.
Pół roku temu był czyszczony silnik krokowy, nie wiem czy ma to jakiś związek
z nietypowym działaniem samochodu na LPG. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Honda civic 2002 1.4 - czy można założyć LPG???
Osobiście mam Civica 1,4 nowy model z 2001/2002 r. instalacja sekwencyjna
Diego. Jedyny problem dla mojej żony to to, że przy dojeżdżaniu do świateł
potrafi zgasnąć - za niskie wolne obroty. Zwiększenie nic nie dało. Dodatkowo
trzeba co 10 - 15 tys. wymieniać filtry gazu koszt ok. 200 zł Oprócz tego
chodzi jak na benzynie. Miałem wiele instalacji gazowych w innych samochodach
ale ta jest chyba najlepsza (najdroższa;-) generalnie polecam ale trzeba coś
pomyśleć o tych nieszczęsnych wolnych obrotach. Innych problemów BRAK. Polecam
tylko sprawdzone zakłady montażu LPG. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr gazu - proste pytanie
Wie ktoś może co ile km trzeba wymieniać filtry gazu fazy lotnej i ciekłej w sekwencyjnej inst. gazowej? Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz w SC 1.1


| jesli zniechecasz kogos do gazu a sam nie uzywasz to o co ci chodzi..??

chcialem powiedziec tylko tyle ze ile razy kogos spotykam z zagazowanym
samochoem to ludzie twierdza ze jesli jest dobra instalacja do tego
prawidlowo i dokladnie zalozona i gaz tez jakosciowo doby to wtedy jest
ok. a jezeli zacznie sie tankowac slaby gaz, instalacja zalozona
nieprawidlowo to wtedy zacynaja sie schody...


A jak zatankujesz trefne paliwo to pewnie krasnoludki siedzące w baku je tak
przeczyszczą i poprawią że nic się niebędzie złego działo, nawet jak
zatankujesz ropy. :) :)

Przy jeździe na benzynie też trzeba zmieniać olej, świece, filtry,
amortyzatory, uszczelki, wycieraczki itp. Jakoś nikt kto jeździ na LPG
nietwierdzi że benzyna to zło, i to przez benzynę padł silniczek
wycieraczek.
Ja jeżdżę SC 1.1 na LPG założyłem jak miał 100 kkm a teraz ma 130kkm. Padła
mi pompa paliwa, ale na moje własne życzenie (świadomie jeździłem długi czas
przy świecącym komorniku). Świece NGK, przewody WN SEMTECH, olej LOTOS
MINERALNY 15W40. Wszystko wymienione przy wstawianiu gazu, olej wymieniony
po około 20 kkm. Aha jeszcze wymieniałem filtr gazu. Pali na trasie ~6
l/100km w mieście 8~11 l/100km (zależy ile korków i jak depnę).
Dobra, rozpisałem się ale mnie nosi jak ktoś pie... o LPG nic na ten temat
niewiedząc.
A co do pytania Grześka:
Jak masz duże przebiegi to wstawiaj i nie słuchaj oszołomów. Najlepiej
przelicz sobie czy się opłaca, instalka powinna się zwrócić po około 2-3
latach.
Pozdro.
Sir Raphaello

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Clio II 2003 kasowanie bledow
Chyba bede musial zmienic
Tak nie dopisalem. Slinik 1.2  16V  2003
Jesli czyta ktoś z   Poznania lub okolic  może takowego gazownika polecic


olo pisze:
| Jestem posiadaczem clio II sierpien 2003 czyli juz nowego  i przyszlo mi
| wstawic gaz
| Mam  duzo tras w sumie krotkich.
| Wiadomo jak gaz  to problemy.
[ciach]
| A bylbym zapomnial po 2 -3 mc silnik  muli stasznie...
| Pozdrawiam i za pomoc dziekuje

Witam

ja tez mam Clio z tego roku tylko z listopada, gaz zakladalem przy 19
kkm teraz mam 127 kkm, praktycznie żadnych problemów, standardowa
wymiana filtrów i trójnika od plynu chłodniczego, z plastikowego na
metalowy, bo po 2giej zimie zaczął coś przepuszczać płyn.

