filtr cząstek stałych

Widzisz posty znalezione dla hasła: filtr cząstek stałych





Temat: Auto Świat Poradnik 01/2009
Auto Świat Poradnik 01/2009



Format: PDF
Waga: ~5MB

Tematy numeru:

- Eksploatacja aut z filtrem cząstek stałych
- Jak ładować akumulator? Czyli uwaga nie zrób wybuchu!
- Dopalacze - Sprawdzamy czy można wziąć i jechać?
- Mniejsze spalanie? Nie tak łatwo!
- Dla konesera - Toyota Corolla, czyli "Japończyk" z napędem, na tył
- Gry komputerowe mogą być witrualną szkołą jazdy
- Kratka w aucie? Wyjaśniamy jak się je pozbyć?
- Opony run flat: po co i za ile?
- Jak wybrać bagażnik dachowy
- Łańcuchy na śnieg, radzimy jakie wybrać na ferie
- Uwaga Woda w paliwie! Radzimy jak z nią walczyć



KUNIEC
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: 37 dni naprawy gwarancyjnej i nic !
Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Laguny 2,2dci z 2005r. Pod koniec
października zapaliła się kontrolka FAP (filtr cząstek stałych). W serwisie
okazało się, że należy oczyścić filtr za jedyne 599zł. Pomogło i owszem na
jakieś 50km. Dalsza część naprawy przebiega już w ramach gwarancji i od 30
października do dzisiaj nikt nie wie co jest powodem zapychania się filtra
FAP, czy czasem nie należałoby czegoś wymienić, ani kiedy samochód będzie
naprawiony, a mnie pozostaje samochód zastępczy za jedyne 146zł dziennie.
ASO twierdzi, że robi to każe Renault Polska (czyli np. dzisiaj nic!),a  RP
twierdzi, że ma w nosie czas naprawy gdyż warunki gwarancji nic nie mówią o
terminie. Czy ktoś na tej grupie przerabiał już tego typu problem ? Gdzie
jeszcze można zadzwonić, napisać, zainterweniować ?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: 37 dni naprawy gwarancyjnej i nic !
TPI <dare@poczta.onet.plnapisał(a):


Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Laguny 2,2dci z 2005r. Pod koniec
października zapaliła się kontrolka FAP (filtr cząstek stałych). W serwisie
okazało się, że należy oczyścić filtr za jedyne 599zł. Pomogło i owszem na
jakieś 50km. Dalsza część naprawy przebiega już w ramach gwarancji i od 30
października do dzisiaj nikt nie wie co jest powodem zapychania się filtra
FAP, czy czasem nie należałoby czegoś wymienić, ani kiedy samochód będzie
naprawiony, a mnie pozostaje samochód zastępczy za jedyne 146zł dziennie.
ASO twierdzi, że robi to każe Renault Polska (czyli np. dzisiaj nic!),a  RP
twierdzi, że ma w nosie czas naprawy gdyż warunki gwarancji nic nie mówią o
terminie. Czy ktoś na tej grupie przerabiał już tego typu problem ? Gdzie
jeszcze można zadzwonić, napisać, zainterweniować ?


Teoretycznie sprawa jest prosta - sprzedawca ma 14 dni kalendarzowych na
naprawę gwarancyjną. Jeśli się nie wyrobi, to jest jego problem i klient ma
prawa zażądać dogodnego dla siebie sposobu rozwiązania sprawy: pójść na rękę
sprzedającemu (nie widzę powodu) i (raczej na koszt sprzedającego) poczekać
jeszcze, zażądać zwrotu pieniędzy za cały towar i tak się pozbyć kłopotu,
zażądać wydania nowego, sprawnego towaru (niezłe!), bądź wydania swojego
towaru w stanie, w jakim jest i wypłaty kwoty, o którą wartość towaru jest
pomniejszona.

Tyle teorii. W praktyce - polecam zwrócić się do Państwowej Inspeckji
Handlowej, bądź do sądu konsumenckiego.

Nemo

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: 37 dni naprawy gwarancyjnej i nic !
hmmm
mnie aso renault nawrot polska tak naprawił megankę po zerwaniu paska
rozrządu, że naprawiałem to potem za własną kasę mimo, że robili to na
gwarancji - dramat
u mojego ojca kiedy aso u jasiaka odmówiło zrealizowania zakupu thalii,
arenault polska się w pełniwypięło, że tonie ich problem pomógł mail
napisany do rnault francja - samochód który podobnonie był produkowany
iojciec był zwodzonyw Polsce około pół roku, że nie ma szans na zakup po
mailu do francji znalazł się w tydzień
wydaje się, że na tych złodziejskich dziadów działa tylkocentrala we francji
coteż ci polecam
pozdrawiam

Jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Laguny 2,2dci z 2005r. Pod koniec
października zapaliła się kontrolka FAP (filtr cząstek stałych). W
serwisie
okazało się, że należy oczyścić filtr za jedyne 599zł. Pomogło i owszem na
jakieś 50km. Dalsza część naprawy przebiega już w ramach gwarancji i od 30
października do dzisiaj nikt nie wie co jest powodem zapychania się filtra
FAP, czy czasem nie należałoby czegoś wymienić, ani kiedy samochód będzie
naprawiony, a mnie pozostaje samochód zastępczy za jedyne 146zł dziennie.
ASO twierdzi, że robi to każe Renault Polska (czyli np. dzisiaj nic!),a
RP
twierdzi, że ma w nosie czas naprawy gdyż warunki gwarancji nic nie mówią
o
terminie. Czy ktoś na tej grupie przerabiał już tego typu problem ? Gdzie
jeszcze można zadzwonić, napisać, zainterweniować ?


Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: problem z silnikiem 1.9dci Megane
usb napisał(a):


W dieslu chyba może być co najwyżej filtr cząstek stałych, ale może się
mylę...


Mylisz, sam ostatnio wymieniałem katalizator w swoim 1.9dti i
zdecydowanie dało się odczuć różnicę w mocy silnika.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Studnia a wody opadowe
pluton napisał(a):


Ale mam w zwiazku z tym takie pytania: czy moge spokojnie zrzucac
wode opadowa do takiej studni ? Nie chodzi o to, czy zabrudze wode,
tylko o to, czy takie zrodlo nadazy ja odbierac ?


Odpowiem Ci z praktyki, bo sam mam wlasnie tak zrobione, czyli:
- zlapalem 2 rynny odprowadzajace wode z ok 140mkw dachu
- przy okazji dolaczylem dren melioracyjny taki polny
Studnia jest gleboka na 5 kregow, czyli ok 3.5-4m, srednica ok 1m.
Deszcze padajace w tym tygodniu (okolice Łodzi, zdaje sie podobnie jak
Ty) napelnily ja w calosci
- mam tez zrobiony przelew do drenu melioracyjnego abu woda sie nie
wylewala na zewnatrz studni
W efekcie nie mam bagna przed domem, za to mam wode do roznych celow
gospodarczych. Jej jakosc jest niska, ale planuje w najblizszym czasie
kupic filtr czastek stalych, czy jak on sie tam nazywa i bedzie mi
chociaz z osadow czyscil, zeby sie karcher nie zapchal, czy inne
podlewaczkowe ustrojstwo.
Dno studni jest nieprzepuszczalne, wlasnej wody wlasciwie nie ma w
studni. Moja rada, zrob studnie na conajmniej 6m uzytkowej glebokosci,
kosztow specjalnie nie zwiekszy a masz rezerwe na wypadek dlugich
opadow, no chyba ze masz przelew lub nie bardzo zalezy ci na zbieraniu wody.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Studnia a wody opadowe


Deszcze padajace w tym tygodniu (okolice Łodzi, zdaje sie podobnie jak
Ty) napelnily ja w calosci


Tak, Lodz :)


- mam tez zrobiony przelew do drenu melioracyjnego abu woda sie nie
wylewala na zewnatrz studni


Nie mam takiej mozliwosci :(


W efekcie nie mam bagna przed domem, za to mam wode do roznych celow
gospodarczych.


Studnia bedzie daleko od domu (20 m), obsiana niskimi wierzbami,
niech sie robi bagno.


Jej jakosc jest niska, ale planuje w najblizszym czasie
kupic filtr czastek stalych, czy jak on sie tam nazywa i bedzie mi
chociaz z osadow czyscil, zeby sie karcher nie zapchal, czy inne
podlewaczkowe ustrojstwo.


Pompa do brudnej wody nie zalatwia sprawy ?


 Moja rada, zrob studnie na conajmniej 6m uzytkowej glebokosci,
kosztow specjalnie nie zwiekszy a masz rezerwe na wypadek dlugich
opadow, no chyba ze masz przelew lub nie bardzo zalezy ci na zbieraniu wody.


Ok, 6 m minimum.
Dzieki wielkie

pozdrawiam
pluton

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Studnia a wody opadowe
plutonek t30 napisał(a):


| W efekcie nie mam bagna przed domem, za to mam wode do roznych celow
| gospodarczych.

Studnia bedzie daleko od domu (20 m), obsiana niskimi wierzbami,
niech sie robi bagno.


Mialem na mysli fakt, iz schwytanie wody z rynien zapobiega zabagnianiu
okolicy bezposredniej domu.


| Jej jakosc jest niska, ale planuje w najblizszym czasie
| kupic filtr czastek stalych, czy jak on sie tam nazywa i bedzie mi
| chociaz z osadow czyscil, zeby sie karcher nie zapchal, czy inne
| podlewaczkowe ustrojstwo.

Pompa do brudnej wody nie zalatwia sprawy ?


No, zalatwia ale w przypdku checi uzycia jej do np karchera podejrzewam
ze moze byc problem, ogolnie jest dosc mocno zasyfiona osadem.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: OKAZJA ! Ziemie - humus sprzedam ! Pilne!


| Nie wiem czy wiesz kolego ale sprzedaż humusu jest w Polsce zabroniona,
| bo humus zawsze pozostaje własnością państwa, także nazywaj to ziemia a
| nie humus

| adi

   A pierdnąc mozna? Nie zanieczyszcza się środowiska?


Jak zaraz za zwieraczami zamontujesz filtr cząstek stałych, to możesz
pierdzieć nawet w miejscach publicznych (oczywiście otwartych, chyba że
zamknięte mają dobrą wentylajcę).

Adam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Uroczystosci w Warszawie - moje drobne obserwacje
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c9f4dc1b6918928b.html

Podobno na wioskach szczytem szpanu jest zostawic sobie, na swiezo
sprowadzonym golfie I naklejke "D" (przeczytane na p.m.samochody) :)

Nie mogli tego jakims papierem sciernym potraktowac albo po prostu umalowac?
Oni zrobili cos z tymi leo po otrzymaniu od niemcow? Cokolwiek zmienili/poprawili?

