Filtr gazu

Widzisz posty znalezione dla hasła: Filtr gazu





Temat: Jakie male auto do 8000 PLN do gazu?
On Mon, 24 Apr 2006 16:41:34 +0200, "Gustaw H."

<nom@nodomain.nocom wrote:

drozej kosztuje kazdy przeglad


Tak.

przy jakosci polskiego gazu czesto trzeba wymieniac filtry gazu


Nie.

czesciej trzeba wymieniac przewody wn


Nie.

szybciej ulega uszkodzeniu uklad wydechowy


Nie.

A o tym, że palwo kosztuje o połowę mnej, to jakoś się nie zająknąłeś.
Ciekawe czemu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Golf i LPG, ratunku...
On Tue, 16 Dec 2008 02:06:47 +0100, Borys Pogoreło


<bo@pl.edu.lesznowrote:
Pacjent to Golf III 1.6 + LPG (BRC 2. gen.).

Problem jest z przyspieszaniem - zachowuje się wtedy podobnie jak przy
końcu gazu w butli. Szarpanie, tym większe, im mocniej się depnie w gaz.
Przy delikatnym przyspieszaniu (1/3-1/4 wciśnięcia pedału) jedzie. Potrafi
też w korku przy ruszaniu nagle zacząć świrować obrotami i zgasnąć. Ogólnie
to się już robi powoli niebezpieczne.


A kiedy filtr gazu wymieniałeś?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: samochod gasnie na luzie - czemu?

Grejon wrote:
Tomasz Chmielewski wrote:

Od jakiegos czasu gdy wrzucam luz lub samochod jest na sprzegle (np.
hamuje przy czerwonych swiatlach), samochod po prostu gasnie.

Ja miałem takie objawy, dopóki nie wymieniłem filtra w instalacji gazowej.


filtr gazu byl wymieniany jakies 1000 km temu, wiec to chyba nie to?

Tomek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ASO, lpg - neiwykonana praca
graf grafen napisał:

Człowiek z ASO powiedział, że to normalne, że będzie gasł przy zrzucaniu na
luz, że to normalne itd., itp. Na moje pytanie, dlaczego w takim razie do tej
pory nie gasł, otrzymałem odpowiedź, że kiedyś musi zacząć...


sratatata

Teraz czas na pytanie: czy powinni oddać pieniądze za regulację instalacji,
skoro nic nie pomogło? Co prawda, przy oddawaniu samochodu powiedziałem, żeby
gaz został wyregulowany, tak żeby zmniejszyło się spalanie, ale to chyba nie
powinno mieć wpływu, skoro regulacja została wykonana w celu usunięcia
usterki? Czy taka argumentacja będzie wystarczająca, czy ktoś ma podobne
doświadczenia i chciałby się nimi podzielić?


nie ma czegoś takiego jak regulacja na mniejsze spalanie
jest tylko regulacja optymalna
aby mieć mniejsze spalanie zaleca się robić nie więcej niż 500km rocznie

BTW czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania się samochodu? I
jakie ewentualne, przyszłe, konsekwencje?


czy samochód po zgaśnięciu zapala od razu - trzeba chwilę kręcić
rozrusznikiem?

pomimo wszystko dobrze byłoby sprawdzić/wymienić:
filtr powietrza
filtr gazu
kable zapłonowe
świece
kopułkę

wymieniać w powyższej kolejności

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ASO, lpg - neiwykonana praca
Piotr Bochaczyk <pi@bochaczyk.bis napisał(a):

nie ma czegoś takiego jak regulacja na mniejsze spalanie
jest tylko regulacja optymalna
aby mieć mniejsze spalanie zaleca się robić nie więcej niż 500km rocznie


co oznacza regulacja optymalna? wyważenie pomiędzy spalaniem a osiągami?
słyszałem, że można sterować mieszanką, żeby kosztem mocy, przyśpieszenia
zmniejszyło się spalanie

czy samochód po zgaśnięciu zapala od razu - trzeba chwilę kręcić
rozrusznikiem?


To dość ciekawe - zauważyłem, że nie ma jakiejś reguły, raz trochę
(normalnie) kręci, innym razem od razu zapala. Wszystko na zimnym silniku.

pomimo wszystko dobrze byłoby sprawdzić/wymienić:
filtr powietrza
filtr gazu
kable zapłonowe
świece
kopułkę

wymieniać w powyższej kolejności


Trochę do wymiany jest, być może to świece, bo zauważyłem że przy przeglądzie
wymieniono tylko jedną świecę, a podobno należy wymieniać wszystkie?
Jak nie pomoże kolejna wizyta w serwisie, to zastosuję się do dobrych rad ;)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: wolne wolne obroty w skodzinie favorit


Ma frytke na gaz i ostano choc nie regularnie jak chwile popracuje na
wolnych obrotach to staja sie one coraz wolniejsze. Po ok 2 min pracy
zaczyna powoli mrugac "bateryjka" a po nastepnych dwoch spadaja tak ze sie
nawet olej zapala. I mam wrazenie ze dzieje sie tak tylko na gazie (gaz z
roznych stacji). Nie wiem co to moze byc, zagladac w gaznik czy czyscic
parownik.
Aha jestem po przesiadce z kaszlaka, jak duzo bardziej skomplikowany jest
gaznik w porownaniu z kaszlem.


kolega ma Favoritke na gaz i mowi, ze tylko czysci filtr gazu.

yabba

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Problem z zapalaniem na LPG
Silnik 1,8, gaznik Pierburg2E, przejechane 110kkm. Swiece nowe,
kopulka i palec nowy, kable WN dobre, wymieniane kilka miesiecy temu.  
Problem jest taki, ze gdy auto postoi jakis czas to ma problem z
odpaleniem na LPG. Czasami pomaga kilkakrotne wcisniecie pedalu gazu
przed odpaleniem. Na benzynie auto odpala bez problemu. Instalacja ma
rok i przejechane jakies 20 kkm, filtr gazu nie byl zmieniany od
nowosci. Czy to moze byc przyczyna? Jak juz auto odpali to zachowuje
sie ok, ladnie wchodzi na obroty i przyspiesza.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Auto przestało palić na gaz ie, i jest problem z przełączeniem
Pomóżcie, wymieniłem filtr gazu, świece, olej. A zamiast być lepiej to
jest gorzej. Autko wcześniej paliło na gazie nawet na mrozie, bez
problemów. A teraz nie zapali nawet jeżeli silnik zgasiłem minute
wcześniej, muszę przejechać 2-3 km i nawet wtedy jest problem, dławi
się przez chwile i dopiero po chwili załapuje. Później już do
zgaszenia silnika jeździ ok. Co możę być? Instalacja włoska, w tej
chwili nie pamiętam dokladnie nazwy. Ale to druga generacja, z zwykłym
przełącznikiem BENZYNA/ODCIECIE/GAZ
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Tico + LPG
Witam wszystkic,

hmam pewien problem. Od dluzszego czasu gdy jade na gazie auto nagle traci moc,
zaczyna sie dusic, zwalnia ale nie gasnie. Redukcja biegu na nizszy nic nie
daje. Gdy jest na luzie i wciskam mu gaz do konca silnik zaczyna wyc tak jak
powinien, ale potem nagle zaczyna sie dusic, slabnie ale nie gasnie. Filtr gazu
wymieniany byl regularnie. Dzieje sie tak tylko i wylacznie gdy auto jest na
gazie  - na benzynie chodzi normalnie.  

Co moze byc tego przycznya?

Reduktor? Jesli tak, to czy reduktor mozna jakos wyczyscic/przeczyscic, czy tez
nalezy zamontowac nowy?

Z gory dzieki za odpowiedzi.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dziwne
 mniej przy wyjezdzaniu zbiornika. (mam butle 36 poj efektywnej) jak to


wytlumaczyc? (taka niewielka roznica w masie chyba nie ma znaczenia)


Czyli wychodzi na to, ze zuzycie gazu jest funkcja zawartosci butli :D
Napisz jaka masz instalacje, jak dlugo i jakie auto, kiedy wymieniales filtr
gazu.
Nie odnosisz moze wrazenia, ze auto jest mocniejsze po zatankowaniu?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dziwne


Czyli wychodzi na to, ze zuzycie gazu jest funkcja zawartosci butli :D


nie znam sie na instalacjach za mocno, ale moze jakies tegie glowy maja na
ten temat jakas teorie


Napisz jaka masz instalacje, jak dlugo i jakie auto, kiedy wymieniales
filtr
gazu.


landi renzo, pelna elektronika, ford moneo zetec 1.8, 93 prxebieg 115kkm,
instalacja zalozona przy przebiegu 80kkm. wszystkie filtry niedawno
wymienione, tyllko czeka mine niedlugo wymiana swiec.


Nie odnosisz moze wrazenia, ze auto jest mocniejsze po zatankowaniu?


czasami mam takie wrazenie, ale od czasu do czasu mierze elastycznosc 60-100
i zawsze wychodzi tak samo, wiec najprawdopodobniej mi sie wydaje.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dziwne

landi renzo, pelna elektronika, ford moneo zetec 1.8, 93 prxebieg 115kkm,
instalacja zalozona przy przebiegu 80kkm. wszystkie filtry niedawno
wymienione, tyllko czeka mine niedlugo wymiana swiec.


troche dziwne jest to co napisales, bo az takie roznice sa juz troche
nienormalne.
przy gazie zawsze bedzie tak, ze bedzie palil wiecej przy pelnym zbiorniku,
z racji tego, ze jest wieksze cisnienie gazu i silnik dostaje bogatsza
mieszanke, mimo calej elektroniki. I dlatego auto jest mocniejsze wowczas.
Efekt objawia sie dosc mocno, gdy jest bardzo zabrudzony filtr gazu.
Reduktor nie zredukuje cisnienia zawsze na ten sam poziom. Jedyne co mozesz
jeszcze sprawdzic, to stan membran w reduktorze, ale dziwne by to bylo,
gdyby bylo z nimi cos nie tak, z racji przebiegu. Ale przeczyscic nie
zaszkodzi.
Pozatym, z tego co piszesz, jezdzisz sporo. A na zuzycie gazu ma wplyw nawet
pogoda, wiec zdarza Ci sie wyjezdzic caly zbiornik w tych samych warunkach.
Sprobuj zrobic mala statystyke - byc moze roznice nie beda az tak duze.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Instalacja holenderska
Pewnie masz VSI Prins instalacje, i powiniennes sie cieszyc, bo nie ma co
tam serwisowac, filtr gazu wymieniasz co 65 tys km, i to wszystko.

"Fragonard" <ewapi@poczta.onet.plschrieb im Newsbeitrag

Witam . Kupiłem Vectre 1.8 z holenderską instalacją LPG. Niewiem jakiej
firmy jest ta instalacja, gazownicy z mojej okolicy nie znają tego typu
instalacji, mam problem z serwisem, czy ktoś poda mi mamiary na gazownika
w okolicy Jastrzebia, Żor, Wodzisławia, Rybnika itp. gdzie moge uzyskać
pomoc.