Jak poradził Sandman zmień gazownika, bo widocznie sie nie zna na swojej
robocie.
Co do mulenia to mogą być np rozregulowane zawory, świece coś nie
bardzo,filtry gazu i benzyny(jak nie był za często zmieniany to teraz
może zasysać badziewie z dna baku, albo przewody WN, chyba że masz
wersję 16v to wtedy z cewkami może coś być nie halo,  to są najczęstsze
przyczyny, mogą być też jakieś inne, w końcu niezbadane są wyroki boskie
i pomysły inżynierów z Renaulta :). Poza tym dobrze jest pisać na
przyszłość jaki silnik, bo może się zdarzyć że nikt Ci nie odpisze, albo
dostaniesz odp. w stylu: Wróżka wyjechała na wakacje.

aha taki banalny błąd powinien Ci odczytać, wytłumaczyć i skasować Twój
gazownik, jesli tego nie robi to j.w. zmień gazownika

pozdro

grzesiek


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zakÂładajÂą brudne filtry gazu ?

Sławek wrote:
Od maja 2003 roku jestem użytkownikiem instalacji gazowej w Felicji 1,3.
Instalacja zakładana była w firmie Domański w Poznaniu, w warsztacie przy
ul. Czechosłowackiej.
Nie mam żadnych zastrzeżeń do montażu, natomiast podejrzewam, że w firmie
tej naciągają klienta na płatne przeglądy co 15 kkm (130 pln).
Przez pierwsze kilka miesiący eksploatacji z instalacją nie było
najmniejszych problemów. Po ok. pół roku (ok. 10 kkm) samochód zaczął gasnąć
na wolnych obrotach i z czasem zrobiło się to nie do wytrzymania, bo
wymagało nieustannych "przegazówek" przy zwalnianiu.
Odwiedziłem firmę Domański dwukrotnie, aby sprawdzili co się dzieje -
jeszcze w ramach gwarancji. Stwierdzili, że wszystko jest OK i że to wina
mojego stylu jazdy (!). Ponieważ byłem już zdesperowany, oddałem samochód na
płatny przegląd (po 12 kkm). Jedyne, co zrobili dodatkowo, to wymienili
filtr gazu. Samochód znowu działał idealnie, chociaż wcześniej doczytałem,
że filtr gazu wymienić trzeba co ok. 60-80 kkm.
Przejechałem teraz kolejne 10 kkm i zaczyna się powtarzać historia sprzed
pół roku, tzn. samochód gaśnie w trakcie zwalniania.
I stąd moje podejrzenie, że wymieniają filtr gazu na brudny, tak, aby mieć
pewność, że klient wróci na kolejny przegląd.
Wypowiedzcie się, czy moje podejrzenie jest faktycznie uzasadnione, czy może
w Polsce sprzedają tak zanieczyszczony gaz.
Dodam, że zawsze tankuję na stacjach "markowych" (najczęściej BP, czasem
Orlen i Statoil),
Sławek


Mysle ze mamy ten sam problem :-)
Ja go rozwiazalem w ten sposob: obroty biegu jalowego ustala sie recznie
przy pomocy takiej duzej sruby przy parowniku. Tylko podczas jazdy sklad
mieszanki gazowej jest ustalany przez komputer gazowy. Tak wiec gdy
oddajesz samochod na przeglad to obowiazkowo masz wymieniany filtr
powietrza - powszechnie wiadomo ze lpg jest bardzo czule na czystosc
filtra. I wtedy Ci reguluja obroty jalowe pod czysty filtr. Po jakims
czasie filtr sie zanieczyszcza i to ustawienie jest be :-)

Nie boj sie, pokrec ta sruba, wystarczy pol do jednego obrotu (w ktora
strone to juz ci nie powiem, nie pamietam) i bedzie miodzio (na jakis czas).
regulujac konroluj sprawe przygazowujac silnik - bo gasnie gdy obroty
spadaja z wysokich do jalowych.