BTW. Jestem za tym zeby nasza armia wybrala uzywane Leo2 a nie PT-91 Twardy
bo... leo tak nie kopca jak nasze czolgi (katalizatory i filtry czastek
stalych maja czy jak ? :-)
Jak twardy przyspiesza, to chumra dymu sie robi. Moim zdaniem to
dyskwalifikacja na polu walki :

topek -jak zawsze pozdrawiajacy

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Uroczystosci w Warszawie - moje drobne obserwacje


BTW. Jestem za tym zeby nasza armia wybrala uzywane Leo2 a nie PT-91
Twardy
bo... leo tak nie kopca jak nasze czolgi (katalizatory i filtry czastek
stalych maja czy jak ? :-)
Jak twardy przyspiesza, to chumra dymu sie robi. Moim zdaniem to
dyskwalifikacja na polu walki :


chmura dymu świadczy o nadmiernym wyeksploatowaniu silnika,
a to kolejny dowód mizerii żałosnej "demonstracji siły", bo czyż nie dało
się wybrać z naszego arsenału kilku czołgów w dobrym stanie technicznym ?

Pzdr
Marek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Uroczystosci w Warszawie - moje drobne obserwacje


| BTW. Jestem za tym zeby nasza armia wybrala uzywane Leo2 a nie PT-91
Twardy
| bo... leo tak nie kopca jak nasze czolgi (katalizatory i filtry czastek
| stalych maja czy jak ? :-)
| Jak twardy przyspiesza, to chumra dymu sie robi. Moim zdaniem to
| dyskwalifikacja na polu walki :

chmura dymu świadczy o nadmiernym wyeksploatowaniu silnika,
a to kolejny dowód mizerii żałosnej "demonstracji siły", bo czyż nie dało
się wybrać z naszego arsenału kilku czołgów w dobrym stanie technicznym ?


Raczej to co wyżej napisałeś świadczy o tym, ze zapewne jest dla Ciebie
zaskoczeniem, iz silnik czołgu "nieco" rózni sie od silnika starego Golfa;-)
M.in. tym, ze musi pracowac na wielu paliwach, i to takich, które
samochodowego diesla od razu zniszczyłyby.
Dlatego też zarówno konstrukcja ukł. wtryskowego, jak i parametry spalania
(wielkośc ładunku itp) uwzględnic musi te wojskowe wymagania.
Powodujea one to, że konstrukcja i proces spalania nie jest zoptymalizowany
pod kątem ON, a więc część paliwa zamienia się czasem w sadzę.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Pomocy! Peugeot 307, gdzie kupić takie rzeczy?
Witam! Poszukuję takich akcesoriów do Peugeota 307 jak: maskownica wewnętrznej
lampki tylnej (nad siedzeniami pasażerów), szczypce do bezpieczników mini,
obramówki wewnętrzne od uczwytów otwierania drzwi. Gdzie takie "pierdołki"
można kupić? A przy okazji pytanko - przy jakim przebiegu polecacie wymienić
rozrząd i serwis filtra cząstek stałych (silnik 2.0 hdi 110 koni)?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: plakietka ekologiczna Berlin
vryty pisze:


Od 2010 diesle osobowe zarejestrowane przed 2006 nie wjadą do centrum.


Nie masz racji.
np. Peugeot 607 '2002 2.2 HDi wjedzie a 2.0HDi nie wiedzie. Poprostu 2.2
ma filtr czastek stalych, a diesle spelniajace Euro3 + FAP dostaja
zielona naklejke wiec wjada do centrum.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Benzyna vs Diesel


Noel wrote:
Użytkownik Daniel napisał:

| 2,0 Duratec  0-100km/h - 9,9sek
| 2,0 TDCI  0-100km/h/h - 9,5sek

| normalka, ale to:

| 2,0 Duratec  50-100km/h - 12,7sek
| 2,0 TDCI  50-100km/h/h - 8,7sek

To na V biegu, by pokazać jaki to ten TDCI jest dobry?
:-O


Producenci dwoją się i troją, żebyśmy dorzucili im parę tysiaków
do diesla a za parę lat przyszli do ich sieci serwisowych
po turbinki, filtry cząstek stałych, etc.

Zauważyłem też tendencję słabej oferty silników benzynowych
dla samochodów "nie-sportowych", a i takie różne wersje GTI,
 Sporting czy inny "fabryczny biedny tuning" coraz częściej
są pakowane z dieslami.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Benzyna vs Diesel
Grzegorz Brzeczyszczykiewicz pisze:
[..]


Producenci dwoją się i troją, żebyśmy dorzucili im parę tysiaków
do diesla a za parę lat przyszli do ich sieci serwisowych
po turbinki, filtry cząstek stałych, etc.


koła dwumasowe... (Do volvo S60 drobne 2500PLN).

W.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Benzyna vs Diesel
Użytkownik Grzegorz Brzeczyszczykiewicz napisał:


| 2,0 Duratec  50-100km/h - 12,7sek
| To na V biegu, by pokazać jaki to ten TDCI jest dobry?
| :-O
Producenci dwoją się i troją, żebyśmy dorzucili im parę tysiaków
do diesla a za parę lat przyszli do ich sieci serwisowych
po turbinki, filtry cząstek stałych, etc.


Umieszczenie w katalogu takiej informacji o silniku benzynowym to jeśli
nie oszustwo to przynajmniej naciąganie klienta na diesla.

Idę o zakład, że ten benzynowy na III biegu rozpędzi się od 50 km/h do
140km/h w 12,7 sek.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: likwidacja diesla ?
<ciachMam nadzieję, że w końcu będziemy druga

Japonią i diesle będą miały zakaz wjazdu do miast.


Może nie drugą Japonią, ale u naszych zachdnich sąsiadów (Niemcy) za
niedługo do miast nie będą wpuszczane diesle bez filtra cząstek stałych.
IMHO, że całkowity zakaz wjazdu do miast samochodów z silnikiem diesla byłby
conajmniej głupi  :-)

pozdrawiam Robert

peugeot 306 XR d

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?
Witam.
Wszyscy pytaja gl. o kopcace diesle. Przegooglalem archiwum i w zasadzie sprawa
jest jasna, diesel moze sobie czasem zakopcic, dostaje dawke paliwa, turbina sie
jeszcze nie rozkrecila, itd.. ale co z tymi dieslami, ktore w ogole nie kopca?
Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy. Kilka
dni temu jechalem za Toledo I 1.9TDI (auto jak by nie bylo juz wiekowe) i pomimo
tego, iz kierowca ostro dawal w palnik, ten diesel nic nie kopcil, ani
najmniejszej chmurki? Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer,
Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog raczy
wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku, nawet
przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?
Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)
Jesli temat byl poruszany i wiadomo, co i jak (a ja jedynie nie znalazlem tego w
archiwum), to uprzejma prosba do szanownych Grupowiczow o link do takiej
dyskusji lub ew. inych forow.
Pozdrawiam,
Miecio
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?

Witam.
Wszyscy pytaja gl. o kopcace diesle. Przegooglalem archiwum i w zasadzie
sprawa
jest jasna, diesel moze sobie czasem zakopcic, dostaje dawke paliwa,
turbina sie
jeszcze nie rozkrecila, itd.. ale co z tymi dieslami, ktore w ogole nie
kopca?
Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy.
Kilka
dni temu jechalem za Toledo I 1.9TDI (auto jak by nie bylo juz wiekowe) i
pomimo
tego, iz kierowca ostro dawal w palnik, ten diesel nic nie kopcil, ani
najmniejszej chmurki? Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako
pasazer,
Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog
raczy
wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku,
nawet
przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?
Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)
Jesli temat byl poruszany i wiadomo, co i jak (a ja jedynie nie znalazlem
tego w
archiwum), to uprzejma prosba do szanownych Grupowiczow o link do takiej
dyskusji lub ew. inych forow.
Pozdrawiam,
Miecio

--

Wytłumaczeni jest jeszcze jedno. Nowe samochody czasem maja stosowany
potencjometr  "gazu" zamiast linki i wówczas odbywa sie to na zasadzie, "Nie
dam więcej paliwa dopóki silnik nie bedzie na to przygotowany" Czyli dawkuje
tak miesznake aby silnik mógł ja na bierząco spalić

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?

Miecio wrote:
Kilka razy jechalem za dieslami, ktore nie kopcily pomimo ostrej jazdy. Kilka
dni temu jechalem za Toledo I 1.9TDI (auto jak by nie bylo juz wiekowe) i pomimo
tego, iz kierowca ostro dawal w palnik, ten diesel nic nie kopcil, ani
najmniejszej chmurki?


Nie nie nie. To Ty dawales ostro w palnik, a jechal normalnie (jak na
diesla) i dlatego nie kopcil. Gdyby wciskal na maxa, to dopiero bys
chmurke zobaczyl przy zmianie biegow, nawet w nowym dieslu.

Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer,
Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog raczy
wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku, nawet
przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?


Nie ma takiej mozliwosci, nawet w nowym silniku.

Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)


Jak to bez filtra czastek stalych?

Pzdr
Filip

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel i nie kopci - jak to jest mozliwe?

Nie nie nie. To Ty dawales ostro w palnik, a jechal normalnie (jak na
diesla) i dlatego nie kopcil. Gdyby wciskal na maxa, to dopiero bys
chmurke zobaczyl przy zmianie biegow, nawet w nowym dieslu.


Zapewniam Cie, ze on tez dawal ostro w palnik.

Wczoraj sprawdzalem, a pozniej jechalem jako pasazer,
Passatem B5 2001r 1.9TDI 101KM - przebieg oficjalny 70k, rzeczywisty Bog
raczy
wiedziec ile, ale na pewno nie 70 i... NIC - zero najmniejszego dymku,
nawet
przy bardzo mocnym "kopaniu" w pedał gazu?

Nie ma takiej mozliwosci, nawet w nowym silniku.


Jak nie ma, jak jest, przeciez 4 dorosle osoby nie doznaly nagle pomrocznosci
jasnej!

Chodzi mi o odkrycie zasady, ktora rzadzi kopceniem diesli, bo jesli mozna
znalezc takie auta, jak te, o ktorych napisalem powyzej, to znaczy, ze
niekopcacy diesel bez filtra czastek stalych istnieje :-)

Jak to bez filtra czastek stalych?

No przeciez nie kazdy diesel ma filtr czastek stalych? :-)

Pzdr,
Miecio

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: chip tuning a Mondeo TDCI 130KM...