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jak wymienic filtr gazu (step by step)


Wczoraj pobawilem sie przy swojej furce i wymienilem filtr gazu. Robotka
mila, latwa i przyjemna.
Dla zainteresowanych instrukcja step-by-step.
http://www.republika.pl/mmilobedzki/Wymiana%20filtra%20gazu.htm


Cytat:
"Uwaga nawet po całkowitym zakręceniu butli pozostały w instalacji gaz
ujdzie z wysokim ciśnieniem. "

Rozwiazanie problemu:
Zakrecic zawor na butli, uruchomic silnik na gazie i cisnac po pedale
gazu, az silnik zgasnie. Wowczas juz nie bedzie mialo co uchodzic z
wysokim
ciśnieniem :))

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zastrzelcie mnie nie mam czasu szukać

Jak juz zalozysz ta instalacje z komputerem
to nie wybieraj sie tak od razu na swiezo w trase
wieksza, bo sie zdziwic mozesz. Malo ktora instalacja
jest prawidlowo ustawiana w serwisie od strzału.


znaczy sie co masz na mysli? ecu gazowe jest z reguly samoadaptujace.
po zalozeniu instalacji akurat tak wyszlo ze pognalem w trase blisko 600km.
Zadnych problemow nie mialem. Jesli chodzi o ustawianie, to przy pierwszym
uruchomieniu instalacji monter sprawdzil na laptopie parametry pracy,
wszystko bylo wrecz idealnie.
Do dzis dnia po blisko 100 tys. przejechanych km nie bylem na zadnym
przegladzie, ani regulacji, zadnych strzalow, zapachu gazu, spalanie 10%
wieksze niz na benzynie i wsio...
Aha raz zupelnie bez sensu wymianilem filtr gazu, ktory jak sie okazalo byl
czysciutki. Dalem za to 25zl.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: (dlugie wyszlo :))Pomcy z LPG.
Powiedzcie mi czy jak podczas pracy silnika na LPG odepnę fizycznie emulator
sondy lambda (jest to tez sterownik wtrysku "Injector emulator 4 cyl.
PITAGORA (Japan type)") i nie ma żadnej różnicy w pracy silnika, to jest to
dobrze, czy ten element ten jest uszkodzony ? Tzn. jest lekki efekt przy
ponownym wpinaniu tej elektroniki, bo na sekunde spadają obroty, a właściwie
bardziej można to określić, że lekko szarpnie silnikiem i dalej pracuje tak
samo. Natomiast kontrolka sondy lambda tak, czy tak nie świeci. Silnik bez
tej elektroniki można z powodzeniem zgasić i odpalić ale tylko na gazie. Na
benzyne wtedy nie przełącza.
Coś mi się sknociło w LPG i nie mogę dojść do tego co. Ten element jest
ostatnim, którego podejrzewam o moje kłopoty.
A chodzi dokladnie o to, ze silnik pracuje dobrze do chwili kiedy nie
nacisnę mocniej na gaz. Wtedy sie dusi i samóchod wykonuje "kangurki".
Silnik na przemian odzyskuje moc i ja traci. Tak według wykresu sinusoidy.
Zmieniłem membrany, zmieniłem filtr gazu i powietrza, zmieniłem świece i
przewody WN. Przepatrzyłem też już całą instalacje pod względem szczelności
i pod względem połączeń elektrycznych. I NIC :(.

Skończyły mi się pomysły :(

Mirek.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG
Pewnie jest tak że jak ktoś ma problemy to pisze a jak nie ma to się nie
chwali. Ja mam gaz w Polonezie 1,6 150k km i wszystko spokojnie chodzi
trzeba tylko co 20 tys km wymieniać filtr gazu co kosztuje 20 zł. Jedyny
problem jaki mam to to że na moim zbiorniku przejadę 300 km i trzeba
tankować co wychodzi ok 2 tankowania na tydzień. Ale mimo wszystko imprez a
jest warta zachodu dzięki kosztom.
pzdr SebaG

Jak to jest faktycznie z tym gazem.Czytając posty dochodze do wniosku że
masa z tym problemów choć obiektywnie patrząc na sprawe osób zadowolonych
może byc więcej bo tylko niezadowloeni piszą posty.Jak to rzeczywiście
jest.Jeździ się naprewno taniej ale jak z osiągami i wogóle....
Pozdrawiam....

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG
Witam
Pewnie jest tak że jak ktoś ma problemy to pisze a jak nie ma to się nie
chwali. Ja mam gaz w Polonezie 1,6 150k km i wszystko spokojnie chodzi
trzeba tylko co 20 tys km wymieniać filtr gazu co kosztuje 20 zł.

ciach ...
Nie wiem jak duży masz ten filtr / bo zróżnicowanie jest znaczne / ale IMO
co 20 tys do zdecydowanie za często . Na szkoleniach odnośnie montażu
instalacji zwykle zalecają robić to  dopiero w momencie  , gdy silnik pod
dużym obciążeniem staje się słabszy .... no chyba że szkolenie sponsoruje
firma sprowadzająca części...to zalecają  zmianę  nawet co 10 tys :-))

pozdrawiam Błyskacz

Vectra 1.6 60tys na gazie bez problemów i zmian filterka :-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG
No stary Poldek po 150 k km to ma tak słabego kopa że zrobisz wszystko aby
troche szybciej się toczył po 20 k km moja V max spada o prawi 10 km/h, czuć
różnicę. No i tak wogóle to 20 zł przy jeżdźie na gaz to cholernie dużo
kasy, nie wiem czy przez to sie nie przerzucić na benzynę:-) Przez nas
tworzy się dziura budżetowa i Poland sp. zo.o. może ogłosić upadłość
pzdr

Witam
Pewnie jest tak że jak ktoś ma problemy to pisze a jak nie ma to się nie
chwali. Ja mam gaz w Polonezie 1,6 150k km i wszystko spokojnie chodzi
trzeba tylko co 20 tys km wymieniać filtr gazu co kosztuje 20 zł.
ciach ...
Nie wiem jak duży masz ten filtr / bo zróżnicowanie jest znaczne / ale IMO
co 20 tys do zdecydowanie za często . Na szkoleniach odnośnie montażu
instalacji zwykle zalecają robić to  dopiero w momencie  , gdy silnik pod
dużym obciążeniem staje się słabszy .... no chyba że szkolenie sponsoruje
firma sprowadzająca części...to zalecają  zmianę  nawet co 10 tys :-))

pozdrawiam Błyskacz

Vectra 1.6 60tys na gazie bez problemów i zmian filterka :-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG


Jak to jest faktycznie z tym gazem.Czytając posty dochodze do wniosku że
masa z tym problemów choć obiektywnie patrząc na sprawe osób zadowolonych
może byc więcej bo tylko niezadowloeni piszą posty.Jak to rzeczywiście
jest.Jeździ się naprewno taniej ale jak z osiągami i wogóle....
Pozdrawiam....


Zalety:

Vmax takie samo, moc spadła mi niezauważalnie, większa elastyczność silnika
(brak skłonności do spalania stukowego). Instalacja Landi Renzo z
automatycznym ssaniem w Poldku 1.6 SLE '90 (gaźnik, zapłon elektroniczny,
bezstykowy). Przejechane mam blisko 200 kkm z czego ponad 100 kkm na gazie -
kompresja ok. 10.5 atm oleju bierze (jak na Polda z takim przebiegiem)
niewiele (ok. 0.3 l/1000 km). Pali na gazie w każdych warunkach (-20 stopni
i nie ma problemów) Wbrew temu, co niektórzy twierdzą membrana mi nie padła.
Filtr gazu czyszczę (praktycznie wystarczy wytrzepać) jak zapalanie staje
się trudne - po 2 czyszczeniach wymieniam. Dużo zależy od tego, gdzie
tankujesz - normalnie po mieście pali mi ok 13-14 l/100km a po zatankowaniu
na jednej ze stacji wzrosło do prawie 19l/100km i jeszcze mulasty się
wybitnie zrobił. No i koszt oczywiście zatankowanie do pełna (zbiornik 55l -
45 wchodzi) ok 55 PLN - tankuje przeważnie ok 40l.

Wady:
Mało miejsca w bagażniku zostało - a więcej chyba nie ma.
Z początku trudno mi było się do tego zapaszku specyficznego przyzwyczaić -
a teraz przy zapachu spalonej benzyny to perfuma.

Pozdrawiam

Artur co to ma gaz w Poldku

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG

"Błyskacz" <blysk@go2.pl wrote:
pełna oszczdzasz w porównaniu z benzymą na kilka filtrów, to chyba nie
jest to taki wielki problem?
... no tak  tylko mowa o filtrze gazu a nie powietrza :-)


A wymienić filtr gazu to wielka filizofia?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Regulowac, czy nie regulowac instalacje LPG?


Olleo wrote:
Moze ja sie nie znam na mechanice, samochodach itd. Ale mowilem o
filtrze powietrza, nie gazu propan-butan =)


No i wszystko jasne, nie wiem jak to wyczytałem że chodzi ci o filtr gazu
:-
Filtr powietrza to oczywiście jak zapchany wzbogaci mieszanke.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Co z tą benzyną?


Żeby mieć te wszystkie problemy, które ma 3/4 moich znajomych jeżdżących
na gazie? Wolę już więcej płacic za benzynę, niż codziennie się
wkurwiać, że auto gaśnie, szarpie, nie ma mocy, jeździć na regulacje,
remonty silnika (kolega z Mondeo to wyjeżdżając po remoncie silnika już
się umawiał na następną wizytę :) i tak dalej... Mój czas i nerwy też są


to masz dziwnych znajomych
moje autko 3 lata na LPG (samochód 12 letni)
nie gaśnie, nie szarpie, mam moc, nie jeżdżę na regulacje, nie remontuje
silnika
tylko wymieniam co 10 tys filtr gazu, co 15 tys przewody WN i świece
i to wszystkie problemy z gazem
a żeby się gaz opłacał nie trzeba jeździć 50 tys rocznie
ja jeżdżę 15 tys rocznie i instalacja zwróciła się po 1 roku

P10 2.0 16V + LPG II generacji

Pozdrawiam
Tomek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Koszty eksploatacji Golf II, Corsa A, Kadett?
Artur Madej napisał(a):
Zastanawiam się nad zakupem używanego samochodu. Wymagania mam niewielkie,
jestem studentem, dorabiam tu i ówdzie dosyć dużo jeżdżę i niezbędny mi jest
jak najbardziej ekonomiczny i możliwie bezawaryjny samochód, którym będzie
można pojeździć bez większych problemów przez powiedzmy 5 lat. Nie zarabiam
dużo więc koszty utrzymania są jednym z decydujących czynników, które biorę
pod uwagę. Zastanawiam się nad:

- Golfem II

(ciach!)

Nie wiem jak z pozostałymi, ale mogę się wypowiedzieć w temacie Golfa.

Kupiłem w sierpniu dobrze utrzymanego z 88r. Ponieważ był sprowadzany,
od razu założyłem gaz. Ponadto po kupnie wymieniłem pasek rozrządu,
pompę wodną, filtry i olej. Od tamtej pory (28 000):

- filtr powietrza ~35pln (z regulacją gazu)
- filtr gazu ~35pln (z regulacją gazu)
- przegub ~320pln (z robocizną)
- zapłon ~480pln (z robocizną)

Moim zdaniem nie jest najgorzej. Jeżdżę głównie na gazie, spalanie wacha
się w granicach 9-12l gazu w mieście i 7-8l w trasie.
Dodam że silnik to 1.3kat gaźnikowy i do przemieszczania się jak
najbardziej wystarcza (w trasach 130-140 km/h bezproblemowo).