Na przeglady gazowe tez juz nie jezdze. Pojechalem po 20tys km to goscio
podpial laptopa, popatrzyl w ekran i powiedzial "nie bedziemy grzebac bo
jeszcze sie cos spier...li". I zaplacilem 80zl. A juz wtedy musialem co
jakis czas regulowac obroty jalowe.

Pozdrawiam, Krzysiek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zakÂładajÂą brudne filtry gazu ?
WItam
ja w swojej feli wymiarniałem filtr po około 20tys km ale był dobry
zapłaciłem za wymiane tylko 30 zł z robocizną .Gaz tankuje na Shelu .niby
troszke drozszy ale sie opłaca .


Od maja 2003 roku jestem użytkownikiem instalacji gazowej w Felicji 1,3.
Instalacja zakładana była w firmie Domański w Poznaniu, w warsztacie przy
ul. Czechosłowackiej.
Nie mam żadnych zastrzeżeń do montażu, natomiast podejrzewam, że w firmie
tej naciągają klienta na płatne przeglądy co 15 kkm (130 pln).
Przez pierwsze kilka miesiący eksploatacji z instalacją nie było
najmniejszych problemów. Po ok. pół roku (ok. 10 kkm) samochód zaczął
gasnąć
na wolnych obrotach i z czasem zrobiło się to nie do wytrzymania, bo
wymagało nieustannych "przegazówek" przy zwalnianiu.
Odwiedziłem firmę Domański dwukrotnie, aby sprawdzili co się dzieje -
jeszcze w ramach gwarancji. Stwierdzili, że wszystko jest OK i że to wina
mojego stylu jazdy (!). Ponieważ byłem już zdesperowany, oddałem samochód
na
płatny przegląd (po 12 kkm). Jedyne, co zrobili dodatkowo, to wymienili
filtr gazu. Samochód znowu działał idealnie, chociaż wcześniej doczytałem,
że filtr gazu wymienić trzeba co ok. 60-80 kkm.
Przejechałem teraz kolejne 10 kkm i zaczyna się powtarzać historia sprzed
pół roku, tzn. samochód gaśnie w trakcie zwalniania.
I stąd moje podejrzenie, że wymieniają filtr gazu na brudny, tak, aby mieć
pewność, że klient wróci na kolejny przegląd.
Wypowiedzcie się, czy moje podejrzenie jest faktycznie uzasadnione, czy
może
w Polsce sprzedają tak zanieczyszczony gaz.
Dodam, że zawsze tankuję na stacjach "markowych" (najczęściej BP, czasem
Orlen i Statoil),
Sławek


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: filtr gazu
jak juz o filtrach to w jednym ciagu :).
Podobno jest cos takiego bodajrze w naszych parownikach i to trzeba czyscic
lub wymieniac co jakis czas. Robil to ktos z was? jakies informacje o tym,
instrukcje jak sie do tego zabrac?

pozdr

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana filtra gazu
Witam,
muszę wymienić filtr gazu.
Czy ktoś z grupowiczów zna godny polecenia zakład którye robi takie rzeczy.
Czy mozna to samemu zrobić - jeżeli tak to w jakim skelpie to kupić.
Dadam że mam instalację BRC.

Pozdrawiam
MarcinS

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jak to zrobić najtaniej?
Witam,
gdzie najtaniej wymienić przewody WN (z zakupem), świece (mam, tylko
wumiana), filtr gazu (za zakupem), płyn hamulcowy (z zakupem)?

Samochód Opel astra 1,4; 16V, LPG.

wk

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: toyota corolla 1.3 xli - pare pytan
Witam


Witam

Posiadam toyote corolle 1.3 xli z silnikiem 4efe, rocznik 95.
taka jak na zdjeciu


Ja tez taka posiadam.


1. Rozrząd wymienialem jak mialem 135 tys a dzisiaj stuknelo mi 200 tys.
Wiem, ze juz czas ale slyszalem, ze to silnik bezkolizyjny, ile realnie
jeszcze moge przejechac co zerwania paska? Moze doradźcie jaki pasek
kupić, jakas konretna firma?


Dostaniesz dobre japonskie w JapanCarsie. Od wymiany do wymiany jest
100tys km.