Dla mnie jest to bardzo zastanawiajace dlaczego mowe
super-hiper-turbo-common-rail-hdi-cuda-niewidy-diesle tak kopca...


bo niemaja filtra czastek stalych ;-))  za MB takim S-klsse powiedzmy 270 CDi lub 3/4 cos tam ;-)
pachnie sztucznymi fiolkami ;-))))) niesamowite ;-)
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: chip tuning a Mondeo TDCI 130KM...
dadun napisał(a):

Dla mnie jest to bardzo zastanawiajace dlaczego mowe
super-hiper-turbo-common-rail-hdi-cuda-niewidy-diesle tak kopca...

bo niemaja filtra czastek stalych ;-))  za MB takim S-klsse powiedzmy 270 CDi lub 3/4 cos tam ;-)
pachnie sztucznymi fiolkami ;-))))) niesamowite ;-)


Moze sie zbytnio nie znam, ale co ten filtr robi z tymi czastkami potem?
I czemu ten filt nie jest obowiazkowy?

Moze i slusznie zeby nie dobic nowej technologii diesli od razu
wysrubowanymi normami ktorych spelnienie kosztuje pewnie kupe kasy (taki
filtr).
Poczeka sie pare lat jak te diesle stanieja i wtedy EURO 6,7 czy 8
bedzie wymagalo takiego cuda.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wstyd współczesnego świata
za wsyd tego świata można uznać samochody z silnikami diesel, które emitują
do atmosfery tony pyłów, które zwyczajnie kopcą i powodują osadzanie w
płucach czarnego szlamu. Czy przy obecnej technologii nie mozna zastosowac
aktywnego filtra czastek stałych wytwarzajacego pole elektryczne.
To naprawde mozna uznac za porazke wspolczesnej technologii i wstyd bo to
jakby palic mazutem w domowych kotlowniach.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Wstyd współczesnego świata
ludwikXIV napisał(a):


za wsyd tego świata można uznać samochody z silnikami diesel, które emitują
do atmosfery tony pyłów, które zwyczajnie kopcą i powodują osadzanie w
płucach czarnego szlamu. Czy przy obecnej technologii nie mozna zastosowac
aktywnego filtra czastek stałych wytwarzajacego pole elektryczne.


Stosuje się już filtry, choć oparte na innej zasadzie niż
elektrostatyka(?). Polecam poszukać w guglu np skrótu FAP. Swoją drogą
nawet kopcący diesel nowego typu pozostaje mniej szkodliwy od benzyny, w
której nie widać spalin.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!
Karolek napisał(a):


Dokladnie tak.
Bardziej ekologiczne niz benzynowe silniki.
A na OR to juz w ogole.


nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniaki

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!

Użytkownik "Karolek" napisał:


| wiele razy  widziałem jak nowe modele  autek kopca  czarnym dymem przy
| dodaniu gazu,
| to sa  pewnie 'czyste' spaliny  i ekologia?

Dokladnie tak.
Bardziej ekologiczne niz benzynowe silniki.
A na OR to juz w ogole.


No patrz pan, a ja żyłem w nieświadomości, że te wszystkie wymysły jak filtr
cząstek stałych, to po to aby dogonić benzyniaka...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!
Dnia Mon, 02 Oct 2006 23:44:13 +0200, B0L0 napisał(a):


nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniaki


tak jest, tak samo jak maszty telefonii komórkowej. normalnie krowy
przestają jajka znosić...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!


Karolek napisał(a):

| Dokladnie tak.
| Bardziej ekologiczne niz benzynowe silniki.
| A na OR to juz w ogole.

nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniaki


LOL

Karolek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!


Karolek napisał(a):
| Dokladnie tak.
| Bardziej ekologiczne niz benzynowe silniki.
| A na OR to juz w ogole.
nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniaki


Masz jakiś dowód na to czy tak Ci się napisało?

Pozdrawiam!

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!
Mlody napisał(a):


| Karolek napisał(a):
| Dokladnie tak.
| Bardziej ekologiczne niz benzynowe silniki.
| A na OR to juz w ogole.
| nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
| szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniaki

Masz jakiś dowód na to czy tak Ci się napisało?


chodzi ci o to czy posiadam wlasne laboratorium badawcze i moge
upublicznic wyniki badan? - nie nie moge
a moze o to czy przyjmuje do wiadomosci powszechnie znane fakty
publikowane przez znane osrodki badawcze i producentow? - tak przyjmuje
a moze czy jestem uprzedzony do diesli? - nie nie jestem

:)))

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!


nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniaki


O kurde! Skąd żeś to wyczarował? Nawet zakładając (nie wiem czy tak jest,
ale niech nawet) że spalenie ON wytwarza trochę więcej toksyn niż spalenie
Et., to zauważ że do uzyskania podobnych osiągów wystarczy użycie dużo
mniejszej ilości ON. Nie wyobażam sobie, żeby 2-litrowy benzyniak przy
normalnej jeździe palił poniżej 6/100.. Weźmie zapewne koło dychy, więc i
szkodliwych substancji da jakby dużo więcej...
Pomijam inne szczegóły, o których nawet nie piszę, bo nie jestem
fachowcem...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!
Hello Robert,

Thursday, October 5, 2006, 1:17:21 PM, you wrote:


| nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
| szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniaki
O kurde! Skąd żeś to wyczarował? Nawet zakładając (nie wiem czy tak jest,
ale niech nawet) że spalenie ON wytwarza trochę więcej toksyn niż spalenie
Et., to zauważ że do uzyskania podobnych osiągów wystarczy użycie dużo
mniejszej ilości ON. Nie wyobażam sobie, żeby 2-litrowy benzyniak przy
normalnej jeździe palił poniżej 6/100.. Weźmie zapewne koło dychy, więc i
szkodliwych substancji da jakby dużo więcej...
Pomijam inne szczegóły, o których nawet nie piszę, bo nie jestem
fachowcem...


Ale pomimo tego wypowiadasz się dość radykalnie...

Filtr cząstek stałych załatwił sprawę sadzy. Natomiast nie ma metody
na załatwienie problemu tlenków azotu. A tych silniki wysokoprężne
produkują takie ilości, że choćbyś nie wiem jak natężał arytmetykę, to
nadal potrzeba kilku silników benzynowych, żeby taką ilość tlenków
azotu wytworzyć.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!


On Thu, 5 Oct 2006 13:28:35 +0200,  RoMan Mandziejewicz wrote:
Ale pomimo tego wypowiadasz się dość radykalnie...
Filtr cząstek stałych załatwił sprawę sadzy. Natomiast nie ma metody
na załatwienie problemu tlenków azotu. A tych silniki wysokoprężne
produkują takie ilości, że choćbyś nie wiem jak natężał arytmetykę, to
nadal potrzeba kilku silników benzynowych, żeby taką ilość tlenków
azotu wytworzyć.


jest metoda - pulapka na NOx.

O ile sie doczytalem - w sprzyjajacych warunkach wlacza sie
EGR, podaje paliwo i pulapke regeneruje ..

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!
On Oct 5, 7:17 am, "Robert J." <rob@wp.plwrote:


| nawet super nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych sa bardziej
| szkodliwe dla srodowiska i (i zdrowia) niz (wmiare nowoczesne) benzyniakiO kurde! Skad zes to wyczarowal? Nawet zakladajac (nie wiem czy tak jest,
ale niech nawet) ze spalenie ON wytwarza troche wiecej toksyn niz spalenie
Et., to zauwaz ze do uzyskania podobnych osiagów wystarczy uzycie duzo
mniejszej ilosci ON. Nie wyobazam sobie, zeby 2-litrowy benzyniak przy
normalnej jezdzie palil ponizej 6/100.. Wezmie zapewne kolo dychy, wiec i
szkodliwych substancji da jakby duzo wiecej...
Pomijam inne szczególy, o których nawet nie pisze, bo nie jestem
fachowcem...


Zaden obecnie produkowany samochod z silnikiem Diesla nie moze byc
sprzedawany w Californi. Dlaczego ? Po prostu biurokraci stanu
California wymyslili sobie pewneg opieknego dnia, ze nie bedzie sie
robic roznicy pomiedzy rodzajami silnikow w wymaganiach czystosci
spalin i postawili jednakowe wymogi czystosci spalin bez wzgledu na to
jaki silnik napedza samochod. To wystarczylo aby VW i Mercedes Benzy
musialy zrezygnowac ze sprzedazy pojazdow z silnikiem Diesla w tym
stanie USA.

JAM
http://mywebpages.comcast.net/marchel/

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Bartek-zmora polskich dróg!!
Hello J,

Thursday, October 5, 2006, 3:40:48 PM, you wrote:


| Ale pomimo tego wypowiadasz się dość radykalnie...
| Filtr cząstek stałych załatwił sprawę sadzy. Natomiast nie ma metody
| na załatwienie problemu tlenków azotu. A tych silniki wysokoprężne
| produkują takie ilości, że choćbyś nie wiem jak natężał arytmetykę, to
| nadal potrzeba kilku silników benzynowych, żeby taką ilość tlenków
| azotu wytworzyć.
jest metoda - pulapka na NOx.


Jakiś link do rozwiązania _seryjnie_ stosowanego w znaczącej dla rynku
ilości samochodów?


O ile sie doczytalem - w sprzyjajacych warunkach wlacza sie
EGR,


EGR w dieslu? Jakos słabo to widzę...


podaje paliwo i pulapke regeneruje ..


A co ze spalaniem? Ile NOx jest w stanie zmagazynować taka pułapka?

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: TDCI smugi czarnego dymu
Moim zdaniem, najmniej kopca HDI, a to za sprawa FAP`u, podejrzewam rowniez, ze
nowy silnik 2,2 tdci , ktory niedlugo bedzie oferowany w mondim niebedzie zbyt
chmurogenny, rowniez za sprawa filtra czasteczek stalych.AFAIR ten 2,2 robiony
we wspolpracy z PSA jako 1 spelni norme Euro 4.
Reszta bocianow chmurzy az milo, ze o tych czipowanych niewspomne..bo te to
imho sa juz brane pod uwage przez "pogodynke" przy informacjach o zachmurzeniu.
Pozdrawiam
Łukasz
lala Rti
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: TDCI smugi czarnego dymu


Moim zdaniem, najmniej kopca HDI, a to za sprawa FAP`u, podejrzewam
rowniez, ze
nowy silnik 2,2 tdci , ktory niedlugo bedzie oferowany w mondim niebedzie
zbyt
chmurogenny, rowniez za sprawa filtra czasteczek stalych.AFAIR ten 2,2
robiony
we wspolpracy z PSA jako 1 spelni norme Euro 4.
Reszta bocianow chmurzy az milo, ze o tych czipowanych niewspomne..bo te
to
imho sa juz brane pod uwage przez "pogodynke" przy informacjach o


zachmurzeniu.