Pozdrawiam
Mariusz Kulerski

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gas i Lanos 1,6 16V DOHC
Jest sprawa:
niedawno wymieniano mi przewody i filtr gazu w instalacji Lovato w Lanosie
(model jak w temacie). Zrobilem to poniewaz samochod nie trzymal obrotow i
gasl mi np. na zakrecie kiedy szybko hamowalem (tzn. obroty szybko spadaly).
Nie moge znalezc zadnej regularnosci tego, niekiedy dzieje sie tak na kazdym
skrzyzowaniu, niekiedy w ogole. Nie wiem czy dobrze zauwazylem, ale kiedy
troche pojezdze samochodem (okolo 30 godziny) pojawia sie to coraj rzadziej
w miare uplywu czasu. Najgorsze jest to ze samochod kiedy gasnie odlacza
wspomaganie i jest to po prostu niebezpieczne.

Co moze byc jeszcze powodem takiego zachowania ? Czy moze to byc reduktor ?
A moze ktos z Was wie ile kosztuje wymiana reduktora w Wawie i moze
polecicie jakas stacje obslugi.

Dziekuje z gory i pozdrawiam.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Poszukiwany "gazownik" na Ochocie - Ursus - Pruszkow
Witam,
potrzebuje namiary na sprawdzonego gazownika w okolicach Ochoty lub na drodze
do Pruszkowa. Chce/musze wymienic filtr gazu - wazne warsztat musi dzialac do
18.00 (lub od 8.00 rano) albo w soboty.
Moze ktos ma namiary ??
Z gory dzieki

Pozdrawiam
Mariusz (Maniek) Milobedzki
Toyota Camry 2.2i (LPG) automat <- na sprzedaz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr gazu - pomocy !!


Padre <leg@polbox.comwrote in message Usilnie poszukuje miejsca w Warszawie lub okolicach, gdzie moglbym kupic
filtr
gazu do instalacji MARINI.


Tez mam taka instalacje w polonezie i prawdopodobnie pasuje do niej filterek
jakiegos innego producenta... Ostatnio gosciu mi zakladal, a on ma tylko
Lovatto, BRC i cos jeszcze...

Wojtek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Instalacje LPG - eksploatacja
Proste pytanie. Jak dbac o instalacje LPG w samchodzie? Moja wiedza
ogranicza sie jak na razie do tego, ze wymienia sie filtr gazu i reguluje u
gazownika (jak potrzeba). Czy na cos powinno sie jeszcze zwrocic uwage?
Slyszalem o jakims syfie, ktory powinien byc spuszczany co jakis czas
(jakies szczegoly?) Staram sie dbac o elementy ktore ulegaja naturalnej
eksploatacji. Wiadomo pierdolki kosztuja grosze, a potem problemow z tym jak
cholera.

MarkX

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Instalacje LPG - eksploatacja


Proste pytanie. Jak dbac o instalacje LPG w samchodzie? Moja wiedza
ogranicza sie jak na razie do tego, ze wymienia sie filtr gazu i reguluje
u gazownika (jak potrzeba). Czy na cos powinno sie jeszcze zwrocic uwage?
Slyszalem o jakims syfie, ktory powinien byc spuszczany co jakis czas
(jakies szczegoly?) Staram sie dbac o elementy ktore ulegaja naturalnej
eksploatacji. Wiadomo pierdolki kosztuja grosze, a potem problemow z tym
jak cholera.


generalnie tak jak mowisz, filtr gazu wymieniasz i regulujesz(ceny w
zaleznosci od miejsca gdzie robisz i od instalacji 30-80 zł ). i to
wlasciwie wszystko co trzeba robic przy gazie jesli sie nic nie psuje.
co do spuszczania syfu to czasami mozna to zrobic, u mnie raz do roku jak
spuszczam to troche tego schodzi ale bez przesady:)

pewnie ktos napiszo swiecach i kablach, moim zdaniem trzeba zmienic jak
bedzie taka potrzeba i tyle. nie zauwazylem zeby trzeba bylo czesciej
zmieniac, mam juz swoje 4 lata i sie nie zanosi na to zebym musial niebawem
zmieniac.

raz do roku pojade na zmiane filtra i regulacje(30 zł) i tyle.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ja mu w gaz.... (Honda przerywa)
On Sun, 15 May 2005 21:26:47 +0200, Konrad


<k.grodzki_tnij@to_wszystko_aster.plwrote:
nastepuje szarpniecie. Samochod reaguje z pewnym
opoznieniem, co jest drazniace, szczegolnie
podczas zmian biegow.


Ja bym zobaczył czy filtr gazu nie jest przytkany.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: samochod mi zachorowal :((( (FORD)
Witam wszystkich!!

objawy sa nastepujace:
- zmiejszona moc ze 115km do 90-100km tak pi razy oko (przesp. mierzone do
setki: 10.5/11.5s benzyna/gaz wczesniej, 12.2/12.6s obecnie)
- duszenie sie silnika na benzynie gdy na jalowym wciskam do deski gaz,
podtrzebuje chwile by zalapac, po czym kreci rowno. ten objaw nie wystepuje
na gazie. gdy powoli sie dodaje gazu, silnik sie nie dusi
- zwiekszone zuzycie paliwa z 9-10l do ok 13l (gaz)

filtr powietrza jest ok, swiec jeszcze nie sprawdzalem, ale sa to
platynowane motorcrafty i maja ok 30kkm. (mowi sie ze powinny wytrzymac
45-60kkm). kable WN  - nowe motorcrafty. filtr gazu niedawno wymieniany,
olej tez, tylko filtr benzyny ma nieznane pochodzenie, ale na benzynie duzo
nie jezdzilem. moze troche za granica, nie wiecej niz 2 baki w ciagu pol
roku, a paliwo z Arala wiec powinno byc ok. oleju nie bierze.

samochodzik to mondeo 93' zetec 1.8, 110kkm przebiegu, z instalacja z
komputerem. sprzezonym z sonda lambda.

aha jeszcze jedno. od jakiegos czasu zaczelo mi cos dzwonic spod samochodu
przy ok 2200obr , doszedlem do wniosku ze to musi byc katalizator.
przegladzik zrobilem dopiero co i w zasadzie moglbym sie pozbyc tego
katalizatora, bo kupno nowego nie wchodzi w gre (koszty). tutaj pytanie: co
zrobic w takim wypadku, wyciepac katalizator i wstawic zamiast niego jakis
tlumik, czy moze kawalek rury? a moze strumienice czy jakis inny wynalazek?
dobrze by bylo gdyby sie dalo spowrotem ten katalizator przykrecic przed
nastepnym przegladem.

z gory dzieki za pomoc

pozdr.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr LPG

Co ile kilometrów nalezy wymieniać filtr gazu ??


zapomniales podac jaki masz filtr i ile spala Ci Twoj silnik na 100km :-)
bez tych danych pytnie nie ma wiekszego sensu...
powierzchnia filtrujaca np. filtru lovato jest spokojnie 2x wieksza niz np.
Valteka ... czy Landi
.. no i teraz np. maly filtr + silnik 3.0 da Ci wynik np. 30kkm a  filtr
lovato+ taki 1.4 to spokojnie 60kkm...
no chyba, ze chcesz uszczesliwic spore grono osob to wymieniaj co 10kkm :-)

pozdrawiam Blyskacz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Dlaczego STATOIL jest najdroższy?
"jerzu" <no_spam.li@jerzu.one.pl wrote in message

On Tue, 28 May 2002 19:36:09 +0200, "Relifex" <reli@kki.net.pl
wrote:

Czy u Was też Statoil
jest zawsze najdroższy?

Pewnego pięknego dnia cena paliwa na Statoilu na Poleczki (Warszawa)
była niższa niż na Neste A24 koło LeClerca i na Puławskiej. Więc nie
zawsze Statoil jest najdroższy. Aha - ceny na Shellu na Puławskiej są
raczej zawsze wyższe niż na Statoilu na Poleczki.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  je@irc.pl
http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa
http://zloty.autokacik.pl - zloty Internetowych Klubów Moto
Fiat Cinquecento Young `98   ICQ UIN 3867037 GG 129280

Witam!

Zgadzam się w zupełności bo tam bardzo często tankuję z racji pracy
niedaleko. O ile co do szybkości obsługi mogę się przychylić, to do jakości
paliwa jakoś nie bardzo. Najlepszy przykład - tam tankuję gaz w 95%
przypadków. Na przeglądzie instalacji facet wymienia filtr gazu, patrzy na
niego i mówi: Niech pan nie zmienia stacji bo mają elegancki gaz.... Co do
cen to w Warszawie na pewno najdroższa stacja to nie jest. Uważam, że mają
optymalny stosunek ceny do jakości...

PZDR
Lucas
Vectra 1.8 16V

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zatankowałem LPG i samochód stanął
Dnia 18 lip 2004, klikacz Adam Kondrat,
news:cdenam$db8$1@mamut1.aster.pl splodzil:

Wczoraj mialem nieprzyjemną akcje - po zatankowaniu gazu samochód mi
stanąl. Jak to sie stalo - opowiadam


[cut]

Ja w Tipo mialem podobnie. Jednak gazownicy powiedzieli ze to normalne i ze zyjemy tylko w
Polsce... Wymienilem filtr gazu i Tipo zaczelo jezdzic na gazie.

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zatankowałem LPG i samochód stanął
Użytkownik "Adam Kondrat" <adam_nielubie.spamu@dalete_kondrat.pl napisał w
wiadomości tutaj fotki z naprawy i z upuszczania smiecia i gazu
http://arbiter.pl/galeria/187

Sadzicie ze to mozliwe ze to był zły zbieg okolicznosci i ze syfy, które
nagromadzily mi sie w zbiorniku przez 2 lata exploatacji tego dnia
zaplanowaly zatkac mi układ? Filtr gazu wymienialem jakies 8kkm wstecz, a
stary wcale nie był taki brudny ( nie było takiego smietnika)

Parkujesz na Przechodniej ?

M.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zatankowałem LPG i samochód stanął

Sadzicie ze to mozliwe ze to był zły zbieg okolicznosci i ze syfy, które
nagromadzily mi sie w zbiorniku przez 2 lata exploatacji tego dnia
zaplanowaly zatkac mi układ? Filtr gazu wymienialem jakies 8kkm wstecz, a
stary wcale nie był taki brudny ( nie było takiego smietnika)


Adam, ja tankuje w 99% na Orlenie, rzadko na BP czy RN a czasami na
mniejszych sprawdzonych stacjach. Pierwszy filtr zmienilem po cos pod 50
tys. km, gazownik stwierdzil ze to sporo za pozno ale przy wymianie był
zaskoczony. Filtr zupelnie czysty tzn. nie zabity niczym, opilkow moze tyle
co na opuszku palca. Z parownika nie poleciala ani kropla oleju. Teraz mam
filtr nie zmieniany od okolo 60 tys. i nie zauwazylem problemow, odkrecilem
sobie ostatnio srube w parowniku ale znowu nic nie chcialo leciec. Tak wiec
moge powiedziec tyle, tankuje na Orlenie od poczatku i nie mam zadnych
klopotow.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: samochody na gaz

Prosze o kontakt tych , ktorzy jezdza na gazie ... LPG.
Chcialbym wymienic spostrzezenia ...
sam jezdze na Golfie II 1.3 .. instalacja LOVATO dotychczas przejechalem
20 tys.i nie mam problemow ... ale moze wiecei co mnie w przyszlosci
moze czekac jesli tez macie LPG ?
Zawsze lepiej zapobiegac niz leczyc.

