Filtr gazu

Widzisz posty znalezione dla hasła: Filtr gazu





Temat: Xara - gaz


Witam,
Zamierzam zalozyc instalacje gazowa w samochodzie Xara 1,4  rok 2003.
Pytanie do uzytkownikow tych samochodow z instalacja gazowa. Czy nie ma z
tym problemow? Chodzi o to czy samochow zachowuje sie tak jak na benzynie,
czy ma taka sama moc idt. Jeszcze kwestia ceny. W warsztacie powiedziano
mi 4000 PLN. (Zachodniopomorskie). Slyszalem ze im blizej warszawy to i
ceny sa nizsze. A jak przedstawiaja sie ceny w waszych regionach? Jezdze
okolo 500 km miesiecznie. Obliczylem , ze rocznie zaoszczedze okolo 1100
PLN. Czy to mi sie oplaci? Prosze o wasze rady i opinie na ten temat.


500 km to chyba bardzo malo, ja robie z 10 x tyle...
wyliczyles ze zaoszczedzisz 1100 pln rocznie, czy uwzgledniles ze na gazie:
- przeglad jest nieco drozszy
- swiece zminiasz czo 15 kkm a nie jak na beznzynce po 150 tys ??
- co  parenascie  kkm zminiasz filtr gazu za ok 30 pln na warstacie
- odpalasz i rozgrzewasz auto na pendzynie wiec troche ci jej tez pojdzie,
przy malych przbiegach mozesz smialo liczyc ze 10% przejedziesz na niej
wlasnie bo jak nie to i tak ci wywietrzeje ??
- wymiana filtra powietrza to czesto tez wizyta u gaziatego w celu regulacji
??
- butla gazowa ma stosunkowo krotki okres przydatnosci do spozycia- chyba
tylko 5 lat potem wymiana - czyli koszty..
- gazu jednak  idzie nieco wiecej niz penzynki ??

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Xara - gaz
Witam,
Z Twojej odpowiedzi wynika, ze raczej nie bedzie sie oplacalo montowac
instalacji gazowej przy takim przebiegu. Wlasciwie z tym przebiegiem to
strzelilem na pale. Ale jak by nie bylo samochod sluzy mi do dojazdu do
pracy tj. jakies 10 km dziennie no i oczywiscie niewielki przebieg poza
godzinami pracy "to tu to tam". Poza tym nie zamierzam go sprzedawac, mysle
ze posluzy mi jeszcze kilka-kilkanascie lat. Dlatego zaczolem myslec o
gazie. Jak by nie bylo, gaz jest o wiele tanszy i jesli z portfela bedzie
mniej ubywalo to mysle, ze samochod bedzie czesciej uzywany.
Pozdrawiam

500 km to chyba bardzo malo, ja robie z 10 x tyle...
wyliczyles ze zaoszczedzisz 1100 pln rocznie, czy uwzgledniles ze na
gazie:
- przeglad jest nieco drozszy
- swiece zminiasz czo 15 kkm a nie jak na beznzynce po 150 tys ??
- co  parenascie  kkm zminiasz filtr gazu za ok 30 pln na warstacie
- odpalasz i rozgrzewasz auto na pendzynie wiec troche ci jej tez pojdzie,
przy malych przbiegach mozesz smialo liczyc ze 10% przejedziesz na niej
wlasnie bo jak nie to i tak ci wywietrzeje ??
- wymiana filtra powietrza to czesto tez wizyta u gaziatego w celu
regulacji ??
- butla gazowa ma stosunkowo krotki okres przydatnosci do spozycia- chyba
tylko 5 lat potem wymiana - czyli koszty..
- gazu jednak  idzie nieco wiecej niz penzynki ??


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Xara - gaz


Akan wrote:
Witam,
Z Twojej odpowiedzi wynika, ze raczej nie bedzie sie oplacalo montowac
instalacji gazowej przy takim przebiegu. Wlasciwie z tym przebiegiem to
strzelilem na pale. Ale jak by nie bylo samochod sluzy mi do dojazdu do
pracy tj. jakies 10 km dziennie no i oczywiscie niewielki przebieg poza
godzinami pracy "to tu to tam". Poza tym nie zamierzam go sprzedawac, mysle
ze posluzy mi jeszcze kilka-kilkanascie lat. Dlatego zaczolem myslec o
gazie. Jak by nie bylo, gaz jest o wiele tanszy i jesli z portfela bedzie
mniej ubywalo to mysle, ze samochod bedzie czesciej uzywany.
Pozdrawiam

| 500 km to chyba bardzo malo, ja robie z 10 x tyle...
| wyliczyles ze zaoszczedzisz 1100 pln rocznie, czy uwzgledniles ze na
| gazie:
| - przeglad jest nieco drozszy
| - swiece zminiasz czo 15 kkm a nie jak na beznzynce po 150 tys ??
| - co  parenascie  kkm zminiasz filtr gazu za ok 30 pln na warstacie
| - odpalasz i rozgrzewasz auto na pendzynie wiec troche ci jej tez pojdzie,
| przy malych przbiegach mozesz smialo liczyc ze 10% przejedziesz na niej
| wlasnie bo jak nie to i tak ci wywietrzeje ??
| - wymiana filtra powietrza to czesto tez wizyta u gaziatego w celu
| regulacji ??
| - butla gazowa ma stosunkowo krotki okres przydatnosci do spozycia- chyba
| tylko 5 lat potem wymiana - czyli koszty..
| - gazu jednak  idzie nieco wiecej niz penzynki ??


przy tym przebiegu i kosztach instalacji - calosc zwroci Ci sie po 6
latach - wiec IMO nie oplaca sie

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ile pali Gazu SC 900 ???
......ciach

A co mozecie powiedziec na temat szkodliwosci instalacji gazowej dla
czesci
??

Jak czesto trzeba zmieniac filtr ???


Witam
Moim SC 900 na LPG zrobilem na obecna chwile  30 kkm. Instalka II generacji
zalozona 1,5 roku temu, kosztowala 1700 zl. Po 20 kkm odkrecilem filtr gazu,
ale byl czysciutki wiec przedmuchalem go kompresorem i zalozylem ponownie.
Koszty zwiazane z LPG ( nie liczac drozszych przegladow rejestracyjnych )
jak do tej pory 0 zl.Wplywu na zuzywanie sie silnika nie zauwazylem.
Pozdrawiam Pablo11

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ile pali Gazu SC 900 ???


Jakie wiaza sie koszty stale ( :-))) poza gazem )  z konserwacja
instalacji gazowej ????


Co 30kkm warto wymienic filtr gazu (mozna zrobic to samemu - max. 10 minut
roboty, filterek kosztuje 5zl), czasami regulacja (20-30zl, ale dla
instalek z kompem mozna zrobic/kupic kabelek i regulowac samemu)

GP

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Uno i wentylator.
Poziom płynu jest OK. Używam tylko borygo. Żadnej wody. Wiadomo że gaz ma
wyższą temp. pracy ale jeżdże już 40 kkm na gazie i nie działo się nic.
Filtr powietrza wymieniony. Świece OK. Filtr gazu paliwa itd wsio gra.

Zastanawiam się nad pracą termostatu czy dobrze sie otwiera. Płyn w
chłodnicy czysty.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Uno i wentylator.


Poziom płynu jest OK. Używam tylko borygo. Żadnej wody. Wiadomo że gaz ma
wyższą temp. pracy ale jeżdże już 40 kkm na gazie i nie działo się nic.
Filtr powietrza wymieniony. Świece OK. Filtr gazu paliwa itd wsio gra.

Zastanawiam się nad pracą termostatu czy dobrze sie otwiera. Płyn w
chłodnicy czysty.


Nie wiem jak jest w Uno ale w Cieniasie wymiana termostatu by Ci nie
pomogła, ponieważ termostat jest przed czujnikiem temperatury wentylatora. Z
tym że jak stoisz w korku to często się załącza wentylator. Ja tak mam i nie
widzę w tym nic dziwnego. Raczej zdziwił bym się że się nie załącza. Zwróć
uwagę czy Ci się borygo z olejem nie miesza i odwrotnie.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Pytanie do uzytkownikow Punto 1


witam,pytanie jest skierowane glownie do uzytkonikow Punto 1,jestem
posiadaczem Punciafki 96' 1.1 przebieg okolo 88kkm,czy u Was tez sie tak
wszystko trzesie i dobija na nierownosciach?jest to dosc uciazliwe i
denerwujace,amortyzatory wymienialem niecale 2 lata temu,nastepne pytanie
to
jak sie Wam sprawuja te autka z zasialniem LPG?ja przejechalem juz okolo
20kkm na gazie i jak narazie (odpukac) jest w miare dobrze,prosze o opinie
na tematy wymienione i moze jakies wskazowki na co zwrocic uwage prz takim
przebiegu-pozdrawiam


Mój ma już 180 kkm (rok 1997).
Zawieszenie to ciągła walka, ale w porównaniu z innymi markami stosunkowa
niedroga.
Tuleje, wachacze, poduszki wymagają ciągłych napraw, tym bardziej jak
jeździsz po jakiś dołach.

Z gazem jest w miarę ok (80 kkm), ale mogłoby być lepiej. Niestety bieże
więcej oleju.
Poza tym chyba układ zapłonowy nie jest namocniejszą strona Punciaków, więc
co poewien czas coś tam pada. A to cewka zapłonowa, a to kable, świece i
inne (te ostatnie to oczywiście standard w normalnej konsewracji).
Mam teraz problem z nim inny problem. Przy przełączeniu na gaz w dosyć
szybkim czasie po uruchomieniu silnika, dławi się. Tak jakby nie dostawał
gazu. Jeśli go potrzymam na benzynie pół minuty, przełączenie na gaz jest
bezbolesne. Dodam, ze wymieniona były przewody, świece, filtr powietrza,
filtr gazu. Podejrzewam zła przerwę na świecach, albo wadliwe przewody. Może
to być problem z układem chłodzenia - niedawno wymieniałem chłodnicę.