2. Mam samochod na gaz..teraz mi zaczal palic 10-11 litrow przy
dyniamiczmnej jezdzie, kiedys bylo litr/dwa mniej, od 75 tys świece nie
byly wymienianie, przewody maja ladnych pare lat. czy to moze byc powod?
  wiem, ze swiece powinienem wymienic, moze od razu doradźcie jakie
kupic? jakie przewody?


Tez mam gaz. Obecnie na liczniku 292tys km i oryginalne przewody.
Zmienisz na inne i zaczna sie problemy.
Nie zmienial bym przewodow, tylko filtr gazu, powietrza i swiece (na
zalecanych
Denso przejezdzam ok. 60tys km.) No i regulacja gazu. A w zamienniki
przy kablach i swiecach nie warto
sie bawic (Denso i NGK sa prawdopodobnie z tej samej fabryki).


3. Trzy lata temu zalozylem gaz, wtedy jak zalozylem, to nie bylo
praktycznie roznicy pomiedzy benzyna a gazem. Teraz na gazie jedzie
normalnie a jak przelacze na benzyne to stuka zaworami przy
przyspieszaniu, jedzie sie fatalnie jaki moze byc powod?


Mam gaz dluzej od ciebie i nie mam takich objawow.


4. Mam pare rys na drzwiach i błotniku do żywego metalu, czy moge to
zrobic jakos tanio we wlasnym zakresie? nie chodzi mi o walory
estetyczne, wazne aby nie rdzewialo, czy da rade to zrobic farbą np
hemerite kupioną  w praktikerze?


Oczyscic ladnie, podkladzik i pomalowac zaprawkowa.


5. Teraz najglupsze pytanie, przepalily mi sie dwie zarowki, do swiatla
pozycyjnego i od oswietlenia tablicy rejestracyjnej. nie wiem jakie
kupic? nie mam instrukcji tego samochodu,  jak by nie bylo problemu ktos
moze podac?


Pozycja i tablica rejestracyjna to 5 watowe bagnetowe.


Z góry dziekuje za odpowiedzi, wiem, ze czeka mnie wizyta w warsztacie i
pewnie conajmniej tysiac zlotych poleci:(

pozdrawiam chris


Pzdr
Wojtekb

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: toyota corolla 1.3 xli - pare pytan
Wojtek pisze:


Witam

| Witam

| Posiadam toyote corolle 1.3 xli z silnikiem 4efe, rocznik 95.
| taka jak na zdjeciu

Ja tez taka posiadam.


jakie masz spalanie? tak bez sciemniania i specjalnego oszczedzania:)?


Tez mam gaz. Obecnie na liczniku 292tys km i oryginalne przewody.
Zmienisz na inne i zaczna sie problemy.
Nie zmienial bym przewodow, tylko filtr gazu, powietrza i swiece (na
zalecanych


Masz takie cieniutkie oryginaly?

Przebieg spory, ile ta totyka moze nakrecic? czytalem kiedys w moto
swiat, ze 500 tys?
czy twoja bierze olej? moja delikatnie bierze, co 5 tys szklanka, zalezy
od jazdy.
Wg. Ciebie jakie sa slabe punkty?
Wg mnie zawieszenie, sprezyny, laczniki stablizatora, choc moze i dobre
w porownaniu do fiatow, jezdzilem fiatem marea i tam zawieszenie delikatne

Na co powinienem zwrocic uwage, moja toyka ma 200 tys i cos malo
zmienialem czesci, co wg Ciebie poleci po takim przebiegu?

czy w skrzyni biegow wymieniales olej bo ja nigdy? trzeba wymienic?

lo


| praktycznie roznicy pomiedzy benzyna a gazem. Teraz na gazie jedzie
| normalnie a jak przelacze na benzyne to stuka zaworami przy
| przyspieszaniu, jedzie sie fatalnie jaki moze byc powod?

Mam gaz dluzej od ciebie i nie mam takich objawow.


co radzisz?
jaka masz instalcje?