Marek.


Pierwszym poldkiem przejechałem na gazie 15 tys - bylo OK przebieg końcowy
60 000
drugi przebieg na gazie 25 000 w całosci 75 000 i czuje ze slabnie. Na
benzynie bardzo mało przebiegu bo mam rozwalony gaznik.
Jedyny problem to droższe przeglady. Filtry gazu co 10 000 , powietrza co 5
000 i wszystko OK.
Tylko zawory mi dosyć mocno stukaja

                                                        Tomasz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: samochody na gaz
(Z grupy: pl.misc.samochody)

Czesc,

Prosze o kontakt tych , ktorzy jezdza na gazie ... LPG.
Chcialbym wymienic spostrzezenia ...
sam jezdze na Golfie II 1.3 .. instalacja LOVATO dotychczas przejechalem
20 tys.i nie mam problemow ... ale moze wiecei co mnie w przyszlosci
moze czekac jesli tez macie LPG ?
Zawsze lepiej zapobiegac niz leczyc.

Marek.


Polonez 1.6 gaźnikowy, na gazie ponad 70 tys. Właściwie żadnych
problemów, trzeba tylko pilnować luzu zaworowego, bo lubią się
rozregulowywać, więc te przepisowe 10 tys. to czasami z rzadko.
Zimą do -5 paliłem zawsze na gazie -nie dusił się i można było od razu
dobrze jechać, ci co mają Polonezy to wiedzą jak to jest na benzynie.
Pilnuj filtrów gazu (czasami leją strzaszne brudy) i powietrza, bo jest
na to czuły.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: wystrzaly na gazie
Witam

Mam pytanie jakie jest prawdopodobienstwo wystrzalu i uszkodzenia plastikowego
kolektora lub przeplywomierza luz czegos innego (instalacja II generacji,
Lovato).

Teraz moze wytlumacze o co chodzi :)

Kupilem samochod (Audi A3, 1.6 8V) z zamonotowana instalacja gazowa.
Oczywiscie ucieszylem sie, ze jest ze wzgledu na wysoka cene benzyny i tym ze
cena instalacji nie byla wliczona w cene samochodu (poprzednim wlascicielem
byl gazownik). Niestety bylem zupelny laikiem podczas kupna, mechanik
ogladajacy samochod tez nie znal sie na gazie a ten gazwonik od ktorego
kupilem wykorzystal to choc sam jezdzil na tej instalacji. Przedwczoraj
chcialem profilaktycznie wymienic filtr gazu i sprawdzic instalacje i gazownik
nastraszyl mnie, ze taka instalacja nie powinna tu byc bo jest plastikowy
kolektor. Po czym zaczal mnie uspokajac, ze trzeba wymieniac swiece i
regulowac co 10 000 km i nie bedzie strzelal. Swiece wymienilem ale przed
wymiana rzeczywiscie mi strzelil raz. Byla kupa dymu spod maski ale nic sie
nie uszkodzilo. Za instalacje sekwencyjna musialbym zaplacic 2000-2500 zl.
jezdze 12 tys rocznie wiec chyba mi sie to nie oplaca. Jezdzac na gazie
zaoszczedze rocznie wlasnie 2000 zl. Myslalem jeszcze o jezdzei na benzynie
bez wymontowywania gazu ale ktos mi powiedzial, ze instalacha gazowa oslabia
samochod nawet podczas jazdy na beznynie (chodzi o jakis reduktor). Czy to
prawda i czy znacznie oslabia?

Jezdzic na gazie czy wywalic instalacje?

pzdr
Tomek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Słuchajcie teraz ZETki jest o paliwach!!!


chrzczonej rozpuszczalnikiem. W ten sam sposób ktoś może sprzedać
propan-butan zmieszany pół na pół z gazem ziemnym zaazotowanym


O rany gorzkie!... :-/
Przecież ziemny sie nie skrapla tylko spręża?
Czy w tym przypadku sie rozpusci?
O rany gorzkie!
Jade wymienic filtr gazu! :-(

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Słuchajcie teraz ZETki jest o paliwach!!!

"Tomcat" napisał:


O rany gorzkie!... :-/
Przecież ziemny sie nie skrapla tylko spręża?
Czy w tym przypadku sie rozpusci?
O rany gorzkie!
Jade wymienic filtr gazu! :-(


Jakieś syfy sobie tam mogą pływać, choć to akurat nie jest powiedziane że
np. będzie to woda  czy jakieś inne g..., aczkolwiek możliwość taka
teoretycznie istnieje. Jeżeli by była, to znajdzie się na spodzie
zbiornika - nie wiem jaka jest gęstość skroplonego propan-butanu, ale jest
chyba od wody lżejszy.
Co do azotu to jeśli nawet faktycznie ciśnienie w butli bedzie zbyt niskie,
aby go skroplić, to na pewno będzie on zawarty w objętości , jak wypełnia
(azot) butelkę z piwem. I będzie to na tyle równomierne, że na początku i
pod koniec butli zawartość procentowa bedzie w pewnych granicach zbliżona.
No i jeśli tego azotu będzie za dużo, to znacznie straci się na mocy - ale
bez szkody dla silnika.
Czytałem swego czasu artykuł o mykach, jakie stosują nieuczciwi hurtowi
dostawcy LPG. Był tam i o nasycaniu azotem i o podjeżdżaniu na stację
cysterną o różnych porach doby, choć to ostatnie biło akurat po kieszeni
właścicieli stacji a nie kierowców.

seba

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gazowanie auta :/


dodam ze moj brat zalozyl w tym samym czasie co ja do swojego auta
"zwykla"
instalacje (nie wiem ktora to generacja) i tez nie ma zadnych problemow z
eksploatacja auta - moze problemy wynikaja w wiekszosci z niechlujstwa
gazownika lub ewentualnie stare kable,swiece,filtry itp.


przestancie z tymi filtrami i swiecami bo to jakis koszmar.
Jezdze na gazie, filtr powietrza wymianilem osatnio po 50 tys. przebiegu,
swiece po 80 tys., kable mam oryginalne fabryczne, filtr gazu zmienilem po
60 tys. i jakos nic zlego sie nie dzialo, zadnych strzalow, niedomagan,
zwiekszonego zuzycia ani cokolwiek innego. Ludzie wymieniaja czesto te
rzeczy dla lepszego samopoczucia.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: strumienica w polonezie ... efekty
On Tue, 27 Dec 2005 22:41:04 +0100, wojtas1000 <wojtas1@wp.pl
wrote:


Czemu chce zalozyc... nagle stracil moc , auto jest jak zdlawione.
i chce zamiast nowego katalizatora zamontowac strumienice.


filtr gazu, regulacja instalacji, świece, przewody, ewentualnie
naklekja Pioneer na tylnej szybie, da tyle samo, co strumienica. :-)

jak zawsze pozdrawiający
radnor

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: strumienica w polonezie ... efekty
wojtas1000 napisał(a):
(...)


nie ingeruje w to...co on chce zrobic. Ja grzecznosciowo pytam sie na
grupie, bo mnie kolega o to poprosil.


Dostałeś odpowiedź - jeżeli jest to katalizator, to wymienić.


On nie chce kupic nowego katalizatora bo kosztuje okolo 560 zl.
chce cos taniego ... do auta za 2000 zl.

BTW. kable wysokeigo napiecia,swiece, filtry, i filtr gazu, regulacja
lpg sa zrobione a auto dalej slabe. "SPEC" od gazu powiedzial ze moze
byc to zapchany katalizator.


Nie wiem jaki to "SPEC", ale mógł mieć rację. Mało mnie interesuje fakt,
że w Polonezie za 2kPLN trzeba wymienić katalizator za 560PLN. Skoro
trzeba, to trzeba. Dość mam druciarstwa i argumentacji, że kupując
samochód za 2kPLN nic wkładać nie będzie trzeba. Katalizatory się
z czasem zapychają i faktycznie to zapchanie powoduje takie efekty.
Wstawianie strumienicy w jego miejsce bez modyfikacji całegu układu
wydechowo/zasilającego to smutny żart. Ba, wręcz wstawianie zamiast
katalizatora rury czy niby tłumika też jest nieporozumieniem.
Są dwie drogi - albo coś chcemy zmienić w tym układzie, albo zostawiamy
fabrykę. Jeżeli coś zmieniamy, to musi to mieć jakiś sens.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jakość LPG?
Dnia Thu, 31 Jan 2008 00:02:03 +0100, Piracik_ napisał(a):


moze jakas zegulacja?


Juz mi regulowali, zarowno na mikserze jak i na reduktorze. Fakt, palil
wtedy 17 (i to najnizszy wynik jaki udalo mi sie uzyskac) ale efekt byl
taki, ze skrzynia szarpala a silnik sie dusil. Auto ewidentnie dostawalo
mniej paliwa niz powinno, przyspieszanie szlo dretwo, po wcisnieciu
kickdownu dzwiek silnika przyprawial o gesia skorke :)), wyprzedzanie na
lpg czy gwaltowne przyspieszenie bylo niemozliwe...

Zaplon tez byl regulowany i tez bez rezultatu. Teraz zamierzam wymienic
przewody (janmor -sentech), palec, kopułke, potem pewnie jeszcze filtr
gazu. Moze zaloze blosa, ale nie wiem czy to cos polepszy... Generalnie to
koncza mi sie juz pomysly.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: spalanie gazu


Jak masz taką sróbę na przeowdzie miedzy
reduktorem a gaznikiem to wkręć ją o jeden obrót


Dzięki za radę, ale regulowana była już x razy, zarówno tą śrubą, jak i
śrubą na reduktorze, wypróbowane były chyba już wszystkie kombinacje,
oczywiście regulacji nie dokonywałem ja, tylko gazownicy z dwóch różnych
zakładów, zarówno przy użyciu analizatora, jak i "na słuch". Bez rezultatu.
Oprócz tego są nowe świece (champion), nowe przewody wysokiego napięcia i
nowy filtr powietrza. Planuję też zmienić filtr gazu, ale takie spalanie mam
już od paru tysięcy km, a na gazie zrobiłem do tej pory około 30 kkm. A, i
jeszcze w mikserze zaklejono wszystkie zbędne otwory, ale to też w niczym
nie pomogło :( Szczelność instalacji oczywiście również była sprawdzana. I w
ten sposób wszystkim wokoło pokończyły się pomysły, a ja zostawiam fortunę
;) przy dystrybutorze :(

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: spalanie gazu


Mam klopot z polonezam 1993 1500cm  Chodzi o to ze na miescie pali ok
15-17
gazu /100 km a na trasie jest ok 10-11 /100 km. Wie ktos moze o co chodzi?
Instalka ma pol roku silnik jest naprawde ok wiec skad takie
spalanie?????????