Robert

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Strasznie szarpie fiat 125p + silnik poloneza
Witam
Mam problem z moim 125p z silnikiem poloneza. Otoz od jakiegos czasu
samochod strasznie szarpie przy lekko wcisnietym pedale gazu. Przy
wcisnieciu pedalu tak gdzie o polowe skoku wszytsko jest ok, tylko ze
czasami trzeba jechac wolniej. Dodatkowo czesto gasnie przy wrzucaniu na luz
i hamowaniu. Dzieje sie tak zarowno na benzynie jak i nagazie. Znajomy
mechanik probowal ruszac zaplon, ale nic nie pomoglo. Mam w tej chwili
podniesione obroty aby zmniejszyc czestosc gasniecia samochodu. Na benzynie
toche lepiej, ale na gazie pol na pol. Z pewnoscia jest to tylko obejscie
problemu bo obroty na biegu jalowym w tym momencie mam w granicach 1200.
Prosze o jakies sugestie co to moze byc. Mam wymienione swiece, przewody
wysokiego napiecia, a jesli chodzi o gaz to rowniez filtr gazu.
Pozdrawiam
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Fiat Brava 1,2 - LPG ?
czesc
co prawda mam brave ale 1.6
rok temu przerobilem na gaz i wcale nie zaluje. Spalanie powiedzialbym ze
wzroslo max o 1-1,5 l wiecej niz na benzynie, ale to wszystko zalezy
oczywiscie od stylu jazdy. Na trasie pali ok 7 l gazu.
Koszt zalozenia wtedy to ok 1800 PLN, butla oczywiscie w kole bo szkoda
sobie zajmowac bagaznik. Butla niby jest 35L ale tyle nie zatankujesz tylko
ok 28-30L. W zaleznosci gdzie sie jezdzi czy trasa czy miasto to roznie
starczy. Ja przewaznie jezdze po miescie to wystarcza na jakies 270 km
natomiast na trasie na ok 350 jak sie dobrze jedzie :)
Samochod dynamiki nie stracil wszystko jest ok. Nic nie wymienialem po
zalozeniu LPG jedynie to filtr gazu po 10 tys km. Duzo nie jezdze mysle ze
cos ok tego tak jak Ty, ale jest za to duza roznica w cenie przy zakupie
paliwa :) Troche wiecej placi sie za przeglad bo ok 169 PLN.
Poza tym to jak bym mial wybor to ponownie bym zalozyl

Pozdrawiam
Rem

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Benzyna droÂżeje a ja wczoraj zaoÂżyÂłem LPG


no tak, a jak bedzie z kosztami przegladow i ewentualnymi naprawami?
bo mam w rodzienie auto na gaz, na poczatku bylo super, a potem napraway
instalacji gazowej zzeraly oszczednosci jakie to auto robilo jezdzac na
gaze
a nie na benzyne :)


Filtr gazu co min 50 kkm - okolo 20-25 zl + 10 wymiana
Membrany parownika - co 80-100 kkm jakies 180 zl + wymiana
Przeglady techniczne 156 zdaje sie zamiast 92 normalnie

Poza tymi elementami w instalacji praktycznie sie nic nie psuje wiec smialo
zakladac, jesli cos ma sie zrypac to zawsze moze zdarzyc w trakcie rocznej
gwaracji.

Druga sprawa - debatowanie na temat firmy instalacji mija sie z celem,
przewaznie kazdy element jest innej firmy, np zbiorniki zwykle daja firmy
STAKO (polska firma), parowniki robi chyba prawie 10 firm, miedzy innymi
Lovato, Landi, Lov-tec, Tartarini, BRC itd, na pozostalych podzespolach typu
mieszalnik nie pisze jakiej firmy, wielozawory robi zdaje sie MG.

Pozdr
MiKo (P75 - na gazie 50 kkm)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: czy to prawda że
Panowie

Benzyna spalajac sie daje nizszą temp spalin i mniej pary wodnej
Jezdzac na gazie mamy w silniku wyzsze temp spalin która niekrzystnie wpływa
na stan degradacji oleju i na zawory .
Kazdy silnik ma przedmuchy - idealnego jeszcze nie skonstruowano
im bardziej zuzyty silnik tym spaliny więcej wydmuchują oleju z filmu
olejowego pomiedzy tłokiem a cylindrem bo zuzywają sie pierscienie tłokowe.
Poza tym zauwazcie co za syf jest w gazie - błoto takie skoro po 5 kkm
potrafi
zatkac wtryskiwacz lub filtr gazu. To tak jakby jezdzic bez filtra
powietrza - szybciej konczą sie pierscienie.

Ratunkiem są materiały z jakich wytworzono silnik i materiały
eksploatacyjne.


Maciej Machacz pisze:

| Tzn. bzdurą jest to że każde autko na gaz bierze olej

| Tak.

| czy to że jak autko bierze olej to szykuje się kapitałka silnika ?

| Niekoniecznie.

Nawet bardzo niekoniecznie. Niektóre silniki są po prostu tak robione że
olej biorą jak są w idealnej formie, z czego słyną np. niektóre montowane
w Alfach (też grupa FIATa).

Inna sprawa to samochody użytkowane na (bardzo) krótkich dystansach - w
takich warunkach brać będzie prawie każdy silnik.

Co innego gdy jest to np. litr na 1000 km w samochodzie który jeździ na
długich trasach, choć podobny wynik na bardzo krótkich i np. w zimie wcale
niczego złego nie musi oznaczać.

Al


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Thalia - gaz c.d.
| NO to jezscze raz:
| Benzyna: 15 tys. to jest 150 razy (150 x 100 km x 8 l )po 8 litrów benz
| (uproszczenia wybaczcie) po 3,7 złote, co daje 4440 zł. Rocznie.
|
| Gaz: 15 tys. km to jest 150 x 100 x 9 l (podobno gazu spala się 1,1
| benzyny) po 2,2 zł, co daje: 2970 zł.
| Ten sam przebieg na benzynie i gazie to 4440 zł i 2970.

dodatkowo minimum!! 300 zl na benzynę (bo padną wtryski) więc:
 4440-(2970+300)=1170

| 1470 złotych różnicy.
1170 zł różnicy

dodatkowo przegląd rejestracyjny 163 zł
1007 zł różnicy
wymiana filtrów  gazu  (faza ciekła i lotna) 15 - 30 zł

992 zł różnicy

i już się robią ponad 3 lata do zwrotu kosztu instalacji.

i jeszcze wcześniejsza wymiana świec, oleju, regulacja zaworów etc.
Moim zdaniem ma to sens jedynie jeżeli planujesz jeździć tym autem ponad 5
lat.

Oczywiście ceny lpg latem spadną, więc każde tego typu liczenie jest
właściwie wróżeniem z fusów.
Życzę trafnej decyzji ;)

SlawekS
thalia 1,4 8V lpg

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Thalia - gaz c.d.


| NO to jezscze raz:
| Benzyna: 15 tys. to jest 150 razy (150 x 100 km x 8 l )po 8 litrów benz
| (uproszczenia wybaczcie) po 3,7 złote, co daje 4440 zł. Rocznie.
|
| Gaz: 15 tys. km to jest 150 x 100 x 9 l (podobno gazu spala się 1,1
| benzyny) po 2,2 zł, co daje: 2970 zł.
| Ten sam przebieg na benzynie i gazie to 4440 zł i 2970.

dodatkowo minimum!! 300 zl na benzynę (bo padną wtryski) więc:
 4440-(2970+300)=1170

| 1470 złotych różnicy.
1170 zł różnicy

dodatkowo przegląd rejestracyjny 163 zł
1007 zł różnicy
wymiana filtrów  gazu  (faza ciekła i lotna) 15 - 30 zł

992 zł różnicy

i już się robią ponad 3 lata do zwrotu kosztu instalacji.

i jeszcze wcześniejsza wymiana świec, oleju, regulacja zaworów etc.
Moim zdaniem ma to sens jedynie jeżeli planujesz jeździć tym autem ponad 5
lat.

Oczywiście ceny lpg latem spadną, więc każde tego typu liczenie jest
właściwie wróżeniem z fusów.
Życzę trafnej decyzji ;)

SlawekS
thalia 1,4 8V lpg


Lubię jak wypowiada się na temat gość który to przerabia na własnej skórze.

Pozdr. Zbyszek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Clio II 2003 kasowanie bledow
olo pisze:


Jestem posiadaczem clio II sierpien 2003 czyli juz nowego  i przyszlo mi
wstawic gaz
Mam  duzo tras w sumie krotkich.
Wiadomo jak gaz  to problemy.
[ciach]
A bylbym zapomnial po 2 -3 mc silnik  muli stasznie...
Pozdrawiam i za pomoc dziekuje


Witam

ja tez mam Clio z tego roku tylko z listopada, gaz zakladalem przy 19
kkm teraz mam 127 kkm, praktycznie żadnych problemów, standardowa
wymiana filtrów i trójnika od plynu chłodniczego, z plastikowego na
metalowy, bo po 2giej zimie zaczął coś przepuszczać płyn.

Jak poradził Sandman zmień gazownika, bo widocznie sie nie zna na swojej
robocie.
Co do mulenia to mogą być np rozregulowane zawory, świece coś nie
bardzo,filtry gazu i benzyny(jak nie był za często zmieniany to teraz
może zasysać badziewie z dna baku, albo przewody WN, chyba że masz
wersję 16v to wtedy z cewkami może coś być nie halo,  to są najczęstsze
przyczyny, mogą być też jakieś inne, w końcu niezbadane są wyroki boskie
i pomysły inżynierów z Renaulta :). Poza tym dobrze jest pisać na
przyszłość jaki silnik, bo może się zdarzyć że nikt Ci nie odpisze, albo
dostaniesz odp. w stylu: Wróżka wyjechała na wakacje.

aha taki banalny błąd powinien Ci odczytać, wytłumaczyć i skasować Twój
gazownik, jesli tego nie robi to j.w. zmień gazownika

pozdro

grzesiek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Problem z Ibiza!!
Przemek napisał(a):


Witam!! Co moze byc przyczyna ze po odpaleniu silnika jest słaby moment
obrotowy. Skacza obroty.. auto jest słąbe.. Po przejechaniu ok 100 m
szarpnie autem i wszystko wraca do normy. Silnik to 1.4 8v 96r. zagazowana
instalacja loveto. Pozdrowiam. Prosze o wskazówki


w pierwszej kolejności wymienić filtr gazu.

pozdrawiam
tomek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zakÂładajÂą brudne filtry gazu ?
Od maja 2003 roku jestem użytkownikiem instalacji gazowej w Felicji 1,3.
Instalacja zakładana była w firmie Domański w Poznaniu, w warsztacie przy
ul. Czechosłowackiej.
Nie mam żadnych zastrzeżeń do montażu, natomiast podejrzewam, że w firmie
tej naciągają klienta na płatne przeglądy co 15 kkm (130 pln).
Przez pierwsze kilka miesiący eksploatacji z instalacją nie było
najmniejszych problemów. Po ok. pół roku (ok. 10 kkm) samochód zaczął gasnąć
na wolnych obrotach i z czasem zrobiło się to nie do wytrzymania, bo
wymagało nieustannych "przegazówek" przy zwalnianiu.
Odwiedziłem firmę Domański dwukrotnie, aby sprawdzili co się dzieje -
jeszcze w ramach gwarancji. Stwierdzili, że wszystko jest OK i że to wina
mojego stylu jazdy (!). Ponieważ byłem już zdesperowany, oddałem samochód na
płatny przegląd (po 12 kkm). Jedyne, co zrobili dodatkowo, to wymienili
filtr gazu. Samochód znowu działał idealnie, chociaż wcześniej doczytałem,
że filtr gazu wymienić trzeba co ok. 60-80 kkm.
Przejechałem teraz kolejne 10 kkm i zaczyna się powtarzać historia sprzed
pół roku, tzn. samochód gaśnie w trakcie zwalniania.
I stąd moje podejrzenie, że wymieniają filtr gazu na brudny, tak, aby mieć
pewność, że klient wróci na kolejny przegląd.
Wypowiedzcie się, czy moje podejrzenie jest faktycznie uzasadnione, czy może
w Polsce sprzedają tak zanieczyszczony gaz.
Dodam, że zawsze tankuję na stacjach "markowych" (najczęściej BP, czasem
Orlen i Statoil),
Sławek
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zakÂładajÂą brudne filtry gazu ?
Sławek <poznan@g.a.z.e.t.a.p.lnapisał(a):


I stąd moje podejrzenie, że wymieniają filtr gazu na brudny, tak, aby mieć
pewność, że klient wróci na kolejny przegląd.
Wypowiedzcie się, czy moje podejrzenie jest faktycznie uzasadnione, czy może
w Polsce sprzedają tak zanieczyszczony gaz.
Dodam, że zawsze tankuję na stacjach "markowych" (najczęściej BP, czasem
Orlen i Statoil),
Sławek


hej
eee, nie sądzę, żeby chcieli cię naciągnąć. w końcu koszt filtra do gazu to
pewnie ca 5 pln.
wymieniałem kiedyś sam filter, gdy jeździłem seicento i było w nim mnóstwo
"syfu". taki niestety mamy gaz na stacjach. ja wymieniałem filterek
zawsze przy 15kkm, tj. przy każdej wymianie oleju. wydaje mi się, że
powinieneś przejechać trochę więcej niż 10kkm, ale może niech się wypowiedzą
gazownicy.
pozdr.
Slawek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zakÂładajÂą brudne filtry gazu ?