Mity, moj Kangoo 1.5 DCI na seryjnym programie mocno dymil, po chipie VTECHu
przestal dymic.

 Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czy nowe diesle sa dobre ???


Mirek Ziółek wrote:
w takim razie ja widze same tuningowane nowe MONDEO TDCi, nowe Beemeki
TD=CR,oraz C5 HDi ;)
Kazdy diesel zakopci, widac to przy redukcji biegow i przy przyspieszaniu.


Nieprawda- chociażby wymienione przez Ciebie C5 nie kopci wcale, bo
wepchali mu coś co się zwie filtr cząstek stałych. Patent ten stosuje
się już chyba we wszystkich nowych HDi, a i miał być wprowadzony do TDCi.
Nie wiem jak sprawa się ma po tuningu silnika.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: co to za ceny ?
Dziwnym trafem w obu brak widoku jednego z boków. Czyżby bite były ?
To by tłumaczyło cenę.

słyszałem że niemcy wprowadzili zakaz jazdy dieslami bez filtrów cząstek
stałych czy coś takiego.
pewnie dlatego są tanie TDI
tylko się zastanawiam kiedy polski rząd wpadnie na taki pomysł.
czy warto w związku z tym pchać się w diesla ?
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: co to za ceny ?

Dziwnym trafem w obu brak widoku jednego z boków. Czyżby bite były ?
To by tłumaczyło cenę.

słyszałem że niemcy wprowadzili zakaz jazdy dieslami bez filtrów cząstek
stałych czy coś takiego.


To ktoś Ci strasznie przekręcił.
O ile dobrze pamiętam to zakaz wjazdu do miast Dieslami nie spełniającymi
normy Euro 1 (a może 2? - nie pamiętam)  czyli generalnie baardzo starymi
Dieslami.
Jakby wprowadzili zakaz jazdy Dieslami bez filtrów cząstek to by była
masakra, przecież filtry cząstek sa montowane stosunkowo od niedawna więc
załatwili by większość Diesli...

pewnie dlatego są tanie TDI


Nie wiem dlaczego tanieją, ale na pewno nie dla tego.

tylko się zastanawiam kiedy polski rząd wpadnie na taki pomysł.


Nie bój się, nie prędko, z resztą w Polsce ciężko by było coś takiego
uchwalić.

czy warto w związku z tym pchać się w diesla ?


Warto.

Pozdrawiam!

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Carny olej? Czy jak najszybciej wymienic?
...

no tak, ale przedmiytem rozwazan byl Tipo wiec o dieslu nie


rozmawiamy, a

ok


tutaj fakt, przeraza mnie troche ze w nowych konsktrukacjach nie
stosuje sie
aktywnych filtrow czastek stalych, czasami potrafia niezle zadymic
pas ruchu
za soba.


nowa benzyna, czy dalej rozmawiamy o Dieslu? :-)


| to też nie dobrze... oznacza, że syf pozostał w silniku :-))

hmmm no tak tylko kiedy mial sie go nabawic skoro od poczatku jezdzi
na tym
saym oleju i nigdy nie wylecialo z nige nic innego poza takim
wlasnie
miodkiem


ale najważniejszy syf powstaje ze spalania paliwa...


| no tak, a syf pozotaje w silniku...

dalej nie wiem o czym mowisz, nie sadze zeby silnik ktory od
poczatku jezdzi
na syntetyku i na gazie byl zasyfialy. Oleju nie pije, wody tez nie,
nie
dymi sklad spali w tym czastek stalych na poziomie niemal zerowym
wiec syf
nie ma sie skad wziac.


j.w.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Oto jaką opowieść dziś usłyszałem !


Cóż, u Ciebie. Na grupie wygląda na to, że katalizator w dieslu
to jakiś ewenement.


Bo prawdopodobnie nie chodzi o zaden katalizator, tylko o "filtr czasteczek
stalych (FAP)" ktory o ile sie nie myle jest dosc nowa sprawa.
http://www.citroen.pl/m3/filtr.html

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Oto jaką opowieść dziś usłyszałem !
"Krzysztof Pujdak" <boru@o2.plnapisał:


| Cóż, u Ciebie. Na grupie wygląda na to, że katalizator w dieslu
| to jakiś ewenement.

Bo prawdopodobnie nie chodzi o zaden katalizator, tylko o "filtr
czasteczek stalych (FAP)" ktory o ile sie nie myle jest dosc nowa sprawa.
http://www.citroen.pl/m3/filtr.html


Super. Proponuję zgłębienie tematu 'katalizatorów' dieslowskich.
Mają to od dawna...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Oto jaką opowieść dziś usłyszałem !
Krzysztof Pujdak napisał(a):


Bo prawdopodobnie nie chodzi o zaden katalizator, tylko o "filtr
czasteczek stalych (FAP)" ktory o ile sie nie myle jest dosc nowa sprawa.
http://www.citroen.pl/m3/filtr.html


Hmmm
ja mam to co w podpisie
a tu mamy:

silnik wysokoprężny 1,9 dm3 (wolnossący), o mocy 51 kW (bez
katalizatora), zasilany pompą wtryskową Lucas lub Bosch, lub o mocy 48
kW (z katalizatorem), zasilany pompą wtryskową Bosch;

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Lambda w dieslu


Najnowsze BMW mają czujnik tlenu wbudowany w filtr cząstek
stałych.
Czemu miałby służyć, jakie jest jego działanie? Powszechnie
wiadomo że diesle chodzą przy dużych nadmiarach powietrza.... Czy
ten czujnik wyczuwa np 17% tlenu w spalinach?


Powszechnie wiadomo ze diesle maja recylkulacje spalin i pulapki
NOx wymagajace okresowej regeneracji.

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Umm mam diesla - i pierdzę ;-)
Przemek wygenerował/a w news:e94qig$r9b$1@nemesis.news.tpi.pl taki oto
ciąg znaków:


ale tak bylo w starych dieslach , w nowych emisje sadzy mial
zlikwidowac filtr czastek stalych.


Ale nie jest standardowo montowany we wszystkich nowych dieslach, stąd
czarne chmury za klekotami :)
Pozdrawiam,

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Umm mam diesla - i pierdzę ;-)
Użytkownik dudley napisał:


Przemek wygenerował/a w news:e94qig$r9b$1@nemesis.news.tpi.pl taki oto
ciąg znaków:

| ale tak bylo w starych dieslach , w nowych emisje sadzy mial
| zlikwidowac filtr czastek stalych.

Ale nie jest standardowo montowany we wszystkich nowych dieslach, stąd
czarne chmury za klekotami :)
Pozdrawiam,


W tym konkretnie nie ma filtra.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: optymalne obroty dla silnika disel 1.8
On Aug 21, 3:01 pm, "..::||::.." <jkdfuaiohf@iodhgfop.digf wrote:

Widać ma kolega mierne pojęcie o nowoczesnych dieslach, albo żadne ;)
Trzeba go zdecydowanie co jakiś czas przepalić żeby się nie zasyfił
sadzą i ją wypalił.
Żeby chociażby kierownice w turbinie się nie zapiekły ;)

wlasnie datego ze mam, to dziwia mie takie herezje. znaczy co? mam troche
pogazowac do odciecia czy jak :)? czy normalna eksploatacja nie wystarczy :P
?


Nie pojeździć co jakiś czas ostrzej - jakbyś miał coś ze stajni
Peugeot/Citroen z ichnim filtrem cząstek stałych to pewnie byś
wiedział co to znaczy co jakiś czas wypalanie sadzy :P

Pozdro !!

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: optymalne obroty dla silnika disel 1.8
..::||::.. pisze:

Nie pojeździć co jakiś czas ostrzej - jakbyś miał coś ze stajni
Peugeot/Citroen z ichnim filtrem cząstek stałych to pewnie byś
wiedział co to znaczy co jakiś czas wypalanie sadzy :P

nadal nie rozumiem co znaczy pojezdzic ostro


jak kupujesz auta za 4-5k pln to sie nie dowiesz.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Nowa Grand Vitara.. czy ma naped 4na4 ?
Staly naped na 4 kola. Rozdzial mocy 47:53 przod-tyl. Do tego miedzyosiowy
mechanizm roznicowy. W drugim trybie pracy napedu nastepuje blokada
mechanizmu roznicowego i moc dzielona jest po rowno 50:50. 3 sposob
przekazania mocy to opcja z reduktorem. W Foresterze z tego co czytalem jest
jeszcze mechanizm roznicowy na tylnej osi.

Diesel to bedzie silnik z Renault. Cena z pewnoscia wieksza a po drugie w
standardzie bedzie filtr czastek stalych. Z tego co mowil sprzedawca to nie
bedzie to bezobslugowy filtr i wymagana bedzie wymiana co jakis przebieg.
Nie wiem ile w tym prawdy bo nie znal jeszcze specyfikacji i szczegolow
wersji dieslowej. Rzucil tylko info ze wymiana ma kosztowac ok. 1000E. Nawet
jezeli bedzie to raz na 120 000km jak w innych frnacuzach to moim zdaniem
rozboj w bialy dzien.  Na zachodzie gdzie maja znizki ubezpieczeniowe za
filtr czastek stalych to moze i sie oplaca ale w naszym chorym kraju to
tylko dodatkowe obciazenie.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Peugeot 407
"Marcin J. Kowalczyk" <kowa@kowalma.kom napisał(a):

Michał pisze:
proszę o opinie użytkowników Peugeot'a 407 z automatyczną skrzynią biegów.
Zamierzam takiego zakupić.

Automat 4 biegowy + 2.0HDi + miasto = ~10l ON.
Szukaj automata 6 biegowego...


Warszawa - 9-9.5 w zimie, ponizej 9 w lecie. Trzeba duzo hamowac
silnikiem, bo np. mojej dziewczynie to i 11 spalal w zimie ;)
Trasa (wolno nie jezdze) pali 7. Nigdy nie mialem w sobie wystarczajacej
sily woli by przejechac trase z predkoscia 90 i zobaczyc do ilu moze
zejsc ;)

Nalezy byc swiadomym, ze przy 120ooo km w silnikach diesla przewidywana
jest dolewka plynu Eloys do filtra czastek stalych. Sam filtr
przewidziany jest do wymiany przy 180oookm.


Przy 120k tez komplet do rozrzadu.

Parkowanie... 407SW jest dosc dlugie i z manewrowoscia na parkingach w
niej kiepsko - potrzebuje tez duzo miejsca zeby zaparkowac, ale trzeba
sie przyzwyczaic.