Pozycja i tablica rejestracyjna to 5 watowe bagnetowe.


dzieki serdeczne!

pozdrawiam

chris b

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr gazu - co ile
uno 1.4 z instalacja lovato;
co ile sie tam wymienia filtr gazu?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz - co robic a co nie
..machine running, bzz, bzz.., Thu, 22 Jul 1999 13:11:25 GMT, bzz, bzz
..., Jacek Pawłow ... bzz, bzz..., wrote :


od razu zaczyna byc podawany do silnika. W druga strone (z gazu na benzyne)
gaz nie jest odcinany po przejsciu do polozenia posredniego,


to chyba zalezy od instalacji, bo u mnie w polozeniu posrednim odciete
sa oba paliwa, tak wiec z gazu na benzyne mam chwile kiedy nie ma
zadnego paliwa - to troche klopotliwe, jak np. benzyna wypali sie jak
staje na czerwonym swietle :)


(A w silnikach
wtryskowych stosowane sa dosc wymyslne uklady elektroniczne regulujace prace
wtrysku - tyle wiem)


w kazdym razie zmiana paliwa przy wtrysku nastepuje natychmiast - znam
przypadek ze gosciu mial gaz ustawiony oszczednie (przez co samochod
byl slaby) i do wyprzedzania przelaczal na benzyne


| W zimie przelaczyc sie na benzyne wieczorem (coby rano nie trza duzo
| krecic)
Znow 100% racji. W skrocie - odpalac lepiej na benzynie( gdzies juz pisalem:


Niektore instalacje zawsze odpalaja na benzynie i po nagrzaniu silnika
automatycznie przechodza na gaz - gdybym wiedzial o tym przed
zakladniem instalacji to bym sobie takie cos zazyczyl.


| Przeglady  robic tylko w stacjach ktore maja odpowiednie uprawnienia.
A najlepiej tam, gdzie byl instalowany.


chyba ze tam nie robia przegladow :)


| Czy na gazie mozna uzywac ssania?
| zalezy od samochodu - u mnie ssanie na gazie dodaje powietrza i to
| pomaga .
A u mnie wrecz przeciwnie - ssanie spuszcza go z obrotow, ktore w ogole przy
gazie sa ciut nizsze. Ale to mozna podregulowac.


U mnie jest jeszcze przycisk wtrysku gazu, nie wiem czy kazda
instalacja to ma


Ja zgubilem korek


To chyba standard - mnie gazmen uprzedzil ze najlepiej przywiazac
korek drucikiem bo ten plastyk zawsze sie urywa :)
Poza tym jest filtr gazu wiec te paprochy nie sa az tak grozne.

Marek Nazarko

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz - co robic a co nie


Marek Nazarko <mnaza@bigfoot.comwrote in message



..machine running, bzz, bzz.., Thu, 22 Jul 1999 13:11:25 GMT, bzz, bzz
..., Jacek Pawłow ... bzz, bzz..., wrote :

| od razu zaczyna byc podawany do silnika. W druga strone (z gazu na
benzyne)
| gaz nie jest odcinany po przejsciu do polozenia posredniego,
to chyba zalezy od instalacji, bo u mnie w polozeniu posrednim odciete
sa oba paliwa, tak wiec z gazu na benzyne mam chwile kiedy nie ma
zadnego paliwa - to troche klopotliwe, jak np. benzyna wypali sie jak
staje na czerwonym swietle :)

| (A w silnikach
| wtryskowych stosowane sa dosc wymyslne uklady elektroniczne regulujace
prace
| wtrysku - tyle wiem)
w kazdym razie zmiana paliwa przy wtrysku nastepuje natychmiast - znam
przypadek ze gosciu mial gaz ustawiony oszczednie (przez co samochod
byl slaby) i do wyprzedzania przelaczal na benzyne

| W zimie przelaczyc sie na benzyne wieczorem (coby rano nie trza duzo
| krecic)
| Znow 100% racji. W skrocie - odpalac lepiej na benzynie( gdzies juz
pisalem:
Niektore instalacje zawsze odpalaja na benzynie i po nagrzaniu silnika
automatycznie przechodza na gaz - gdybym wiedzial o tym przed
zakladniem instalacji to bym sobie takie cos zazyczyl.