"Sławek" <poznan@g.a.z.e.t.a.p.lwrote in message



I stąd moje podejrzenie, że wymieniają filtr gazu na brudny, tak, aby mieć
pewność, że klient wróci na kolejny przegląd.


Nie wiem, jak to jest z tym filtrem, ale ja w swojej F16ce przejechalem juz
130 kkm na gazie i nic w instalacji nie wymienialem - tylko od czasu do
czasu trzeba ja wyregulowac (ostatnio po wymianie sondy lambda). Co prawda
instalacja jest III generacji, a gaz tankuje na Shellu i BP a nie u pana
Zdzisia, ale mimo wszystko problemow mam w porownaniu z Toba jakos malo. Ale
moze mam po prostu szczescie - poki co wymieniam tylko swiece co 30kkm a
auto na gazie jezdzi rownie dobrze jak na benzynie.

Kuba Ch.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Felka 1.3 + LPG
Richat napisał(a):


| wystarczy zwykła instalacja za 1400 PLN
| od 1998 w 1,3 montowano wielopunktowy wtrysk co oznacza dołożenie
| jeszcze ok 1000PLN
nie wprowadzaj w błąd, ja mam 96 i mam mpi


Otóż to.
A poza tym akurat MPI/SPI to praktycznie żadna różnica.
Istotny jest kolektor- jeśli plastikowy (jak w Felce 1.6) to
zdecydowanie zalecany jest wtrysk gazu.

Ja mam instalację "składak" ;-) (parownik i wielozawór zdaje się Tomasetto,
komputer Bingo, zbiornik polski toroidalny) i działa bez problemów przez
ponad 1,5 roku i prawie 20 Mm (megametrów). Raz wymieniony filtr gazu.
Dałem ok. 1900 zł (lipiec 2003). Fela 1.3 Lx, XI 97.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Sprzedam swoja Skode Felicie z LPG - stan IDEALNY!!!
Tą tabelkę w excelu masz trochę mało użyteczną, bo cieżko jest posumować
robociznę i części razem, no chyba, że "ręcznie" z kalkulatorem. :-)

Ja mam Fabię 1.4MPI/60KM z LPG od przebiegu 35 tys. km (obecnie mam 118 tys.
km) i lista napraw jest dużo krótsza i też prowadzę statystykę od początku
(kupiony w 2002r.). Filtr gazu wymieniony po 20 tys. km na przeglądzie
gwarancyjnym, a później już nie jeździłem na przeglądy. :-)
Rozrząd od nowości nie wymieniany, olej zmieniam co 25 tys. km, ale teraz
będę co 30 tyś.km. :-)
Świece Brisk DR15TC wymieniam co 60 tyś. km.
Po 6,5 latach padł czeski akumulator Akuma, ale nie kupowałem nowego, bo
miałem inny sprawny.

Podsumowałem Twoją tabelkę i wyszło mi 30613zł, bez opon, ale mogłem się
pomylić. :-)
Ja mam jeszcze notowane zuzycie paliwa i gazu. :D
Tak samo mam ubezpiecznie, więc jak po 6 latach wyszło mi, że razem z
zakupem na samochód wydałem prawie 70 tyś. zł to mało się za głowę nie
złapałem.

W 2008 roku wydałeś na naprawy 1562zł.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Skoda Felicja 1.3 MPI rok 1999 a LPG
Dnia 20.06.2006 Grzes_P <grzesi@wp.plnapisał/a:


Czy jest tu na forum ktoś kto przejechał na felicji (silnik 1.3 MPI model
1999r) z zamontowanym LPG więcej niż 100tyś km? Chciałem zapoznać się z
doświadczeniami oraz tym ile taki silnik może wytrzymać na LPG.


Felicia 1,3 MPI z 2001 r., gaz założony po przejechaniu 11 tys. km,
teraz ok. 98 tys. km.

Przy silniku nic nie robione, oleju nie bierze.

Zapalam na benzynie, na gaz przełączam, szczególnie zimą, po przejechaniu
kilkuset metrów. Gumy w reduktorze nie wymieniane.

Kiedy zaczyna gasnąć po puszczeniu pedału gazu to demontuję
"gaźnik" i czyszczę przepustnicę - ok. dwa-trzy razy w roku.

Wymieniam filtr gazu - hmm, pomyślmy - chyba raz w roku.

Świece wymieniłem raz, po przejechaniu ok. 20 tys. km,
ale chyba pora na wymianę, bo niedawno jeden raz strzeliło
mi przy zapalaniu. W sumie od założenia gazu chyba było 4 strzały,
3 w ciągu kilku dni po założeniu.

Po prostu jeździ.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Gdzie po Fabie ?
instalacja firmy BRC (rozprowadza je u nas Czarkam czy jakos tak)

plusem tego silnika (1,4MPI/60KM) jest to ze kolektor jest stalowy i
instalacja kosztowala tylko 2250 zl

zbiornik mam w miejscu kola (wersja z kratka i hatchback :) - 45l laduje sie
do jakis 35-37l, co starcza na jakies 320-430 km (zalezy czy miasto czy
trasa przy ciezkiej nodze)

ze strony technicznej nie narzekam, mam juz zrobione 20k km na niej i
narazie tylko jezdzilem na przeglady szczelnosci oraz wymienilem jeden filtr
gazu (20 zl), dodatkowo musialem zrobic wpis do dowodu ze autko jest na
gazik (70,00) i pierwszy przeglad techniczny skrocil mi sie z 3 lat do roku,
ale chyba warto bylo :)

pozdrawiam
Pawel

czerwona fabia 1,4MPI/60KM LPG

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: O Favoricie


gasnie Ci wlasnie przez uszczelke pod glowica, mialem to samo, i samochod
na
wolnych obrotach potrafil gasnac


Moja Favoritka rocznik 91 ostatnio zaczęła mi gasnąć na wolnych obrotach
dopóki temperatura silnika nie osiągnie wartości roboczej (połowa skali).
Wcześniej mogłem się przełączać na LPG już przy drugiej kresce, a gdy było
cieplej, w ogóle nie używałem benzyny i odpalałem z LPG.
Uszczelka pod głowicą (a wraz z nią świece, kable palec i kopułka)
wymieniana była dokładnie rok temu (ok. 10k km temu) - w związku z
koniecznością planowania głowicy.  Byłem u gazowników, ale nic nie dało
(gostek m.in. wyczyścił filtr gazu).
Macie może jakieś sugestie?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Rozrząd i inne...

No dosyć dziwna sprawa, instalacja ma 8 miesięcy i jeszcze gwarancje, i
kupiłem samochód wraz z instalacją. Jest trochę mulasty, ale śmiga :).

Pozdrawiam
MrJiNks


Dodam jeszcze - dzisiaj dwa razy zrobiło się tak, że:
na skrzyżowaniu na biegu jałowym spadły obroty do zera i zdechł,
w garażu - obroty na benzynie okej ~1000, przełączyłem na gaz - zrobiło
się tak samo, co może być nie tak(filtr gazu, świece??).

Pozdrawiam
MrJiNks

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Rozrząd i inne...
Pawel napisał(a):

Moze ktos przed sprzedaza odetkal wlot powietrza i za duzo go wlatuje do
silnika...

U mnie tak bylo po montazu instalacji gazowej...

pozdrawiam
Pawel


Spaliny na wydechu są okej(sprawdzone), prawdopodobnie to filtr
gazu jest do wymiany, bo ostatnio jeździłem na "oparach"
dwukrotnie(chciałem sprawdzić spalanie), a wcześniej w/w usterka
wystąpiła raz na 700km przejechanych? W którym miejscu znajduje się ten
wlot powietrza?(laik ze mnie jeżeli chodzi o samochody, ale się uczę ;)).

Pozdrawiam
MrJiNks

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Rozrząd i inne...
MrJiNks napisał(a):

Pawel napisał(a):
Moze ktos przed sprzedaza odetkal wlot powietrza i za duzo go wlatuje
do silnika...

U mnie tak bylo po montazu instalacji gazowej...

pozdrawiam
Pawel

Spaliny na wydechu są okej(sprawdzone), prawdopodobnie to filtr
gazu jest do wymiany, bo ostatnio jeździłem na "oparach"
dwukrotnie(chciałem sprawdzić spalanie), a wcześniej w/w usterka
wystąpiła raz na 700km przejechanych? W którym miejscu znajduje się ten
wlot powietrza?(laik ze mnie jeżeli chodzi o samochody, ale się uczę ;)).

Pozdrawiam
MrJiNks

Odpowiem sam sobie, po wymianie filtra gazu(20zł koszt z wymianą),
problem(odpukać) ustąpił :). I już wiem jak wszystko krąży(powietrze)
itp. ;)

Pozdrawiam
MrJiNks

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Favorit: duże zużycie paliwa
Witam
To może i ja napiszę o spalaniu mojej bestii. Pisałem już o tym na
pl.misc.samochody, ale żadne z zasugerowanych tam rozwiązań nie przyniosło
rezultatu. Problem jest taki, że zeszłej zimy moja favoritka (rocznik '91,
silnik 1,3, około 120kkm przebiegu) czterokrotnie przekroczyła 23 litry gazu
na 100 km po mieście (Lublin). Standardowo paliła 19-21 litrów (niezależnie
od pory roku). Co zrobiłem:
- regulacja instalacji gazowej (w kilku zakładach), zarówno przy pomocy
analizatora spalin, jak i "na słuch"
- kilkukrotne sprawdzenie szczelności instalacji
- wymiana kabli WN, świec, filtra powietrza
- ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu
- zmierzone ciśnienie na cylindrach (wynosi od 11,8 do 12,1)
Więcej nie pamiętam, bo trwało to około 2 lat, ale nie pomogło, spalanie
cały czas utrzymywało się w okolicach 20 litrów gazu na setkę po mieście i
13-14 na trasie. Dopiero w grudniu 2003 wymieniono jednocześnie membrany w
reduktorze (i przeczyszczono obudowę), filtr gazu, świece, kable WN i filtr
powietrza. Efektem jest spadek spalania do 17-18 litrów na 100 po mieście i
nie wiem ile na trasie (nie miałem jeszcze okazji sprawdzić). Od czasu
założenia gazu nie sprawdzałem ile pali benzyny.
Jeśli macie jakieś pomysły co może być nie tak, to będę wdzięczny za
sugestie, ale głowili się nad tym mechanicy z warsztatu skody i wieeelu
gazowników - niestety bezskutecznie :(
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: gdzie - wymiana filtru auto-gaz
RD pisze:


 http://nubira.autokacik.pl/porady/filtrgazubrc.html


  Acha! Pierwszy lepszy link:
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/filtr-gazu-instalacja-brc-lodz...
Ale nie polecam filtrona, spr buj znale co lepszego. :

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Piec dwyfunkcyjny - czy to normalne ?
Użytkownik "marcus_mgs" <marcus_mgs_t@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości
Okazuje sie ze mam inny troche problem - piec (plomien) nie wylacza
sie po
zakrecenu cieplej wody co doprowadza do przegrzewania sie i


wylaczenia pieca
(...)
Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Może być problem z elektrozaworem
gazu. Czy masz filtr gazu na podłączeniu? Albo, co się czasem zdarza,
użyto niewłaściwego smaru, który po pewnym czasie zaczyna się
zapiekać. Tylko elektrozaworu sam nie rozbieraj.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Piec dwyfunkcyjny - czy to normalne ?
Hej!


Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Może być problem z elektrozaworem
gazu. Czy masz filtr gazu na podłączeniu? Albo, co się czasem zdarza,
użyto niewłaściwego smaru, który po pewnym czasie zaczyna się
zapiekać. Tylko elektrozaworu sam nie rozbieraj.


Wieczorem przyjedzie jakis inny fachowiec ...
Dam znac ...

Pozdrawiam
Marek Goslawski

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: To fajnie jak ktos nie wie co sprzedaje - tylko czemu tak drogo?


Przyczyn moze byc kilka:

Nieszczelny wezyk sterowania podcisnieniowego.
Zamulony filtr gazu.
Zamulony w zwiazku z tym reduktor.
Rozregulowany reduktor i zawor glowny.


No cóż. Szczelność instalacji była sprawdzana - podobno jest ok. Przy okazji wszystko
zostało wyczyszczone. Pozostaje kwestia regulacji. Problem polega na tym, że już go
regulowało 2 fachmanów od gazu i za każdym razem pomogło tylko na chwilę. Potem znów była
"pupa w kwiatach". Może coś jest uszkodzone i "nie trzyma" zadanych przy regulacji
parametrów? Kiepsko to widzę :-(.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: gazowanie garba w wawie
Cześć

    Nie pytam o to gdzie zagazować garba - wbrew pozorom. Sprawa dotyczy
gazowników z Pruszkowa, konkretnie warsztatu przy ul. Królowej Jadwigi.
Zagazowałem swojego kilka miesięcy temu, były pewne problemy, ale nie o to
chodzi. Po ostatniej walce z silnikiem - wymianie głowicy - pojawiła się
skucha w postaci niedziałającej instalacji. Wygląda na to, że albo zawór
przy butli, albo filtr gazu (lub jego zawór) jest trafiony :/
    Poza tym, wspomniani gazownicy są mi winni tzw. "długą sondę" i tu
pojawił sie ZONK. Mianowicie, zarówno ich numer stacjonarny, jak i
komórkowy, są już nieaktualne (nie ma takiego numeru - tepsa, numer który
został wybrany, jest nieprawidłowy - plus gsm)...
    Zanim rozpocznę ich ściganie bardziej wyrafinowanymi metodami, pytam
Was, czy może macie jakieś info? A może ktoś z Pruszkowa mógłby sprawdzić,
czy oni jeszcze "żyją"?
    I druga sprawa, potrzebuję jakiegoś warsztatu gdzie w ogóle gazują
auta - najlepiej na bemowie, żeby mi ktoś przejrzał instalację - może jest
jakiś myk, o którym nie wiem i dlatego nie działa?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam... zgarbiony nad komorą silnika z
rozłożonymi rękami
pajonk

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: gazowanie garba w wawie
ja gazowałem na jadwigi jakieś 2 tygodnie temu, więc działają i raczej się
nie zbierali do kończenia działalności. Jeżeli chodzi o twoją awarie to
sprawdź na początku filtr gazu. Jeżeli będzie ok to odkręć przewód
wychodzący z butli na zakręconym zaworze i odkręć go troszkę jeżeli będzie
piskało to zawór jest ok, sprawdź jeszcze czy cewka na wielozaworze przy
butli pi włączeniu zapłonu się otwiera, tak samo z elektrozaworem obok
silnika...
A telefon do nich to 798-90-13 i 0-603-447-621 2 tygodnie temu działały.
Byl jeszcze jedne warsztat w Pruszkowie, gdzie gazowali Garbusy. Juz tego
nie
robia, ale jako ze slyszalem ze mieli pewne doswiadczenie w poprawianiu po
tych
z Jadwigi ;) to moze i tobie pomaga?

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: gazowanie garba w wawie

ja gazowałem na jadwigi jakieś 2 tygodnie temu, więc działają i raczej się
nie zbierali do kończenia działalności.

Założyli Ci długą sondę? Bo mnie zwodzą od paru miesięcy, że nie mają, że
trzeba jeszcze poczekać, i już mnie trafiać zaczyna ciężka cholera...

Jeżeli chodzi o twoją awarie to
sprawdź na początku filtr gazu.


No właśnie podejrzewam, że to on stwarza problem - co zresztą napisałem
wcześniej

Jeżeli będzie ok to odkręć przewód
wychodzący z butli na zakręconym zaworze i odkręć go troszkę jeżeli będzie
piskało to zawór jest ok, sprawdź jeszcze czy cewka na wielozaworze przy
butli pi włączeniu zapłonu się otwiera, tak samo z elektrozaworem obok
silnika...


Elektrycznie wszystkie zawory są OK. Właśnie rozkręcania przewodów gazowych
chciałem uniknąć, bo później może być różnie ze szczelnością. Ale skoro nie
ma rady.

A telefon do nich to 798-90-13 i 0-603-447-621 2 tygodnie temu działały.


A te telefony to mam. I od wczoraj mi mówi tepsa, że nie ma takiego numeru,
a plus, że wybrany numer jest nieprawidłowy... i zonk... grupowa jakas
zaraza telekomunikacyjna?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: gazowanie garba w wawie
ksiezycowa 76 tam  moze  ci  to  zrobia.

Cześć

    Nie pytam o to gdzie zagazować garba - wbrew pozorom. Sprawa dotyczy
gazowników z Pruszkowa, konkretnie warsztatu przy ul. Królowej Jadwigi.
Zagazowałem swojego kilka miesięcy temu, były pewne problemy, ale nie o to
chodzi. Po ostatniej walce z silnikiem - wymianie głowicy - pojawiła się
skucha w postaci niedziałającej instalacji. Wygląda na to, że albo zawór
przy butli, albo filtr gazu (lub jego zawór) jest trafiony :/
    Poza tym, wspomniani gazownicy są mi winni tzw. "długą sondę" i tu
pojawił sie ZONK. Mianowicie, zarówno ich numer stacjonarny, jak i
komórkowy, są już nieaktualne (nie ma takiego numeru - tepsa, numer który
został wybrany, jest nieprawidłowy - plus gsm)...
    Zanim rozpocznę ich ściganie bardziej wyrafinowanymi metodami, pytam
Was, czy może macie jakieś info? A może ktoś z Pruszkowa mógłby sprawdzić,
czy oni jeszcze "żyją"?
    I druga sprawa, potrzebuję jakiegoś warsztatu gdzie w ogóle gazują
auta - najlepiej na bemowie, żeby mi ktoś przejrzał instalację - może jest
jakiś myk, o którym nie wiem i dlatego nie działa?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam... zgarbiony nad komorą silnika z
rozłożonymi rękami
pajonk

--
pajonk             VW 1200 '78 w kolorze kawy z mlekiem i
gg: 420649      ciemnej czekolady ;-)
lukpa@pajonk.prv.pl

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: problem, palenie z gazu???
Hej
Nie chce mi autko odpalać na gazie, na bęzynie bezproblemowo, jak zapalę na
bęzynie i przełączę na gaz też bardzo ładnie pracuje, zgaszę...chcę zapalić
i nic, mogę se kręcić.
sprawdzałem:
filtr gazu (wymieniłem)
wymieniony parownik (uszczelki membrany...)
macie jakieś pomysły? bo mi już ręce opadają...
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Niedomaganie silnika - Ogór
Od paru dni męczę się ze swoim 2 litrowym silnikiem:
- stracił moc,
- brak przyśpieszenia,
- gubi się na wysokich obrotach
- w momencie wciśnięcia gazu zbyt mocno do dechy, samochód dosłownie zwalnia
zamiast przyśpieszać,
Co zrobiłem i co sprawdziłem
- zawory sprawdzone i ustawione 2 dni temu (zresztą wszytko było OK)
- na biegu jałowym po kolei sprawdzałem czy po zdjeciu kolejnych kabli
wyokiego napięcia silnik zwalnia - wszystko OK - czyli wynikało by , ze
iskra jest,
- zapłon ustawiony dobrze na 80% (po prostu tutaj nie jestem na 100% pewny ,
bo trochę za długo nim kręciłem, a mam elektroniczny, więc ustawiłem go
raczej w tej samej pozycji co było na początku - dodam , że wszelkie
wcześnuiejsze zmiany ustawienia nie dawały , żadnych dobrych zmian.
Więc co jest przyczyną?
Silnik chodzi jak muł. O wyprzedaniu mogę zapomnieć.
Sprawdzałem jeszcze filtr gazu w obiegu gazu i tam było sporo metalowych
opiłków, czy to może powodować, że przy podwyższonych obrotach świece
wariują? a na biegu jałowym silnik chodzi idealnie?
Spróbuje wymienić wszystkie świece, ale gdyby ktoś miał jeszcze jakiś pomysł
to prosze o radę i sugestie.
Podejrzewam jeszcze , że wcześniej przegrzałem troszkę silnik, bo
rozszczeliła mi się chłodnica oleju - wciągneło uszczelkę tak ,choćby ją
ktoś od wewnątrz dźgnął śrubokrętem i wcisnął do środka.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Niedomaganie silnika - Ogór


Sprawdzałem jeszcze filtr gazu w obiegu gazu i tam było sporo metalowych
opiłków, czy to może powodować, że przy podwyższonych obrotach świece
wariują?


no moze bo przeplyw gazu jest blokowany, filtr trzeeba albo porzadnie
wycyscic albo najlepiej wymienic...

 co do gazu to moze byc jeszcze kwestia membran, u mnie jak jedna byla
przerwana to wlasnie samochod nie mial przyspieszenia, gaz prawie wogole nie
dochodzil do reduktora przez co gotowala mi sie woda w obiegu bo nie miala
chlodzenia od gazu...

pzdr
Anax
www.westa75.prv.pl

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wymiana filtra gazu

MarcinS <marcin.sobolew@bauer.plwrote:
Witam,
muszę wymienić filtr gazu.
Czy ktoś z grupowiczów zna godny polecenia zakład którye robi takie rzeczy.


W Pcimiu?


Czy mozna to samemu zrobić - jeżeli tak to w jakim skelpie to kupić.