Ja nie mam w ogole problemu, fakt, samochod dlugi jak cholera, ale IMHO
dobra widocznosc w lusterkach + do tylu + czujniki parkowania. Kwestia
przyzwyczajenia.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Peugeot 407
Piotr Wasil pisze:

Nalezy byc swiadomym, ze przy 120ooo km w silnikach diesla przewidywana
jest dolewka plynu Eloys do filtra czastek stalych. Sam filtr
przewidziany jest do wymiany przy 180oookm.

Przy 120k tez komplet do rozrzadu.


Wg peugeota 180/240kkm rozrzad sie robi. 180kkm jazda miejska 240kkm trasy.

Parkowanie... 407SW jest dosc dlugie i z manewrowoscia na parkingach w
niej kiepsko - potrzebuje tez duzo miejsca zeby zaparkowac, ale trzeba
sie przyzwyczaic.

Ja nie mam w ogole problemu, fakt, samochod dlugi jak cholera, ale IMHO
dobra widocznosc w lusterkach + do tylu + czujniki parkowania. Kwestia
przyzwyczajenia.


kluczowe slowo +czujniki parkowania ;) bez tego bylo ciezko.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Peugeot 407
Marcin J. Kowalczyk pisze:

Nalezy byc swiadomym, ze przy 120ooo km w silnikach diesla przewidywana
jest dolewka plynu Eloys do filtra czastek stalych. Sam filtr
przewidziany jest do wymiany przy 180oookm.


A nie można FAP wywalić w cholerę, że tak nieśmiało zapytam? Przecież to
do niczego nie służy i nie jest nikomu potrzebne pomijając szalonych
ekologów i producentów aut.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Peugeot 407
Boberek pisze:

Nalezy byc swiadomym, ze przy 120ooo km w silnikach diesla przewidywana
jest dolewka plynu Eloys do filtra czastek stalych. Sam filtr
przewidziany jest do wymiany przy 180oookm.

A nie można FAP wywalić w cholerę, że tak nieśmiało zapytam? Przecież to
do niczego nie służy i nie jest nikomu potrzebne pomijając szalonych
ekologów i producentów aut.


Wywalic mozesz... Ale po tym auto bedzie jezdzic tylko i wylacznie w
trybie awaryjnym (max 2300obrotow)... Sa jakies emulatory ale na chwile
obecna to szkoda na to nerwow.
Co do FAP/DPF - bodajrze od 2010 diesle bez Euro IV (wiec z FAP) nei
wiada do centrow kilku niemieckich miast - np. jeden z ringow w Berlinie
przechodzi przez strefe w ktora nie bedzie mozna wjechac bez zielonej
naklejki...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zasada działania?!


Na razie płaczesz, że zaparowują od wewnątrz. A wynika to wprost z
uzywania wewnętrznego obiegu. Wysusz raz a dobrze samochód i zapomnij
o wewnętrznym obiegu.


Latwo Ci mowic, posiadaczu filtra czastek stalych :)

Damian

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Zasada działania?!
Hello Damian,

Tuesday, January 24, 2006, 3:41:03 PM, you wrote:


| Na razie płaczesz, że zaparowują od wewnątrz. A wynika to wprost z
| uzywania wewnętrznego obiegu. Wysusz raz a dobrze samochód i zapomnij
| o wewnętrznym obiegu.
Latwo Ci mowic, posiadaczu filtra czastek stalych :)


A skąd Ci to do głowy przyszło? Filtr przeciwpyłkowy jest tylko w
wersji z klimą a ja klimy niestety nie mam. Poza tym - na czorta w
zimie filtr przeciwpyłkowy? Trawy teraz nie pylą.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Citroen - Ford - Toyota

Silnik - chyba najlepszy ze wskazanych przez Ciebie
pod względem kultury pracy, ale ... sporo pali jak na diesla. do tego - filtr
cząstek stałych i niefortunne rozwiązanie w HDI - któraś seria wymaga wymiany
tego filtra i jakiegoś uszlachetniacza co 60 tyś - a to do zrobienia tylko w
ASo i kosztuje ... 3kzł :-/ (na pewno dotyczyło P307 HDI z tego okresu,
Picasso - nie wiem)


2,0 HDI 90 KM i 110 KM nie mają i nie miały FAPu (filtra cząstek stałych). W
Cytrynkach FAP mają 1.6 HDI 110 KM i 2,2 HDI 136 KM. Obecnie serwis FAPu jest co
120 kkm (ale jak było na początki wieku to pojęcia nie mam).

Pzdrw.
R.B.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czy nowe diesle kopcą ?


Karol wrote:
Ladne kwiatki.Czyli nie jestem sam
Wstyd mi będzie tym jezdzic.Chyba ze dymi tylko przy ruszaniu.
Bede musial kogos puscic za soba i popatrzec.
Wydalem 87kzł i mam kopciucha jak zdezelowany traktor.
Pewnie Ford sie wypnie bo skoro wszystkie "nowoczesne" diesle kopca
to tak byc pewnie musi.Tylko kto dal atest na emisję spalin EUR II III etc
??

-


Nie wszystkie 607 ma filtr czastek stalych i ponoc nie kopci...
A poza tym chyba bada sie emisje w czasie pracy a nie przy rozruchu (chyba ze
mnienilo sie cos) - choc zapewnie jakies EURonomy kiedys to wezma pod uwage

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Puszczanie bąków normalne w TDCi?

Problem polega na tym, że jeżeli chodzi o nowsze samochody osobowe, to
nie poczujesz, nawet jak widzisz (a tu podziękuj chipowaniu diesli),
a w nowszych ciężarowkach/autobusach masz marne szanse na zobaczenie
takiego efektu.


Powiedz to mojemu nosowi, codziennie tłuke się po całym miescie i wiem co
czuję.

Tak się sklada, że te nowsze diesle są w zasadzie bezzapachowe -
przynajmniej w stosunku do benzyny i LPG.


Jakoś nie czuję benzyny czy z lpg (no chyba że wyjechane pierścienie czy
uszczelniacze i pali olej), ale na co dzień widze wiele diesli i to nowych,
kopcacych niemiłosiernie, szczególnie przy dodawaniu gazu - nie ma bata,
puszcza bąka. I nie mówcie, że np. Peugeot do 607 wsadził filtr cząstek
stałych, bo takie auta są w zdecydowanej mniejszości.
Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Przypomnienie dla wyjezdzajacych do Niemiec


"J.F." <jfox_xnosp@poczta.onet.plwrote in message



A na ile dotyczy aut zarejestrowanych za granica ?


kazdego auta wjezdzajacego do strefy - samochody bez znaczka maja byc
karane


A posiadacze polskich DR ?


tez... niemiec, turysta - kazdy musi miec nalepke by wjechac - nie ma
zmiluj sie
dla benzyny kazdy samochod spelniajacy norme Euro 1 ma prawo do zielonej
nalepki, diesle od euro 2 albo euro 1 z filtrem czastek stalych
(sadzy) - oczywiscie samochody bez katalizatora dostaja po dupie - ZTCW
niemcy moga kontrolowac emisje i jesli cos bedzie nei tak to walna taka
straffe ze szok - IMO jak ktos nie jest pewien - zostawic fure na
parkingu i jezdzic s albo u bahnem tym bardziej ze strefa limitowana
wyznaczana jest wlasnie granica s-bahnringu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Przypomnienie dla wyjezdzajacych do Niemiec


| A posiadacze polskich DR ?
tez... niemiec, turysta - kazdy musi miec nalepke by wjechac - nie ma
zmiluj sie
dla benzyny kazdy samochod spelniajacy norme Euro 1 ma prawo do zielonej
nalepki, diesle od euro 2 albo euro 1 z filtrem czastek stalych
(sadzy) - oczywiscie samochody bez katalizatora dostaja po dupie - ZTCW
niemcy moga kontrolowac emisje i jesli cos bedzie nei tak to walna taka
straffe ze szok - IMO jak ktos nie jest pewien - zostawic fure na
parkingu i jezdzic s albo u bahnem tym bardziej ze strefa limitowana
wyznaczana jest wlasnie granica s-bahnringu.


No i gdzie te ekologiczne diesle? :-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Silniki TDI - Niech mi to ktoś wytłumaczy
"Waldemar Godel" <nos@orangegsm.info wrote in message

news:3f2fa4c6$1@news.home.net.pl

|| Czy to jest argument, ze benzynowe rowniez przestaniesz uwazac za
|| warte uwagi???

Ale sprawny silnik benzynowy nie kopci, natomiast sprawny diesel
potrafi postawić całkiem ładną czarną chmurkę (chyba, że ma filtr
cząstek stałych - co bynajmniej nie jest regułą).

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Silniki TDI - Niech mi to ktoś wytłumaczy
Użytkownik "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl napisał w
wiadomości news:bgo9nf$f2o$1@news.onet.pl

Ale sprawny silnik benzynowy nie kopci, natomiast sprawny diesel
potrafi postawić całkiem ładną czarną chmurkę (chyba, że ma filtr
cząstek stałych - co bynajmniej nie jest regułą).


Rzadko i to po poteznym przegazowaniu - benzyniak tez w takiej
sytuacji zostawi chmure - mniej widoczna, za to sporo bardziej
trujaca.
A to ze idioci czipuja diesle poza granice zdrowego rozsadku, to inna
para kaloszy - i prosze opinii wyrobionych na idiotach nie rozciagac
na inne diesle.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Silniki TDI - Niech mi to ktoś wytłumaczy
Hello Waldemar,

Tuesday, August 5, 2003, 5:06:11 PM, you wrote:

Ale sprawny silnik benzynowy nie kopci, natomiast sprawny diesel
potrafi postawić całkiem ładną czarną chmurkę (chyba, że ma filtr
cząstek stałych - co bynajmniej nie jest regułą).


WG Rzadko i to po poteznym przegazowaniu - benzyniak tez w takiej
WG sytuacji zostawi chmure - mniej widoczna, za to sporo bardziej
WG trujaca.

Mógłbyś przybliżyć, co takiego trującego jest w spalinach
współczesnego benzyniaka? CO generują również diesle, sadzy znacznie
mniej niż w dieslach, węglowodory dość lotne.

WG A to ze idioci czipuja diesle poza granice zdrowego rozsadku, to inna
WG para kaloszy - i prosze opinii wyrobionych na idiotach nie rozciagac
WG na inne diesle.

Nowe diesle są chipowane, stare diesle kopcą, bo mają rozkalibrowane
wtryskiwacze. W obu wypadkach generowana jest sadza i cięższe niż w
przypadku benzyny węglowodory. Dość rakotwórcza mieszanka...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Nowe auta bez EURO IV

Pytanie - ktore modele sprzedawane aktualnie jako nowki nie spelniaja owej
normy?