Nie polecam. Ja takie coś miałem i był z tym problem, bo potrafi się także
przełączać z powrotem na benzynkę przy niskich obrotach i przy okazji
najczęściej gaśnie. Strasznie mnie to wnerwiało;-) Całe szczęście centralka
się zepsuła i kazałem wymienić na manualną i potem żyłem długo i szczęśliwie
! JKW


| Przeglady  robic tylko w stacjach ktore maja odpowiednie uprawnienia.
| A najlepiej tam, gdzie byl instalowany.
chyba ze tam nie robia przegladow :)

| | Czy na gazie mozna uzywac ssania?
| zalezy od samochodu - u mnie ssanie na gazie dodaje powietrza i to
| pomaga .
| A u mnie wrecz przeciwnie - ssanie spuszcza go z obrotow, ktore w ogole
przy
| gazie sa ciut nizsze. Ale to mozna podregulowac.
U mnie jest jeszcze przycisk wtrysku gazu, nie wiem czy kazda
instalacja to ma

| Ja zgubilem korek
To chyba standard - mnie gazmen uprzedzil ze najlepiej przywiazac
korek drucikiem bo ten plastyk zawsze sie urywa :)
Poza tym jest filtr gazu wiec te paprochy nie sa az tak grozne.

Marek Nazarko


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: poranne kino z zapalaniem ... ;-)


czekaj , moment, a to zdarzenie ma jakis zwiazek z wizyta w BKZ ?
czy po prostu zbieg okolicznosci ???


AAaaa, zapomnialem napisac, ze wymieniali filtr gazu ...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zagadka dla specjalistow od zasilania gazem
Mocno zasyfiony filtr gazu ?

-----------------------
pozdrawiam
SławekM

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zagadka dla specjalistow od zasilania gazem

|Mocno zasyfiony filtr gazu ?

Witam,

"Wybitni specjalisci" go czyscili albo wymienili - a na pewno zafakturowali
;)

Ivan

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jakie male auto do 8000 PLN do gazu?
Dnia Mon, 24 Apr 2006 16:41:34 +0200, Gustaw H. napisał(a):

drozej kosztuje kazdy przeglad


Circa 50 PLN raz na rok.

przy jakosci polskiego gazu czesto trzeba wymieniac filtry gazu


Ja zmieniam co 30 tyś. km - całe 25PLN w serwisie. W wersji dla oszczędnych
można zmieniać samemu - 8 PLN filterek.

czesciej trzeba wymieniac przewody wn


Fabryczne zmieniłem madzi na 15-te urodziny. Już trzeci rok jeżdżę na
Janmorach za 60 PLN

szybciej ulega uszkodzeniu uklad wydechowy


No nie wiem. Tłumik końcowy na cztery lata - jakiś ulepszany
"aluminiowany".

pomijam czasowe nieprzewidywalne awarie typu wybuchy kolektora, filtra  
powietrza itp, ktore nie wystepuja przy zasilaniu benzyna a sa dosc  
powszechne przy lpg...


I przypadkowe zajścia w ciążę oraz uderzenie meteorytów.

przy tanich instalacjach i samochodach koszty dodatkowe sa spore. to dosc  
pozorna 'oszczednosc'. wielkosc dodatkowych kosztow zalezy od marki  
samochodu, czestotliwosci wystepowania 'niespodzianek' i rodzaju / ceny  
instalacji.

ja, jezdzac kiedys fiatem (siena 98, wtedy mial 5-6 lat) mialem koszty  
dodatkowe wynikajace z instalacji lpg na poziomie min. 100 pln/miesiac.  
czasem wiecej, np. po wybuchach.


No trzeba było założyć porządną instalację, albo pogonić mechaników by tą
wyregulowali. Bo ja w maździe 626 mam roczne koszty dodatkowe na poziomie
100 PLN. Przy 30 tyś. km rocznego przebiegu oszczędność na kosztach paliwa
to lekko 6000 PLN rocznie. Jeżdżę nią cztery lata, czyli oszczędziłem 24000
PLN. Warta jest ze 2000 albo 3000PLN.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Golf i LPG, ratunku...
Dnia Tue, 16 Dec 2008 11:15:58 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):


A kiedy filtr gazu wymieniałeś?