MOżna. W jakim? Zazwyczaj na stachjach gazowych.
Aby wymienić trzeba:
1. Zamknąć gaz na butli (dwa pokrętła na wielozaworze)
2. Odpalić silnik na gazie i poczekać aż zgaśnie (wypalić to, co w
przewodzie butla-filtr zostało)
3. Odkręcić obudowę filtra
4. Odkręcić filtr
5. Przykręcić nowy
6. Zakręcić obudowę
7. odkręcic gaz na butli
8. wodą z mydłem sprawdzić szczelność.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG Silnik Szarpie
Witam!
w moim aucie Corsa B 1.2 8v mam roczna instalacje gazowa IIgen Landi LES98A.
Od paru miesiecy mam taki problem ze silnik wyraznie szarpie przy hamowaniu
silnikiem, szarpania czuc tez podczas jazdy na 1 i 2 biegu "bez gazu"
dopiero musniecie pedala powoduje zanik szarpniec.
Do tad wymienilem filtr gazu i powietrza, swiece jeszcze dobre, kable tez.
Te objawy wystepuja tylko przy jezdzie na gazie, na PB brak obiawow.

z gory dziekuje za wszelka pomoc

Marek<BagManPlutecki

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Vectra 92 r LPG


----- Original Message -----
From: "Merf" <marcin@poczta.fm

Witam!
Co ile tys km. należy wymieniać filtr powietrza i gazu w Vectrze 1.6 92 r.
z
założoną instalacją gazową?
Pozdrawiam
Marcin


zmieniaj zawsze filtr powietrza (15zl) razem z wymiana oleju i wymiana
filtra oleju
robie tak od lat, a przy gazie filtr pow. musi byc czysty

filtr gazu ...  tak co ... 25.000 km ?
jezeli sam potrafisz zrobic to kosztuje nie wiecej niz 10 zl, kupisz u
gazownika lub w firmie spacjalizujacej sie w sprzedazy filtrow

pzdr Sławek
==========================================-
Kombi Sierra DOHC & Stary Escort - oba pod gazem...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: wymieniłem filtr gazu i nie pali- prosze o pomoc
wczoraj wraz z kolegą wymieniliśmy w moim poczciwym audi 80 rok 85 silnik
1.6 gaźnik. zrobiliśmy wszystko jak trzeba czyli zakręcenie butli gazu
wyjęcie starego filtra, przełożenie uszczelki i założenie nowego, zakręcenie
go, i odkręcenie gazu. odpaliłem auto i wszystko ok! po około godzinie
chciałem odpalić wóz i cóż bieda! ani na  gazie ani na benzynie. dopiero na
pych odpalił ale zaraz gasł tj jak sie puszczało noge z gazu.
co to może być za świństwo?
prosze o porady
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: toyota corolla 1.3 xli - pare pytan


  K wrote:
Scyzoryk <gradon_mWYWAL@interia.plnapisał(a):

| komplet NGK. Zrob regulację gazu, wymień filtr.

tez jade na regulacje gazu, a ze niedlugo mam wymiane oleju+filtrow
zastanawiam sie czy stan filtra powietrza nie ma wplywu na regulacje? inaczej
mowiac czy nie nalezaloby przed regulacja instalki wymienic filter na swiezy?

pozdro


kiedys mechanik mi mowil, ze ma znaczenie...filtr to nie majatek ja
wymienie.

czyli wymieniam

1. swiece
2. kable
3. filtr powietrza
4. filtr gazu

Mysle, ze bez tego nie ma co regulowac..no moze, za wyjatkiem kabli o
ile masz dobre.

pozdro

chris

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zużycie gazu

Uýytkownik "sforza_met" <sfo@poczta.onet.plnapisaů


Czy normlanym jest to, ýe po pewnym czasie uýytkowania instalacji gazaowej
w samochodzie Punto 1, zauwaĂ˝a sić wzrost zuĂ˝ycia pobieranego gazu LPG.
Instalacja gazowa ma juz 3 lata i przejechano na niej okoĹŻo 50 tyĂş km.
Na poczŕtku samochód paliĹŻ okoĹŻo 7 l/100  a w chwili obecnej na trasie 10
l/100.
Czym moýe to byă spwodowane...?


Pewnie wypadaloby instalacje wyregulowac i wtedy sprawdzic zuzycie.
Przed ta regulacja warto wymienic filtr gazu (nie pamietam ceny, 2-3pln?) i
filtr powietrza.
Jak to nie pomoze to trzeba by sie zastanowic nad wymiana lub regeneracja
reduktora.
Mozna by jeszcze podsunac temat swieczek, przewodow zaplonowych, ale
zakladam ze przewody byly zmienione przy montazu gazu, a swieczki pewnie tez
pozniej... choc pamietam w Poldku z LPG na fabrycznych przewodach i swiecach
Bosch przynajmniej 70kkm bylo ok.

Pozdr

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zużycie gazu


Uýytkownik "sforza_met" <sfo@poczta.onet.plnapisaů
| Na poczŕtku samochód paliĹŻ okoĹŻo 7 l/100  a w chwili obecnej na trasie 10
| l/100.

Pewnie wypadaloby instalacje wyregulowac i wtedy sprawdzic zuzycie.
Przed ta regulacja warto wymienic filtr gazu (nie pamietam ceny, 2-3pln?)
i filtr powietrza.


J. w.
Nawet nowe auta benzynowe wymagają przeglądu
(wymiana oleju, filtrów, kasowanie błędów)
np. co 30 kkm, co IMHO i tak jest za dużo.

Pzdr

JKK

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czy to zmowa milczenia, czy olewactwo po prostu
Hej !!

Ja zamontowalem do swojego Espero 1.5DOHC (ten sam silnik co ty masz) na
Dobrego Urobku. Jestem zadowolony (nawet bardzo) - tylko kilka uwag:
1. Obowiążkowo musisz być przy montazu - u mnie chcieli przewody gazowe
wywalić na środku bagażnika
2. zwróć uwagę na mocowanie zbiornika - u mnie troche sie telepie.
3. Co do obsługi są bardzo mili i nie ma problemu jak cos nie dziala.
4. Niektóre warszaty zakładają jakieś klapki przeciwwybuchowe, ja tego nie
mam i nic sie nie dzieje. Ostatnio walnęło mi w kolektor, ale była to wina
kabli wysokiego napięcia - po wymianie wszystko OK.
5. Na instalacji od nich przejechałem 100.000 km tylko raz wymieniająć filtr
gazu :)
Instalacje mam Landi ale bez wskazania poziomu (tylko rezerwa)

Pozdrawiam
Olek Wałęsa

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Polonez, gaz, parownik i zielona substancja;)
witam wszystkich serdecznie!

po krotce opisze moj dzisiejszy przypadek: od kilku dni mam problemy z
rownomierna praca silnika, po rozgrzaniu obroty silnika spadajam, czasmi do
minimum ;ecz czasami jest wszystko ok. kiedys mialem podobny przypadek i
okazalo sie ze wezyk laczacy kolektor z parownikiem (taki cienki gumowy)
jest z jednej strony troche pekniety i dostawalo sie tam powietrze, dzis
mialem to samo. wymienilem wezyk lecz objawy sie powtorzyly. przypomnialem
sobie ze w parowniku jest jeszcze na samym dole sruba spustowa do
spuszczania "nieczystosci"o konsystencji oleju- robie to co ok 4-5tygodni
ale zawsze jest to zaledwie kilka kropel dzis odkrecilem ta srube i z
parownika wylala sie zielona oleista substancja w duzej ilosci!!!??? czy
mial ktos podobny przypadek? 5000km temu zmienialem filtr gazu, tankuje na
jednej, sprawdzonej stacji i do tej pory wszystko bylo oki, ostatnio
zatankowalem caly zbiornik na BP ale nie sadze zeby byla to taka breja, a
moze. moze powodem tego byla nieszczelnosc przy parowniku i to przyczynilo
sie ze z gazu wytracil sie taka zielona substancja. bardzo dziekuje za
wszelkie rady i podrawiam serdecznie

______________
acwr [WRC]
Polonez Caro 1.6
PMS LPG GPS
(czerwony)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pare pytan - lpg i nie tylko
Zagazazowalem pare dni temu moje Punto mpi , wiec cieszac sie pozdrawiam
rzesze gazowcow do ktorych wreszcie dolaczylem :)

Oczywiscie zaczynaja sie pytania :
1) obroty spadaja wolniej na gazie niz na benzynie (czy to normalne?),
przede wszystkim jak nadepnie energiczniej na pedal gazu to wolniej wracaja
... ... no i sa inne jeszcze jajca :

2) przed zainstalowaniem gazu mialem jeszcze inny problem z obrotami - tzn,
nie wracaly czasem tylko sie zawieszaly np na 2 - 3 tysiacach przy dowolnej
temperaturze silnika, teraz po zainstalowaniu gazu spodziewalem sie, ze
problem zniknie a tu klapa - dalej to samo, wydaje mi sie, ze to silnik
krokowy benzynowy - sa inne mozliwosci ????? BTW. Nie mam tego pieronstwa
chroniacego katalizator przed spaleniem, wiec bledy odczytu lambdy nie
wchodza raczej w rachube bo ich nie ma (oczywiscie chodzi o gaz).
Zawieszanie obrotow zdarza sie raz na jakis czas .... , dlatego wazniejszym
dla mnie jest w tej chwili problem nr 1

3) gazownik powiedzial, ze pierwsze dwa zbiorniki po instalacji beda
strasznie wymagajace :) tzn bedzie duzo palil gazu bo sie bedzie autko
"przyzwyczajalo", jak to sie mialo u Was w praktyce w przypadku MPI zaraz po
instalacji i standardowo wzgledem benzyny.

4) eksploatacja - co 40 tys filtr gazu, 20 tys swiece, 40 tys przewody
wysokiego napiecia, 15 tys filtr powietrza i olej - na to kazal zwrocic
uwage gazownik, czy jeszcze cos Waszym zdaniem jest wazne ??

Pozdr i z gory dzieki za odpowiedzi :)
MiKo Punto75elx-mpi-zagazowany-nieoklejony :(

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pare pytan - lpg i nie tylko

4) eksploatacja - co 40 tys filtr gazu, 20 tys swiece, 40 tys przewody
wysokiego napiecia, 15 tys filtr powietrza i olej - na to kazal zwrocic
uwage gazownik, czy jeszcze cos Waszym zdaniem jest wazne ??


to ostatnie co ci powiedzial to tak tylko są świece BOSHA które przewidziane

na 30 tys km

Witoldo

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Opel Vectra - spalanie
Czy to normalne by Vectra roczni '89, silnik 1.8 paliła 14 litrów benzyny i
gazu na 100km (spokojna jazda) po mieście a jakieś 12 za miastem? Jeżeli nie
to w jaki sposób temu zaradzić? Filtr powietrza mam nowiutki. Filtr gazu
też. Co zrobić dalej?
Pozdrawiam
Paweł
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Problem z instalacją gazową
Czy ktoś może miał problem z instalacją gazową polegający na tym, że w miarę
ubywania gazu ze zbiornika spada moc. Przy połowie ilości gazu w zbiorniku
już praktycznie nie można jechać. - filtr gazu jest OK, rurki doprowadzające
też. Intalacja w samochodzie z wtryskiem wielopunktowym FIAT Palio.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Problem z instalacją gazową


Czy ktoś może miał problem z instalacją gazową polegający na tym, że w
miarę
ubywania gazu ze zbiornika spada moc. Przy połowie ilości gazu w zbiorniku
już praktycznie nie można jechać. - filtr gazu jest OK, rurki
doprowadzające
też. Intalacja w samochodzie z wtryskiem wielopunktowym FIAT Palio.