Z tego co wiem to wszystkie diesle nie posiadające filtra cząsteczek
stałych. Np. Opel Vectra 2.2 DTI, czy 2.0 DTI.

Pozdrawiam,
P.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: jak sprzedaja w PL auta...


He, he, to tak jak ja na kupnie Forda ze dwa lata temu : )))))
Lachę kładą i tyle, nadal im za dobrze ; )


heh
Dzisiaj mialem chwile czasu i wszedlem do salonu forda we Wro, interesujac sie
mondeo tdci.

Pytam sie jak to jest aktualnie z wtryskami, czy dalej sa z nimi problemami.
"A to musze spytac kolegi"
Kolega, oderwany od innego zajecia: "Nie, to nowoczesny silnik, duzo bardziej
niezawodny od poprzedniego dwulitrowego diesla, z filtrem czastek stalych, ma
juz 136 koni".
Ale pan pyta o mondeo a nie focusa:
"Aaaa... to bardzo dobra, sprawdzona jednostka, o zadnych awariach nigdy nie
slyszalem"

podziekowalem za uwage
:-)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Złe paliwo zniszczyło wtryski! - co robić?


Boombastic wrote:
A wszystko po to by jeździć kopciuchem, którym być może już niedługo
nie bedzie można wjeżdżać do miast (liczne przykłady na świecie).


ale nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych (np. auta z francji
rodem) sa chyba bardziej "czystsze" od wielu benzyniakow

to co mowisz dotyczy diesli staruszkow - za ktorymi unosi sie czarna
firana podczas jazdy

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Złe paliwo zniszczyło wtryski! - co robić?


On Tue, 30 Aug 2005 11:26:51 +0200,  AL wrote:
Boombastic wrote:
| A wszystko po to by jeździć kopciuchem, którym być może już niedługo
| nie bedzie można wjeżdżać do miast (liczne przykłady na świecie).

ale nowoczesne diesle z filtrem czastek stalych (np. auta z francji
rodem) sa chyba bardziej "czystsze" od wielu benzyniakow


Raczej nie - ciagle emituja duzo tlenkow azotu.


to co mowisz dotyczy diesli staruszkow - za ktorymi unosi sie czarna
firana podczas jazdy


Tylko kto wie czy to NOx nie jest grozniejsze niz ta czarna chmura.

Poza tym ten filtr sie z czasem zapycha .. co wtedy robi polski
wlasciciel samochodu ? :-)

J.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Mazda 6 vs Honda Accord "w dieslu i w kombi" rocznik 2005-2006

M6 miała lift w kwietniu 2005.
Wersja polifotwa ma dużo łatniejszy
kokpit centralny niż wersja przedliftowa.
Ładniejsze światła, cichszy silnik (CR),
ale za to ma też przeklęty DPF.


DPF czyli Dieselpartikelfilter, czyli po naszem filtr czastek stalych?
Co z nim nie tak i dlaczego przeklety?

topek -jak zawsze pozdrawiajacy

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Mazda 6 vs Honda Accord "w dieslu i w kombi" rocznik 2005-2006
topek  napisać:


DPF czyli Dieselpartikelfilter, czyli po naszem filtr czastek stalych?


Tak, filtruje sadzę, czyli nie kopci i nie śmierdzi z rury.


Co z nim nie tak i dlaczego przeklety?


Ponieważ co jakiś czas jest wykonywana procedura jego przepalania.
Automatycznie - zarządzane przez komputer.

Wzrasta spalanie nawet o 6-7l/100km (oczywiście przepalanie trwa
średio około 5-10 km w sprzyjających warunkach, tj. ciagłej jazdy,
z obrotami powyżej 2k), przybywa oleju w silniku (a właściwie to
przybywa niespalonego Oleju Napędowego w oleju silnikowym).

Jak już napisał McBeth, jeśli samochód jest użytkowany na krótkich,
miejskich odcinkach, to jest to właśnie gwóźdź do trumny filtra DPF.

A tak na prawdę to ciężko jeszcze coś o tym elemencie powiedzieć.
Na forum nie ma nikogo, kto zajeździłby filtr DPF posiadając
samochód od nowości, czy żeby komuś choćby zaświeciła się
kontrolka ostrzegawcza DPF. Wyszło ostatnio 2 użytkowników,
którym chcą wymieniać filtr DPF (ceny już podawałem), ale samochody
kupili z niemiec - i w sumie nie wiadomo co się z nimi działo...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ktora firma produkuje najlepszego diesla???
w <news:cdd8v6$ohj$1@nemesis.news.tpi.pl
Mlody napisał(a):


Za to ma piękną czarną chmurę po nagłym wciśnieciu gazu - obiekty
obserwacji Megane II i Laguna II.


Gwarantuje ci ze kazdy turbo diesel zakopci po za tymi z filtrem
czastek stalych.
Wystarczy mocno wcisnac gaz zanim rozkreci sie turbina i juz masz
piekny obloczek z tylu. Czasem jest to tez wina zlego oprogramowania w
kompie. Komp podaje za duzo paliwa przy malych obrotach  - da sie to
latwo zniwelowac w ASO.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
Kupoując taki silnk trzeba zapomnieć o oszczędzaniu na paliwie - trzeba to
tankować na markowych stacjach, a do tego .. zbierać paragony

Różne są opinie o różnych silnikach - ale z mojego doświadczenia:
JTD starszej generacji - tankowane na shellu, sporadycznie na BP, problemów nie
wykazuje od 2001r (rok zakupu) i 135 tys km
JTD m-jet 150KM - tankowany wyłacznie na Shellu (nie licząc kilku tankowań na
Tamoil, BP i OMV poza Polską), wyposażony w filtr cząstek stałych - nie
wykazuje żadnej róznicy między jadą na polskim paliwie a jazdą na paliwie
zachodnim.
TDCI 155KM u ojca (40 tyś) - podobnie, ale tankowany Verwą wyłacznie na Orlenie
TDCI starszej generacji (100KM) u kumpla - nie było problemów przez 130tyś
(teraz sprzedany)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Citroen C4 - pytanie do wlascicieli


sprobuj to moze bedziesz mogl o tym dyskutowac...


pytam uzytkownikow zeby podali jakis argument za takim rozwiazaniem, ale
obiektywny a nie subiektywne odczucia ze jest lepsze bo tak:)


hmmm a z czym wczesniej przekombinowali?


im to wogole jakos z elektronika nie idzie :)
chociaz by ulubiony model do zartow z niezawodnosci zarowno od strony
mechanicznej(zdjecia laguny stawiajacej zaslone dymne byl czesty na PMS :)
jak i z nieszczesna elektronika co francuza zadko wychodzi:)
patrz np Laguna II

http://www.motofakty.pl/artykul/renault_laguna_ii_2.html

"W Lagunie II trzeba byc przygotowanym przede wszystkim na kaprysy
elektroniki i elementów elektrycznych. Nie zawsze chce dzialac bezkluczykowy
system zamykania i otwierania drzwi, lubi strajkowac system automatycznego
pomiaru cisnienia w ogumieniu. Czasami przestaja dzialac elektryczne
sterowniki szyb bocznych, wycieraczki i wielofunkcyjny wyswietlacz na
tablicy przyrzadów. Awaryjny jest takze sterownik wtrysku, popularnie zwany
"komputerem". Gdy sie zepsuje, dalsza jazda staje sie niemozliwa. W
silnikach diesla bez sensu dziala filtr czastek stalych. W jezdzie po
miescie co jakis czas zapala sie lampka, która informuje, ze trzeba go
oczyscic. Aby to zrobic nalezy jechac 20 minut ze stala predkoscia
80-90km/h, czyli inaczej mówiac trzeba wyjechac za miasto i sobie pojezdzic,
czesto bez potrzeby."

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesle na pompowtryskiwaczach kontra nowoczeny common rail.
J.F. pisze:


Ale przeciez one steruja przebiegiem wtrysku i to dosc ambitnie.
Chcesz w suwie wydechu czy ssania tryskac ?


Na przykład - w silnikach Renault - w czasie pojedynczego wtrysku
następują 3 wtryśnięcia paliwa do komory spalania. Ma to na celu
zainicjowanie zapłonu i sterowanie jego przebiegiem (w zależności od
obciążenia, obrotów i dodatkowych czynników).
Jeśli zachodzi konieczność oczyszczenia z sadzy filtra cząsteczek
stałych to w trakcie wydech następuje wtrysk dodatkowej dawki paliwa co
podnosi temperaturę spalin i wypala zanieczyszczenia.
Jak takie działanie zrealizować pompowtryskiwaczem, który ma znacznie
większą masę części ruchomych i tym samą większą bezwładność ??

| Przy dieslu liczy sie cisnienie wtrysku - PD sie chwala rzedu 2000atm,
| czyli porownywalnie z CR.
| uproszczenie ważne są m.in. kąt wtrysku, dawka, możliwość podziału dawki, itd

Ale efekt masz taki ze calkiem porownywalne silniki wychodza i VAG sie
nie spieszy z zakupem licencji na CR ..


Yps. Próbował wprowadzić - z marnym efektem i sporymi problemami :-(
Teraz VW w nowym Phaetonie znów silnik CR - ma przeciętne osiągi - tutaj
widać brak doświadczenia:
http://www.francuskie.pl/francuskie/modules.php?name=News&file=articl...

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: citroen C5


Chcę kupić citroena C5(silnik benzynowy lub HDI). Proszę o jakieś
informacje
na temat tego auta.


Jezdzilem 2.2 HDI  136 KM w wersji exclusive (a moze executive, nie pamietam
nazwy).

jeden z pierwszych w PL.
Samochod duzy, krowiasty, wygodny, jesli chodzi o zawieszenie bez wiekszych
problemow (ale ryzyko duzych kosztow jak cos padnie).

Jesli chodzi o elektronike - porazka. "Dyskoteka" zapala sie w najmniej
oczekiwanych momentach, najczesciej w deszczowe dni / na mokrych drogach.
Wielokrotnie odstawiany do serwisu (auto firmowe), w koncu stwierdzili, ze
na polskich drogach kabelki sie rozczepiaja wychodza za nadkole i lapia
wode.

2 razy padl filtr czastek stalych i wlaczyl sie tryb serwisowy - predkosc
maksymalna ~ 100 km na godz, rozpedzanie i wyprzedzanie ciezarowki trwalo
wiecznosc.

Spalanie - na dlugiej (okolo 5000 km) trasie po europie (zarowno powolna
jazda bocznymi drogami jak i autostrady z vmax 140 k/h) - srednie spalanie
7,5 litra diesla. (4 osoby na pokladzie + bagaz + bagaznik dachowy).