 2-3 tygodnie temu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: samochod gasnie na luzie - czemu?

Tomasz Chmielewski wrote:
filtr gazu byl wymieniany jakies 1000 km temu, wiec to chyba nie to?


Nie sądzę. Zwłaszcza, że u Ciebie to jest i na gazie i na benzynie. Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Za duzo pali, pomocy bo wypieprzę ten gaz
Dziś muszę wyżalic się na samochód -więc zadaje wszystkie pytania, ktore
mnie nurtują. Od jakiegos roku samochod pali mi w miescie 18l LPG/100. Na
początku tłumaczyłem to jakos zimą - ze krotkie odcinki i takie tam. MInela
zima - zuzycie pozostało.Potem tłumaczylem to sobie zuzytym reduktorem
(50kkm na membranach) - ale zregenerowałem reduktor i dalej jarał bez zmian.

Potem tłumaczylem to sobie nadmiarowym mixerem ktory zapodalem - ale
wsadzilem mniejszy na srednicy o 10mm i dalej to samo. Swiece tez
wymienialem  i filtr powietrza również. Wymienialem też filtr gazu.
Spalanie - na 33l przejezdzam po DC 180km

Potem to juz sobie tłumaczylem ze jezdzac po miescie z noga non stop do
dechy ten samochod musi tak palic. Wiec obiecalem sobie ze pojezdze
spokojnie i zobaczymy ile wtedy zje. Ale nie dam rady przejechac calego
zbiornika po miescie bez gazu w podłodze, bo nie umiem juz stać w miejscu.
Testowałem natomiast na trasie i wowczas spala mi okolo 13-13,5 przy
predkosci 100-130. Rozmawiam z ludzmi czytam i wszystkim jakos to mało pali.
Jeszcze jak Relifex pisze ze jego Nesia posilkuje sie 7 czy 8l to juz w
ogole mysle ze cos z Mazda nie halo. Dzis rozmawialem z kolega i ma
Forestera turbo 2.0  i w miescie zuzywa okolo 16l

Silnik pracuje rowno i ok - tutaj jakby wszystko sie zgadza. Ale jesli
dokrece choc troche srubke - dławik na wężu to przestaje jechac. Czuc ze
dawka jest za mala i motor góry nie ma. Silnik to 2.0 gaznik instalka 1 gen.
Lovato.

W koncu sobie mysle ze to moze prawda co ci gazmeni mowili ze redaktor po
wymianie membran nigdy nie bedzie tak jak nowy? Kiedys jak swieżo załozylem
gaz to na trasie udawało mi sie przejechac 310km co dawało 10,5l zuzycia, a
w miescie to spokojnie ze 260.

Nawet mam chwilowo pomysl aby wywalic te gazownie, bo jak mi spala 18, to
18*1.7=30,6 30,6/3,6 = 8,5l benzyny. Czyli w ogóle nie czuje ze gazowozem
jezdze. A przeciez mowili ze bedzie tanio, ze gaz nie jest zły.

Jeszcze po tym jak mi syf sprzedali ( http://arbiter.pl/galeria/187 )
rozbieralem z 5x zawor gazu i upieprzyłem uszczelke smierdzi teraz w
samochodzie jak w jakims polonezowskiem cierpowozie. Moze wiecie gdzie kupic
takagumke lovato?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jak wymienic filtr gazu (step by step)
Wczoraj pobawilem sie przy swojej furce i wymienilem filtr gazu. Robotka
mila, latwa i przyjemna.
Dla zainteresowanych instrukcja step-by-step.
http://www.republika.pl/mmilobedzki/Wymiana%20filtra%20gazu.htm
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr gazu - pomocy !!
Usilnie poszukuje miejsca w Warszawie lub okolicach, gdzie moglbym kupic
filtr
gazu do instalacji MARINI.