Ja mialem dokladnie taki efekt przed wymiana filtra gazu. Jesli mowisz, ze
filtr nowy, to moze jakies paprochy w przewodach sie ostaly???

Tomek
Tom@poczta.fm
poldolot 1,6 GLE/lpg

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: falujące obroty na gazie
Cześć Wszystkim,

Mam taki problem jeżdząc na gazie, otóż jak jadę sobie po mieście i wrzucę
na luz, to obroty przez jakiś czas oscylują dość mocno od normalnej pozycji
zanim się nie ustabilizują, co czasami doprowadza to zgaśnięcia silnika.
Problem ten występuje tylko na gazie, na benzynie jest ok. Byłem niedawno u
gazownika na przeglądzie wymienili mi jeden filtr gazu (nie ten przy
reduktorze tylko drugi) i coś podnieśli na kompie, jednak nic to nie
pomogło. Jest to wtrysk sekwencyjny Dream XXI a samochód do Fiat Punto HGT
(1.8 16V) z przebiegiem około 76 tys. km. Czy ktoś z Was spotkał się może z
podobnym problemem i udało mu się go zwalczyć?

andref

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: VW Polo 1.4 - pali ok. 13-14l gazu
Co mogę zrobić aby mniej palił. Chyba jak na taki silniczek to pali za dużo.
Przykręcałem Instalkę na zaworze głownym i poza dużą stratą mocy nic się nie
zmieniło. Rok temu w zimę palił ok 10-11 l/100km. Może coś trzeba wymienić
np. filtr gazu albo coś innego. Zmieniałem jakieś 10 tys. temu świece, filtr
powietrza, kopułkę, palec rozdzielacza.  Instakę zakładałem rok temu.
Przejechałem ok 20 tys km. Instalacja Lovato bez komputera. Pomóżcie.
Czytałem inne posty i wyczytałem że np VW Golf 1.8 pali 10 l/100 - to chyba
moja polówka powinna tyle samo jak nie mniej.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: VW Polo 1.4 - pali ok. 13-14l gazu
Kiedy ostatnio regulowali silnik?


----- Original Message -----
From: "Daniel_J" <dan@o2.pl
To: <pl-misc-samoch@newsgate.pl
Sent: Monday, December 16, 2002 10:08 AM
Subject: VW Polo 1.4 - pali ok. 13-14l gazu

Co mogę zrobić aby mniej palił. Chyba jak na taki silniczek to pali za
dużo.
Przykręcałem Instalkę na zaworze głownym i poza dużą stratą mocy nic się
nie
zmieniło. Rok temu w zimę palił ok 10-11 l/100km. Może coś trzeba wymienić
np. filtr gazu albo coś innego. Zmieniałem jakieś 10 tys. temu świece,
filtr
powietrza, kopułkę, palec rozdzielacza.  Instakę zakładałem rok temu.
Przejechałem ok 20 tys km. Instalacja Lovato bez komputera. Pomóżcie.
Czytałem inne posty i wyczytałem że np VW Golf 1.8 pali 10 l/100 - to
chyba
moja polówka powinna tyle samo jak nie mniej.


--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.samochody

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pytanie do lpg-owców z gaźnikiem
moje auto to audi 80 rok około 86 z 1.6 gaźnikiem. ostatnio wymieniałem
filtr gazu u gazownika i zaproponował że ustawi mi zajebiste spalanie
regulując instalacje na analizatorze spalin. faktycznie auto zaczęło jeździć
świetnie. jedyny problem to niestety że nie odpala na gazie. wcześniej
odpalał na gazie nawet przy -20stopni. postanowiłem jednak wyregulować ją po
swojemu. i teraz właśnie. są 2 pokrętła do regulacji gazu. przy parowniku i
na rurze. w jakich pozycjach powinny być mniej więcej ustawione i w sumie do
czego służy te pokrętło na parowniku? bo na rurze to sie zakręca/ odkręca
gaz:)
prosze o pomoc i dziękuje
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pytanie do lpg-owców z gaźnikiem


moje auto to audi 80 rok około 86 z 1.6 gaźnikiem. ostatnio wymieniałem
filtr gazu u gazownika i zaproponował że ustawi mi zajebiste spalanie
regulując instalacje na analizatorze spalin. faktycznie auto zaczęło
jeździć
świetnie. jedyny problem to niestety że nie odpala na gazie. wcześniej
odpalał na gazie nawet przy -20stopni. postanowiłem jednak wyregulować ją
po
swojemu. i teraz właśnie. są 2 pokrętła do regulacji gazu. przy parowniku
i
na rurze. w jakich pozycjach powinny być mniej więcej ustawione i w sumie
do
czego służy te pokrętło na parowniku? bo na rurze to sie zakręca/ odkręca
gaz:)
prosze o pomoc i dziękuje


Najpierw wyregulij sobie gaznik, ale nie u pana Mariana w garazu tylko u
jakiegos specjalisty. Jesli bedzie dobrze jezdzil na benzynie to krec gazem.
Ja mam 80 z 1981 roku z silnikiem 1,9l na 5 garczkach. Co rok jezdze na
regulacje gaznika i odpala nawet przy -20 z pierwszego oczywiscie na gazie
!!!

Pozdrawiam
Donald



Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: pytanie do lpg-owców z gaźnikiem


moje auto to audi 80 rok około 86 z 1.6 gaźnikiem. ostatnio wymieniałem
filtr gazu u gazownika i zaproponował że ustawi mi zajebiste spalanie
regulując instalacje na analizatorze spalin. faktycznie auto zaczęło
jeździć
świetnie. jedyny problem to niestety że nie odpala na gazie. wcześniej
odpalał na gazie nawet przy -20stopni. postanowiłem jednak wyregulować ją
po
swojemu. i teraz właśnie. są 2 pokrętła do regulacji gazu. przy parowniku
i
na rurze. w jakich pozycjach powinny być mniej więcej ustawione i w sumie
do
czego służy te pokrętło na parowniku? bo na rurze to sie zakręca/ odkręca
gaz:)


Nie ruszaj nic przy reduktorzem tylko odkrec troche wiecej srubke na wezu
idacym do miksera ( ojakies 0.5 do 1 obrotu). Zbyt mocno skrecona, skutkuje
brakiem mozliwosci odpalania na gazie, choc auto normalnie na nim pojedzie.
Pisze to z wlasnego doswiadczenia, jak sam regulowalem sobie instalacje
gazowa :) . Srubki na reduktorze, sluza do ustawiania skladu mieszanki i
wolnych obrotow.

Pozdrawiam
 Radek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Co ile kkm zalecana jest regulacja LPG ?


Ale chodzi o regulacje czy przeglad z wymiana uszczelek i filtra. IHMO
regulacje robi sie raczej kiedy cos nie gra pod maska, za duzo pali lub
kiedy
ktos nie ma co zrobic z pieniedzmi


Pytam bo od kupna czyli 17 kkm nic nie robilem tylko wymienilem filtr gazu.
Teraz zaczely sie problemy i dlatego pytam. Gasnie czasem na wolnych (przy
malej predkosci - nie chodzi o dolot powietrza). Traci czasami (okresowo)
troche mocy. Mysle, ze to parownik. Ale moze regulacja by mu sie jeszcze
przydala ?. Na tym parowniku 90 kkm bez regeneracji.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: poranne kino z zapalaniem ... ;-)
Wczoraj rano ostatecznie instalacja gazowa odmowila posluszenstwa ... a
ze na benzynie bylo jakos ok, to pojechalem do BKZ w celu diagnostyki.
Tam sie okazalo ze sonda lambda dokonczyla zywota. Mam ja jeszcze na
gwarancji, wiec nie ma z tym problemu, ale sklep jest 270 km stad ;(

No to wkrecili mi srube na rurke i odlaczyli silnik krokowy. Dzis rano
otwieram samochod ... a tu dziwny smrodek .... zagladam pod maske, a
filtr gazu caly mokro i banki puszcza ;)

Odkrecilem wieko wielozaworu, a tam niecale 1/4 zbiornika. Polowa
zbiornika poszla w atmosfere w ciagu nocy. Zakrecilem wielozawor,
przelaczylem na benzyne, wymienilem uszkodzoną sonde na ta ktora mialem
poprzednio i w droge ... Ciekawe co by bylo, jakbym samochod trzymal w
garazu podziemnym, albo nawet w zwyklym garazu ...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: poranne kino z zapalaniem ... ;-)


"KrzysiekPP" <krzysie@SPAMEROWO.op.plwrote in message



Wczoraj rano ostatecznie instalacja gazowa odmowila posluszenstwa ... a
ze na benzynie bylo jakos ok, to pojechalem do BKZ w celu diagnostyki.
Tam sie okazalo ze sonda lambda dokonczyla zywota. Mam ja jeszcze na
gwarancji, wiec nie ma z tym problemu, ale sklep jest 270 km stad ;(

No to wkrecili mi srube na rurke i odlaczyli silnik krokowy. Dzis rano
otwieram samochod ... a tu dziwny smrodek .... zagladam pod maske, a
filtr gazu caly mokro i banki puszcza ;)

Odkrecilem wieko wielozaworu, a tam niecale 1/4 zbiornika. Polowa
zbiornika poszla w atmosfere w ciagu nocy. Zakrecilem wielozawor,
przelaczylem na benzyne, wymienilem uszkodzoną sonde na ta ktora mialem
poprzednio i w droge ... Ciekawe co by bylo, jakbym samochod trzymal w
garazu podziemnym, albo nawet w zwyklym garazu ...


czekaj , moment, a to zdarzenie ma jakis zwiazek z wizyta w BKZ ?
czy po prostu zbieg okolicznosci ???

P.S. wez Ty sprzedaj Escorta, kup Gra^V^V^V^VScorpio  :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: poranne kino z zapalaniem ... ;-)


AAaaa, zapomnialem napisac, ze wymieniali filtr gazu ...


Nie dalej jak dwa miesiące też byłem ich gościem. Biuro było chwilowo
zamknięte, więc mogłem sobie spokojnie, nienękany, popatrzeć na pracę
montażystów przy autkach. Powiem tak...mnie osobiście krzywdy nie
zrobili, ale jak patrzyłem na ich prace to zwątpiłem...totalny brak
staranności i wyczucia. Stara kadra, która wypracawała marke firmy,
przeszła do obsługi klienta i takich tam...przy autach pracuja świeżo
zatrudnienii. Jak już kiedyś pisałem, duży popyt zabił dobry zakład.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: znowu cos

Użytkownik Tomasz T. Żuchniewicz <tomasz.zuchniew@mamy.tow wiadomości
do grup dyskusyjnych Pomoga wymiana świec; filtra powietrza (chociaż to
akurat ma mniejsze

znaczenie) i wyczyszczenie instalacji gazowej (filterek jakowyś) oraz
ustawienie instalacji od nowa.