To zależy od wielu czynników: także trasa trasie nierówna: mój w trasie pali
9-10,5 raz nawet wyszło mi 8,3 ale to była jazda przy kiepskiej pogodzie  i
z v=75-80 km/h, prawie z jednostajnym utrzymywaniem nogi na gazie przez
ok150km. sredni pali w trasie 9,7. W mieście  (w Łodzi) tak średnio 13
(12,5 -13,5).
Nie dawno byłem u gazownika i wymieniałem filtr gazu oraz wyregulował(?)
instalację wg analizatora. W efekcie wyręcił śrubę na przewodzie ale
spalanie jeszcze wzroło co prawda nieznacznie ale jednak. Ponieważ wówczas
miałem spalanie na poziomie10-14 to sie troche zirytowałem. Poprzedni mój
Poldek ('89 170 kkm) spalał w granicach 9,2 w trasie i 12 w mieście.
Przeczytałem i zastosowałem sie do jednej rady, która sugerowała usuniecie
oporów przepływu powietrza w dolocie. W rezultacie całkowicie wyjąłem
termostat z obudowy filtru powietrza a wylot od przodu zasłoniłem płótnem,
zeby wyhamowac ewentualny pęd powietrza. Ustawiłem auto wg wskazówek na
polonez.tuning.klub , tak aby przy 3-4 tys obr "łapał muła". W efekcie
położenia śruby na przewodzie prawie się nie zmieniło (minimalnie jest
bardziej wykręcona) a zużycie spadło o ok. 1 l do normalnego poziomu) i
spalanie jest jak wyżej.

Darek "Akol" Sz.
Poldek 1,6 GLE LPG '94

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dwie butle LPG w jednym autku :)
Marek w <d7v0lf$c5@nemesis.news.tpi.pl zeznal:

ZAstanawai mnie taka rzecz czy sa jakies przeciwskazania (prawne) przed
monntarzem dwoch butli? zakladajac ze oba zbiorniki maja wazny atest? dwie
bytla = 2 wlewy no bo na cienkim miedzianym przewodzie co idzie do parownika
to juz jakis zaworek dalo by sie zalozyc zeby to przelaczac :) Tak sobie
mysle bo jak jazdzilem mazdka do niemiec to zawsze tego gaziu brakowalo :P


jak bylem kiedys u gazownika wymienic filtr gazu to byl koles dodge ram co
mial dwie butle zalozone - afair wlew gazu mial jeden :) nic nie trzeba bylo
przelaczac, ale glowy nie dam :)
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dwie butle LPG w jednym autku :)

No i pewnie jeszcze trzeba o innym montażu butli pomyśleć żeby się masy
równo rozłożyły jak jedna będzie pusta a druga pełna. Ale pomysł
ciekawy. Te moje 38 litrów to często jest bardzo mało.


Mam pewna wizje do mojego 125p :) mianowicie doloze drugi walec :) tylko
troche dluzszy :) a ze jak doloze ten rownolegle to i tak nie bede mial
dostepu do kola zapasowego to jeszcze jedna butla w kolo i bedzie git :)
tylko te 3 zawory do tankowania :) - mam instalke 2 letnia magicznej firmy
voltran :-) ale butla walec jest stako ale zawor to niestety voltran :P a
mozna gdzies sobie takie trojniki kupic? Moze zawory wlewowe zrobic jakos
dostepne po otwarciu bagaznika? :) lol :P pozniej tylko modlitwa zeby jakis
tir rozpedzony w tyl nie wlecial :))))))
A ktos wie ile taki trojniczek kosztuje? bo rozumie to to musi byc polaczone
tak ze z kazdej botli wychdozi cienki i on ma juz elektrozawor pozniej te
cienkie spotykaja sie w jednym punkcie i dalej leca jednym cienkim przez
reszte autka przez filtr gazu do parownika? Przyzma ze przy takiej ilosci
gaziu to mozna spokojnie skoczyc do niemiec pojezdzic tam teroche i wrocic
do polski :) bez zmartwien o to ze paliwa zapbralknie :P no i jeszcze
zostaje mozliwosc 50l paliwka w baku oprocz gaziu :)

Pozdrowionka

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jaki gaz do Alfy 166 3,0V6 226KM??
Arecki <pol-g@wp.plnapisał(a):


Użytkownik "Athum A."

| Jak nie chcesz problemów, to wstaw Prinsa

Juz to gdzies slyszalem...
Wlasnie o to chodzi ze nawet Prins nie jest az tak nie zawodny...znajomy ma
pol roku w BMW 330i 2002rok i juz drugi raz padl mu wtrysk...
Przystoi to najlepszym??
Nie powinny im sie zdarzac takie wpadki!!


co znaczy "padł wtrysk"?
Pewnie zapchały się wtryski - koszt przeczyszczenia to +- 50 pln.
Dobry gazownik zakłada dodatkowy filtr gazu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zagwozdka :-/
Witam,

Po niemalże rocznej bezawaryjnej eksploatacji dopadł mnie rocznik mojego
autka ;(

Sprawa wygląda następująco: na codzień jeżdże na gazie (odpalam na
benzynie codziennie), około 2 tygodni temu na pół sekundy straciłem
zasilanie. Podczas jazdy silnik mi po prostu zgasł. Nie dusił się, nie
dławił. Po około pół sekundzie siłą napędu odpalił z powrotem. Praca jak
w zegarku. Od tamtego czasu zdarza mi się to coraz częściej, obecnie
niemalże codziennie. Wczoraj jak zgasł w korku, to już nie zapalił. 30
sekund bezruchu i odpalił natychmiast. Z kolei dzisiaj jeździłem na
benzynie i to samo. Próbuję zapalić i nic. Kręcę około 2 minut i nagle
bez duszenia, kaszlenia odpalił normalnie. Bezobjawowo dojechałem do
domu. Podsumowując: silnik czasami po prostu gaśnie, robi to natychmiast
(nie dławi się), po krótkim czasie odpala jak gdyby nigdy nic. Objawy
występują losowo, zarówno na gazie jak i na benzynie. Na gazie, wyraźnie
słyszę jak w tym momencie zamyka się na ułamek sekundy elektrozawór przy
butli w bagażniku, jednak kontrolka ładowania się nie zapala, radio,
światła działają. Filtr powietrza wymieniony 2 tygodnie temu, filtr gazu
około miesiąca temu, olej Castrol 15W40 po niecałych 20 000 (szykuję się
do wymiany). Samochód to golf2 '88, 1.3 gaźnik z sondą lambda, lpg
pierwszej generacji. Co to może być? Co sprawdzić?

Mam nadzieję, że ktoś ma jakiś pomysł :-/

Pozdrawiam
Mariusz Kulerski

PS: Od dziś oklejony

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zmieniam auto
flagor <fla@wp.plnapisał:


Dziwne, jak bywam z samochodem w ASO widuje głównie śmierdziele
gazowe z rozbabranym silnikiem (resztki gazu uchodzą przez rozebrany
silnik i śmierdzi)


Może wymieniają filtr gazu za 10zł raz na rok ? Nie to by było za mało ;)
Oni na pewno cały silnik rozbierają bo gaz wszystko im popsuł !


że odsetek tych co dbają jest taki sam a więc co sprawia, że w
warsztatach widać głównie te z lpg?


Nie wiem po jakich Ty warsztatach jeździsz, może po zakładach montujących
lpg ?


Do tego częstrza wymiana świec, kabli wn itp.


Wymienia sie je jak są uszkodzone. Jak masz uszkodzone kable WN czy zużyte
świece to nie wymieniasz jeźdząc na benzynie tylko dlatego że objawy będa
mniej widoczne ?


Każdy niech jeździ na czym chce ale nie wpiera na siłę, że to co ma
to jest super bo ja to mam i koniec.


No własnie :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zmieniam auto
Użytkownik "Samotnik" <samot@WYTNIJ.samotnik.art.plnapisał w
wiadomości [...]


popadnie, to znowi mi ochota na gaz przechodzi. ;)


Pitu pitu... mów co chcesz, ja widze po portfelu. Jeśli nawet jakas
nieplanowana awaria gazu się zdarzy (nie było takiej od 3 lat, bo tyle
mam gaz) to tyle, co ja zaoszczędziłem na paliwie, to bym sobie już
drugie auto kupił :) A jeżdżę w porównaniu do niektórych tu, dość mało -
około 12kkm rocznie. Na gazie zrobiłem do tej pory 35 tysięcy kkm -
średnio mi spalało 25zł / 100km co daje 8750zł + instalacja 1150zł + 3x
większy przegląd czyli dodatkowo 180zł + kable i świece 50zł = 10130zł.
Policzmy samo średnie spalanie na benzynie około 45zł / 100km = (przy
tym przebiegu) 15750zł. Ile jestem do przodu przez 3 lata?.....
Zapewniam cię innych kosztów związanych z gazem nie było, no poza
jeszcze jedną nieplanowaną regulacją, gdy chciałem przytuningować
reduktor ;-)) - 20zł.... Może niedługo czekają mnie jakieś inne wydatki,
filtr gazu pewnie - 15zł z wymianą, moze jakas zmiana reduktora jakby
padł - 350zł.... Jak jest "lepszy" przebiegowo miesiąc to to oszczędzę
za ten czas :) Ja do tej pory widze same plusy, dodatkowo silnik chodzi
ciszej, płynniej, moment obrotowy jest niżej, a spaliny tylko lekko dają
gazem, a nie takim paskudnym smrodem jak benzyniaki, a tym bardziej
stare diesle :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - przeglady okresowe (ale nie rejestracyjne)
Witam

Co należy sprawdzać / wymieniać w instalacji LPG (najprostsza - gaźnik) i
jak często?
Wiadomo, że filtr gazu no i raz na jakiś czas regulacja. Coś jeszcze? Chcę
to sobie robić sam i nie jeździć bez potrzeby to gazownika. Są jakieś dobre
strony w sieci o LPG?

To/\/\eK

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - przeglady okresowe (ale nie rejestracyjne)


"To/\\/\\eK" <grr@poczta.onet.plwrote:
Wiadomo, że filtr gazu no i raz na jakiś czas regulacja. Coś jeszcze? Chcę
to sobie robić sam i nie jeździć bez potrzeby to gazownika. Są jakieś dobre
strony w sieci o LPG?


I jeszcze co jakiś czas membrany z reduktora.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Kupno auta z gazem - na co zwrocic uwage?


Nigdy nie mialem gazu w samochodzie, stad moje pytanie do Was:
-na co zwrocic uwage przy zakupie (chodzi o instalacje gazowa)?


Sprawdź czy nie czuć zapachu gazu. Odapl auto zobacz jak się zachowuje po
przejściu na zasilanie gazem. Przejedź kontrolnie jakiś odcinek wciskając
pedał w podłogę, jeżeli się nie krztusi, nie prycha itd. powinno być ok.
Średnio po 80-100 kkm jak mi mówiono membrany w reduktorze trzeba wymienić.


-czy sa potrzebne jakies dodatkowe papiery (homologacja)?


w dowodzie rej. powinieneś mieć wbite, że pojazd zasilany LPG. Powinienes
także dostać kopie homologacji.


-jak czesto serwisuje sie taka instalacje ?


normalnie przy przeglądzie technicznym lub w razie problemów z jazdą na
gazie. Filtr gazu musisz wymieniac co jakies 20 tys. km. Regulacje w razie
dużego spalania bądź nierónej pracy na biegu jałowym.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Polonez 1.6 GLE LPG - traci moc , benzyna - ok
Witam,

Mam Poloneza 1.6 GLE zagazowanego. (Landi, reduktor podciśnieiowy)
Na gazie przejechalem ok 35000 km. Całkowity przebieg to 116 kkm.
Od jakiego czasu zauwazylem ze auto traci moc i sprawdzilem ze dzieje sie to
na gazie. Na bezynie jest ok.
Wymienilem juz filtr gazu. Bylo tam troche paprochow ale nadal samochod jest
mułowaty. Kiedyś potrafiłem rozwinąć nim prędkość 130 km/h teraz na gazie
max to 90 km/h

Jakie mogą byc przyczyny ?