Samochod w okolo 3 lata przejechal okolo 150 tys. km. Kosztowal okolo 100
000 zl. Gdyby za wszystkie naprawy, ktore byly wykonane, wlasciiel mial
zaplacic z wlasnej kieszeni, zbankrutowalby (ktos kiedys wspomnial mi o
sumie okolo 30 tys zl - przeglady, naprawy, itp.)

Moze to malo szczegolowe informacje, ale byc moze komus sie przydadza.

Pozdrawiam

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Olej opałowy


| ....trza tylko brac pod
| uwage ze obliczenie bedzie obarczone duzym bledem bo jeden przejedzie
| przed wymiana wtryskiwaczy i pompy na opale 30 kkm a drugi tylko 20 km
| (bez kilo) :)

Zrobił bym poprawkę na ten błąd *300* *kkm*  a drugi ? Z tymi 20 km (bez
kilo)
to .... LOL .


na zakonczenie chcialbym jeszcze dodac ze najbardziej wrazliwe na OO (i
oczywiscie "tzw ON") sa silniki nowej generacji z ukladem wtryskowym typu
"common rail" (Ford, Renault, PSA) a nastepnie z wysokocisnieniowymi
pompowtryskiwaczami (VW), nie odkryje Ameryki jak stwierdze ze im starszy
(czytaj prostszy) silnik tym bardziej jest odporny na zla jakosc paliwa
(taki np. Star 200 to pojedzie na prawie wszystkim :))
Druga istotna sprawa jest wysoka zawartośc siarki w OO ktora w pojazdach
wyposazonych w katalizator i filtr czastek stalych (silniki Euro III i IV)
powoduje ich trwale uszkodzenie (sa do wyrzucenia).

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel czy benzyna?
Mack <mac@NOSPAMop.plnapisal nam:


Boombastic <boombas@NOSPAMpoczta.onet.plwrote:

| Ja osobiście to klepaka bym nie kupił, bo każdy diesel kopci, te nowe
| też.

Z tym sie musze zgodzic. Pare dni temu jechalem za nowym Mietkiem
okularnikiem CDI... Co prawda pod gore tylko przez chwile wachalem mu
rure, tak szybko sie oddalal ale ile dymu z niej wylecialo to szkoda
slow...


mietki nie maja filtrow czastek stalych jak pug 607 ?

Nic nie pobije zajechanej beczki... nawet z gorki stawia zaslone ;)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: C5
MichałG napisał(a):

Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
(ang)
C5 (2004) po ok godz jazdy.


czyli pewnie diesel i klopoty z filtrem czastek stalych...


Wg instrukcji - "skontaktować sie z ASO". Czego sie spodziewać ?


generalnie duzych kosztow :(

pozdrawiam Blyskacz

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: C5
Dnia 2007-07-16 14:48,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:


Czy toto jest tylko w HDI, czy inne diesle też wymagają takich
inwestycji w płyny?
Chodzi mi zwłaszcza o fiatowskie multijety, jako że zamierzam na rzecz
tkowego porzucić eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli
technicznej...


Nie jestem absolutnie pewien, ale u mnie jest filtr cząstek stałych i
procedura jego oczyszczania wygląda podobnie - czyli jazda 10 minut z
obrotami powyżej x (nie pamiętam dokładnie w tej chwili) - wnioskuję, że
może to być podobna/taka sama technologia - choć coś mi dzwoni, że ten
filtr jest bez obsługowy...

Pozdrawiam - Mirek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: C5


Dnia 2007-07-16 14:48,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:

| Czy toto jest tylko w HDI, czy inne diesle też wymagają takich inwestycji
| w płyny?
| Chodzi mi zwłaszcza o fiatowskie multijety, jako że zamierzam na rzecz
| tkowego porzucić eksploatację nieudanych wyrobów francuskiej myśli
| technicznej...

Nie jestem absolutnie pewien, ale u mnie jest filtr cząstek stałych i
procedura jego oczyszczania wygląda podobnie - czyli jazda 10 minut z
obrotami powyżej x (nie pamiętam dokładnie w tej chwili) - wnioskuję, że
może to być podobna/taka sama technologia - choć coś mi dzwoni, że ten
filtr jest bez obsługowy...


No tak - CDTi to chyba ten sam silnik co w Fiacie (mówię o 120 KM).
Pytanie co do dolewania płynu pozostaje aktualne.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: C5


MichałG napisał(a):
| Co oznacza komunikat 'anomalie antipollution'? (fr) "Antipollution fault"
| (ang)
| C5 (2004) po ok godz jazdy.
czyli pewnie diesel i klopoty z filtrem czastek stalych...

| Wg instrukcji - "skontaktować sie z ASO". Czego sie spodziewać ?
generalnie duzych kosztow :(


Na szczeście tylko wymiana przewodu do 'elektozaworu' .... nie dopytywałem
jakiego- za 25,50 zł
:-)

Pozdrowienia
Michał

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: strumiennica zamiast katalizatora
Przyszedl mail od Przemek Vonau i powiedziala:


Tu ukłon dla Peugeota za filtry cząstek stałych w dieslach. IMHO to
obciach jak się jedzie za nówką dieslem (jakoś szczególnie Fordy TDCi i
nowe Toyoty), który dymi i śmierdzi jak stary Ikarus.


Pikus fordy, bo w sumie to auto na srednia polke, ale
volwiak S80 aspirujacy do limo tez potrafi robic niezla
zaslone dymna :-/

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ceny podzespołów do nowych diesli
Dnia 2008-02-20 16:34,  *Mumin* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:


| Widzę że bardzo trudno Ci w to uwierzyć. Jeśli chcesz to zrobię Ci
| zdjęcie wyświetlacza i zobaczysz tam średnie spalanie. Aktualnie jest
| 5,4.

Tylko to co pokazuje wyświetlacz nie zawsze jest zgodne z prawdą.


W zasadzie masz rację :), ale u mnie na ten przykład jest to dosyć
dokładne wskazanie.
Dla wprowadzenia w stan szoku szanownych dyskutantów dwa zdjęcia z wczoraj:
http://img141.imageshack.us/img141/7396/zdjcie006wy3.jpg
Zaraz po czyszczeniu filtra cząstek stałych - przed było 9.7 :)
100% miasto, a dokładnie 2x dziennie 7,5 km do i z pracy.
A to na dłuższym dystansie:
http://img141.imageshack.us/img141/9561/zdjcie007hu0.jpg
Tu spora część to DK1/DK8 - w sumie może 60% - reszta miasto.

Pozdrawiam - Mirek

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Ceny podzespołów do nowych diesli
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdz@nieprawdziwy.plnapisał


Dla wprowadzenia w stan szoku szanownych dyskutantów dwa zdjęcia z
wczoraj:
http://img141.imageshack.us/img141/7396/zdjcie006wy3.jpg
Zaraz po czyszczeniu filtra cząstek stałych - przed było 9.7 :)
100% miasto, a dokładnie 2x dziennie 7,5 km do i z pracy.
A to na dłuższym dystansie:
http://img141.imageshack.us/img141/9561/zdjcie007hu0.jpg
Tu spora część to DK1/DK8 - w sumie może 60% - reszta miasto.


Niby nie malo, ale fura nie nalezy do specjalnie malutkich. Jesli do tego
poruszasz sie jak na mlodego czlowieka przystalo (czyli raczej bardziej niz
mniej dynamicznie), to jest to jak najbardziej normalne zuzycie. To wersja
150 KM ?

Zbigniew Kordan

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Jak SHELL oszukuje klientów?


Dnia Mon, 16 Oct 2006 11:37:26 +0200, Cavallino napisał(a):

| Źle wstałeś, nie wytrzeźwiałeś w poniedziałek, masz coś nie tak z
| mózgownicą, czy jaki jest powód bezpodstawnego obrażania ludzi?

Daj inne określenie na kogoś, kto dobrowolnie tankuje na stacjach, które
świadomie i z premedytacją sprzedają niewłaściwe paliwo, biorąc za to jedną
z najwyższych kraju cen


Tamkuję wyłącznie na shellu, i robieto w pełni świadomie. W pełni świadomie
też - nie podniecam się faktem że gdzies tam w polach "u mietka" jest 5gr
taniej - stać mnie na to aby patrzeć na inne kwestie a nie tylko każdy grosik
na litrze.
A do tego bawięsię w kolekcjonera zbierając te punkciki oraz paragony z każdego
tankowania - a co taki mam kaprys :) A robię to nie tylko świadomie ale i z
premedytacją: jeśli z powodu wadliwego paliwa (ON) będę musiał zapłacić kilka
tyś zł za naprawę układu wtryskowego to już wiem, kto mi będzie musiał zwrócić
te pieniądze (bo mając wszystkie paragony + zapisy z systemu przechowującego te
cholerne punkty, nie sądze aby Shell ryzykował proces sądowy + utratę
reputacji, a jeśli zaryzykuje, nie sądzę aby sędzia im popuścił)

A paliwo od nich (ON) nie jest takie złe - bo mając filtr cząstek stałych w
samochodzie bardzo szybko poczułbym kiepskie paliwo...
Oczywiście to nie oznacza że gdzie indziej jest gorsze, ale .. nie zamierzam
sprawdzać dla kilku gr na litrze :-)
A spróbuj to samo zrobić wyszukując najtańszych stacji

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Frajerzy w dieslach:)


wczoraj jeden w wiadomosciach wypowiadal sie ze pali mu 5 w trasie:)
smiech na sali, moja benzynka pali 0,5l wiecej niz jego w trasie:)
bosche co za wynik...
koszty przegladu, utrzymania klekot itp
benzyna wychodzi taniej... malo tego
a jesli ktos  jezdzi na gazie to juz ma kazdego roku
3tysiaki na czysto w kieszeni....


Twoj post traci troche tonem lekkiej zawisci, ale...
Moim zdaniem wspolczesna fascynacja dieslami jest w fazie przejsciowej tzn.
przynajmniej do chwili rozwiazania problemu spalin (czastek stalych).
Zastosowanie filtrow czastek stalych polepszy sytuacje, ale w chwili obecnej
jest to imo kompromitacja nauki, przemyslu i stanu swiadomosci spolecznej.
Nie potrafie poruszac sie za przyspieszajacymi focusami tdci, vectrami,
octaviami itp. gryzienie w gardle, nieprzyjemny smrod parafiny, ogolnie
mowiac wstyd.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Diesel w miescie ?


Zostaje benzyna. Dobrze rozumuje ?