Instlacje 3 dni temu regulowałem, filtr powietrza jest czysty, czyli co
świece i filtr gazu ?

Sluger

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: znowu cos
Użytkownik "Andrzej Rzym" <andrzej.r@sld.podkarpacie.plnapisał w
wiadomo ci


Użytkownik Tomasz T. Żuchniewicz <tomasz.zuchniew@mamy.tow wiadomości
do grup dyskusyjnych Pomoga wymiana świec; filtra powietrza (chociaż to
akurat ma mniejsze
| znaczenie) i wyczyszczenie instalacji gazowej (filterek jakowyś) oraz
| ustawienie instalacji od nowa.
Instlacje 3 dni temu regulowałem, filtr powietrza jest czysty, czyli co
świece i filtr gazu ?


Pisalem juz to kiedys. Zaslon np workiem foliowym reduktor gazu i sie
przejedz, jak nie bedzie gasl to znaczy ze reduktor jest zle umieszczony w
komorze silnika i ped powietrza rusza membrana zmieniajac sklad mieszanki.
Mozesz tez przeduzyc rure wlotu powietrza do filtra. Ale IMHO bedzie to
reduktor/parownik gazu

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Przelaczanie (rozlaczanie) gazu
ostatnio zaobserwowalem w moim autku nastepujaca przypadlosc:
podczas jazdy auto ("instalacja gazowa") sama sie przelaczy na benzyne, trwa
to wszystko ok 5 - 10 sekund (carakterystyczne "cykniecie"), po czym
ponownie wraca do pracy na gazie. Na poczatku myslalem ze dziej sie tak
podczas jazdy "po gorkach" ale dzis rowniez przelaczyla sie na prostym
odcinku (dwukrotnie) podczas przejazdu okolo 5km.
Co to moze byc?
Dodam ze samochod to Hyundai Atos z wielopunktowym wtryskiem i filtrami
zmieniami ok 10 000 km temu - sam filtr gazu rowno 8 000 km.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Przelaczanie (rozlaczanie) gazu

ostatnio zaobserwowalem w moim autku nastepujaca przypadlosc:
podczas jazdy auto ("instalacja gazowa") sama sie przelaczy na benzyne,
trwa
to wszystko ok 5 - 10 sekund (carakterystyczne "cykniecie"), po czym
ponownie wraca do pracy na gazie. Na poczatku myslalem ze dziej sie tak
podczas jazdy "po gorkach" ale dzis rowniez przelaczyla sie na prostym
odcinku (dwukrotnie) podczas przejazdu okolo 5km.
Co to moze byc?
Dodam ze samochod to Hyundai Atos z wielopunktowym wtryskiem i filtrami
zmieniami ok 10 000 km temu - sam filtr gazu rowno 8 000 km.


Mialem cos takiego jak "instalatorzy" polaczyli kabelki "na skretke" od
czujnika obrotow silnika
i nie stykalo czasem. Po interwencji zostaly zlutowane i problem zniknal.

M.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Przelaczanie (rozlaczanie) gazu


ostatnio zaobserwowalem w moim autku nastepujaca przypadlosc:
podczas jazdy auto ("instalacja gazowa") sama sie przelaczy na benzyne,
trwa
to wszystko ok 5 - 10 sekund (carakterystyczne "cykniecie"), po czym
ponownie wraca do pracy na gazie. Na poczatku myslalem ze dziej sie tak
podczas jazdy "po gorkach" ale dzis rowniez przelaczyla sie na prostym
odcinku (dwukrotnie) podczas przejazdu okolo 5km.
Co to moze byc?
Dodam ze samochod to Hyundai Atos z wielopunktowym wtryskiem i filtrami
zmieniami ok 10 000 km temu - sam filtr gazu rowno 8 000 km.


Ja tak miałem gdy wyciekł mi płyn chłodzący.
Parownik sie schładzał bo płyn go nie ogrzewał
i przełączał sie na benzyne
jak sie zagrzał to na gaz znow sie schładzał i tak w kołko
Grzegorz S.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dylemat kombi

=Marcos= wrote:
gaz licz min. 4,5 kPLN
(tylko sekwencja) - nie montowalem ale sie rozgladalem i dopytywalem
i podobno na innych nie jezdzi .....

I to na Slasku takie ceny?
Ja bym powiedzial, ze min. 3000.


ta, a potem co chwile u gazowników, bo cos nie chodzi.

Ja do mojej 3,0 V6 zalozylem BRC za 4500 sekwencje i zrobilem na tym 50 tys
km. Wymienilem filtr gazu i raz bylem na regulacji - ot tak z ciekawosci
pojechalem.

Znam za to wielu takich co oszczedzali i narzekali - a potem na grupie
przeczytac mozna jaki to LPG jest "be".

Oczywiscie jesli na slasku zaloza Ci BRC sequent56 za 3000 PLN, a zajmie sie
tym ktos kto chocby raz widzial silnik V6 opla, bo latwe to te silniki nie
sa ani do zagazowania, ani do napraw... to prosze jedz smialo.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zalozenie LPG->kalkulacja->warto?


To po co montowac instalacje przy tak malym rocznym przebiegu?


aby koszty jazdy się zmniejszyły


Samochod juz leciwy, a po takim doinwestowaniu szkoda bedzie sprzedac.


leciwy :))) rotfl


troche czasu, a w tym czasie mzoe sie trafic okazja, auto moze sie
znudzic, moze zostac skradzione, moze miec stluczke po ktorej remont
nie bedzie


a może spadnie meteoryt i ludzkość zginie


benzynie "strata" i tak bedzie niewielka.


tak, jedyne pare tysięcy


Beda tez inne dodatkowe koszty.


tak, raz na 30kkm wymienić filtr gazu i zrobić regulację, całe 25zł

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zalozenie LPG->kalkulacja->warto?

6.) jak jedziesz daleko to zwiedzasz stacje LPG a nie obce kraje.


a to niby dlaczego ??


7.) w starych generacjach LPG mdławy smród gazu mnie wykańcza ( w
nowych nic nie poczujesz )


to nie wina starych instalacji tylko starych samochodów i gaźników.


W załączeniu pośpiesznie przygotowana formułka do liczenia
opłacalności jakich wiele w necie. Jednak można samemu dodać
uwzględnienie dodatkowych kosztów instalacji gazowej - np. koszty
przegladów rejestracyjnych, koszty filtrów powietrza, paliwa, świec,
oleju, filtrów gazu. Być może gdzieś w sieci jest już coś takiego. Jak
nie to wykorzystaj ten arkusz.


przeczytaj sobie chopie netykietę i nie grzesz więcej !!!

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: zalozenie LPG->kalkulacja->warto?


| Samochod juz leciwy, a po takim doinwestowaniu szkoda bedzie sprzedac.
leciwy :))) rotfl


A no tak, nowka... Ten glof ma 10 lat!!!


| troche czasu, a w tym czasie mzoe sie trafic okazja, auto moze sie
| znudzic, moze zostac skradzione, moze miec stluczke po ktorej remont nie
| bedzie
a może spadnie meteoryt i ludzkość zginie


Jak ktos tego nie rozumie ze nie jest to pewne ze samochod w ogole jezdzil
kolejne 4 lata, a w szczegolnosci dotyczy to 10 letniego samochodu, w ktorym
nie oplaca sie nic naprawiac, to widze ze nie ma o czym rozmawiac.


| benzynie "strata" i tak bedzie niewielka.
tak, jedyne pare tysięcy


Moze ze 2 tys zl, zakladajac 4 letnia eksploatacje, czyli o zgrozo az 80 zl
na miesiac zakladajac ze sie pompa paliwa nie zatrze, a cena za to bedzie n
wizyt u gazownika, maly zasieg i ogolna komplikacja obslugi.


| Beda tez inne dodatkowe koszty.
tak, raz na 30kkm wymienić filtr gazu i zrobić regulację, całe 25zł


Jasne... Sam jezdze samochodem na gaz i takie pierdoly to mozesz opowiadac
komus kto nigdy autem na LPG nie jezdzil. A te 25 zl to chyba w przypadku
pokrecenia srubka i regulacji na ucho.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ludzie !!!!! Szybka piłka !!!!! Astra 1,6 i LPG !!!!
Użytkownik "Arko" <adrian77r@wytnij_to.poczta.onet.pl napisał w
wiadomości
to przy tym powinien spalać około 9,5 do 10 l gazu

Nie chce wzbudzać świętej wojny LPG i ON ;) Ale w takim razie diesel
rulez !

a) 1,6 16 V
9,5 * 1,43 = 13,58


100KM pod maską...

b) 1,7 DTI
5 * 2,82 = 14,1


17 sekund do 100km/h.....
"Problem" w zimie... i klekocze ;-)

Różnica 0,52 / 100 km czyli w sumie żadna, bo zasze moze "przepalić"
... Do
tego wymiana
częściaj oleju, filtru powietrza i świec .... wtedy nie będzie


różnicy

A kto ci takich bajek naoopowiadał ?!?!?!? Olej, świece, filtr
powietrza zmienia się w tym samym czasie co na benzynie, no dobra, jak
sie uprzeć to można co 10 tyś filtr powietrza zmienić, filtr gazu to
powiedzmy co 20-30kkm (15-20zł z wymianą), a olej to by nawet można na
gazie pokusić się co 20kkm (normalnie co 15), dodatkow przegląd  +53zł,
da się żyć i woadomo że się jedzie... a nie toczy...

Chyba juz sie zdecydowalem.....


Ja bym jeszcze przemyślał na twoim miejscu....

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ludzie !!!!! Szybka piłka !!!!! Astra 1,6 i LPG !!!!
Witam

Nie sluchaj tych co Ci mowia - bierz gaz. A szczegolnie jesli chodzi o
Astre! Jezdzilem czyms takim przez kilka lat. Astra ma plastikowy kolektor
wiec przy zakladaniu gazu masz do wyboru:


Moze masz zle doswiadczenie z gazem.
Moja rodzina (ojciec z 10 lat) i znajomi od kilku lat jezdza na gazie i nie
maja wiekszych problemow.
A ja juz na gazie dwoma samochodami przejechalem ponad 80 tys km i dopoki
gaz bedzie tanszy niz polowa ceny benzyny (a nawet 2/3) to i tak uwazam ze
jest oplacalny.
Przy dobrze zalozonym gazie wcale nie musze jezdzic na regulacje (poprzednim
Civicem tylko raz bylem w serwisie i raz na wymianie filtra gazu w ciagu 1,5
roku ). Owszem moze trzeba czesciej wymieniac filtr powietrza i filtr gazu
ale to zaden wydatek.

3) Zalozyc wtrysk gazu (co chyba jest jedynem rozsadnym rozwiazaniem dla
Astry) ale wtedy zabulisz ponad 5.000 PLN za pozadna instalke.


Mozna znalezc i za 4000 a przy przebiegach kolo 30 tys km rocznie to i tak
jest to oplacalne. Przez nie caly rok zwroci Ci sie koszt instalacji i
pozniej jezdzisz za polowe ceny.