Pozdrawiam
Andrzej

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: ...wypadające zapłony
To ze nie nie da rady zapalic na gazie to tylko i wylacznie problem
sterownika elektrozaworu gazu.
Pisze tu o instalacji gazowej na gazniku (nie wtrysk)
Ze wzgledu na bezpieczenstwo w momencie braku pracy silnika zawor gazu jest
zamykany aby za duzo sie go nie nazbieralo w kolektorze. Ja mam sterownik
taki ze wylacza mi zawor gazu dopiero po kilku sekundach od przekrecenia
stacyjki co pozwala w tym czasie na zapalenie nawet zimnego silnika (oj nie
pamietam kiedy zapalalem na benzynie). W momencie gdy silnik juz kreci gaz
jest dalej normalnie podawany.Gdy silnik np gasnie elektrozawor gazu jest
zamykany tez dopiero po kilku sekundach, co pozwala mi na szybkie
przekrecenie kluczykiem lub zwolnienie sprzegla i zapalenie samochodu w
biegu.
Jesli chodzi o wypadajace zaplony.
Czasami zdaza mi sie ze po jakims tankowaniu (na niepewnej stacji gdy nie
mam wyboru) silnik na wolnych obrotach kreci za wolno. Dochodzi do tego ze
czasami silnikiem az szarpie co swiadczy ze nie wszystkie cylinderki
pala.Juz z doswadczenia wiem ze wystarczy wtedy dobrze dobrac mieszanke
gazowa (w parowniku srubka regulacji wolnych obrotow i ewentualnie srubka
otwarcia przepustnicy na wolnych obrotach).Silniczek wchodzi na normalne
obroty i kreci sie tak jak trzeba.
Tak wiec wg mnie wypadajace zaplony to tylko i wylacznie zbyt uboga
mieszanka gazowa.
Zrobilem na gazie juz 60tys i jak na razie wymienilem tylko filtr gazu
(swiece,kable itp pozostaja bez zmian)

Pozdrawiam
Jaros

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG
Grefen w <cspdbl$dg@pepin.polanet.plzeznal:


MAM ASTRE CLASSIC 2000R MA 60 000 MA GAZ WRZUCONY JUŻ 2 LATA I TAK JEŻDZE
CAŁY CZAS GAZ I POJAWIŁ SIĘ PROBLEM NIEMOGE WCISNĄĆ GAZU DO KONCA BO GO DUSI
I ZWALNIA PODCZAS DROGI A O WYPRZEDZANIU NIE MA MOWY LEDWO POD GÓRKE WJEŻDŻA
CO MAM ROBIĆ CZY TO WINA FILTRA GAZU JEST ZAPCHANY I TRZEBA GO WYMIENIĆ BO
PRZEZ 2 LATA NIC NIE BYŁO ROBIONE CZY WINA SILNIKA KROKOWEGO CZY CO. MAM
INSTALACJE FIRMY LOVATO TO SILNIK 1.4 WTRYSK PROSZE O ODPOWIEDŻ NIEWIE CO
MAM ROBIĆ CZY MUSZE SIĘ UDAĆ DO MECHANIKA I ODCZEGO ZALEŻĄ TE OBJAWY Z GÓRY
DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ.


wylaczyc capslock, spuscic szlam z reduktora, wymienic filtr gazu

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG


MAM ASTRE CLASSIC 2000R MA 60 000 MA GAZ WRZUCONY JUŻ 2 LATA I TAK JEŻDZE
CAŁY CZAS GAZ I POJAWIŁ SIĘ PROBLEM NIEMOGE WCISNĄĆ GAZU DO KONCA BO GO
DUSI  I ZWALNIA PODCZAS DROGI A O WYPRZEDZANIU NIE MA MOWY LEDWO POD GÓRKE
WJEŻDŻA  CO MAM ROBIĆ CZY TO WINA FILTRA GAZU JEST ZAPCHANY I TRZEBA GO
WYMIENIĆ BO  PRZEZ 2 LATA NIC NIE BYŁO ROBIONE CZY WINA SILNIKA KROKOWEGO
CZY CO. MAM  INSTALACJE FIRMY LOVATO TO SILNIK 1.4 WTRYSK PROSZE O
ODPOWIEDŻ NIEWIE CO  MAM ROBIĆ CZY MUSZE SIĘ UDAĆ DO MECHANIKA I ODCZEGO
ZALEŻĄ TE OBJAWY Z GÓRY  DZIĘKUJE ZA ODPOWIEDŹ.


Wymień filtr gazu - powinno być lepiej. Spuszczenie szlamu moim zadaniem tu
nie pomoże. Ja spuszczalem u siebie wielokrotnei i raczej różnic nie
odczuwałem.

Filtrerk kupisz na allegro za 3,5

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: czy ja wymagam zbyt wiele...
kubelt pisze:


Jestem calkowicie zdegustowany tymi kilkudniowymi wojazami. Stezenie
"szpecjalystuf", ktorych mialem okazje poznac przeroslo absolutnie wszelkie
normy. Gdzie sie podziala godnosc, dbalosc o dobra marke warsztatu, choc
krztyna odpowiedzialnosci cywilnej... niektorych panow to juz mozna pod
paragraf podciagnac.
Nie ma juz dobrych mechanikow?


Jak auto mialem na gwarancji, to jezdzilem do ASO, teraz jak kupie nowe
to nie bede jezdzil - robocizna w miare poprawna (nie zdarzylo sie, zeby
czegos nie dokrecili) i nie za droga, choc oczywiscie "swoje" dorzucili,
cena olejow i filtrow tez w normie, ale juz czesci na wymiane
abstrakcyjnie drogie - 4x drozej niz w sklepie (w ktorym sie czasem
zaopatrywali), poza tym zdarzalo im sie montowac co mieli na stanie a
nie to co trzeba bylo (np. nieodpowiednie świece).

Obecnie co moge wymieniam i sprawdzam sam (np. filtr powietrza, swiece,
kable, filtr pylkowy, filtry gazu, odkazanie klimy, itd), a z reszta
jezdze do zaprzyjaznionego mechanika i mowie mu dokladnie co ma zrobic.

Niestety ale w Polsce Ci posiadacze samochodow, ktorzy nie potrafia przy
nich nic zrobic, albo przeplacaja w ASO, albo ryzykuja w innych serwisach.

Do tej pory jeden jedyny raz spotkalem mechanika (w Żorach), ktory
zrobil absolutnie wszystko co trzeba przy przegladzie (sam od siebie,
bez moich wskazowek co nalezy wymienic przy danym przebiegu), wszystko
wytlumaczyl, powiedzial co trzeba bedzie zrobic i kiedy, do tego zalozyl
ksiazeczke serwisowa, w ktorej wszystko zapisal.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: - Wroclaw


To zalezy gdzie mieszkasz, ja polecam "gazownie" na Szczecinskiej z Nowego
Dworu mam 2 km.


Tankowałem na Szczecińskiej regularnie przez 3 lata. To prawie najtańszy gaz
w mieście (zdaje się, że tylko na Granicznej było taniej).
Niestety, jak się okazało nie był to dobry wybór.Auto często nie trzymało
obrotów, instalacja wymagała częstej regulacji, filtr gazu bywał mocno
wypełniony grafitem. Odkąd zacząłem tankować na BP, czas między regulacjami
instalacji wydłużył mi się dwukrotnie, a filtr gazu jest czyściutki. Jakoś
przebolałem te 7-9gr różnicy w cenie, płacę trochę więcej, ale nie wkurzam
się, że auto szarpie lub gaśnie na światłach.

Pozdrawiam

ERY

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - duże zużycie ?

Ja mam ten sam objaw w swoim aucie. Na benzynie srednie zuzycie to ok 10
litrow/100km
natomiast na LPG wychodzi duzo wiecej ok 16 litrow/100km - oczywiscie w
jezdzie miejskiej.
Na trasie (300 km) zuzucie LPG spada do poziomu 11-12 litrow/100km.

Czy tak duza roznica w spalaniu to normalne ?

Astra 1.8 (automat) - instalacja bez zaworu krokowego (ze sruba).


Takie spalanie nie jest normalne.
Camry 2.2i (automat) na LPG z gazem przy ostrej jezdzie (80% miasto) max
14l/100
W ubieglym roku mialem spalanie nizsze o okolo 2-3l/100 i nie moge znalezc
przyczyny - dzis wymieniam kable WN - moze sie poprawi. (nowa lambda,
regenerowany parownik, nowy filtr gazu, instalacja ustawiona na sluch i na
"ciag") by myself :-))

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - duże zużycie ?


Takie spalanie nie jest normalne.
Camry 2.2i (automat) na LPG z gazem przy ostrej jezdzie (80% miasto) max
14l/100
W ubieglym roku mialem spalanie nizsze o okolo 2-3l/100 i nie moge znalezc
przyczyny - dzis wymieniam kable WN - moze sie poprawi. (nowa lambda,
regenerowany parownik, nowy filtr gazu, instalacja ustawiona na sluch i na
"ciag") by myself :-))


to daj znac jak sie poprawi, jestem bardzo ciekawy.

ja tez mam nowy filtr, wyregulowana instalacje (komputrem) i nowe oryginalne
przewody WN i za cholere nie chce byc mniej niz 12 po miescie. na trasie
ponizej 8 nie zszedlem [zetec 1.8. katalog podaje przy 90/h - jakies 5.6 a
srednio 7.8:)))] pomimo mojego wielkiego poswiecenia jakim jest wolna jazda
na niemieckiej autostradzie - jakie ryzyko usniecia!
 moze jakies egzorcyzmy odprawic? ;)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Reduktor a elektrozawor LPG
Witam serdecznie.
Do tej pory mialem zamontowany reduktor tomasetto zintegrowany,
to znaczy mial filtr gazu oraz elektrozawor. W tej chwiil zakupilem reduktor
brc super, ktory ma tylko elektrozawor. Do tego zamontowalem elektrozawor
gazowy z filtrem (przed reduktorem). Ale kabelek ktory wczesniej dochodzil
do reduktora mam tylko jeden, a elektrozawory teraz dwa (z filtrem oraz na
reduktorze).
Czy moge je po prostu zmostkowac? To znaczy przedluzyc kabel od
elektrozaworu przy reduktorze
do elektrozaworu przy filtrze? Czy musze podlaczac jakos inaczej z
centralki?
Zastanawiam sie czy moze nie obciaze zbyt centralki przez podlaczenie naraz
dwoch elektrozaworow.
Prosze o podpowiedzi... i dziekuje!!
ELCO.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wracam do zmotoryzowanego bractwa PMS :-)
Wlasnie, skoro nabylem to przy okazji kilka pytan:

1) Silnik ma 195kkm, teraz jest zalany 10W40 polsyntetyk, ludzie radza
zmienic na mineralny 15W40. Jutro chcialbym pojechac wymienic, zmieniac na
mineralny? Jesli tak to pakowac sie w drogi olej czy Lotos wystarczy? Do
tego oczywiscie filtr oleju.

2) Przeglad instalacji gazowej byl 14kkm temu, 20kkm po zalozeniu. Chodzi
dobrze, czy cos wymieniac? Jakis filtr gazu? Czy dopiero gdy bedzie kaszlal
czy cos?