Nie wiem ile masz zamiar jezdzic tym autem, ale nie patrz tylko na
spalanie, ale na ewentualny serwis. Czestsze zmiany oleju, kolo
dwumasowe, turbina, uklad wtryskowy wrazliwy na gorsze paliwo, filtra
czastek stalych chyba tam nie ma. Ja bym do miasta bral benzyne.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Citroen C5 Break 3.0
<tbie@gazeta.plnapisal(a):


| 1. Chip kosztuje


Niedużo, a są i auta już zaczipowane. O ile mi wiadomo, to można takie
czipowanie wręcz zamówić z samochodem (kolega ma takiego, którego
podobno odebrał już z 160KM).


| 2. HDI pije wtedy wiecej

Nadal mniej niz np. moje V6. Dysproporcje widac zwlaszcza przy jezdzie z
duzymi predkosciami.


No właśnie, przy 200km/h takie HDi wciągnie 8-9l/100, a benzynowa V6 jakieś
dwa razy tyle.


| 4. To nadal diesel (z wszelkimi plusami i minusami)

Popieram. Klekot zawsze bedzie klekotem i nic nie zastapi spokojnego
mruczenia 6 garow pod maska...


Też nie jestem fanem diesli :) Zwłaszcza tych nowych, które się
rozpadają od kiepskiego paliwa. Zresztą HDi ma kilka wad konstrukcyjnych
i kosztuje w utrzymaniu. Filtr cząstek stałych (kupa kasy co 80kkm) itd.


Wracajac do tematu. Moj garazowy sasiad ma C5 Break Exclusive (czy jak sie
to zwie - nawigacja, skora, ksenony, itd), ale 2.2HDI. Zabral mnie raz na
mala przejazdzke i mi to auto osobiscie nie lezy. Dla mnie to jedna wielka
kanapa na kolkach, typowy dupowoz, ktory do ambitniejszej jazdy srednio sie
nadaje. O gustach sie nie dyskutuje, ale mi to auto nie lezy - nie jestem
typowym "targetem" dla C5.


Od sportowych samochodów są inne kraje. :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Cofnięcie licznika
<jans@wp.plnapisal(a):


Witam
Czy jest możliwość (pewno jest) cofnięcia licznika w Hondzie Accord
(2000r) i czy można to w jakiś sposób wykryć. Rozumiem że przy
dużym przebiegu są powycierane gumy na pedałach (można to
wymienić), dywaniki, kierownica i co jeszcze? I tak chcę zabrać wóz
do serwisu na przegląd przed kupnem ale nurtuje mnie mały przebieg w
stosunku do ceny samochodu.


Ale dywaniki, nakładki itd da się zmienić.

Najlepiej zabrać auto do mechanika znającego się akurat na TEJ marce.
Wiele (większość) samochodów ma charakterystyczne dla marki/modelu
"znaki czasu", które jednak rozpozna tylko ktoś, kto o tych
samochodach coś więcej wie. Na przykład że filtr cząstek stałych w taki
i takim modelu z tego roku wytrzymuje 150 tys. km. Więc jak jest do
wymiany a ktoś mówi, że auto ma 50tys przejechane, to wiadomo że
ściemnia.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Kupiłem C8 proszę o porady ;-)
Witam!
Kupiłem 2 letniego Citroena C8 2,2 HDI 128km wersja Exlusive (czy jak to się
pisze) 90kkm, mam kilka pytań do użytkowników podobnych aut (C8, 807,
Ulisses, Z.. coś tam ;-) )

1 Czy kradną takie kolubryny? Nie wiem czy przeciąć jakiś kabel i założyć
pstryczek elektryczek zabezpieczający przed odpaleniem.
2 Co się lubi zepsuć? (autko serwisowane w ASO, po wymianie tarcz i klocków)
słyszałem że siadają sprężarki, jak z filtrem cząstek stałych?
3 Czy da się włączyć przy zgaszonym silniku Webasto?
4 Gdzie zamontować bata od CB? Myślałem że będzie dziurka po antenie
wymontuję ja i wstawię, a tu klops dziurki brak, nowej nie będę robił,
myślałem aby zamocować gdzieś do szyny od bagażnika dachowego, przerabiał
ktoś ten temat?
5 Na co jeszcze muszę uważać?

Sawa

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czarny dym z rury w super autkach.
Dnia Thu, 15 Jun 2006 11:32:31 +0200, Hektor napisał(a):


W gruncie rzeczy kazdy diesel - nawet nowy - bedzie kopcil jak sie go dobrze
przycisnie. Podobno pomagaja filtry ale w praktyce nigdy tego nie
sprawdzalem. Paliwo niewiele ma tutaj do rzeczy o ile jest to w miare czysty
ON lub ON. Zauwazylem takze, ze wieksze silniki (V6 i wyzej) mniej dymia.


Owszem, zadymi każdy w warunkacj szybkich zmian stanu - szybkie wciśnięcie,
a w szczególności szybkie puszczenie gazu - np. przy zmianach biegów. Tyle,
że to trochę sadzy jest i można to wyłapać filtrem cząstek stałych.
W porównaniu z niewidzialną tablicą mendelejewa wysyłana przez silniki
benzynowe to i tak pikuś.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czarny dym z rury w super autkach.
 Witam,

 W poście <c4356$4491c2c9$57cffcfe$29@news.chello.pl
 PhoeniX <fenio_@_autograf_kropka_pl_.dem.in. napisał(a)::


| Tak? Mój znajomy ma A8 w dieslu i w życiu nie widziałem aby kopciło, a
| spróbuj tego dieselka prześcignąć jak startuje.

Filtr cząstek stałych ?


Nie mam pojęcia po prostu nie kopci.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Czarny dym z rury w super autkach.
Dnia Fri, 16 Jun 2006 10:01:00 +0000, Primera napisał(a):


Zeby tylko je miał... Ale chodziło mi o coś innego. O fakt iż nie prawda
jest że czastki sadzy sa nieszkodliwe bo tak nie jest. Są szkodliwe
poniewa ze wzgledu na właściwości fizyko-chemiczne pochłaniaja
weglowodory (wilopierścieniowe, aromatyczne). Jasene ze te węglowodory
wystepuja również w silnikach OTTO a nawet w tych ostatnich jest ich
wiecej. Tyle ze te cząstki sadzy sa takim jakby "nośnikiem" ułatwiającym
penetracje ich do układu oddechowego człowieka.


Widzisz.. ja nigdzie nie pisałem, że są NIESZKODLIWE. Pisałem, że są
relatywnie MNIEJ szkodliwe niż związki wydzielane przez silniki benzynowe.
W dodatku z racji dużych cząstek bardzo łatwo je wyłapać filtrem cząstek
stałych, co już się w nowych autach robi. Natomiast gazy z benzynowego jest
wyłapać trudniej. Tzn. wyłapać ich się nie da, można próbować realizować
reakcje chemiczne w katalizatorze, które zamieniają je na inne, nieco mniej
szkodliwe gazy...

Natomiast cycki opadają, jak widzi się inteligentnych inaczej, którzy jak
Boombastic uważaja, że jak nie widać, to nie szkodzi, za to jak widać to
zabija na miejscu.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: filtr cząstek stałych
<rob@wp.plnapisal(a):


| Czy można zdemontować filtr cząstek stałych w peugeot 307?

W aucie tak naprawdę można zdemontować wiele rzeczy i dalej będzie jeździło.
Ale pytanie po co? W czym przeszkadza Ci ten filtr?


Pewnie się po prostu nadaje już do wymiany, a dla HDi kosztuje kupę kasy.
Nie ma to jak kupować nowoczesne diesle, w końcu tak tanio jeżdżą, prawda :)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: filtr cząstek stałych


| Czy można zdemontować filtr cząstek stałych w peugeot 307?

| W aucie tak naprawdę można zdemontować wiele rzeczy i dalej będzie
| jeździło.
| Ale pytanie po co? W czym przeszkadza Ci ten filtr?

Pewnie się po prostu nadaje już do wymiany, a dla HDi kosztuje kupę kasy.
Nie ma to jak kupować nowoczesne diesle, w końcu tak tanio jeżdżą, prawda
:)


mnie to kosztowało 1,5k pln. Wymiana przy okolo ~90k km. Mozna to cholerstwo
wymontowac chyba, gdzies o tym czytalem. Auto przez to traci na mocy kilka
kucyków, no i wiecej pali (+-0,5l) - no ale przyjazny dla srodowiska;)

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Unia chce oszczędnych samochodów
Relifex napisał(a):


http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,3720635.html


Fiat zdołał zmniejszyć emisję dwutlenku węgla swoich aut aż


o 140 proc.,


A Wałęsa chciał obniżyć ceny tylko o 100%- czyli Fiat jest lepszy

podczas gdy Volkswagen - największy koncern motoryzacyjny


Europy - tylko o 48 proc. Najgorzej w wypełnianiu dobrowolnych zobowiązań
wypadł kontrolowany przez Renault japoński Nissan - przez dziewięć lat
zredukował emisję dwutlenku węgla z aut sprzedawanych w UE zaledwie o 20
proc.

Najlepiej radzą z tym sobie koncerny, które sprzedają dużo małych
samochodów
często napędzanych oszczędnymi silnikami Diesla.


Tylko dlaczego te diesle są nieobecne w Stanach ?? Bo nie spełniają
amerykańskich norm dotyczących spalin. Nawet te diesle z filtrem cząstek
stałych.


Planowane przez KE przymusowe cięcia w emisji dwutlenku węgla nie
dotyczą na
razie samochodów dostawczych i ciężarowych, które wpuszczają do atmosfery
jeszcze więcej cieplarnianego gazu."


To moze w ogóle nie chodzi o ochronę środowiska ??

Michał

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Unia chce oszczędnych samochodów
Michal_3City napisał(a):


Tylko dlaczego te diesle są nieobecne w Stanach ?? Bo nie spełniają
amerykańskich norm dotyczących spalin. Nawet te diesle z filtrem cząstek
stałych.


wiesz po ile jest benzyna w stanach?
jak bys mial ja po tyle samo w polsce to też byś sie nie bawil w diesle

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku



Temat: Unia chce oszczędnych samochodów


Tylko dlaczego te diesle są nieobecne w Stanach ?? Bo nie spełniają
amerykańskich norm dotyczących spalin. Nawet te diesle z filtrem cząstek
stałych.


Głównie to chodzi o Kalifornię. Poza tym amerykański olej napędowy jest
niskiej jakości w porównaniu do oleju np. europejskiego.

Wyświetl wszystkie odpowiedzi z tego wątku




Strona 1 z 4 • Znaleziono 363 postów • 1, 2, 3, 4  

Powered by WordPress dla [tu i tam]. Design by Free WordPress Themes.