Sa rozne kalkulatory, wiec kazdy moze sobie sprawdzic czy mu sie oplaca
montowac gaz.
Ja jestem za i dlugo pozostane.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jakie auto za 12 tys najtańsze przez 2 lata eksploatacji

Scyzoryk wrote:
Prosze^ o jakie? propozycje i podzieleni sie^ do?wiadczeniami.

Toyota Corolla ok 97r. Silnik 1,3-1,4 z gazem.

Almera ok 97r. 1,4

Civic 96r. 1,4

Japonczyki dobrze kupione nie sypia sie i dobrze trzymaja cene. Wszystkie
spalanie ok 8-10L w miescie (najlepiej gaz). Ja mam corolle z 97r z gazem,
klima, absem, elektryka itd wiec da sie trafic z fajnym wyposazeniem.
Wartosc mojej w tym momencie oceniam na jakies 12-13tys (nie sprzedaje ;)
wiec jak trafisz cos takiego to bedziesz zadowolony. Ja robie ok 30kkm
rocznie i naklady na naprawy nie przekraczaja 1000z^(3) rocznie (w sumie)

Pozdr
Scyzoryk

Ja mam Nissana Bluebirda 90' - na naprawy przez  2 lata i 30kkm wydalem
lacznie 600 pln (z czego 200 na dwie wymiany olej+filtry) (pompa wodna +
rozrzad + klocki) + 2 razy (2 x zmiana opon + olej + filtr powietrza) +
filtr gazu
A wiec praktycznie tylko czesci eksploatacyjne. Dlatego moge polecic
rowniez Nissana Primere, P11

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jakie auto za 12 tys najtańsze przez 2 lata eksploatacji

Maverick wrote:
Scyzoryk wrote:
Prosze^ o jakie? propozycje i podzieleni sie^ do?wiadczeniami.

Toyota Corolla ok 97r. Silnik 1,3-1,4 z gazem.

Almera ok 97r. 1,4

Civic 96r. 1,4

Japonczyki dobrze kupione nie sypia sie i dobrze trzymaja cene.
Wszystkie spalanie ok 8-10L w miescie (najlepiej gaz). Ja mam corolle
z 97r z gazem, klima, absem, elektryka itd wiec da sie trafic z fajnym
wyposazeniem. Wartosc mojej w tym momencie oceniam na jakies 12-13tys
(nie sprzedaje ;) wiec jak trafisz cos takiego to bedziesz zadowolony.
Ja robie ok 30kkm rocznie i naklady na naprawy nie przekraczaja
1000z^(3) rocznie (w sumie)

Pozdr
Scyzoryk

Ja mam Nissana Bluebirda 90' - na naprawy przez  2 lata i 30kkm wydalem
lacznie 600 pln (z czego 200 na dwie wymiany olej+filtry) (pompa wodna +
rozrzad + klocki) + 2 razy (2 x zmiana opon + olej + filtr powietrza) +
filtr gazu
A wiec praktycznie tylko czesci eksploatacyjne. Dlatego moge polecic
rowniez Nissana Primere, P11

Aha - jak chcesz mozesz rozwazycz rowniez Nubire - za 10-12 kupisz 2002
rok z niezlym wyposarzeniem, a czesci tanie i ogolnie nie psuje sie za
bardzo

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: 4200 PLN za gaz... CD

MichalZd wrote:
HMM
trza by bylo to przeliczyc ( bo cis drogo )
za 4200 byloby ok 1280 literkow benzyny
co dla silnika zuzywajacego 7/100 bedzie na
18 tys km, do tego trzeba dodac koszty paliwa
LPG zakladajac ze pali 8/100 (chyba zawsze wiecej gazu)
czyli spali 1440 l gazu - cena ok 1500 zl,
a za te 1500 zlociszkow bedzie jeszcze ok 450 l benzyny
co daje dodatkowe 3 tys km, czyli zwrot nastapi za 21 tys km.
No No No calkiem niezle.

Jesli cosik zle policzylem mozecie poprawic ;-)


No niewiele ale zawsze cos poprawic mozna...

Dodatkowy przeglad co rok - jesli starsze autko to zwykly + 60 zl
Filtr gazu , przeglad / regulacja instalacji , mniejszy bagaznik (czasem
cos na dach trzeba wrzucic .. ) , olej, swiece etc.. w sumie grosze ale
zawsze cus..
No i cena gazu - juz byl 1.8 .... Spasc juz nie spadne a wzrosnac
moze...

Ale jak sie duzo jezdzi to sie oplaca..

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: 4200 PLN za gaz... CD

Dodatkowy przeglad co rok - jesli starsze autko to zwykly + 60 zl
Filtr gazu , przeglad / regulacja instalacji , mniejszy bagaznik (czasem
cos na dach trzeba wrzucic .. ) , olej, swiece etc.. w sumie grosze ale
zawsze cus..


Nie bardzo wiem o co chodzi z tym "olejem, swiecami" - na benzynie sie ich
nie wymnienia ?.. nawiasem mowiac swiecie czesciej sie wymiana w instalacja
gazowych aby nie bylo strzalow... instalacje wtrysku gazu pozbawione sa
"strzalow"..
Nie bardzo wiem o co chodzi z regulacjami... juz instalacje "klasyczne" z
"kompem" regulowane sa "same" (czujnik sondy lambda)
Przemek
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zagadka dla specjalistow od zasilania gazem
notabene pytanie...gdzie w instalacji bediniego jest filtr gazu?

___G-R-O-M___
email:  g@poczta.onet.pl
Icq:     10243362
tel:      0-604-XXX-XXX

----- Wiadomość oryginalna -----
Od: Ivan <prys@yahoo.com
Do: <pl-misc-samoch@newsgate.pl
Wysłano: 9 lutego 2000 10:24
Temat: Re: Zagadka dla specjalistow od zasilania gazem

|Mocno zasyfiony filtr gazu ?

Witam,

"Wybitni specjalisci" go czyscili albo wymienili - a na pewno
zafakturowali
;)

Ivan

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - cholerny problem ...
Witam!

Mam Nexię 1.5, 8V z instalacją Lovato. Mam już ją 5 miesięcy - instalacja
była zakładana
przez poprzedniego właściciela. Podczas jazdy na LPG od czasu do czasu
pojawia się dziwny
objaw. Mianowicie auto traci moc - nawet dociskanie pedału do podłogi nie
wiele daje. Po wrzuceniu
na luz, i zatrzymaniu się, obroty spadają do 500-600 i silnik dostaje
drgawek... Po minucie dwóch,
objaw mija, i dalej jest wszystko OK. Filtr gazu był niedawno wymieniony,
także reduktor! Co może
być przyczyną?? Zdarza się to raz na kilka dni, przy czym, im jest na dworze
cieplej, tym częściej :( ...
Na benzynie jest wszystko Ok.

pozdr,
 FP

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - cholerny problem ...

Mam Nexię 1.5, 8V z instalacją Lovato. Mam już ją 5 miesięcy - instalacja
była zakładana
przez poprzedniego właściciela. Podczas jazdy na LPG od czasu do czasu
pojawia się dziwny
objaw. Mianowicie auto traci moc - nawet dociskanie pedału do podłogi nie
wiele daje. Po wrzuceniu
na luz, i zatrzymaniu się, obroty spadają do 500-600 i silnik dostaje
drgawek... Po minucie dwóch,
objaw mija, i dalej jest wszystko OK. Filtr gazu był niedawno wymieniony,
także reduktor! Co może
być przyczyną?? Zdarza się to raz na kilka dni, przy czym, im jest na
dworze
cieplej, tym częściej :( ...
Na benzynie jest wszystko Ok.


Może ci lambda siadła?

gosik

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - cholerny problem ...

Mianowicie auto traci moc - nawet dociskanie pedału do podłogi nie
wiele daje. Po wrzuceniu
na luz, i zatrzymaniu się, obroty spadają do 500-600 i silnik dostaje
drgawek...


mnie to wyglada ewidentnie na problem z zasilaniem gazem. Skoro filtr był
niedawno wymieniony wiec mozna go teoretycznie wyeliminowac. Pozostaje
sprawa sprawnosci zaworu oraz sam reduktor a wlasciwie jeszcze zawor na
reduktorze. Mozliwe ze wiesza sie silnik krokowy gazu, ale to nie powinno
powodwac spadku obrotow jalowych. Pozstaje wiec reduktor i zawor. Ja bym
jeszcze sprawdził połączenie sygnału z przepustnicy ze sterownikiem gazu.

Po minucie dwóch,

objaw mija, i dalej jest wszystko OK. Filtr gazu był niedawno wymieniony,
także reduktor!


Dlaczego reduktor był wymieniony? jaki przebieg?

Co może
być przyczyną?? Zdarza się to raz na kilka dni, przy czym, im jest na
dworze
cieplej, tym częściej :( ...
Na benzynie jest wszystko Ok.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: LPG - cholerny problem ...
FP dnia 27 mar 2003 uderzyl kolejno klawisze:


Witam!
[....]
Filtr gazu byl niedawno
wymieniony, takze reduktor!


Z jednej strony - jesli cos wymieniono - to
mozna zalozyc, ze powinno byc dobrze (np. filtr gazu)

Z drugiej stronie - jesli cos wymieniono - to
wlasnie tam moga byc problemy..

Przed wymiana reduktora byly problemy??

Czy ta instalacja MA silnik krokowy?

Pzdrwm

Woocash

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jakie male auto do 8000 PLN do gazu?

On Mon, 24 Apr 2006 12:44:31 +0200, bim_bom <julek@go2.pl wrote:

U¿ytkownik "Gustaw H." <nom@nodomain.nocom napisa³ w wiadomo¶ci
On Mon, 24 Apr 2006 09:48:04 +0200, BM <niepod@adresu.pl wrote:

(...)

Auto bedzie jezdzic w 90% po miescie. Codziennie z 80 km. Maksimum dwie
osoby na pokladzie.

moim zdaniem przy tak minimalnych przebiegach, wyzszych kosztach
eksploatacji samochodu z gazem,

Czemu samochód z gazem ma wy¿sze koszty eksploatacji i o ile wiêcej?


temu ze:

drozej kosztuje kazdy przeglad
przy jakosci polskiego gazu czesto trzeba wymieniac filtry gazu
czesciej trzeba wymieniac przewody wn
szybciej ulega uszkodzeniu uklad wydechowy
pomijam czasowe nieprzewidywalne awarie typu wybuchy kolektora, filtra  
powietrza itp, ktore nie wystepuja przy zasilaniu benzyna a sa dosc  
powszechne przy lpg...

przy tanich instalacjach i samochodach koszty dodatkowe sa spore. to dosc  
pozorna 'oszczednosc'. wielkosc dodatkowych kosztow zalezy od marki  
samochodu, czestotliwosci wystepowania 'niespodzianek' i rodzaju / ceny  
instalacji.

ja, jezdzac kiedys fiatem (siena 98, wtedy mial 5-6 lat) mialem koszty  
dodatkowe wynikajace z instalacji lpg na poziomie min. 100 pln/miesiac.  
czasem wiecej, np. po wybuchach.

sam sie przekonasz :(

g

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku




Strona 1 z 4 • Znaleziono 304 postów • 1, 2, 3, 4  

Powered by WordPress dla [tu i tam]. Design by Free WordPress Themes.