Pozdro.
Padre.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Warszawa-gdzie gaz wyregulować...
Gdzie w Warszawie mogę wyregulować gaz, wydaję mi się, że trocę za dużo
pali, na 29-30l gazu przejeżdżam 180-200km w cyklu miejskim. Dodam, że to
Opel Corsa 1.4 8V. Czy może jekieś filtry (gazu) powymieniać, czy co....?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: "Fabryczna" instalacja LPG w Daewoo


Ello
Przedwczoraj rozmawiałem z gazownikiem przy okazji regulacji instalacji i
wspomniałem mu że chce sobie kupić Nubikę - powiedział że instalacje
fabryczne z Daewoo to niezły shit :-)) więc raczej będę się rozglądał za
takową Nubirką bez gazu, a potem może sobie cuśik założę


Ja użytkuje w Poldku 1,6 GSI instalację Bedini od 18 miesięcy (46kkm)
i nie podzielam zdania powyższego pana gazownika :-))

Mozna powiedzieć, że moja instalacja jest "fabryczna" w pełnym tego słowa
znaczeniu,
bo Poldek wyjechał z nią z fabryki :-)

A teraz moja opinia i wrażenia:
Auto docierane na gazie, jeżdżone tylko na gazie (tzn. na benzynie odpala i
sam się
przełącza na gaz po osiągnięciu około 30-40 st. C i 2000 obr./min.).
Przy 10kkm pierwsza regulacja w stacji obsługi LPG - pan podłącza jakieś
ustrojstwo do centralki, robi mądre miny, gazujemy do 3500 obr./min.
potem przegazówka do 5000-5500 obr./min. i tego typu zaklęcia...
A wszystko dlatego, że auto na jedynce i dwójce zachowuje się jak by miało
na
holu no powiedzmy kultowy pojazd typu Rudy 102 ;-)))
Po regulacji jest rewelacja przez następne 10kkm (powtórka z rozrywki).
Od przebiegu 20kkm do dzisiaj czyli do 46kkm objawów powyższych nie
stwierdzono :-)))
Auto na gazie jest żwawe (jak na poldka oczywiście), lepiej się sprawuje niż
na benzynie,
przyzwoicie przyspiesza, v-max 170km/h (licznikowe oczywiście).
Jedyna przypadłośc to gaśnięcie (nie zawsze) zimnego silnika przy pierwszym
przełączeniu na LPG
po dłuższym postoju (8-10h). Po ponownym zapaleniu objaw znika. Żadnych
innych
problemów nie stwierdzono :-)))
Oczywiście systematycznie co 10kkm wymieniany filtr powietrza a przy 20kkm
czyszczony
filtr gazu.
Ogólnie sprawność instalacji, wykonanie i wrażenia z eksploatacji oceniam na
5 (w skali 1-6),
pomijając oczywisty fakt usmiechniętej gęby na stacji tankowania... ;-)))

Pozdrawiam wszystkich jeżdżących na gazie, pojedyńczym oczywiście ;-)))

nelson

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG z komputerem LANDI
No, przy tym przebiegu to z membranami nie ma prawa nic sie dziac... moze
filtr gazu do wymiany?? powinno sie wymienic po ok. 20tyskm (albo po 30, nie
jestem pewien). Ja wymieniałem po 25, ale nie było żadnych oznak straty
mocy.
Sławek
civic 1.4LPG
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr LPG
Witam!
Co ile kilometrów nalezy wymieniać filtr gazu ??

Pozdrawiam!

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr LPG


Witam!
Co ile kilometrów nalezy wymieniać filtr gazu ??


u mnie co 15 000km

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr LPG

Witam!
Co ile kilometrów nalezy wymieniać filtr gazu ??

u mnie co 15 000km

--
Miras
corsa C 1.4 p.m.s
LPG - Warka Strong

A co gdy sie go nie wymieni?
Pozdrawiam
Adam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: samochody na gaz

Piotr Piecha wrote:
Pilnuj filtrów gazu (czasami leją strzaszne brudy) i powietrza, bo jest
na to czuły.


Czy moglbys podac objawy bo samochod na gaz mam krotko a chcialbym
uniknąć niespodzianek.

Damian

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku




Strona 3 z 4 • Znaleziono 304 postów • 1, 2, 3, 4  

Powered by WordPress dla [tu i tam]. Design by Free WordPress Themes.