3) Teraz pale go caly czas na LPG, do baku zaleje troche benzyny, zeby bylo
na wszelki wypadek. Czy moze palic go wpierw na benzynie, czekac 1 minute i
rzucac na gaz? Czesto robie dosyc krotkie odcinki i pewnie mialoby to
odczucie na mojej kieszeni.

4) Czy powiedzmy wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow wymusza zmiane oleju?
Bo tez chyba bede musial wymienic no i nie wiem czy robic to od razu przy
zmianie oleju czy moge chwile odczekac.

To na razie tyle :D

KrAsZ-ann
Opel Kadett E '87 1.3 NB + LPG

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wracam do zmotoryzowanego bractwa PMS :-)
On Thu, 20 Jan 2005 20:16:09 +0100, "Krzysztof Fijałkowski"

<kraszanSPAMUSU@USUNwp.plSPAM wrote:
1) Silnik ma 195kkm, teraz jest zalany 10W40 polsyntetyk, ludzie radza
zmienic na mineralny 15W40. Jutro chcialbym pojechac wymienic, zmieniac na
mineralny? Jesli tak to pakowac sie w drogi olej czy Lotos wystarczy? Do
tego oczywiscie filtr oleju.


A po co wymieniac na mineralny?

2) Przeglad instalacji gazowej byl 14kkm temu, 20kkm po zalozeniu. Chodzi
dobrze, czy cos wymieniac? Jakis filtr gazu? Czy dopiero gdy bedzie kaszlal
czy cos?


Wymień wszystko!

3) Teraz pale go caly czas na LPG, do baku zaleje troche benzyny, zeby bylo
na wszelki wypadek. Czy moze palic go wpierw na benzynie, czekac 1 minute i
rzucac na gaz? Czesto robie dosyc krotkie odcinki i pewnie mialoby to
odczucie na mojej kieszeni.


Gaźnik czy wtrysk? Jak gaźnik, to na gazie.

4) Czy powiedzmy wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow wymusza zmiane oleju?


Nie.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wracam do zmotoryzowanego bractwa PMS :-)

Broń boże Lotos mineralny - to jest badziew który mało co płucze i tylko
szlam zostawia - dobry jest Lotos ale półsyntetyk .


Zalalem mineralnym Lotosa. Koles powiedzial (a u niego wymienialem zawsze
plyny i wszyscy moi znajomi), ze w silniku malo co oleju bylo, zeby zalac
mineralnym i nie ma sensu czegos drozszego.

Wymień filtr gazu i powietrza - będzie mniej palił - opłaci się.


Filtr powietrza byl tak zasyfiony, ze hej. Juz wymienilem. A jutro znajomy
gazownik wyreguluje instalke jakby co za piwko. Po zmianie oleju i filtrow
powietrza i oleju autko ladnie chodzi.

Jak dobrze klika stopni poniżej zera to na benzynie (dla dobra membram w
parowniku
i uszczelki pod głowicą), a tak to cały czas na LPG.


I tak chyba bede robic.

Jak się leje strugami to pasowałoby wymienić - tania sprawa.


No, podobno 15-18 zlotych z wymiana, jednak nie mial takowej od reki.
Nastepnym razem wymienie, umyje silnik i zobacze na wiosne skad to leci. Na
biezaco pomonitoruje czy duzo wycieka czy silnik tak wpieprza olej.

PS. dla bezpieczeństwa mógłbyś spawdzić czy auto jeździ prosto, dwuślad
czy
czteroślad?;) - zbieżność!


Na luzie nie zatrzymuje sie, przy hamowaniu raczej nie sciaga :D
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Samochód z gazem LPG strzela i szarpie
Piotr w <33d9.00000c83.42df9@newsgate.onet.pl zeznal:

A czy może przez to stać się coś poważniejszego.


ja mam na gazie przejechane 47kkm i na regulacji bylem po raz pierwszy od
roku 2 tygodnie temu bo duzo mi palil...
Jedynie co zrobilem przez te prawie 50kkm to raz spuscilem szlam z
redukutora i raz wymienilem filtr gazu
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Samochód z gazem LPG strzela i szarpie

Piotr w <33d9.00000c83.42df9@newsgate.onet.pl zeznal:
A czy może przez to stać się coś poważniejszego.

ja mam na gazie przejechane 47kkm i na regulacji bylem po raz pierwszy od
roku 2 tygodnie temu bo duzo mi palil...
Jedynie co zrobilem przez te prawie 50kkm to raz spuscilem szlam z
redukutora i raz wymienilem filtr gazu


Czy te czynności są skomplikowane, czy można je wykonać samodzielnie czy też
wymagają zajechania do gazownika.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: komu udalo sie odpalic auto przy -20 na samym lpg ?


jakos juz 3 lata odpalam na samym lpg i nic sie zlego nie dzieje, jedyne
co moze sie zuzyc to membrany w parowniku ktore kosztuja ok 80 pln .


no widzisz. Ja jezdze 5lat i nie robie absolutnie nic przy parowniku. Jedyne
co robilem to ze 2 razy wymienialem filtr gazu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: komu udalo sie odpalic auto przy -20 na samym lpg ?


| no widzisz. Ja jezdze 5lat i nie robie absolutnie nic przy parowniku.
| Jedyne
| co robilem to ze 2 razy wymienialem filtr gazu.

a ile wydales na benzyne ktorej uzywasz do odpalania ?


nie licze :) ale problemow zero a tego nie da sie wycenic :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz czy TDI?
Dnia Wed, 08 Jun 2005 00:37:04 +0200, razor napisał:


To maksymalne mozliwe uproszczenie; ja jestem zdania ze jesli nowe auto to
lepiej diesel, jesli uzywany mozna sie zastanawiac chociaz dla samej
przyjemnosci z jazdy ja wole LPG, jesli auto starsze niz 10 lat lepiej kupic
LPG.


Kiedys jak dla mnie duza zaleta diesla byla jego trwalosc. A teraz tylko
spalanie. Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze te nowoczesne diesle sa
trwalsze od benzynowych, skoro z litra pojemnosci maja wiecej mocy (np.
2 litry i 170KM) a cisnienie sprezania jest o wiele wieksze. No i jeszcze
problemy z naszym wspanialym krajowym paliwem. Plus niewielka roznica w
cenie ropa-benzyna.

Nawet kupujac nowe auto zastanawialbym sie nad dobra instalacja LPG
zamiast diesla. Wyjdzie taniej w zakupie, potem eksploatacja tez tansza i
to bioraca pod uwage zawyzone nawet koszty utrzymania gazu. Liczylem
kiedys z kolega ktory ma TDI CALKOWITE koszty obu silnikow (raz w roku
swiece+przewody+przeglad+regulacja+wymiana filtrow gazu w LPG i roznica
w cenie przegladow dla TDI). Dla silnika tej samej mocy wyszlo dla benzyny
ponad 6000zl, dla diesla ponad 4000zl a dla LPG ponad 3000zl dla jakiegos
tam przebiegu.

A dobra instalacja LPG jest w eksploatacji niezauwazalna. Znajomy zalozyl
do Avensisa od razu w salonie, spalanie i osiagi sa identyczne a nie
doswiadczyl jak na razie zadnych niedogodnosc z tytulu uzywania LPG.

Grzesiek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gaz czy TDI?


Kiedys jak dla mnie duza zaleta diesla byla jego trwalosc. A teraz tylko
spalanie. Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze te nowoczesne diesle sa
trwalsze od benzynowych, skoro z litra pojemnosci maja wiecej mocy (np.
2 litry i 170KM) a cisnienie sprezania jest o wiele wieksze. No i jeszcze
problemy z naszym wspanialym krajowym paliwem. Plus niewielka roznica w
cenie ropa-benzyna.

Nawet kupujac nowe auto zastanawialbym sie nad dobra instalacja LPG
zamiast diesla. Wyjdzie taniej w zakupie, potem eksploatacja tez tansza i
to bioraca pod uwage zawyzone nawet koszty utrzymania gazu. Liczylem
kiedys z kolega ktory ma TDI CALKOWITE koszty obu silnikow (raz w roku
swiece+przewody+przeglad+regulacja+wymiana filtrow gazu w LPG i roznica
w cenie przegladow dla TDI). Dla silnika tej samej mocy wyszlo dla benzyny
ponad 6000zl, dla diesla ponad 4000zl a dla LPG ponad 3000zl dla jakiegos
tam przebiegu.

A dobra instalacja LPG jest w eksploatacji niezauwazalna. Znajomy zalozyl
do Avensisa od razu w salonie, spalanie i osiagi sa identyczne a nie
doswiadczyl jak na razie zadnych niedogodnosc z tytulu uzywania LPG.


A koszty ubezpieczenia policzyles? -ZTCW to diesle maja nizsze stawki.

pozdr.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: DU a LPG PLEASE

Czy faktycznie trzeba wykonywac jakies czynnosci

serwisowe/konserwacyjne z instalacja??


Nie jest to za bardzo konieczne - oczywiscie jesli wszystko jest
wyregulowane :) Jesli cos dziala jak trzeba - nie trzeba tego naprawiac. Co
jakis czas (kilka, kilkanascie tys. km) mozna sprawdzic, czy nie
nagromadzilo sie duzo zanieczyszczen w reduktorze gazowym. W wiekszosci
reduktorow na dole jest specjalny korek spustowy do tego celu. Jesli ktos
sie uprze mozna przeczyscic filtr gazu w zaworze gazowym co jakies 30 - 40
tys. km (jesli jest zapchany to silnik "nie ma sily" - mniej gazu dociera do
reduktora). Poza tym mozna troszke czesciej niz na benzynie wymieniac filtr
powietrza (choc to tez nie jest konieczne). Wymiana oleju w silniku
standardowo - choc zal wymieniac po 10 tys. olej po gazie - jest jeszcze w
pieknym stanie - nie to co na benzynie. Czasem w reduktorze poleci
membrana - ale to z reguly po 120 - 140 tys. km jazdy - choc to tez nie jest
regula - czasem nie poleci nigdy. I kontrolowac sobie spalanie - jesli pali
za duzo - wtedy trzeba cos pokombinowac z regulacja. Poza tym - nie ma co
grzebac.

Jacek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG bez problemów?


----- Original Message -----
From: Maciej Markowicz <mar@poczta.onet.pl

Czy ktoś jeździ na gazie bez problemów?
Rozumiem, że zgłaszają się ludzie na listę tylko ze swoimi kłopotami.
Więc czy ktoś może się pochwalić, że przejechał tyle i tyle,
zaoszczędził
mnóstwo kasy minus naprawy
i przeglądy wywołane, spowodowane użytkowaniem gazu?

CZY MOŻE WARTO KUPIĆ DIESL'A


Przejechałem czterema roznymi autami przez ostatnie 7 lat 250 tys. km
Tylko w jednym aucie przy przy przebiegu 130 tys.km musialem wymienic
membranę i filtr gazu.
Kazdy z tych aut palilo srednio 10 litrow LPG ( obecny pali wiecej )
Czyli auta spalily 25000 litrow paliwa
Zakladajac dzisiejsze ceny gazu i benzyny ,oszczedzalem na litrze 2 zl.
Tak wiec te 50 tys. zl. mozna "rozpieprzyć" na wakacjach zamiast dzielic sie
z innymi podatnikami - co sugeruję innym.

Inna sprawa ze nastepne auto to chyba bedzie nowoczesny commonrail z
koncernu Fiata
Mialem mozliwosc pojezdzenie autem z takim silnikiem i jestem pod duzym
wrazeniem.

Pozdrawiam przeciwnikow profanacji aut ( montujac LPG ) i dziekuje w imieniu
wszystkich za kase wplacaną w formie podatków w paliwie.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Megane + Gaz = problem
Witam

Kolezanka ma maly problem z gazem w swojej Megane. Ciezko jej zapala na
benzynie za 3,4 razem. A na gazie przy ruszaniu szarpie i przy dojezdzaniu
do skrzyzowania gasnie czesto. :/ byla juz u mechanika i wymienil filtr
gazu - lecz z tego co pisze to byl jakis laik a nie gazownik. Komputer
zostal podpiety w auto i sprawdzenie ewetualnych bledów - niby ok.

Moze znacie jakiegos dobrego gazownika z Trojmiasta, co zna sie na rzeczy i
nie skasuje jak za zboze?

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Megane + Gaz = problem


Witam

Kolezanka ma maly problem z gazem w swojej Megane. Ciezko jej zapala na
benzynie za 3,4 razem. A na gazie przy ruszaniu szarpie i przy dojezdzaniu
do skrzyzowania gasnie czesto. :/ byla juz u mechanika i wymienil filtr
gazu - lecz z tego co pisze to byl jakis laik a nie gazownik. Komputer
zostal podpiety w auto i sprawdzenie ewetualnych bledów - niby ok.


Witaj.
Miałam podobny problem. Opisałam to na stronie juz 2 lata temu. Moze to Wam
pomoże:
http://sk2.pl/meganelpg

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dobry i niedrogi gazownik...
z racji ze moi gazownicy sie zwineli chyba - "alba gaz" - na prymasa
1000-lecia
musze znalezc jakichs innych

moze ktos mi polecic jakis niedrogi zaklad - najlepiej w okolicach jelonek,
bemowa, woli ?!
chce zmeinic filtr gazu i ew. wyregulowac troche instlacje - (wazne zeby
mieli anal. spalin)

Pzdr, KrasiaK

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dobry i niedrogi gazownik...
KrasiaK napisał(a):


moze ktos mi polecic jakis niedrogi zaklad - najlepiej w okolicach jelonek,
bemowa, woli ?!
chce zmeinic filtr gazu i ew. wyregulowac troche instlacje - (wazne zeby
mieli anal. spalin)


na slawinskiej dwoch gosci mialo kiedys zaklad, bardzo fajni ludzie,
solidni, znajacy sie na robocie i zadnej lipy, ceny w normie

mozesz podjechac albo zadwonic na biuro numerow wlasciciel mial na
nazwisko kukiello czy jakos tak

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: umiera na gazie
samochod jeep grand cherokee
silnik  4,0
instalacja II gen
nowy silnik krokowy
filtr powietrza - czysty
filtr gazu - nowy
kable grube
swiece - hmmm, no maja 2 lata NGK
gaz jest ustawiony na komputerze - mam kompuetr, program i wszystko jest
dobrze, zgodnie z instrukcjami.
byl u gazowmnikow, tez powiedzieli, ze ok, no bo oczywiscie jak bylem u nich
to sie cholera nie krztusila.

1). nie moge przelaczyc sie na gaz podczas jazdy bo zdycha
2). po przelaczeniu na gaz , na postoju jak ustabilizuje obroty i depne
pedal gazu to samochod sie krztusi, obroty spadaja prawie do zera, czasem da
rade sie podniesc, czasem nie i gasnie
3). wczoraj jade, zabieram sie do wyprzedzania a tu maszyna wogole nie ma
mocy. Cos walnelo z przodu i z boku. Okazalo sie , ze wywalilo puche foltra
powietrza. Na szczescie zadnych uszkodzen tylko gorna czesc puchy odpiela
sie od dolnej.

co mam wymienic?
to ak jakby parownik sie nie wyrabial.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: strzelający samochód z gazem
W wiadomości news:b8g6q1$pru$1@nemesis.news.tpi.pl Majszek
<mariusz@wp.pl naskrobał:

ktoś powiedział mi że wymiana świec powinna
pomóc. Faktycznie pomogło ale nie całkowicie, strzelał dużo o
rzadziej. Teraz to jest  po przejechaniu ok 20 tyś. km. znowu jest to
bardzo często.


Sam sobie odpowiedziałeś. W samochodzie z instalacją LPG świece trzeba
wymieniać co najmniej co 20.000 km, kable wysokiego napięcia co 30.000 km a
filtr gazu co 30.000. No i oprócz tego wszystko to, co normalnie. Dość ważna
jest też czystość filtra powietrza.
Nie mówię, że to na pewno wina świecy albo kabli wysokiego napięcia, ale
najpierw wymień te rzeczy, potem szukaj dalej.
Przy LPG nie za każdym razem mieszanka wpompowana do cylindra wybucha,
czasami zdarza się to za drugim razem, stąd też prawdopodobne wybuchy: jest
za dużo gazu w komorze cylindra. Dlatego między innymi tak ważny jest stan
świec i kabli wysokiego napięcia.

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: strzelający samochód z gazem

Sam sobie odpowiedziałeś. W samochodzie z instalacją LPG świece trzeba
wymieniać co najmniej co 20.000 km, kable wysokiego napięcia co 30.000 km a
filtr gazu co 30.000. No i oprócz tego wszystko to, co normalnie.


bez przesady.. kable WN mam oryginalne 6 letnie i nic nie prycha.. na gazie
jezdze prawie 1,5 roku
ważnajest też czystość filtra powietrza.

...ze wzgledu na dynamike, zuzycie paliwa (gazu) i dbanie o to aby syf do
cylindra nie lecial

Przy LPG nie za każdym razem mieszanka wpompowana do cylindra wybucha,
czasami zdarza się to za drugim razem, stąd też prawdopodobne wybuchy: jest
za dużo gazu w komorze cylindra. Dlatego między innymi tak ważny jest stan
świec i kabli wysokiego napięcia.


ale przeciez zawor dolotowy jest zamkniety.. wiec nawet jakby gubil co ktorys
raz iskre to przeciez przy w cyklu usuwania spalin z komory niespalona mieszanka
jest wypychania ? Nie twierdze, ze to nie przez kable WN ale moze ktos
wytlumaczy jak niepalacy co jakis czas cylinder ma powodowac strzaly ?
Przemek
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG Ciśnienie butli

Moje pytanko jest nastepujace.
Czy instalacja gazowa potrzebuje az takiego zapasu zeby bylo odpowiednie
cisnienie czy cos jest nie tak z moja instalacja gazowa ??

1. Butlę napełnia się gazem najwyżej do 80% fizycznej objętości. Butla
pewnie była prawie pusta, tylko nie została napełniona do końca
2. Kiedyś miałem zapchany filtr gazu, silnik zaczynał się krztusić już dużo
wcześniej niż po wymianie filtra. Efekt był taki jak by zbiornik stracił 2
litry pojemności.

pozdrawiam
Wojtek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ile pojedzie favoritka
sorry, nigdy nie jezdzilem favoritka, tylko poldkiem, ale jesli chodzi o moc
na gazie moge co nieco poradzic. najwazniejszy jest filtr powietrza!!! jesli
przy  LPG powietrza jest zbyt malo, auto nie chce jezdzic
sprawdz oczywiscie tez filtr gazu (wymiana w serwisie to koszt 20 - 50zl),
mozna tez sprobowac podkrecic mieszanke - pomaga tylko do pewnego momentu,
kiedy auto jechac lepiej nie bedzie a spali niemozebne ilosci.

z drugiej jednak strony niepokojace jest ze na benzynie osiagi sa niewiele
lepsze


Witam,
Jak w temacie......
Nie wiem ile pojedzie (chodzi o predkosc)normalna favoritka na benzynie i
na
gazie.
Moja jezdzi dosc cienko (chyba). Bo na gazie (paliwo dla samochodu nie dla
mnie) to ledwo przekracza 110 na prostej, tylko kierowca i bez bagazu na
zimowkach 155/70. Na benzynie praktycznie nie ma roznicy. Wiem ze zaplon
jest ustawiony. Czy swiece do zmian ktorych sie przymierzam moga miec
jakis
wplyw na osiagi?
Muzzy


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Filtr gazu
Chcę wymienić filtr LPG. Pytanie dotyczy dopływu gazu do filtra: czy trzeba
gdzieś zakręceć jakiś zawór przy butli?
Zbiornik ma 60 l, żadnego zaworu przy nim nie widziałem, jak zapalam
samochód to po wciśnięciu mocniej pedału gazu sam mi otwiera/włącza
automatycznie dopływ gazu. Jeszcze jedno czy wszystkie filtry mają takie
same rozmiary czy są ich różne wielkości. Jeżeli jeszcze ktoś mi podpowie
gdzie moge tanio kupić filtr w Szczecinie to już będzie super fajnie.
Pozdrawiam
Paweł
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Escort 1.6 + LPG - ilość spalanego gazu
michał napisał(a):

Mój Escort XII '96 spala w mieście nie więcej niż 10,5 LGP/100km, trasa ok
8-8,5, ale nie pamietam jaka to instalacja.
Myślę że po przejechaniu 10kkm powinieneś już wymienić filtr powietrza,
przerabiałem ten sam problem w drugim samochodzie, spalanie wzrosło do
13-14l/100km po przejechaniu ok 12kkm, po wymianie filtra znów jest na
poziomie 10l/100km. Nie wiem jeszcze jak z innymi elementami instalacji
(filtr gazu?)


Filtry to ja mam powymieniane wszystkie. Jestem skrupulatny jeżeli
chodzi o wszystkie materiały eksploatacyjne w aucie.

Czy spalanie w wysokości 10-13litrów benzyny na miesiąc (używając jej do
rozruchu i wstępnego rozgrzania - czyli standardowa procedura przy LPG)
także jest normą?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Jak najbardziej, spalanie przy rozruchu samochodu i pierwszych kilku
minutach zanim samochód się rozgrzeje jest bardzo wysokie. IMHO to jak
najbardziej prawidłowy wynik.


To, że spalanie w początkowej fazie nagrzewania silnika jest wysokie to
ja wiem. Zastanawiało mnie tylko czy inni też notują takie spalanie - u
mnie aby auto przełączyło się na gaz muszę przejechać zaledwie kilkaset
metrów. A nawet na pms`ie czytałem posty, w których to autorzy
zastanawiali się czy nie mają już "przestarzałego" paliwa w baku (no
chyba że nie doczytalem, że jeżdżą tylko na lpg).
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Punto II


mowisz o spalaniu chwilowym czy o zasięgu?


mówię o średnim zużuciu paliwa. Wartość chwilową to pokazuje komputer ale
np. w Omedze.


ja mam instalację II-generacji Landi-Renzo. Bardzo sobię ją chwalę w moim
bolidzie.
przez ponad 100 tys km uzytkowania nie mialem zadnego problemu, tylko raz
zmienialem filtr gazu, nie mialem zadnego strzalu, gasniecia czy innych
niedomagan o ktore czasami moga wystepowac w autach zasilanych gazem. Wg
mnie wszystko zalezy od fachowosci instalatora i kondycji auta.


 A czy odczuwasz zmniejszenie mocy silnika przy zasilaniu z gazu?
Czy zużycie gazu jest dużo większe niż benzyny?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku




Strona 2 z 4 • Znaleziono 304 postów • 1, 2, 3, 4  

Powered by WordPress dla [tu i tam]. Design by Free WordPress Themes.